Skocz do zawartości

Wszystko o BMW/zalety, wady, opinie!!


Rekomendowane odpowiedzi

A dla mnie do turystki doskonale leży R1150R co prawda bez owiewki może być ciężko jeśli lubisz odkręcić ale jest dużo szyb akcesoryjnych. Poza tym moto ma jedną zaletę której nie mają inne, jest najbardziej uniwersalny czy śmigasz po mieście czy lecisz na trasę czy pomykasz do górskich serpentynach. Nad GS niema co dyskutować porostu najlepsze moto do turystki jakie stworzono lecz na co dzień w mieście.. to raczej tylko dla wprawnego-zaprawionego kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może już było, ale nie znalazłem - Koledzy Beemerzy, powiedzcie po jakim czasie ogarnęliście obsługę kierunków w bawarczykach po przesiadce z innych producentów? Przeszkadza wam obsługa kierunków prawicą w jakichś sytuacjach?

 

ad. 1. po pierwszych 5 skrzyżowaniach. a potem jeszcze raz po drugim dniu na moto :banghead:

ad. 2. ehe. przy zjeździe z wąskiego ronda, cuś nie mogę się dopracować płynnego ruchu manetka-kierunek. ale ja mam ponoć krótkie paluszki... :crossy:

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehe. przy zjeździe z wąskiego ronda, cuś nie mogę się dopracować płynnego ruchu manetka-kierunek. ale ja mam ponoć krótkie paluszki... :D

 

Pewnie generalnie przy skrętach w prawo na skrzyżowaniach przeszkadza...

 

A ten system ma w ogóle jakieś zalety w porównaniu z "normalną" obsługą po lewej? Jak sobie próbuję tak gmerać w czasie jazdy prawym kciukiem to jednak mi wychodzi, że na BMW (na razie ;) ) się nie przesiądę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten system ma w ogóle jakieś zalety w porównaniu z "normalną" obsługą po lewej?

 

Jak zostaniesz zagorzalym beemiarzem to wtedy bedziesz chwalil ten system :D

PS. Idzie sie przyzwyczaic. Teraz jak bym sie przesiadl na co innego to znowu trzeba by sie uczyc ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten system ma w ogóle jakieś zalety w porównaniu z "normalną" obsługą po lewej?

 

IMHO żadnych, po prostu inny standard; niemiaszki stosują z nawyku. kiedyś angole stosowali dźwignię biegów po prawej, a hamulec po lewej, na dodatek z biegami odwrotnie niż obecnie... pewne standardy się upowszechniają, inne znikają lub pozostają w niszy. hd też ma swój pomysł na kierunki, też się trzeba przyzwyczaić; włosi zaś z uporem maniaka w wielu modelach dają kierunki zamiennie (w stosunku do japsów) z klaksonem - co kraj, to obyczaj :D

dla mnie to akurat drobiazg, który wcale upierdliwy nie był. chociaż zobaczymy jak teraz, bo zaczynam na roboty latać japońskim skutrem... dobrze, że choć tylny hampel jest pod prawą nogą, a nie lewą ręką ;)

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych kierunkach dziwi mnie tylko jedna rzecz ! Dlaczego wyłączania nie zrobili tez po każdej stronie tylko po prawej, powino byc włączasz lewy wyłączasz lewym :buttrock: :biggrin: Ale i tak idzie sie przyzwyczaic, przynajmniej można robić kierunkami "pokazy świetlne" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych kierunkach dziwi mnie tylko jedna rzecz ! Dlaczego wyłączania nie zrobili tez po każdej stronie tylko po prawej

 

Jeśli już uparli się na włączanie po obu stronach to logicznym byłoby chociaż wyłączanie zrobić z lewej, nie z prawej. Wiadomo, że człowiek do wszystkiego się przyzwyczai, nawet jakby kierunki miało włączać się kolanem. Jakiś Helmut wymyślił kiedyś średnio praktyczny system, a ci dalej to ciągną. Zwłaszcza że nie chroni tego żaden patent.

