Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
Cześć posiadam starą maszynę którą próbuje przywrócić do żywych Cagiva elefant 125 silnik jest wyposażony w gaźnik Dellorto PHBL 24 (BD) i zauważyłem że przy śrubkach regulacyjnych na rogu z gaźnika wychodzi mały króciec który jest zaślepiony do czego ten króciec jest ? I czy powinien być zaślepiony? I jeszcze jedno jaki powinien być ustawiony stan paliwa w tym gaźniku na pływakach ? Dodam że gaźnik nie stoi idealnie w pionie tylko jest przechylony prochem w stronę silnika początkowo pływaki były źle ustawione bo paliwo się przelewało przez rurę filtra powietrza ustawiłem je na oko żeby się nie przelewało ale nie wiem czy teraz za szybko się nie zamykają co sprawia że w gaźniku jest za mało wachy 🤷 Trzecia sprawa gdy pokrywa filtra powietrza jest odkręcona Motorek ładnie pracuje gdy ją zamknę na rozgrzanym silniku obroty spadają po prostu się dusi i gaśnie i wiedzę że ten wolny króciec jest słabo zaślepiony jakąś rurką przeźroczystą bo widzę w niej bombelki powietrzna podczas pracy silnika.
- Dzisiaj
-
K.rwy i złodzieje - czyli przeglądy w być może niedalekiej przyszłości
Piasek80 odpowiedział(a) na konrad1f temat w Przepisy, ubezpieczenia, kredyty
Powiem tak: nie mam nic przeciwko żeby ceny za BT pojazdów podniesiono i o 100% ale w zamian za to niechże ono będzie wzorem państw zachodnich obowiązywać na 2 lata. Bo obecnie mamy sytuację w której: - diagności biadolą że nie mogą wyżyć z tej stówy co to ją zostawiamy u nich co roku - jednocześnie stawiając wciąż nowe obiekty niczym grzyby po deszczu. 10 lat temu w promieniu 10km miałem 2 SKP. Dzisiaj mam ich 7 - mimo to od 5 lat nie przypominam sobie aby udało się choć raz zrobić BT "od ręki". Do którego byś nie podjechał, nie ważne o której, jeden się robi, drugi czeka w kolejce i w najlepszym wypadku jestem trzeci. Od otwarcia do zamknięcia jest cały czas jakieś auto na stanowisku... Jeżeli chcesz bez czekania nie ma innej opcji jak umówić się telefonicznie na jakiś wolny termin i wówczas co do minuty się meldujesz na SKP bo jest okienko dla ciebie. 5min spóźnienia i już stoi następny co czekał. Ja wiem że oni mają "okno czasowe" na pojazd i 1 diagnosta nie jest w stanie zrobić więcej jak 3 samochody na godzinę. Tj. 300zł na godzinę - niech ma 200 bo koszty ma jak każdy. Resztę "matematyki" niech sobie każdy sam policzy... Bo sytuacja zaczyna przypominać odwieczne biadolenie tych z nad Morza albo tych z Gór... co to stale do interesu dokładają, ale od maja do połowy września wolne ... znajdziesz jedynie w pobliskim hotelu z ceną 800zł za 2 osoby noc (a na miejscu się okazuje że jeszcze ci 80zł za dobę postoju auta doliczą oraz 14,50 klimatycznego)... Także nie ma sprawy, mogę płacić 2x więcej ale: - raz na dwa lata - brak limitu czasowego na pojazd - diagnosta sam wie najlepiej ile czasu potrzebuje żeby sprawdzić co winno być sprawdzone - niech tam będą dwie pieczenie na jednym ogniu: auta pow. 15 lat - diagnosta decyduje czy dać BT na 2 lata czy skrócić je do 1 roku. 20 lat i więcej BT obligatoryjnie już co rok - to zmobilizuje rynek do odmładzania floty - z korzyścią dla bezpieczeństwa. Ze 2 bezpieczniki jeszcze bym dorzucił: - pojazdy służące do przewozu osób - jak np popularne od kilku lat busy na wynajem (czyli 8-9 miejsc) - obligatoryjnie co roku, - podobnie