Skocz do zawartości

K&N


BUSH
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Janusz, z całym szacunkiem, ale chyba zapomniałeś,że my tu funkcjonujemy w Polsce !!! Wymieniłem setki filtrów powietrza i mogę z całą odpowiedzialnością powiedzieć, że 10 do 20 tys km to góra ! Jak wyciągnąłem ostatnio filtr powietrza z Citroena Berlingo po 50 tys (bo tak zalecała instrukcja !) to przypominał on filtr do odkurzacza, a syfu było tyle, że nawet w pale się nie mieści (KN brudzi się przecież tak samo). Potem popatrzyłem winstrukcję i przeczytałem "w warunkach jzady w dużym zapyleniu należy skrócić okres wymiany oleku i filtra oraz FILTRA POWIETRZA o połowę ! Możesz mi przedtsawić teraz 15 tekstów różnych uczonych, ża jest inaczej, ale mnie to nie przekona, bo codziennie w pracy widzę w jakiej kondycji są filtry nawet po małych przebiegach. Jak się bardzo uprzesz, to prześlę Ci fotkę mojego filtra z samochodu po 10 tys km, bo za kilka dni będę go wymieniał.

 

Pozdrawiam, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janusz, z całym szacunkiem, ale chyba zapomniałeś,że my tu funkcjonujemy w Polsce !!!

 

Również z całym szacunkiem :D , ale nie wiem, co to ma do rzeczy...? Stawiam na to, że w USA są miejscami gorsze warunki niż u Nas (np. Texas).

 

Wymieniłem setki filtrów powietrza

 

K&N-ów pewnie nie wymieniałeś, bo praktycznie ich się nie wymienia :D

 

że 10 do 20 tys km to góra !

 

Zwykłych filtrów owszem... K&N-y możesz jedynie naoliwić...

 

to przypominał on filtr do odkurzacza, a syfu było tyle...

 

No i dochodzimy do sedna... Filtry K&N są tak zaprojektowane, że mimo iż brzmi to nierealnie, im bardziej są "zakurzone", tym lepiej filtrują (oczywiście do pewnego stopnia, ale ten stopień jest określony jako 50000 - 100000 mil w zwykłych warunkach drogowych, a w ciężkich częściej:) )

 

Możesz mi przedtsawić teraz 15 tekstów różnych uczonych

 

Pomijam, iż jest wiele opracowań na temat K&N-ów, to wątpie aby firma istniała już 30 lat gdyby to co napisali byłoby nieprawdą. Poza tym, dlaczego dawaliby gwarancję na swoje filtry na okres 10 lat lub przebieg 1000000 (milion) mil??? Ano dlatego, że właściwie używane i konserwowane mają tyle funkcjonować i właściwie filtrować.

 

W całej Twojej wypowiedzi, całkowicie przyznaję Ci rację, że zwykły filtr powietrza należy wymieniać co 10 000 - 15 000 km. Tak też robię w swoim samochodzie, bo widzę jak wygląda po tym przebiegu... jednak K&N po takim przebiegu filtruje znacznie lepiej niż 15 000 km temu, gdy był zakładany, powiedzmy jako nowy. I 30 letnia historia tej firmy to potwierdza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janusz, z całym szacunkiem....  

Pozdrawiam, Paweł

 

Jakze mialbym nie odpowiedziec jesli po raz pierwszy na tym forum ktos wyraza do mnie szacunek?!!! :D :D

 

Nie zapominaj wiec ze :

 

- przede wszystkim pisze TYLKO o filtrze K&N.

- jesli sam producent pisze ze mozesz nie czyscic az do 50,000 - 100 tys. MIL (160 tys. km) to mozesz byc pewien ze filtr wytrzyma parametry napewno JESZCZE DLUZEJ W WARUNKACH DROGOWYCH. Nawet w Polsce.