I nie wiedziałem, że w Harasach też jakiś inny system jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chłopaki i dziewczyny nie zadowala was dźwięk waszych Bejc? -za ciche i za mało basu? to właśnie dziś kupiłem arkusz blachy perforowanej z kwasówki grubość 1mm otwory 3mm odstęp 3mm na dorabianie-zwijanie w rury perforowane na różne średnice do wykonywania tłumików przelotowych i średnicach,przykładowe-40,45,50,55mm i więcej.Posiadam również materiały szklane wytłumiające wnętrze tłumików odporne na wysokie temperatury do 700 stopni ,które daje się wokół rur perforowanych w celu uzyskania głęmbokiego,miękkiego i niskiego basu,jedynie trzeba by było dokupić drobną watę lub wełnę stalową najlepiej z nierdzewki dostępna na allegro i nie tylko do owinięcia bezpośrednio na tą że rure a dopiero później materiały wytłumiające -szklane które mają za zadanie to samo filc wata lub gąpki w kolumnach głośnikowych.Chce ktoś przerobić sam swoje kominy?-odsprzedam potrzebne do tego materiały,a jak nie to mogę pomóc w takiej przeróbce, koszt znacznie niższy niż jakichś karbonów Leo Vince lub podobnych a efekt wcale nie gorszy.Własnie mam zamiar tak powalczyć przerobić wydech w mojej R850R bo katalizator już dawno wywaliłem i muszę przyznać że 850-ka mocą nie grzeszy a po wywaleniu katalizatora ożyła i to znacznie a z tego co wiem i 850-ka i 1100 mają takie same katalizatory i skoro moja ożyła to nie chce mi się myśleć jak ten sam katalizator dławi silniki 1100-ciekawe jaki będzie efekt dźwiękowy? -bo motocykl w korku powinien być troszke słyszalny.

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co w przypadku jak moto nie posiada katalizatora :bigrazz:

Wiesz najlepsze efekty dzwiekowe to sa w ogole bez tlumika - same kolektory :icon_twisted:

Poza tym w niektorych modelach oprocz koncowki trzeba by dorabiac polaczenie pomiedzy kolektorami a koncowka (wywalajac puche z koncowka). Nie wiem tylko jak sie to bedzie mialo do spalania i np "dolu" silnika.

Koncowki dorabia tez Mirek z Nadarzyna. Kiedys bylem u niego i widzialem produkt. Wspominal cos o dalszej produkcji i testach na hamowni. Sam jestem ciekaw jak to faktycznie ma sie do oryginalu (oczwiscie bez cata). Jedno jest pewne - mniej wazy.

 

PS. Ostatnio spotkalem usera 11gs z pieknym Remusem (przyjemnie gadal jak sobie za nim jechalem). Jednak Remus tez wsadza puchy miedzy kolektory, a koncowke na wzor oryginalnej BMW ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co w przypadku jak moto nie posiada katalizatora :wink:

Wiesz najlepsze efekty dzwiekowe to sa w ogole bez tlumika - same kolektory :icon_eek:

Poza tym w niektorych modelach oprocz koncowki trzeba by dorabiac polaczenie pomiedzy kolektorami a koncowka (wywalajac puche z koncowka). Nie wiem tylko jak sie to bedzie mialo do spalania i np "dolu" silnika.

Koncowki dorabia tez Mirek z Nadarzyna. Kiedys bylem u niego i widzialem produkt. Wspominal cos o dalszej produkcji i testach na hamowni. Sam jestem ciekaw jak to faktycznie ma sie do oryginalu (oczwiscie bez cata). Jedno jest pewne - mniej wazy.

 

PS. Ostatnio spotkalem usera 11gs z pieknym Remusem (przyjemnie gadal jak sobie za nim jechalem). Jednak Remus tez wsadza puchy miedzy kolektory, a koncowke na wzor oryginalnej BMW ...

 

 

Ja w swoim puszke pod skrzynią zostawiłem tylko ją otworzyłem i i wypatroszyłem ze wszystkiego z katalizatorem na czele a zostawiłem ją jako komore rozprężającą i zakończyłem wyżej przegrodą z jednym tylko otworem od którego to dopiero mam zamiar zastosować w/w rurę perforowaną chciaż jeszcze nie wiem jakiej średnicy gdyż obawiam się żeby nie był za głośny np w długich trasach dam 45mm lub 50mm i dopiero tą rurę owinę watą stalową a pozostałą przestrzeń tłumika wypełnię matami i tkaninami szklanymi a puszkę pod skrzynią biegów zostawiam pusta bez zmian

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zrób jak ja.JA swojego nie patroszyłem tylko zdemontowałem i leży sobie i czeka na lepsze czasy nie tknięty a do dłubania kupiłem cały tłumik od erki za 100pln od gościa który już wszystko sprzedał i tylko ten tłumik mu został więc mu na cenie nie zależało a i GS i R tłumiki mają identyczne ,uzbrój się w cierpliwość obserwuj ałkcje i gazety a napewno kupisz sobie coś w dobrej cenie do podłubania i pamiętaj o jednym że cały tłumik jest z kwasówki więc do tego potrzebujesz troszke inne narzędzia ale przynajmniej jest to kwasówka dobrej jakości i fajnie się ją spawa nawet elektrodami 2mm tyle że specjalnymi do kwasówki INOX

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...