Skocz do zawartości

bolo28

Forumowicze
  • Postów

    32
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O bolo28

  • Urodziny 01/25/1976

Osobiste

  • Motocykl
    Honda NTV 650 Revere
  • Płeć
    Mężczyzna

Metody kontaktu

  • Gadu-Gadu
    3321732
  • Strona www
    http://

Informacje profilowe

  • Skąd
    Zabrze

Osiągnięcia bolo28

NOWICJUSZ - romeciarz

NOWICJUSZ - romeciarz (9/46)

0

Reputacja

  1. Rozumiem, dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam
  2. Łatwiej oddać moto do mechanika, a najłatwiej kupić nowy motocykl. Pozdrawiam
  3. A czy mogę taką uszczelkę dorobić np. z preszpanu?
  4. Witam, To ja się podepnę pod temat. Przy ściąganiu głowicy w hondzie ntv 650 zruszył mi się cylinder i jest wyciek oleju spod uszczelki cylindra. Zapewne powinienem ściągnąć cylinder i założyć nową uszczelkę. Czy powinienem zakładać nową uszczelkę, czy wyczyścić i założyć starą, ewentualnie czymś uszczelnić? Pozdrawiam
  5. Przecież ten prąd płynie w obwodzie akumulatora. Jeśli masz wyłączone pozostałe obwody przez wyłączenie kluczykiem, nie płynie w nich żaden prąd, więc co ma wpływać na te obwody? Chyba, że masz alarm, którego obwód jest zasilany z akumulatora po wyłączeniu kluczyka. Ja osobiście wyciągałem zeszłej zimy akumulator, gdyż mam garaż nieogrzewany a baterie ponoć nie lubią zimna. Pozdrawiam
  6. Tak jak napisał Bimbak, bardzo możliwe, że nie ma gdzieś dobrego styku. Posprawdzałbym też prostownik alternatora. Regulator napięcia może być dobry a zwalony prostownik. Zmierz czy alternator daje napięcie prądu stałego czy przemiennego i jakie wartości napięcia (stałego i przemiennego). Oczywiście pomiar za prostownikiem a nawet za regulatorem, nie bezpośrednio na uzwojeniach alternatora. Jeśli sporo przemiennego, to stawiałbym na prostownik. Magnesy stałe w urządzenia służących do wytwarzania prądu są charakterystyczne dla prądnic i jeżeli mają jeszcze komutator powinny bez prostownika dawać prąd stały aczkolwiek nie do końca wygładzony. Jeżeli motocykl ma prądnicę, silnik powinien móc pracować bez akumulatora (oczywiście odpalony "na popych"). Pozdrawiam
  7. Też myślałem o uszczelkach ale u mnie sprawa wygląda w ten sposób, że przy obrotach ok. 1000/min silnik chodzi równo, strzelać w tłumik zaczyna na nieco wyższych obrotach (około 1200-1400). Wygląda jakby mieszanka była za bogata przy lekkim uchyleniu przepustnicy. Czy przyczyną może być wyrobiona iglica przepustnicy podciśnieniowej? Pozdrawiam
  8. janosikkk Właśnie o to chodzi, że strzela przy hamowaniu silnikiem i przy obrotach ok. 1300/min. Nie chcialbym wypalić zaworów czy gniazd na skutek jazdy na zbyt ubogiej mieszanceych strzałach w wydech. Ponoć bardzo dużo można odczytać na podstawie wyglądu świec zapłonowych, w związku z czyma zamieściłem zdjęcia. Czy ntv idzie dobrze, nie wiem bo nie jeździłem innymi ntv a "idzie dobrze" to pojęcie względne. Pozdrawiam
  9. Na tych świecach przejeździłem już ponad 500 km. Jak już zaznaczyłem zdjęcia dotyczą 2 świec. Zdjęcie nr 1, nr 2 i 3 to ta sama świeca ale z innej strony. Dziwne, że z jednej strony izolator świecy jest biały a z innej lekko brązowy.
  10. Jak w temacie 1. http://img217.imageshack.us/img217/9387/obraz408pu0.jpg 2. http://img217.imageshack.us/img217/1329/obraz409vz8.jpg 3. http://img74.imageshack.us/img74/2571/obraz410jc3.jpg 4. http://img217.imageshack.us/img217/2648/obraz411bq4.jpg 5. http://img225.imageshack.us/img225/515/obraz412et6.jpg 6. http://img74.imageshack.us/img74/2478/obraz413ju7.jpg 7. http://img225.imageshack.us/img225/3788/obraz414cx3.jpg To są zdjęcia 2 świec z różnych ujęć. Zdjęcia 1, 2, 3 dotyczą jednej świecy, pozostałe drugiej. Znawców tematu proszę o wypowiedź. Pozdrawiam