- filtra papierowego nie trzymalbym dluzej niz 25-30,000 km i nie dziwie sie ze przy 50,000 byl bardzo brudny.

- filtr papierowy z kazda drobina kurzu dziala GORZEJ a K&N LEPIEJ. Do pewnych granic oczywiscie, przeczytaj jeszcze raz co napisalem powyzej.

- ja swoje uwagi podalem na podstawie 25 lat praktyki. Mozesz byc pewien ze sa prawdziwe i warto z moich doswiadczen skorzystac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janusz, zgadzam się z Tobą i w tej kwestii. Mam filtry stożkowe a nie wkład - podejrzewam, że olej inaczej się zachowuje na jednym a inaczej na drugim. Podczas sezonu zdarza mi się, że mój sprzęt zaczyna mieć dziury w pewnych zakresach obrotów. Najpierw nie wiedziałem od czego to jest. Gdy pojechałem do mechaniora, ten stwierdził, że gaźniki dostają za dużo powietrza i należy naoliwić filtry... Po lekkim naoliwieniu dziury znikają. Oczywiście nie zdejmuję ich i nie spryskuję "metodą lakiernika" - pasami od jednej do drugiej strony - tylko psikam na nie ogólnie - to tu, to tam, niewielką ilością oleju pamiętając to o czym napisałeś wyżej...

 

Poza tym producent pisze o serwisowaniu filtrów jako o całej procedurze czyszczenia i oliwienia co 50 000 - 100 000 mil. Jednak nigdzie nie wspomina o oliwieniu ich między tymi okresami a zarazem ostrzega, aby filtry nie wyschły i aby nie jeździć na nienaoliwionych filtrach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

K&N-ów pewnie nie wymieniałeś' date=' bo praktycznie ich się nie wymienia :D

 

 

 

Po pierwsze - nie łap mnie za słówka, bo faktycznie nie wymieniałem K&N`a na K&N`a ale montowałem takie filtry jako zamiennik., jak również Greeny i Jamexy, które to tak na marginesie uważam za wyjątkowe sito wpuszczające syf do silnika.

 

Po drugie - nie byłem w teksasie, ale na pewnio producent wstawił jakaś informacja o jeździe w zwiększonym zapyleniu. Nie twierdzę, że w polsce K&N nie wytrzyma 50 tys bez mycia, ale staram się na forum propagować wykonanie najlepsze, a nie dopuszczalne, a wykonaniem najlepszym jest zrobienie tego częściej, tak samo jak zalecam wszystkim klientom skracanie terminów wymiany oleju np. z 20 czy 30 tys. km do chociaż 15 tys km, szczególnie jak olej w ich samochodach ma za sobą motogodziny (a nie tylko kilometry) w korkach, częste odpalanie i krótkie przeloty. Dlaczego? Dla ich dobra i poprawnej pracy ich samochodów. To samo z filtrami KN - czy nie prościej poprostu częściej zdjąć obudowę filtra, wydmuchać z niej masę liści i piasku (to odnośnie samochodów !) i dać filtrowi trochę szuwaksu (tak tak, nie za dużo, o tym też wiem Janusz 8) ), albo go poprostu umyć ??? Trwa to nie więcej niż napisanie tego postu i kosztuje też nie więcej niż połączenie z TP SA w tyn czasie :-)

 

Pozdrawiam, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ze słów poprzedników oraz producenta K&N-ów wynika właśnie, że zabrudzony filtr działa lepiej. To jaki sens jest go częściej czyszcić i myć? Żeby działał gorzej? Twoje słowa Paweł by pasowały, ale do filtrów papierowych.

 

Jeszcze pytanko do Janusza i Arapaho:

Mój Monster ma przebieg 13 tys. km (rocznik 2001) i kupiłem go w zeszłym roku na jesieni już z filtrem K&N. Nie wiem czy był myty, czyszczony, oliwiony, kiedy został założony itp.

