Skocz do zawartości

K&N


BUSH
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc ;)

Jezeli bylo to przepraszam. Szukalem w archiwum i ku mojemu zdziwieniu nic nie znalazlem na ten temat...

Przygotowuje sie do zmiany filtra powietrza i rozwazam zalozenie K&N. Roznica w cenie standartowego filtra a K&N jest niebagatelna (ponad 200zl) dlatego zastanawiam sie czy odczuwalna bedzie dla mnie roznica w pracy slinika a moze i w osiagch. Domyslam sie, ze taki filtr podaje wiecej powietrza od normalnego dlatego zastanawiam sie czy po wymianie konieczna bedzie zmiana ustawien gaznikow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na brak mocy nie narzekam ale jak moglbym wykrzesac cos wiecej to dlaczego nie? Nad ukladem wydechowym tez sie zastanawiam tylko nie wiem gdzie tego szukac, zreszta musze odzyskac "plynnosc finansowa" bo Twoii ludzie mnie dobili :flesje:

 

A jak masz 200 luzem to zaproś nas na piwo

Przynajmniej dobry uczynek zrobisz:):flesje::):flesje::);):flesje::);)

 

Co do piwa - mowisz i masz, to kiedy ?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i to jest odpowiedź jakiej oczekiwałem

Masz dobre priorytety

Zgadza się ;) . Ma to sens jedynie wtedy, kiedy typowy filtr jest trudno dostępny (tak jak w przypadku mojego motocykla). W pozostałych przypadkach (bez większych modyfikacji układu wlot/wylot) nie ma to sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja właśnie także kupiłem K&N do swojej SVki... zrobiłem to ze wzgledu właśnie na cenę... zwykły papierowy MIW to koszt 103zł a K&N 300zł i mam spokój na lata... Konia nie zamierzam zmieniać bo starcza mi do zakładanych celów (miasto i turystyka + zloty). tak wiec po 2 sezonach zaczyna K&N na siebie zarabiać.

Dodatkowo kolega miał u siebie w Bandit600S k&N i wydech IXIL i zauważył w trasie spadek apetytu na paliwko o około 0,5-0,7 l/100km co cieszy mnie gdyz mam w planach np wakacyjna trase do Francjii a tam paliwko dość drogie :)

Ja mam juz wydech Viper'a i ciekaw jestem jak to sie odbije na SVce... a dodatkowe obiecywane 2-3 kW tez nie zaszkodzi ;) na autostradach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym roku na targach na Torwarze, rozmawiałem z klientką z firmy która sprzedaje K&N (miała specjalnie przygotowaną dmuchawę, która pokazywała wyższość tych filtrów...) i powiedziała, że tak naprawdę, jeśli się nie tuninguje sprzęta, to najważniejszą kożyścią takiego filtra jest właśnie to, że można go wyprać i starcza na lata - znaczy zwraca się z nadwyżką w długim okresie.

 

Czyli, jak jeździsz rok i moto zmieniasz, to na darmo wysiłek... chyba, że chcesz sprawić prezent następcą...

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Ale jak się założy K&N to zwykle pokrywa airboxa traci górną część. Dzięki czemu zyskujemy genialny dźwięk zasysanego powietrza podczas otwiernia przepustnicy.

Poza tym tak, jak mówili przedmówcy - DynoJety do gaźników i ew. nowy wydech plus pełna sycnhronizacja gaźników. Wtedy przyrost mocy, poza przyrostem dźwięku, może być jakoś odczuwalny.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako że poglądy na temat K&N są tutaj skrajne to napisałem do K&N z prośbą o przesłanie wyników prób na Suzuki SV z ich filtrem (chyba robią takie próby zanim wprowadzą coś do sprzedaży) oraz o określenie konieczności wymiany dysz w gaźnikach czy tez regulacji składu mieszanki (SV ma fabrycznie zaślepione śruby regulacji składu mieszanki ;) ) to samo napisałem tez do Polo gdzie kupiłem filtr i do Larssona...

ciekawe jakie bedą odpowiedzi?

 

tak czy owak podzielą się wynikami "śledztwa"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to dostałem właśnie odpowiedź od technika z POLO ze nie musze zmieniać dysz w gażniku przy K&N, kiedys na stronce K&N także czytałem że "rejetting is not necessary after fitting K&N filtercharger" ale zobaczę co mi chłopaki odpiszą z K&N...

 

cytuję naszą korespondencję:

"Hello,

 

you mustn't rejetting your carbs.

 

Best regards

Norbert Bauer

polo-Technik

 

 

 

 

Original Message processed by Tobit InfoCenter

Subject: K&N filter (13-Jan-2004 9:28)

From: [email protected]

To: [email protected]

 

 

Good morning!

I've a question:

I've Suzuki SV650S (AV1111... series) from 2000 and i would like to replace stock filter for K&N filtercharger.

Do I need to rejetting my carbs after replace filter for K&N?

Is it necessary to set again fuel/air mixture after replacement?