  11. Wężyki możesz dać takiej samej długości jeśli boisz się o ewentualne straty ciśnienia w wężykach, które, uważam nie są aż tak znaczne by brać je pod uwagę, a ten sam problem masz przy użyciu innego zestawu wakuometrów. A jeśli chodzi o dokładność tego urządzenia to kwestia umiejętności takiego ustawienia przez regulującego uchylenia przepustnic w każdym z gaźników aby w każdym z wężyków poziom płynu był jednakowy. Trzeba uważać by użyte wężyki nie były za miękkie, by podciśnienie nie powodowało ich zgniatania, co może mieć wpływ na dokładność pomiaru. Połączenia również powinny być szczelne. W przypadku zakupionych wakuometrów dokładność odczytu też obarczona jest ewentualnymi błędami odczytu wskazań wakuometrów a także dokładności samych wakuometrów. Moim zdaniem przyrządy oparte o naczynia połączone (jak w przypadku wężyków z cieczą - także rtęcią) mają większą dokładność, ale to jest moje zdanie. http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...21&hl=wakuometr tu masz sposób na wykonanie opisanego przyrządu do synchronizacji gaźników motocykla z 4-cylindrowego. W razie pytań proponuję kontakt z autorem postu. Pozdrawiam
  12. Witam Co do synchronizacji gaźników to czy nie wystarczą 4 kawałki przezroczystych wężyków wypełnionych olejem, połączonych ze sobą z jednej strony i umieszczonych pionowo. Ja u siebie robiłem synchronizację za pomocą takiego właśnie kawałka wężyka. Niekoniecznie chyba trzeba kupować od razu wakuometry co się wiąże ze sporym wydatkiem. Z tym, że ja mam motocykl 2-cylindrowy z 4 gaźnikami jest pewnie więcej roboty, trzebaby zobaczyć przepustnicę którego z gaźników bezpośrednio odchyla linka gazu i odpowiednio regulować, jeśli się mylę, poprawcie mnie. Zdaje się gdzieś na forum widziałem zdjęcie z wykonanym w ten sposób urządzeniem do synchronizacji motocykla z 4 cylindrami. Pozdrawiam
  13. Uważasz, że nie ma sensu nawet spróbować? Przy colortune mogę sobie sprawdzić jaki mam skład mieszanki w prawie całym zakresie obrotów silnika bo widać kolor spalania mieszanki (przynajmniej teoretycznie powinno się dać to zrobić). Z koloru świec zapłonowych odczytam czy prawidłowo dobrany jest skład czy nie ale w jakim zakresie obrotów? Czy nie wymaga to większego doświadczenia? Pytam bo nie wiem czy nie spawi mi to większego problemu. Można też "na słuch" jak niektórzy mówią ale nie wiem czy to dokładna metoda. Świeca colortune kosztuje na angielskim ebayu około 150 zł z przesyłką. Pozdrawiam
  14. Posprawdzaj przewody zasilające rozrusznik. Może któryś się przetarł i rozbi zwarcie przed przekaźnikiem. Styki przekaźnika w tym przypadku powinny być zwarte tylko, gdy poda się napięcie zasilające. Można spróbować przeczyścić styki przekaźnika jeżeli wina leży po jego stronie. Oczywiście można kupić zamiennik o podobnych parametrach ale nie wiem czy pasował będzie w gniazdo (wtedy trzeba kombinować), ważne jest napięcie zasilające przekaźnik i prąd jaki może płynąć przez załączane styki. Posprawdzaj te kable. Pozdrawiam
  15. Może masz tak zużytą zębatkę, że łańcuch przeskakuje na ząbkach. Ale wtedy raczej byłoby to słychać. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...