Czy w takim przypadku zalecalibyście mi naoliwienie go czy mam jeździć na nim dalej nic nie robiąc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ze słów poprzedników oraz producenta K&N-ów wynika właśnie, że zabrudzony filtr działa lepiej. To jaki sens jest go częściej czyszcić i myć? Żeby działał gorzej? Twoje słowa Paweł by pasowały, ale do filtrów papierowych.

 

Jeszcze pytanko do Janusza i Arapaho:

Mój Monster ma przebieg 13 tys. km (rocznik 2001) i kupiłem go w zeszłym roku na jesieni już z filtrem K&N. Nie wiem czy był myty, czyszczony, oliwiony, kiedy został założony itp.

Czy w takim przypadku zalecalibyście mi naoliwienie go czy mam jeździć na nim dalej nic nie robiąc?

 

 

zobacz przedewszystkim czy filtr jest mokry i czerwono-różowy...

jeśli nie jest pokryty 5mm warstwą syfu to możesz sobi eopuscić jego czyszczenie ale to zobaczysz też jak bedziesz go oglądał czy nie jest suchy...

najważniejsze jest aby filtr zawsze był wilgotny od tego czerwonego oleju K&N...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zabrudzony filtr działa lepiej. To jaki sens jest go częściej czyszcić i myć? Żeby działał gorzej?

 

To dlaczego się nie sprzedaje juz brudnych filtrów ?? :D :lol: Ja osobiście się spotkałem w materiałach producenta ze stwoerdzeniem że "zabrudzenie nie pogarsza przepustowości".

Nie ma co popadać w przesadę w żadną stronę - przecież nie piszę, żeby to robić co 5000, nie dajmy się zwariować.

 

Pozdro, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaqdtiger, Ja swojego kupiłem z dużo większym przebiegiem i niemiałem pewności co do stanu filtrów, więc je wyczyściłem i naoliwiłem. Jeśli masz pewność, że przebieg 13 000 km jest oryginalny, to zupełnie nie widzę sensu czyszczenia Twoich filtrów. Sprawdź jedynie, czy faktycznie są wilgotne od oliwki. Niedpouść, aby były suche i używaj tylko i wyłącznie produktów do naoliwiania, przeznaczonych przez producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Mam jedno pytanko... wlasnie wyciagnalem z mojej cbrki filtr powietrza (by wymienic na nowy - przejechalem ok 10 tys km) i okazuje sie jest to filtr K&N. Teraz nie wiem czy kazdy filtr tej firmy mozna czyscic czy sa wyjatki? Ktos mi powiedzial ze to zalezy jakie ma oznaczenie :o i teraz sam nic nie wiem... :D Oczywiscie filtr wygladal na starsznie brudny, pod swiatlo z jednej strony prawie nic nie bylo widac wiec go lekko przeczyscilem pedzlem, jutro kupie zestaw do czyszczenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK mam juz doświadczenie z K&N i hamownia. postawiłem konia na rolki (przebieg 24000km) bez regulacji tylko po zainstalowaniu k&N i z wydechem Viper'a. Rolka pokazała 73 koniki zamiast katalogowych 71 (a v max 223km/h zamiast katalogowych 205km/h). Nie za wiele wiecej ale jednak. Teraz czaję się na dokładne strojenie gaźnika do filtra i tłumika. Oglądałem także świece zapłonowe i sa obecnie ładne bez sadzy ale niezbyt jasne. Po dokonaniu dokładnych regulacji zdam ponownie relację.

Zaobserwowałem także ostatnio pewien spadek apetytu na paliwo. Ostatnie tankowanie przy 70% w trasie i reszcie w mieście pokazało 5,56l/100km poprzednio niemal zawsze około 5,7-5,8l/100km) znów niewiele ale miło... Jestem jak narazie zadowolony z wymiany - zawsze mam o jeden wydatek mniej w sezonie (wymiana filtra powietrza).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...