pojazdy robiące więcej jak 50 tys km między przeglądami - BT automatycznie się skraca po uzyskaniu takiego przebiegu. Jeżeli ktoś robi te 30 tys rocznie... na prawdę nie będzie miał żalu że mu się skróci "przegląd" o jakie 4 m-ce... a będzie to kolejny krok, aby wyeliminować patologię najmów/wypożyczek/busiarstwa gdzie nówka sztuka z salonu w 3 lata robi pół miliona bez żadnej kontroli bezpieczeństwa podstawowych elementów jak opony czy hamulce (wykonanej przez serwis/warsztat/czy SKP) a potem po korekcie licznika na akceptowalną trafia na rynek wtórny. Pojazd... dzisiejszy pojazd, który po takim przebiegu kwalifikuje się do huty, co najwyżej parę elementów blacharskich w kolor się nada do ponownego użycia. Zdaję sobie sprawę że wszystko da się "obejść" bo znam i takich ale... jest to kolejne utrudnienie dla kombinatorów i cfaniaków. - Ostatni tydzień
-
K.rwy i złodzieje - czyli przeglądy w być może niedalekiej przyszłości
KLAUDIUSZ odpowiedział(a) na konrad1f temat w Przepisy, ubezpieczenia, kredyty
No ale chodzi że za mało podwyżki czy za dużo czy że co? -
K.rwy i złodzieje - czyli przeglądy w być może niedalekiej przyszłości
konrad1f odpowiedział(a) na konrad1f temat w Przepisy, ubezpieczenia, kredyty
dawno gów.. tematu nie ruszano pojawił się nowy cennik (projekt): https://legislacja.rcl.gov.pl/docs//521/12401002/13149404/13149405/dokument732216.pdf wszędzie trąbią, że ma zacząć obowiązywać już od września motocykl z 62zł na 94zł samochód do 3,5t z 98zł na 149zł dopłata za lpg w pojeździe z 62zł na 96zł stwierdzenie obecności tablicy "L" w motocyklu szkoleniowym (bo na tym polega badanie dodatkowe motocykla przeznaczonego do nauki jazdy/egzaminowania) z 48zł na 73zł - Wcześniejsza
-
Technika zjazdu z zakrętami
Adam M. odpowiedział(a) na freesamen temat w Szkoła jazdy, stunt, wypadki
Ja zawsze zwalniam przed nieznanymi zakretami specjalnie jadac w dol. I wcale mi nie przeszkadza ze odwazniejszi czy lepiej jezdzacy koledzy w tych zakretach mi uciekaja. I tak moge ich pozniej dogonic na prostej. Wole jechac wolniej niz przekonac sie ze zakret sie zaciesnia a ja jade za szybko. W polowie lipca pojechalismy z kolegami na trase na polnoc Ontario wybierajac naprawde krete drogi np koncowka drogi z Sudbury do Timmins gdzie nie tylko zakrety ale spadki i wzniosy terenu byly zupelnie spore. Po jakims czasie i okolo 20 zakretach zaczalem jechac szybciej swiadomie stosujac lekki przeciwskret ( biorac pod uwage ze byla to moja pierwsza jazda motocyklowa w tym sezonie to niezbedny byl mi jakis czas na "odrdzewienie". Tak jak koledzy wyzej pisali najlepszym krokiem ktory mozesz zrobic jest szkolenie, a moja rada jest patrzenie jak najdalej w glab zakretu i odkrecenie gazu dopiero gdy widzisz wyjazd z tego zakretu. Jest jeszcze mozliwe przyhamowanie przednim hamulcem w luku ale to juz dalsza szkola jazdy. -
Kawasaki er6n nie odpala po nagrzaniu się
Adam M. odpowiedział(a) na skylerpl temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
W 20 letnim motocyklu warto przejrzec instalacje elektryczna, wszystkie zlaczki i masy bo one jesli skoroduja to zwiekszaja opory pradu. -
Problem z odpaleniem silnika 2t do roweru
Adam M. odpowiedział(a) na Korjel temat w Mechanika Motocykli 2T
To wyglada tak jakby ssanie nie dzialalo. -
Pozytywnie jesli jest w dobrym stanie technicznym.
