Skocz do zawartości

K&N


BUSH
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ze strony K&N

 

 

10. Will I need to make adjustments to my vehicle after I install a K&N filter or intake kit?

 

On fuel injected vehicles the original equipment manufacturer (OEM) computer and emissions control system will adjust for the increase in air. The OEM computer will adjust immediately if it is reset. Removing the battery cable from the battery for 15 minutes or more should reset it. On some carbureted models you may have to richen the mixture when switching from a paper filter to a K&N air filter or intake kit.

 

 

To samo cy my tu mowimy:

 

EFI - NIE

Gaznik - Prawdopodobnie TAK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Larsson odpowiedział mi:

"Dzień dobry.

 

Wg informacji firmy K&N przy zmianie wkładu filtra powietrza na ich produkt, żadne regulacje ani przeróbki nie są konieczne. Tyle ich oficjalne zdanie w tym temacie.

Z dotychczasowych doświadczeń muszę niestety stwierdzić, że nie we wszystkich pojazdach to się sprawdza. Czasami wystarsza regulacja, zdarza się, że trzeba wymienić dysze. Firma K&N firmuje zestawy dysz pod nazwą Dynojet. Sczerze mówiąc to rozwiązanie jest najlepsze lecz niestety nie tanie. Ponieważ dysze są robione z myślą o tym filtrze przez jedną i tą samą firmę po ich wymianie nie ma żadnych niedociągnięć.

 

Do Pańskiego motocykla (1999 rok, 71 KM) jest przewidziany komplet dysz, który zostanie wprowadzony do naszej oferty w tym sezonie. Na razie mogę podać tylko sugerowaną cenę w euro: 72,50. W razie dalszego zainteresowania podaję nasz numer katalogowy: 347 6039.

 

W razie wątpliwości proszę o kontakt.

 

Z poważaniem:

 

Michał Ginter

Larsson Polska, Dział Techniczny

www.larsson.com.pl

tel.: 0-58/341 09 00

fax: 0-58/341 85 82"

 

K&N nie poniał o co mi chodzi i odesłał mnie na hamownię i strony Dynojet'a...

 

A co miał innego powiedzieć :lol: . Spytaj się jakiegoś specjalisty ale nie związanego z daną firmą .

Jeżeli filtr ma mniejsze opory przepływu to żeby uzyskać wiekszą moc MUSZĄ być przeprowadzone regulacje gaźników. Jeżeli filtr K&N ma takie samo opory przepływu jak poprzedni to rzeczywiście nie trzeba regulować , ale i nic nie zyskujemy oprócz efektu pacebo ;)

 

efekt placebo ? no nie zupełnie... jest jeszcze wielokrotność czyszczenia co na dłuższą metę zmniejsza koszty eksploatacji... także nawet przy braku wzrostu mocy jest efekt finansowy :) no i jeszcze ta magiczna naklejka K&N na zbiorniku :smile2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Larsson odpowiedział mi:

"Dzień dobry.

 

Wg informacji firmy K&N przy zmianie wkładu filtra powietrza na ich produkt, żadne regulacje ani przeróbki nie są konieczne. Tyle ich oficjalne zdanie w tym temacie.

Z dotychczasowych doświadczeń muszę niestety stwierdzić, że nie we wszystkich pojazdach to się sprawdza. Czasami wystarsza regulacja, zdarza się, że trzeba wymienić dysze. Firma K&N firmuje zestawy dysz pod nazwą Dynojet. Sczerze mówiąc to rozwiązanie jest najlepsze lecz niestety nie tanie. Ponieważ dysze są robione z myślą o tym filtrze przez jedną i tą samą firmę po ich wymianie nie ma żadnych niedociągnięć.

 

Do Pańskiego motocykla (1999 rok, 71 KM) jest przewidziany komplet dysz, który zostanie wprowadzony do naszej oferty w tym sezonie. Na razie mogę podać tylko sugerowaną cenę w euro: 72,50. W razie dalszego zainteresowania podaję nasz numer katalogowy: 347 6039.

 

W razie wątpliwości proszę o kontakt.

 

Z poważaniem:

 

Michał Ginter

Larsson Polska, Dział Techniczny

www.larsson.com.pl

tel.: 0-58/341 09 00

fax: 0-58/341 85 82"

 

K&N nie poniał o co mi chodzi i odesłał mnie na hamownię i strony Dynojet'a...

 

A co miał innego powiedzieć :lol: . Spytaj się jakiegoś specjalisty ale nie związanego z daną firmą .

