BUSH Opublikowano 9 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2004 Czesc ;)Jezeli bylo to przepraszam. Szukalem w archiwum i ku mojemu zdziwieniu nic nie znalazlem na ten temat... Przygotowuje sie do zmiany filtra powietrza i rozwazam zalozenie K&N. Roznica w cenie standartowego filtra a K&N jest niebagatelna (ponad 200zl) dlatego zastanawiam sie czy odczuwalna bedzie dla mnie roznica w pracy slinika a moze i w osiagch. Domyslam sie, ze taki filtr podaje wiecej powietrza od normalnego dlatego zastanawiam sie czy po wymianie konieczna bedzie zmiana ustawien gaznikow? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BUSH Opublikowano 9 Stycznia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2004 Na brak mocy nie narzekam ale jak moglbym wykrzesac cos wiecej to dlaczego nie? Nad ukladem wydechowym tez sie zastanawiam tylko nie wiem gdzie tego szukac, zreszta musze odzyskac "plynnosc finansowa" bo Twoii ludzie mnie dobili :flesje: A jak masz 200 luzem to zaproś nas na piwoPrzynajmniej dobry uczynek zrobisz:):flesje::):flesje::);):flesje::);) Co do piwa - mowisz i masz, to kiedy ?:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 9 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2004 No i to jest odpowiedź jakiej oczekiwałemMasz dobre priorytetyZgadza się ;) . Ma to sens jedynie wtedy, kiedy typowy filtr jest trudno dostępny (tak jak w przypadku mojego motocykla). W pozostałych przypadkach (bez większych modyfikacji układu wlot/wylot) nie ma to sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 12 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2004 a ja właśnie także kupiłem K&N do swojej SVki... zrobiłem to ze wzgledu właśnie na cenę... zwykły papierowy MIW to koszt 103zł a K&N 300zł i mam spokój na lata... Konia nie zamierzam zmieniać bo starcza mi do zakładanych celów (miasto i turystyka + zloty). tak wiec po 2 sezonach zaczyna K&N na siebie zarabiać. Dodatkowo kolega miał u siebie w Bandit600S k&N i wydech IXIL i zauważył w trasie spadek apetytu na paliwko o około 0,5-0,7 l/100km co cieszy mnie gdyz mam w planach np wakacyjna trase do Francjii a tam paliwko dość drogie :)Ja mam juz wydech Viper'a i ciekaw jestem jak to sie odbije na SVce... a dodatkowe obiecywane 2-3 kW tez nie zaszkodzi ;) na autostradach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 12 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2004 K&N i DJ + wydech to wtedy ma sens inaczej tylko pogarsza sprawe... Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jagdtiger Opublikowano 12 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2004 No fakt. Na razie mam K&N i DJ a niedługo wybieram się do Dominika w celu przerobienia wydechu. Bo na razie na tym fabrycznym pewnie nie ma wielkiej różnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sfinx Opublikowano 12 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2004 Ja mam K&N praktycznie we wszystkim. Wiem ze jest drogi, ale jak masz zamiar trzymac sprzeta to warto. Mocy jako takiej nie uzyskasz, do tego musisz i wydech zmienic, ale K&N latwo wyprac, nasmarowac i jak nowy. Arek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek_7 Opublikowano 12 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2004 W zeszłym roku na targach na Torwarze, rozmawiałem z klientką z firmy która sprzedaje K&N (miała specjalnie przygotowaną dmuchawę, która pokazywała wyższość tych filtrów...) i powiedziała, że tak naprawdę, jeśli się nie tuninguje sprzęta, to najważniejszą kożyścią takiego filtra jest właśnie to, że można go wyprać i starcza na lata - znaczy zwraca się z nadwyżką w długim okresie. Czyli, jak jeździsz rok i moto zmieniasz, to na darmo wysiłek... chyba, że chcesz sprawić prezent następcą... Cytuj Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 13 Stycznia 2004 Administrator Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2004 Ale jak się założy K&N to zwykle pokrywa airboxa traci górną część. Dzięki czemu zyskujemy genialny dźwięk zasysanego powietrza podczas otwiernia przepustnicy. Poza tym tak, jak mówili przedmówcy - DynoJety do gaźników i ew. nowy wydech plus pełna sycnhronizacja gaźników. Wtedy przyrost mocy, poza przyrostem dźwięku, może być jakoś odczuwalny. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 13 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2004 jako że poglądy na temat K&N są tutaj skrajne to napisałem do K&N z prośbą o przesłanie wyników prób na Suzuki SV z ich filtrem (chyba robią takie próby zanim wprowadzą coś do sprzedaży) oraz o określenie konieczności wymiany dysz w gaźnikach czy tez regulacji składu mieszanki (SV ma fabrycznie zaślepione śruby regulacji składu mieszanki ;) ) to samo napisałem tez do Polo gdzie kupiłem filtr i do Larssona...ciekawe jakie bedą odpowiedzi? tak czy owak podzielą się wynikami "śledztwa" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 13 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2004 no to dostałem właśnie odpowiedź od technika z POLO ze nie musze zmieniać dysz