Skocz do zawartości

Problem z ustawieniem składu mieszanki Honda NTV 650 Revere


bolo28
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A linka ssania Ci się nie przycięła? Miałem takie coś u siebie w AT. I powiem Ci sporo walczyłem z gaźnikami zanim wpadło mi do głowy to nieszczęsne ssanie. Spalanie 8,5, czarne świece, nierówna praca, 3 razy synchro, kręcenie śrubami i nic. Obroty na jałowym biegu wariowały o 200-300 obr.

 

Pisząc to zakładam, że gaźniki mamy podobne. Poprawcie mnie jeśli się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumnik jest oryginalny czy robiony?

Motocykl w wersji otwartej?

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumik oryginalny. Motocykl w wersji otwartej, tzn był zblokowany do 37 kW ale zwężek w króćcach ssących już nie było kiedy go kupiłem. Nie wiem tylko jak z otworami w dnach przepustnic podciśnieniowych, u mnie są 2 a w książce serwisowej widziałem 3 ale to raczej nie ma wpływu na wolne obroty.

Linka ssania raczej się nie przycięła ale dla pewności sprawdzę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
A linka ssania Ci się nie przycięła? Miałem takie coś u siebie w AT. I powiem Ci sporo walczyłem z gaźnikami zanim wpadło mi do głowy to nieszczęsne ssanie. Spalanie 8,5, czarne świece, nierówna praca, 3 razy synchro, kręcenie śrubami i nic. Obroty na jałowym biegu wariowały o 200-300 obr.

Okazało się, że miałeś rację linka ssania jednak się przycina, przy poruszaniu linką przy gaźniku obroty spadły i można było je wyregulować. Synchro zrobione, wolne obroty wyregulowane, muszę tylko nasmarować linki bo ssanie się trochę zawiesza. Co prawda przy hamowaniu silnikiem od czasu do czasu jeszcze strzeli w wydech ale to już nie to co było. Planuję zakup colortune i dokładne wyregulowanie składu mieszanki.

Dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuję zakup colortune i dokładne wyregulowanie składu mieszanki.

 

W Twoim przypadku nie ma to najmniejszego sensu (głównie finansowo). Można bez problemu ustawić prawidłowo mieszankę bez tego urządzenia. Szczególnie że masz tylko 2 cylindry. Dane fabryczne + zachowanie silnika może powiedzieć naprawdę dużo. Do tego kolor świec, z któych można wyczytać jeszcze więcej - jest to znacznie bardziej sensowne dla Ciebie. Poza tym korzystanie ze świec colortune przy gaźniku o takiej konstrukcji wymaga doświadczenia, powiem tylko tyle, że nie jest to tak oczywiste jak podane w instrukcji.

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Twoim przypadku nie ma to najmniejszego sensu (głównie finansowo). Można bez problemu ustawić prawidłowo mieszankę bez tego urządzenia. Szczególnie że masz tylko 2 cylindry. Dane fabryczne + zachowanie silnika może powiedzieć naprawdę dużo. Do tego kolor świec, z któych można wyczytać jeszcze więcej - jest to znacznie bardziej sensowne dla Ciebie. Poza tym korzystanie ze świec colortune przy gaźniku o takiej konstrukcji wymaga doświadczenia, powiem tylko tyle, że nie jest to tak oczywiste jak podane w instrukcji.

 

Pawel

 