-
Kymco zing 125 rf25 - iskrownik
Adam M. odpowiedział(a) na DziQ9011 temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Jaki iskrownik??? To jest alternator. Trzeba sprawdzic prad zmienny z alternatora do reglera i zreglera do aku. Z powrotem do warsztatu z reklamacja. -
Motocykl na długą podróż 300cc-700cc?
Adam M. odpowiedział(a) na Artur 76 temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
Nie zauwazyles ze to temat z 20 roku? Teraz sie znacznie poprawili, ale koledzy ktorzy jezdzili w Indiach tez kilka remontow generalnych na drodze musieli przeprowadzic. 🙂 -
Chemikiem nie jestem ,ale czytalem ze dodaja jakies oleje roslinne. A jak one sie starzeja po wytaceniu z paliwa to juz ciezko powiedziec. Suzuki odstawilem jak idiota na chyba 8 z paliwem w zbiorniku i gaznikach i dostalem za swoje podczas przygotowania go do sprzedazy - miesiac albo nawet 6 tygodni prawie codziennej pracy przy czyszczeniu tego. W moim przypadku osad stwardnial w wielu miejscach na kamien.
-
Technika zjazdu z zakrętami
Damian85 odpowiedział(a) na freesamen temat w Szkoła jazdy, stunt, wypadki
W wielkim skrócie - jeśli się boisz, to znaczy, że za szybko jedziesz jak na swoje możliwości. Zwolnij. To nie jest tak, że z górki masz nagle 5% przyczepności i zaraz umrzesz. W Twojej głowie jest więcej strachu i obaw, niż to warte. -
KTM 990 SMT (Supermoto T ) / LC8 po serwisie.
tnt1200 odpowiedział(a) na tnt1200 temat w Sprzedam Motocykl
Podbijam - 18999 zł. -
BMW K 1200RS opinie
jonaszko odpowiedział(a) na rekrut88 temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
O ile pamiętam, to tam były montowane dwa systemy. Starszy bez wspomagania i nowszy ze wspomaganiem.Jeżeli to jest z elektrycznym systemem wspomagania hamulców, to tak, hamowanie będzie jakby go nie było i trudno nawet mówić o jakiejś granicy. -
BMW K 1200RS opinie
rekrut88 odpowiedział(a) na rekrut88 temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
ABS jeśli padnie to stracę całkowicie hamulce czy tylko hamowanie na granicy blokowania kół? -
Bardzo dziękuję Kolegom i Koleżankom za zainteresowanie wspólnym wyjazdem.Ekipa szykuje się mega...Czekam na jeszcze jedną chętną osobę.
-
KacperRJS obserwuje zawartość Silnik exc 450 rfs w ramie exc 400
-
Siema mam pytanie czy jakbym chciał przełożyć silnik z exc 450 rfs w ramę z exc 400 to jak wygląda sytuacja dyszę muszę zmieniać w gaźniku? coś więcej jest do zrobienia? posiadam exc 400 rfs po strzale korby i zastanawiam się co muszę zrobić jeśli chcę tam wsadzić silnik od 450 na rfsie.
