Skocz do zawartości

eeeeeeennnnn eeeeennnnn eeeeennnnnn bez sprzęgłą


wojtek101
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak ale zwróć uwagę że przy jeździe dwusuwem jest problem ze smarowaniem przy zamkniętej przepustnicy i hamowaniu silnikiem. Ja też nie hamuje silnikiem prawie w ogóle ...dohamowuje na sprzęgle....

 

Zresztą moja zmiana biegów to kompletna amatorka ;P wiec nie ma co tu pisać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście specyfika jazdy 2T i 4T sie różni. tak więc i hamowanie jest inne.

 

Skrzynia kłowa jest po to właśnie stworzona żeby wbijać biegi bez sprzęgła :>

......

No to życzę powodzenia. Ciekawe kiedy w twoim "szybkim motorze" polecą zębatki w skrzyni. Chyba że wcześniej sprzedasz go dalej, "nufkę sztukę nieśmiganą".

 

Weź się zastanów - "wbijanie" biegów???? Oglądałeś kiedyś jak takie kły wyglądają i do jakich obciążeń je zmuszasz?

Nie propaguj takich poglądów, bo niestety, nie są one zgodne z zasadami uzywania motocykla i szeroko pojętą kulturą techniczną.

A po drugie, takie rady doprowadzą do płaczu wielu użytkowników, którzy je zastosują.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze używam sprzęgła, ale nie wysprzeglam do konca. Lekko robie nacisk na wajche z biegów, i w tym czasie delikatnie tylko dotykam sprzegła, do momentu kiedy bieg wskakuje. Zawsze wchodzi bez zadnych zastrzezen, a w koncu po cos dali te hydrauliczne sprzegło zeby sie męczyc nie trzeba było.

Oczywiscie kultura pracy skrzyni biegów w VTR to osobny temat, ale jak mam sprzegło to go używam, tak sie nauczyłem i juz :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ale zwróć uwagę że przy jeździe dwusuwem jest problem ze smarowaniem przy zamkniętej przepustnicy i hamowaniu silnikiem. Ja też nie hamuje silnikiem prawie w ogóle ...dohamowuje na sprzęgle....

 

 

 

autem jak jeździsz to przy każdym hamowaniu też wciskasz sprzęgło ?

dla mnie to jakaś bzdura, chyba że przy hamowaniu awaryjnym

2t tak szybko nie zatrzesz , gdyby tak było to większość skuterów by się zacierała co 2gą zmianę świateł

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprzęgło jest po to aby je uzywac przy kazdej zmianie biegu, czy to w dół czy w góre-wygoda wygodą ale jest pewne ze koła skrzynki szybciej wysiądą jak nie bedziesz uzywał sprzegła! piszecie ze nie uzywacie sprzęgła i jest ok-tylko powiedzcie mi ile zrobiliscie juz km w ten sposób co? wiekszosc zrobi 10-15tys i sprzet idzie w kolejne ręce a potem sie okazuje ze trzeba robic remont skrzyni!

Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz problem w tym ze skrzynie sa stale zazebione;] właczenie biegu jest dokonywane za pomoca sprzegieł kłowych;] W przekłądni tego typu biegi maja zmieniac sie przy najmniejszym mozliwym obciozeniu, oraz przy zachowanych obrotach skrzyni;] Podczas zbyt opieszałego manewru zmiany biegu obciazamy skrzynie bardziej niż w przypadku hamskiego wbicia przy obracajacej sie skrzyni. Dziwne dla nie których ale tak własnie jest;] O tym mozna by ksiazke napisać. Generalnie mądre głowy rradza by przy zmianie biegu uzywać lekko napiętego sprzegła(chodzi tu raczej o silnik niż o skrzynie). Zmiana bez uzycia sprzegła wymaga troche wprawy, jest sporo szybciej zmienic bieg bez sprzegła pozatym sprzegła kłowa przenosza duzo mniejsze obciazenie i mniej zaokraglaja sie same kły;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taaa jasne-wlasnie w fazerach o wiele łagodniej sie zmienia z 1 na 2 bez sprzegła i potem sie okazuje ze dziwnym trafem własnie fazery często mają skrzynke do remontu! i to jest tylko gadanie ze padają jak ktos daje na gumie itp.itd czytałem o wielu przypadkach jak ktos nie latał na gumie ale czesto zmieniał z 1 na 2 bez sprzęgła i po dłuzszym czasie były problemy ze skrzynią.

Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w skuterze jest przekładnia bez stopniowa cierna!

 

No i nie wiem czy kłucić sie dalej bez sensu i tłumaczyć czy jednak dac sobie sieana bo i tak pewnej czesci publicznosci nie wytłumacze ze jesli zmienia sie bieg bez sprzegła i robi to dobrze to niczemu nie szkodzi;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz problem w tym ze skrzynie sa stale zazebione;] właczenie biegu jest dokonywane za pomoca sprzegieł kłowych;] W przekłądni tego typu biegi maja zmieniac sie przy najmniejszym mozliwym obciozeniu, oraz przy zachowanych obrotach skrzyni;] Podczas zbyt opieszałego manewru zmiany biegu obciazamy skrzynie bardziej niż w przypadku hamskiego wbicia przy obracajacej sie skrzyni. Dziwne dla nie których ale tak własnie jest;] O tym mozna by ksiazke napisać. Generalnie mądre głowy rradza by przy zmianie biegu uzywać lekko napiętego sprzegła(chodzi tu raczej o silnik niż o skrzynie). Zmiana bez uzycia sprzegła wymaga troche wprawy, jest sporo szybciej zmienic bieg bez sprzegła pozatym sprzegła kłowa przenosza duzo mniejsze obciazenie i mniej zaokraglaja sie same kły;]

Jeśli chodzi o koła zębate to może i tak ale jeśli chodzi o wodziki to takiej pewności bym nie miał. Ja w swoim motocyklu zmianę biegów zaczynam bez sprzęgła tzn usuwam wszelkie luzy za pomocą delikatnego naciśnięcia dźwigni. W następnej wciskam sprzęgło i bieg sam wchodzi bez szemrania. Zmiana biegu bez sprzęgła to wg mnie barbarzyństwo. Ale są tez i plusy takiego działania. Mechanicy maja robotę, sprzęt z uszkodzoną dwójką jest tańszy itd. Tak więc zmieniajcie te biegi ile wlezie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Henio, to co robisz mozna rowniez zrobic bez sprzegla i jest git.

Ja kiedys jadac Suzuki w korku przez 2 godziny zmienialem bez sprzegla z jeden na dwa i z powrotem, bo gdybym stosowal sprzeglo to by mi reka odpadla po 4 razach ( mam wzmocnione sprezyny ).

W tym wypadku wazna jest operacja rolgazem, a nie sprzeglo. Normalnie je wciskam na 1/3 skoku, pewnie tak jak ty, ale wowczas nie bylo jak. I wszystko chodzilo jak w maselku, zadnego zgrzytu, biegi same wchodzily i wychodzily. Czyli mozna tylko trzeba wiedziec jak.

Brutalne wbijanie biegow na sile, wszystko jedno ze sprzeglem czy bez zawsze doprowadzi do uszkodzen wodzikow i sprzegiel klowych.

Z drugiej strony japonskie skrzynie nie bardzo lubia zmiany na wysokich obrotach z pelnym wycisnieciem sprzegla - takie zmiany za dlugo trwaja i powoduja zgrzyty. Czyli w japonii najlepiej dziala preloading skrzyni + lekkie sprzeglo.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...