Uważasz, że nie ma sensu nawet spróbować? Przy colortune mogę sobie sprawdzić jaki mam skład mieszanki w prawie całym zakresie obrotów silnika bo widać kolor spalania mieszanki (przynajmniej teoretycznie powinno się dać to zrobić). Z koloru świec zapłonowych odczytam czy prawidłowo dobrany jest skład czy nie ale w jakim zakresie obrotów? Czy nie wymaga to większego doświadczenia? Pytam bo nie wiem czy nie spawi mi to większego problemu. Można też "na słuch" jak niektórzy mówią ale nie wiem czy to dokładna metoda. Świeca colortune kosztuje na angielskim ebayu około 150 zł z przesyłką.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam że nie ma sensu. Co chcesz ustawiać w caym zakresie? Nie przesadź, bo tylko zepsujesz, teraz nawet już nie pamiętam, czy NTV ma ruchomą iglicę (sorry, od prawie roku już nie mechanikuję, mam więc głowę wolną od takich szczegółów ;)). Tak to jest (nie obraź się) że ludzie z niewielkim doświadczeniem starają się obłożyć toną sprzętu, a nie są w stanie jego wykorzystać. Colortune używałem do regulacji totalnie rozjechanych gaźników, jak ktoś wszytsko poprzestawiał, czy dochodziły takie problemy jak lewe powietrze. Powiem więcej, colortune tylko potwierdzało moje wstępne diagnozy dokonane na podstawie oceny zachowania silnika. Możesz kupić taką świecę (oraz odpowiedni adapter, nie zapominajo tym - są one sprzedawane oddzielnie o ile pamiętam jak kupowałem swoją), ale mozesz po prostu rozczarować się działaniem. Kup lepiej dobrą serwisówkę Clymera (chyba ze masz) jest tam opisana bardzo skuteczna metoda regulacji mieszanki na biegu jałowym.

 

Więcej na priv :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Kup lepiej dobrą serwisówkę Clymera (chyba ze masz) jest tam opisana bardzo skuteczna metoda regulacji mieszanki na biegu jałowym.

 

Odświeżam temat.

W nawiązaniu do wypowiedzi Pawła. Znalazłem w OEM-oewj serwisówce taki opis regulacji składu mieszanki (Clymer nie ma manuala do NTV, Haynes kieruje nas z tą regulacją do ASO).

 

Wykręcamy śrubę składu mieszanki o dwa obroty. To jest wyjściowe ustawienie do ostatecznej regulacji.

Rozgrzewamy silnik. Ustawiamy wolne obroty na 1100 +-100. Wkręcamy śrubę regulacji składu mieszanki, do momentu aż zauważymy, że silnik zwiększył, bądź zmniejszył obroty. W tym momencie, wykręcamy śrubę, znowu do momentu zwiększenie/zmniejszenia obrotów.

Na zakończenie ustawiamy śrubę składu mieszanki pomiędzy tymi skrajnymi punktami.Jeśli zajdzie taka potrzeba ustawiamy jeszcze raz wolne obroty.

 

Co sądzicie o takiej regulacji?

Pozdrawiam

SQ7NSQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam temat.

W nawiązaniu do wypowiedzi Pawła. Znalazłem w OEM-oewj serwisówce taki opis regulacji składu mieszanki (Clymer nie ma manuala do NTV, Haynes kieruje nas z tą regulacją do ASO).

 

Wykręcamy śrubę składu mieszanki o dwa obroty. To jest wyjściowe ustawienie do ostatecznej regulacji.

Rozgrzewamy silnik. Ustawiamy wolne obroty na 1100 +-100. Wkręcamy śrubę regulacji składu mieszanki, do momentu aż zauważymy, że silnik zwiększył, bądź zmniejszył obroty. W tym momencie, wykręcamy śrubę, znowu do momentu zwiększenie/zmniejszenia obrotów.

Na zakończenie ustawiamy śrubę składu mieszanki pomiędzy tymi skrajnymi punktami.Jeśli zajdzie taka potrzeba ustawiamy jeszcze raz wolne obroty.

 

Co sądzicie o takiej regulacji?

Pozdrawiam

 

Ja nie do konca bym tak robil. Przejrzalem pobieznie temat i moj wniosek jest nastepujacy: osoba, ktora probuje regulowac te gazniki nie ma pojecia o regulacjach, dlatego jej nie wychodzi.

Co do colortune jestem tego samego zdania co Pawel. Sam mam ich 2 komplety, ale praktycznie nie uzywam. Nawet mam jeden komplet nowka sztuka na 10mm nowy na sprzedaz jakby ktos chcial.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zrozumiales serwisowki.

Sruba skladu mieszanki ustawiamy najszybsze mozliwe obroty, a sruba polozenia przepustnicy obnizamy je do najnizszych rownych obrotow.

 

Bardzo dobra instrukcja ale dotyczy tylko silników zasilanych z jednego gaźnika.

W silnikach wielocylindrowych gdzie każdy ma swój gaźnik nic nie da kręcenie śrubami składu mieszanki.

Pozostaje jedynie korzystanie ze świec Colortune wkręconych we wszystkie cylindry i to pod warunkiem, że regulator nie jest daltonistą.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...