w gażniku przy K&N, kiedys na stronce K&N także czytałem że "rejetting is not necessary after fitting K&N filtercharger" ale zobaczę co mi chłopaki odpiszą z K&N... cytuję naszą korespondencję:"Hello, you mustn't rejetting your carbs. Best regardsNorbert Bauerpolo-Technik Original Message processed by Tobit InfoCenter Subject: K&N filter (13-Jan-2004 9:28) From: [email protected] To: [email protected] Good morning! I've a question:I've Suzuki SV650S (AV1111... series) from 2000 and i would like to replace stock filter for K&N filtercharger. Do I need to rejetting my carbs after replace filter for K&N?Is it necessary to set again fuel/air mixture after replacement?I have sport can from Viper allready installed in my bike. Regards from Poland:Tomasz Budnik" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sfinx Opublikowano 13 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2004 Hiszpan, prawda jest taka ze aby wszystko gralo jak cza, po zwiekszeniu doplywu powietrza zawsze powinno sie zwiekszyc doplyw paliwa i ulatwic wydech. Zainstalowanie samego filtra nie zepsuje pojazdu, ale nie bedzie mialo wiekszego efektu na jego osiagi. W EFI jest troche inaczej poniewaz tam doplyw paliva jest sterowany elektronicznie, natomiast w gazniku musza byc zmienone jety.Arek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 13 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2004 Hiszpan' date=' prawda jest taka ze aby wszystko gralo jak cza, po zwiekszeniu doplywu powietrza zawsze powinno sie zwiekszyc doplyw paliwa i ulatwic wydech. Zainstalowanie samego filtra nie zepsuje pojazdu, ale nie bedzie mialo wiekszego efektu na jego osiagi. W EFI jest troche inaczej poniewaz tam doplyw paliva jest sterowany elektronicznie, natomiast w gazniku musza byc zmienone jety.Arek[/quote'] prawdą jest to co piszesz i nie mam zamiaru tego kwestionować, jednakże zmiana dysz jest konieczna o ile nie starcza juz regulacji składem mieszanki paliwowo-powietrznej prawda? wiec moze przy standardowych gaznikach w SV starczy wszystko wyregulować (skład mieszanki czy iglica) i gra? poczekam jeszcze co napiszą mi z K&N... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 14 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2004 Larsson odpowiedział mi:"Dzień dobry. Wg informacji firmy K&N przy zmianie wkładu filtra powietrza na ich produkt, żadne regulacje ani przeróbki nie są konieczne. Tyle ich oficjalne zdanie w tym temacie.Z dotychczasowych doświadczeń muszę niestety stwierdzić, że nie we wszystkich pojazdach to się sprawdza. Czasami wystarsza regulacja, zdarza się, że trzeba wymienić dysze. Firma K&N firmuje zestawy dysz pod nazwą Dynojet. Sczerze mówiąc to rozwiązanie jest najlepsze lecz niestety nie tanie. Ponieważ dysze są robione z myślą o tym filtrze przez jedną i tą samą firmę po ich wymianie nie ma żadnych niedociągnięć. Do Pańskiego motocykla (1999 rok, 71 KM) jest przewidziany komplet dysz, który zostanie wprowadzony do naszej oferty w tym sezonie. Na razie mogę podać tylko sugerowaną cenę w euro: 72,50. W razie dalszego zainteresowania podaję nasz numer katalogowy: 347 6039. W razie wątpliwości proszę o kontakt. Z poważaniem: Michał GinterLarsson Polska, Dział Technicznywww.larsson.com.pltel.: 0-58/341 09 00fax: 0-58/341 85 82" K&N nie poniał o co mi chodzi i odesłał mnie na hamownię i strony Dynojet'a... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 14 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2004 Larsson odpowiedział mi:"Dzień dobry. Wg informacji firmy K&N przy zmianie wkładu filtra powietrza na ich produkt' date=' żadne regulacje ani przeróbki nie są konieczne. Tyle ich oficjalne zdanie w tym temacie.Z dotychczasowych doświadczeń muszę niestety stwierdzić, że nie we wszystkich pojazdach to się sprawdza. Czasami wystarsza regulacja, zdarza się, że trzeba wymienić dysze. Firma K&N firmuje zestawy dysz pod nazwą Dynojet. Sczerze mówiąc to rozwiązanie jest najlepsze lecz niestety nie tanie. Ponieważ dysze są robione z myślą o tym filtrze przez jedną i tą samą firmę po ich wymianie nie ma żadnych niedociągnięć. Do Pańskiego motocykla (1999 rok, 71 KM) jest przewidziany komplet dysz, który zostanie wprowadzony do naszej oferty w tym sezonie. Na razie mogę podać tylko sugerowaną cenę w euro: 72,50. W razie dalszego zainteresowania podaję nasz numer katalogowy: 347 6039. W razie wątpliwości proszę o kontakt. Z poważaniem: Michał GinterLarsson Polska, Dział Technicznywww.larsson.com.pltel.: 0-58/341 09 00fax: 0-58/341 85 82" K&N nie poniał o co mi chodzi i odesłał mnie na hamownię i strony Dynojet'a...[/quote'] A co miał innego powiedzieć :lol: . Spytaj się jakiegoś specjalisty ale nie związanego z daną firmą .Jeżeli filtr ma mniejsze opory przepływu to żeby uzyskać wiekszą moc MUSZĄ być przeprowadzone regulacje gaźników. Jeżeli filtr K&N ma takie samo opory przepływu jak poprzedni to rzeczywiście nie trzeba regulować , ale i nic nie zyskujemy oprócz efektu pacebo ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.