-
Ale gaźnik nie powinien puszczać w cylindry mimo niesprawnego kranika, więc gaźniki na stół 🙂 Może być tak że leje ci tylko jeden gaźnik na jednym cylindrze, więc żeby ci zatankowało silnik benzyną musi akurat silnik się zatrzymać tak, że zawory ssące na tym cylindrze będą otwarte. Więc raz ci może zalać po postoju a innym razem staniesz na zamkniętych zaworach i ci nie zaleje 🙂
-
XJ600 51J - zginęło sprzęgło
Piasek80 odpowiedział(a) na Piasek80 temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Czasem warto poczekać. Po akcji spuszczenia benzyny rozcieńczonej olejem z silnika moto stało dobrą dobę bez korka w misie z podstawioną zlewką. Potem wkręciłem korek tyle o ile palcami. Wczoraj przy okazji przestawiania uwagę moją zwrócił wskaźnik paliwa - niżej o jedną kreseczkę. Podstawiłem zlewkę, odkręciłem palcami korek i zleciały... ze 2 setki samej już benzyny. No oleiste jeszcze ciutkę ale cuchnące benzyną - sama wacha. Także trop z uwalonym kranikiem okazał się trafny. Myślę że wtorek/środa powinienem już go mieć. Potem zajrzymy do sprzęgła co tam się nawyrabiało. -
jonaszko obserwuje zawartość Technika zjazdu z zakrętami i Poprowadzenie kabla spod siedzenia do telefonu
-
Poprowadzenie kabla spod siedzenia do telefonu
jonaszko odpowiedział(a) na Stahoo temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Drogi forumowiczu, w czym ty widzisz tam problem? Jakiego poradnika oczekujesz, jak rozwinąć kawałek przewodu pod siedzeniem może też bakiem? Rozciag, zabezpiecz przed uszkodzeniem i ciesz sie jazdą. -
Technika zjazdu z zakrętami
Andrzej JK odpowiedział(a) na freesamen temat w Szkoła jazdy, stunt, wypadki
dziękuję, udanego weekendu. -
Technika zjazdu z zakrętami
jonaszko odpowiedział(a) na freesamen temat w Szkoła jazdy, stunt, wypadki
Czemu na priv? Dawaj tutaj. Też chętnie skorzystam a może i ktoś jeszcze -
Poszło priv.
-
Poprowadzenie kabla spod siedzenia do telefonu
Stahoo opublikował(a) temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Drogie forum! W moim motocyklu mam gniazdo USB pod siedzeniem CB650R- prowadził ktoś z was kabel do kierownicy żebym mógł podłączyć telefon? Albo może widzieliście jakiś poradnik? Z góry dziękuję ✌ -
SHL M11 to był niebezpieczny motocykl?
motorniczy1L odpowiedział(a) na motorniczy1L temat w Weterany/Klasyki
"M11 nie miała kierunkowskazów " zwykła. ale były wersje z bogatym wyposażeniem (na tamten czas) i z serwisówki fabrycznej do M11 jest opis ale bez rysunku (pewnie błąd druku/skanowania). Osłona na nogi jest też z tej serwisówki, znalazłem na chomiku. Osłon było kilka w tamtym czasie, szukam dokładnie jak z rysunku, stan dowolny. "Nie jestem pewien, ale wersja lux miała czterobiegową skrzynię" M11-W, czyli ostatni rok produkcji, tak 4 biegi. Sam silnik miał trochę różnic wobec tego niby samego w późniejszej WSK 175. Tak były wysyłane do USA, Indii a nawet były pokazywane na targach w Chinach. Ludzie w tamtym czasie chwalili motocykl, wiec to co piszą w polskim internecie o tym jaki to jest zabójczy, to motocykl na zdjęciu jedynie widzieli. Mam odrobinę informacji, ale to nadal jeszcze za mało. Widzę że to był dobry produkt eksportowy. I samej wersji LUX były 2 rodzaje a może 3 lub 4. Ktoś może jeździł M11-W czyli z silnikiem Wiatra? Jestem ciekaw opinii M11 z tym silnikiem. shl m11 katalog czesci.pdf