I have sport can from Viper allready installed in my bike.

 

Regards from Poland:

Tomasz Budnik"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hiszpan, prawda jest taka ze aby wszystko gralo jak cza, po zwiekszeniu doplywu powietrza zawsze powinno sie zwiekszyc doplyw paliwa i ulatwic wydech. Zainstalowanie samego filtra nie zepsuje pojazdu, ale nie bedzie mialo wiekszego efektu na jego osiagi. W EFI jest troche inaczej poniewaz tam doplyw paliva jest sterowany elektronicznie, natomiast w gazniku musza byc zmienone jety.

Arek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hiszpan' date=' prawda jest taka ze aby wszystko gralo jak cza, po zwiekszeniu doplywu powietrza zawsze powinno sie zwiekszyc doplyw paliwa i ulatwic wydech. Zainstalowanie samego filtra nie zepsuje pojazdu, ale nie bedzie mialo wiekszego efektu na jego osiagi. W EFI jest troche inaczej poniewaz tam doplyw paliva jest sterowany elektronicznie, natomiast w gazniku musza byc zmienone jety.

Arek[/quote']

 

 

prawdą jest to co piszesz i nie mam zamiaru tego kwestionować, jednakże zmiana dysz jest konieczna o ile nie starcza juz regulacji składem mieszanki paliwowo-powietrznej prawda? wiec moze przy standardowych gaznikach w SV starczy wszystko wyregulować (skład mieszanki czy iglica) i gra?

poczekam jeszcze co napiszą mi z K&N...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Larsson odpowiedział mi:

"Dzień dobry.

 

Wg informacji firmy K&N przy zmianie wkładu filtra powietrza na ich produkt, żadne regulacje ani przeróbki nie są konieczne. Tyle ich oficjalne zdanie w tym temacie.

Z dotychczasowych doświadczeń muszę niestety stwierdzić, że nie we wszystkich pojazdach to się sprawdza. Czasami wystarsza regulacja, zdarza się, że trzeba wymienić dysze. Firma K&N firmuje zestawy dysz pod nazwą Dynojet. Sczerze mówiąc to rozwiązanie jest najlepsze lecz niestety nie tanie. Ponieważ dysze są robione z myślą o tym filtrze przez jedną i tą samą firmę po ich wymianie nie ma żadnych niedociągnięć.

 

Do Pańskiego motocykla (1999 rok, 71 KM) jest przewidziany komplet dysz, który zostanie wprowadzony do naszej oferty w tym sezonie. Na razie mogę podać tylko sugerowaną cenę w euro: 72,50. W razie dalszego zainteresowania podaję nasz numer katalogowy: 347 6039.

 

W razie wątpliwości proszę o kontakt.

 

Z poważaniem:

 

Michał Ginter

Larsson Polska, Dział Techniczny

www.larsson.com.pl

tel.: 0-58/341 09 00

fax: 0-58/341 85 82"

 

K&N nie poniał o co mi chodzi i odesłał mnie na hamownię i strony Dynojet'a...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Larsson odpowiedział mi:

"Dzień dobry.

 

Wg informacji firmy K&N przy zmianie wkładu filtra powietrza na ich produkt' date=' żadne regulacje ani przeróbki nie są konieczne. Tyle ich oficjalne zdanie w tym temacie.

Z dotychczasowych doświadczeń muszę niestety stwierdzić, że nie we wszystkich pojazdach to się sprawdza. Czasami wystarsza regulacja, zdarza się, że trzeba wymienić dysze. Firma K&N firmuje zestawy dysz pod nazwą Dynojet. Sczerze mówiąc to rozwiązanie jest najlepsze lecz niestety nie tanie. Ponieważ dysze są robione z myślą o tym filtrze przez jedną i tą samą firmę po ich wymianie nie ma żadnych niedociągnięć.

 

Do Pańskiego motocykla (1999 rok, 71 KM) jest przewidziany komplet dysz, który zostanie wprowadzony do naszej oferty w tym sezonie. Na razie mogę podać tylko sugerowaną cenę w euro: 72,50. W razie dalszego zainteresowania podaję nasz numer katalogowy: 347 6039.

 

W razie wątpliwości proszę o kontakt.

 

Z poważaniem:

 

Michał Ginter

Larsson Polska, Dział Techniczny

www.larsson.com.pl

tel.: 0-58/341 09 00

fax: 0-58/341 85 82"

 

K&N nie poniał o co mi chodzi i odesłał mnie na hamownię i strony Dynojet'a...[/quote']

 

A co miał innego powiedzieć :lol: . Spytaj się jakiegoś specjalisty ale nie związanego z daną firmą .

Jeżeli filtr ma mniejsze opory przepływu to żeby uzyskać wiekszą moc MUSZĄ być przeprowadzone regulacje gaźników. Jeżeli filtr K&N ma takie samo opory przepływu jak poprzedni to rzeczywiście nie trzeba regulować , ale i nic nie zyskujemy oprócz efektu pacebo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...