Skocz do zawartości

eeeeeeennnnn eeeeennnnn eeeeennnnnn bez sprzęgłą


wojtek101
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak ale zwróć uwagę że przy jeździe dwusuwem jest problem ze smarowaniem przy zamkniętej przepustnicy i hamowaniu silnikiem. Ja też nie hamuje silnikiem prawie w ogóle ...dohamowuje na sprzęgle....

 

Zresztą moja zmiana biegów to kompletna amatorka ;P wiec nie ma co tu pisać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście specyfika jazdy 2T i 4T sie różni. tak więc i hamowanie jest inne.

 

Skrzynia kłowa jest po to właśnie stworzona żeby wbijać biegi bez sprzęgła :>

......

No to życzę powodzenia. Ciekawe kiedy w twoim "szybkim motorze" polecą zębatki w skrzyni. Chyba że wcześniej sprzedasz go dalej, "nufkę sztukę nieśmiganą".

 

Weź się zastanów - "wbijanie" biegów???? Oglądałeś kiedyś jak takie kły wyglądają i do jakich obciążeń je zmuszasz?

Nie propaguj takich poglądów, bo niestety, nie są one zgodne z zasadami uzywania motocykla i szeroko pojętą kulturą techniczną.

A po drugie, takie rady doprowadzą do płaczu wielu użytkowników, którzy je zastosują.

Ponieważ racjonalne myślenie nie jest tym, na czym opiera się żaden z dyskutantów, nie ma co oczekiwać, że jakakolwiek argumentacja, która nie trafia do emocji, przekona go do przyjęcia lepszych zasad. David Hume, An Enquiry Concerning the Principles of Morals

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze używam sprzęgła, ale nie wysprzeglam do konca. Lekko robie nacisk na wajche z biegów, i w tym czasie delikatnie tylko dotykam sprzegła, do momentu kiedy bieg wskakuje. Zawsze wchodzi bez zadnych zastrzezen, a w koncu po cos dali te hydrauliczne sprzegło zeby sie męczyc nie trzeba było.

Oczywiscie kultura pracy skrzyni biegów w VTR to osobny temat, ale jak mam sprzegło to go używam, tak sie nauczyłem i juz :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ale zwróć uwagę że przy jeździe dwusuwem jest problem ze smarowaniem przy zamkniętej przepustnicy i hamowaniu silnikiem. Ja też nie hamuje silnikiem prawie w ogóle ...dohamowuje na sprzęgle....

 

 

 

autem jak jeździsz to przy każdym hamowaniu też wciskasz sprzęgło ?

dla mnie to jakaś bzdura, chyba że przy hamowaniu awaryjnym

2t tak szybko nie zatrzesz , gdyby tak było to większość skuterów by się zacierała co 2gą zmianę świateł

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprzęgło jest po to aby je uzywac przy kazdej zmianie biegu, czy to w dół czy w góre-wygoda wygodą ale jest pewne ze koła skrzynki szybciej wysiądą jak nie bedziesz uzywał sprzegła! piszecie ze nie uzywacie sprzęgła i jest ok-tylko powiedzcie mi ile zrobiliscie juz km w ten sposób co? wiekszosc zrobi 10-15tys i sprzet idzie w kolejne ręce a potem sie okazuje ze trzeba robic remont skrzyni!

Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz problem w tym ze skrzynie sa stale zazebione;] właczenie biegu jest dokonywane za pomoca sprzegieł kłowych;] W przekłądni tego typu biegi maja zmieniac sie przy najmniejszym mozliwym obciozeniu, oraz przy zachowanych obrotach skrzyni;] Podczas zbyt opieszałego manewru zmiany biegu obciazamy skrzynie bardziej niż w przypadku hamskiego wbicia przy obracajacej sie skrzyni. Dziwne dla nie których ale tak własnie jest;] O tym mozna by ksiazke napisać. Generalnie mądre głowy rradza by przy zmianie biegu uzywać lekko napiętego sprzegła(chodzi tu raczej o silnik niż o skrzynie). Zmiana bez uzycia sprzegła wymaga troche wprawy, jest sporo szybciej zmienic bieg bez sprzegła pozatym sprzegła kłowa przenosza duzo mniejsze obciazenie i mniej zaokraglaja sie same kły;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taaa jasne-wlasnie w fazerach o wiele łagodniej sie zmienia z 1 na 2 bez sprzegła i potem sie okazuje ze dziwnym trafem własnie fazery często mają skrzynke do remontu! i to jest tylko gadanie ze padają jak ktos daje na gumie itp.itd czytałem o wielu przypadkach jak ktos nie latał na gumie ale czesto zmieniał z 1 na 2 bez sprzęgła i po dłuzszym czasie były problemy ze skrzynią.

Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w skuterze jest przekładnia bez stopniowa cierna!

 

No i nie wiem czy kłucić sie dalej bez sensu i tłumaczyć czy jednak dac sobie sieana bo i tak pewnej czesci publicznosci nie wytłumacze ze jesli zmienia sie bieg bez sprzegła i robi to dobrze to niczemu nie szkodzi;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz problem w tym ze skrzynie sa stale zazebione;] właczenie biegu jest dokonywane za pomoca sprzegieł kłowych;] W przekłądni tego typu biegi maja zmieniac sie przy najmniejszym mozliwym obciozeniu, oraz przy zachowanych obrotach skrzyni;] Podczas zbyt opieszałego manewru zmiany biegu obciazamy skrzynie bardziej niż w przypadku hamskiego wbicia przy obracajacej sie skrzyni. Dziwne dla nie których ale tak własnie jest;] O tym mozna by ksiazke napisać. Generalnie mądre głowy rradza by przy zmianie biegu uzywać lekko napiętego sprzegła(chodzi tu raczej o silnik niż o skrzynie). Zmiana bez uzycia sprzegła wymaga troche wprawy, jest sporo szybciej zmienic bieg bez sprzegła pozatym sprzegła kłowa przenosza duzo mniejsze obciazenie i mniej zaokraglaja sie same kły;]

Jeśli chodzi o koła zębate to może i tak ale jeśli chodzi o wodziki to takiej pewności bym nie miał. Ja w swoim motocyklu zmianę biegów zaczynam bez sprzęgła tzn usuwam wszelkie luzy za pomocą delikatnego naciśnięcia dźwigni. W następnej wciskam sprzęgło i bieg sam wchodzi bez szemrania. Zmiana biegu bez sprzęgła to wg mnie barbarzyństwo. Ale są tez i plusy takiego działania. Mechanicy maja robotę, sprzęt z uszkodzoną dwójką jest tańszy itd. Tak więc zmieniajcie te biegi ile wlezie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Henio, to co robisz mozna rowniez zrobic bez sprzegla i jest git.

Ja kiedys jadac Suzuki w korku przez 2 godziny zmienialem bez sprzegla z jeden na dwa i z powrotem, bo gdybym stosowal sprzeglo to by mi reka odpadla po 4 razach ( mam wzmocnione sprezyny ).

W tym wypadku wazna jest operacja rolgazem, a nie sprzeglo. Normalnie je wciskam na 1/3 skoku, pewnie tak jak ty, ale wowczas nie bylo jak. I wszystko chodzilo jak w maselku, zadnego zgrzytu, biegi same wchodzily i wychodzily. Czyli mozna tylko trzeba wiedziec jak.

Brutalne wbijanie biegow na sile, wszystko jedno ze sprzeglem czy bez zawsze doprowadzi do uszkodzen wodzikow i sprzegiel klowych.

Z drugiej strony japonskie skrzynie nie bardzo lubia zmiany na wysokich obrotach z pelnym wycisnieciem sprzegla - takie zmiany za dlugo trwaja i powoduja zgrzyty. Czyli w japonii najlepiej dziala preloading skrzyni + lekkie sprzeglo.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...