szuma91 Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 (edytowane) Motocykl: Yamaha Thundercat 600Rok: 1997 Witam, nie wiem czy to normalne ale po tysiącu km w mojej Yamasze jest już zabrudzony olej. Wymieniałem sprzęgło i miałem możliwość przyjrzeć sie, gęstość i lepkość są jak najbardziej w porzadku ale olej jest wyraźnie ciemny. Myślałem o pierścieniach ale motor nie bierze w ogóle oleju, nawet przy ostrzejszej jeździe. Moc również jest w porządku. Pozdrawiam Edytowane 14 Maja 2008 przez szuma91 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 Yyy, no ja bym się tym nie przejmował :) Gorzej jakbyś zauważył opiłki ale inne ciała obce w oleju...A to ze olej sie robi ciemny to chyba normalna kolej rzeczy ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisex Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 Olej nawet po jednym kilometrze będzie już ciemny, miesza się po prostu z resztkami tego starego i robi się ciemny. To nie oznacza jednak że traci swoje właściwości i kwalifikuje się do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 Nom. Zeby mieć czysty olej to musiałbym płukać silnik kilka razy a to nie ma sensu. Ja płukałem silnik w Harleyu bo załał mi się kiedyś paliwem przez rozregulowany gaźnik, kosztowna zabawa - zużyłem chyba z 15 litrów oleju do płukania a po tym dopiero wlałem wlasciwy RevTech 10W50. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 no nie wiem, moze to zalezy od wysilenia jednostki, albo jakosci oleju ? U mnie w gs-ie nawet po kilku tys. km od wymiany olej dalej jest czerwony i jakos nie chce ciemniec - Castrol 10W-50 syntetyk. Oczywiscie po duzo wiekszym przebiegu robi sie taki bardziej brazowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 Olej który szybko ciemnieje jest olejem posiadającym dobre właściwość dyspergujące . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 no nie wiem, moze to zalezy od wysilenia jednostki, albo jakosci oleju ? U mnie w gs-ie nawet po kilku tys. km od wymiany olej dalej jest czerwony i jakos nie chce ciemniec - Castrol 10W-50 syntetyk. Oczywiscie po duzo wiekszym przebiegu robi sie taki bardziej brazowy. Bo castrol to nie jest dobry olej. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Numberuno Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 A po czym niby wnioskujesz, że nie jest to dobry olej? Ja do każdego swojego sprzęta lałem i leje Castrola Power Racing 10W 50 i jakoś nie narzekam. A to może słyszysz jakieś głosy swoich panewek i pierścieni tłokowych, że bardzo cierpią na Castrolu, a np. na Motulu już nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ernestZL Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 taaa jasne Castrol jest zły:) moj jutro dostanie nowy olej i jak zwykle bedzie to castrol GPS!a kolorem sie nie przejmuj-to normalne! Cytuj Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Ja we wszytskich sprzętach smigałem na Castrolu GPS 10W/40(półsyntetyk).W busie też go zalałem... A w tym sezonie przeszedłem na Motula 7100 10W/40(syntetyk). I kurcze nie wiem czy to zasługa przejścia z pół syntetyka na pełen syntetyk czy może zmiana firmy, a może to i to... Ale w silniku znikło wiele niepokojących szmerów i odgłosów po przejechaniu około 500km. Sprzegło tez lepiej pracuje. Jestem cholernie zadowolony z tego oleju :icon_biggrin: Ps. Jak miałem Castrola to faktycznie długo był czerwony i cieżko sie brudził :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Ciemność oleju to wszelakie niepożądane śemici, sadza, i inne drobne pyłki, które olej ma w sobie magazynować az się go wyleje. Wolałbys zeby te sadze osadzały ci się np. na tłoku? Olej tak ma robic - do tego został zaprojektowany i to jest jedną z jego funkcji.... Wiesz, to tak jakby ktos mówił, że "jakiś dym mi z rury wydechowej leci - czy to jest OK?" Spoko, wszystko jest dobrze Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 taaa jasne Castrol jest zły:) moj jutro dostanie nowy olej i jak zwykle bedzie to castrol GPS!a kolorem sie nie przejmuj-to normalne! Nom. Ja w swojej GS500 na kurierce załałem GPS i smigałem na nim jakieś 60 tys km bo nie chciało mi sie brandzlować z wymianą i było OK. Nie bardzo miałem co robić ze starym oleje w domu wiec nie było sensu zmieniać. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Ja leje tego Castrola bo wczesniej poprzednik Udo tez taki lal i wolalem nie cudowac. Co do czystosci silnika to bylem mocno zaskoczony przy regulacji zaworow, ze pomimo sporego przebiegu powierzchnia glowic, klawiatura itd wygladala jak by niedawno zeszla z tasmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 A po czym niby wnioskujesz, że nie jest to dobry olej? Ja do każdego swojego sprzęta lałem i leje Castrola Power Racing 10W 50 i jakoś nie narzekam. A to może słyszysz jakieś głosy swoich panewek i pierścieni tłokowych, że bardzo cierpią na Castrolu, a np. na Motulu już nie? Fenks God nie mam panewek :banghead: Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Fenks God nie mam panewek :D Jak nie lejesz Castrol GPS to nie będziesz miał panewek... :biggrin: :buttrock: Tak wyglada wał i panewki z mojej GS po dlugim zywocie na kurierce. To jest moto ktorym własnie jeździłem tak długo na tym samym oleju, ok.60kkm bez zmiany, przebieg całkowity moto ok.140kkm z tego 100kkm w ciągu roku ciężkiej jazdy na kurierce.http://wbv.pl/gallery.php?entry=images/dou...yognhtnazmj.jpg http://wbv.pl/gallery.php?entry=images/mtj...ddiymjzzyhk.jpg Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.