Jeżeli filtr ma mniejsze opory przepływu to żeby uzyskać wiekszą moc MUSZĄ być przeprowadzone regulacje gaźników. Jeżeli filtr K&N ma takie samo opory przepływu jak poprzedni to rzeczywiście nie trzeba regulować , ale i nic nie zyskujemy oprócz efektu pacebo ;)

 

efekt placebo ? no nie zupełnie... jest jeszcze wielokrotność czyszczenia co na dłuższą metę zmniejsza koszty eksploatacji... także nawet przy braku wzrostu mocy jest efekt finansowy :) no i jeszcze ta magiczna naklejka K&N na zbiorniku :smile2:

 

Mówiąc o efekcie placebo , miałem na myśli moc, kosztów eksploatacji nie wziołem pod uwagę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do Pipcyk'a:

dodatkowo kolega zakładając K&N i Ixila do GSXF600S stwierdził spadek apetytu na paliwko... tak wiec efekty jakieś moga być... i na to liczę...

a osiągi? co za różnica czy poleci 215km/h czy dajmy na to 220km/h? jak często latam ponad 200km/h? raz na pół roku? raz na kwartał? a czy przyspieszenie 0-100km/h w 3,5 sek jest mi potrzebne na codzień? też nie...

więc aspekt finansowy typu czyszczenie a nie wymiana i ewentualny spadek apetytu na paliwko wystarczy mi za powód założenia K&N zamiast papierówki... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmniejszenie kosztow obslugi to jedno, chociaz dla mnie byloby upierdliwe mycie i nasaczanie specjalnym olejem co 4kkm ( za ktory placisz przeciez specjalna cene ),

Druga strona medalu to oczyszczanie filtrowanego powietrza, ktore jest w wypadku K&N gorsze niz fabrycznego filtra papierowego, mimo ze oczywiscie firma twierdzi inaczej.

Wg mnie zalezy co kto lubi.

Ja zdecydowanie nie lubie nasaczac.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena płynów jest też dość wysoka, założenia KN`a opłaca się tylko wtedy jak papierowy filtr jest bardzo drogi i ciężko go kupić. Tak naprawdę to odzuwa się lekką poprawę w ealstyczności (albo wmawia się sobie, że się odczuwa) itp. trzeba pamiętać o jednym - suchy KN wpuszcza syf tak jakby go nie było, tylko dobrze nasączony działa odpowiednio gwarantując niski opór i czystość powietrza. Dla mnie zabawaka ma sens jak się scogamu na torze i chemu urwać 0,01 s na okrązeniu. Na ulicy ??? Po co ?

 

Pozdrawiam, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn do czyszczenia i spray z oliwą do nasączania kupisz w każym sklepie typu "auto-tuning". Cena to ok 100 PLN za zestaw: płyn do mycia + oliwa. Asortyment K&N znajdziesz chyba w każdym takim sklepie. Trudniej jest dostać graty Green, ale myślę, że można je stosować zamiennie (chociaż pewności nie mam..... ach ten marketing ;) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra...to pytanie gdzie można nabyć płyn do czyszczenia K&N i ile on mniej więcej kosztuje ?

 

zestaw do czyszczenia K&N'a kosztował mnie 35EUR... starczy go na kilka(naście?) lat jak sądzę przy czyszczeniu co dajmy na to 12000km. są to 2 flaszki po jakieś 250 ml.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z dokładnością do tego że powinieneś ze trzy razy częściej czyścić filtr i jakoś nie daje wiary w twoje zapewnienia że na tyle wystarczy chyba że z lekka opsikujesz filtr preparatem do czyszczenia a następnie olejem ale to tylko może motocyklowi zaszkodzić a nie pomóc

 

narazie podaje jedynie przypuszczenia... filtr założyłem wczoraj wiec nie mam doświadczenia praktycznego... ale mam nadzieję szybko je nabyc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakiego to wiadomo.. K&N

ile? no teoretycznie to tyle żeby spsikać brudny filtr cleanerem odczekać aż syf odmieknie , wypłukac wodą wysuszyć na słonku a następnie całą powierzchnię filtra spsikać olejem aż cała powierzchnia filtrującaq bedzie czerwona...

 

ale ile to w praktyce? tego jeszcze nie wiem... zamelduje za jakieś góra pół roku - rok...

 

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co na to K&N ???

 

Never use a K&N air filter without oiling. (The filter will not stop the dirt without the oil) Use only K&N air filter oil.

 

K&N air filter oil is a compound of mineral and animal oil blended with a special polymers to form a very efficient tack barrier. Red dye is added to show just where you have applied the oil. Eventualy the red color will fade but the oil will remain and filter the air.

 

A tu ciekawe:

Service every 50,000 - 100,000 miles on street driven applications. Service more often in off-road or heavy dust conditions or when air filter reaches 18" of restrictions. Let the dirt "bilt-up" work for you; it will not hurt the performance and actualy help filter the air.

Niech wypowiedzą się znawcy amerykańskich zwyczajów w kwestii mil. Przecinek może oznaczać 50 tys-100 tys mil jak też zwyczajem europejskim 50 - 100 mil (ale to z kolei byłoby dziwne no i strasznie nie ekonomiczne)

 

CAUTION!

Extreme fine dust, agriculture or off-road use, will pull the oil from the element. Frequent re-oiling of the element's clean side might be required. Completely service when practical. For extra protection use K&N sealing grease or rubber ends of element. Service only with K&N air filter cleaner and K&N air filter oil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...