Skocz do zawartości

GPZ 500 czy Diversion 600 do turystyki?


Rekomendowane odpowiedzi

Niestety nie miałem okazji pojeździć ani jednym ani drugim a mam okazję zakupu takich sprzętów. Pojęcia nie mam co bardziej się nada do turystyki krajowej i zagranicznej (wyłącznie turystyka). Niestety budżet w tym roku mam dość ograniczony (ok. 6 kzł) a sprzęt planuję potrzymać max jeden sezon. Nie będzie to pierwszy motocykl, tak więc ciuchy, kaski itp już mam. A może coś innego? Moje kryteria to:

- maszyna musi być dość duża i wygodna (najmniejszy to nie jestem);

- niezawodność;

- ekonomiczność;

- musi choć trochę chronić od klimatu;

Na przyszły sezon planuję zanabyć Deauville lub V-storma ale to przyszłość a w tym roku też chciałbym polatać trochę.

Co możecie mi doradzić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na GPZ wprawdzie nie jeżdziłem ale za to na XJ przelatałem 2sezony-z tych dwóch jest trochę większa,rzadziej regulujesz zawory.Z owiewką dobrze chroni od wiatru itp(zawsze można lekko się pochylić albo zamontować inną szybę.Co do ekonomiczności mi przy jeżdzie 120-140km/h na trasie ale bez potrzeby nie wykręcając jej w okolice czerwonego pola paliła mi ok 5,25 l/100km.Awaryjność-mi przez dwa lata w 15letnim motocyklu padł regulator napięcia poza tym bezawaryjnie-jedynie normalny serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gpz nie jezdzilem a dywersje mialem 1 sezon.

Mimo tej samej mocy dywersja ma wiekszy moment co przydaje sie w turystyce.

Spalanie przy egzeplarzach z poczatkowych lat zalezy duzo od regulacji i szczelnosci ukladu dolotowego.

Mi przez ten jeden rok w 15 letnim moto nic nie padlo. Jedynie musialem wymienic takie elementy jak krucce ssace bo byly popekane. Reszta normalnie olej, filtry, swiece, synchro itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdze GPZ z 95 roku od tego sezonu.

Po 8 tys żadnych awarii.

Zawory może i częściej się reguluje niż w XJ ale nie jest to skomplikowane, jakieś 3 godzinki roboty,

poza tym są na śrubach więc odpada koszt płytek.

Co do turystyki to dziś zrobiłem 700 km i nie narzekam, przy prędkościach 100-140, w porywach 160 na trasie

spaliła niecałe 5 litrów na setke. Oczywiście jeśli chce się coś dynamicznie wyprzedzić trzeba zredukować jeden, czasem 2 biegi w dół ale bez szaleństw przy wyprzedzaniu powyżej 120 nie trzeba redukować bo przy tej prękości ma już 6tys rpm i jako taki moment aby dość sprawnie przyspieszyła.

 

Pozdrawiam

 

Zawisza

www.bikepics.com/members/zawisza

 

Simson S51 > MZ ETZ150 > Kawasaki GPZ500s > Honda CBR600 F4 > Yamaha FZS 1000 Fazer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmigam xj 600. Nie jeździłem gpz 500.

 

Jeździłem nad morze z kolegą co też ma xj 600 i ma 190 cm i jest zadowolony. Do turystyki jak najbardziej się nadaje. Można ją obładować i pojedzie. Daje rade też z plecaczkiem ale max do 60 kg (dziewczyna) :rolleyes:

powyżej jeździ się nie komfortowo w zakrętach (80 kg kolega).

 

Spalanie u mnie wychodzi 4.8 5.0 przy normalnej jeździe czyli do około 6-7k obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety budżet w tym roku mam dość ograniczony (ok. 6 kzł) a sprzęt planuję potrzymać max jeden sezon.

Na przyszły sezon planuję zanabyć Deauville lub V-storma ale to przyszłość a w tym roku też chciałbym polatać trochę.

Co możecie mi doradzić??

 

Kup Deauville lub V-stroma na raty. I po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup Deauville lub V-stroma na raty. I po problemie.

Wybacz, ale trąci to tanimi reklamami. Raty łatwo wziąć, a potem trzeba spłacać. Często są jednym z najdroższych kredytów na rynku. (Ilekroć była możliwość kupna na raty 0% i rzeczywiście bez haczyków, to dało się utargować cenę o jakieś 6-10 % przy płatności gotówką). Jak gość pisze, że budżet 6kzl, to ma taki budżet i tyle. Wybaczcie ton, ale wokół mnie tylu ludzi zarabia na odsetki rat i kredytów w "15 min", że jestem uczulony na wszelkie propozycje tego typu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nic nie kupuję na raty. Jeśli coś kupuję to po prostu mnie na to stać i już. Motasz się później z ratami a przecież nie wiadomo co będzie za kilka miesięcy, tygodni... różnie jest przecież.

Może po prostu kupić GPZta '92 za 3.5 tysia (takiego też mam pod ręką), sprzęt nawet nawet wygląda, znam sprzedającego więc i motocykl. Koleś potrzebuję pieniędzy i chce szybko sprzedać. Polatam sezon i kupię później to co sobie wymyśliłem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może po prostu kupić GPZta '92 za 3.5 tysia (takiego też mam pod ręką), sprzęt nawet nawet wygląda, znam sprzedającego więc i motocykl. Koleś potrzebuję pieniędzy i chce szybko sprzedać. Polatam sezon i kupię później to co sobie wymyśliłem....
Jeśli jesteś słusznych rozmiarów, to daruj sobie GPZ-ta sprzed 1994 roku. Hamulce ma słabiuteńkie, a przez koła 16" jest jeszcze niski, to i niewygodny dla "dużej" osoby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...