Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Cóż - najrozsądniej by było zastosować minerał, choć i półsyntetyk nie powinien zrobić krzywdy. 20W50 Valvoline i do przodu.

Do skrzyniosprzęgła - BelRay Sport i po kłopocie. Ewentualnie to samo co do silnika.

A jaki teoretyczny przebieg motocykla?

I co tam się popsuło skoro szukasz kogoś od napraw?

"Teoretycznie" ma 15057km, mam już fitr powietrza i oleju k&n, olej Motul 20W50 minerał i zastanawiam się czy jednak syntetyk czy nie? no i co do skrzyni. Na tą chwilę mam do wymiany uszczelniacz lag, lampka (N) raz swieci a raz nie, nie działa swiatło postojowe z tyłu (stop działa), miałem do założenia pas napędowy ale sam dałem radę, klocki przód też już wymieniłem. Jeszcze mam do wymiany carbon z lewej strony na ramie, ale to już wizualny problem, chociaż drogi.

Ogólnie drobnostki, co do warszatu chciałem wiedzieć czy jest cos w okolicy tak na przyszlosc ;)

Edytowane przez MLNA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z amerykanskiego forum Buell'a:

 

"lizann: all the engine oil suggestions are fine. these bikes love a true full synthetic 20/50 wt. oil in the engine like mobil 1 v-twin, amsoil, castrol act-evo, repsol sytec, you get the picture. NEVER and i repeat never use automotive car oil in the primary as the gear sets in the trans don't like it, the starter drive hates it, and the clutch pack despises it. the above oils i listed are great in the primary along with belray, silkolene, motul wet trans fluids. the primary and trans share the same oil...1 quart. while you're filling the primary have a look at the tension on the primary chain. several good postings on here regarding adjustment of same. proper adjustment/tension makes for much smoother riding and shifting."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy ma swoją religię co do oleju. U motocyklistów to temat bez końca. Masakra.

Olej ma spełniać parametry w tym przypadku 20w50 (lub 10w40 w zimniejszym klimacie, lub nawet 50 w dni cieplejsze) - a według mnie najważniejsze żeby był popularny i dostępny od ręki.

Dla mnie to koniec tematu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaż ten swój carbon, bo mi zalega w garażu coś podobnego.

 

http://mdicarbonfiber.com/buell-xb9-xb12-frame-covers-carbon-fiber/dp/345

 

Lewa strona.

 

Każdy ma swoją religię co do oleju. U motocyklistów to temat bez końca. Masakra.

Olej ma spełniać parametry w tym przypadku 20w50 (lub 10w40 w zimniejszym klimacie, lub nawet 50 w dni cieplejsze) - a według mnie najważniejsze żeby był popularny i dostępny od ręki.

Dla mnie to koniec tematu...

 

Ok, dziękuję za opinie na temat oleju do silnika, teraz zostaje opcja skrzyni... Czy mam zalać powiedzmy syntetykiem co silnik czy specjalny np. BelRay Sport http://allegro.pl/olej-bel-ray-sport-przekladniowy-1-litr-i5018797914.html

Edytowane przez MLNA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy ma swoją religię co do oleju. U motocyklistów to temat bez końca. Masakra.

Olej ma spełniać parametry w tym przypadku 20w50 (lub 10w40 w zimniejszym klimacie, lub nawet 50 w dni cieplejsze) - a według mnie najważniejsze żeby był popularny i dostępny od ręki.

Dla mnie to koniec tematu...

Nie o religie tu chodzi. Po prostu dobry syntetyk to znakomity produkt i wart dołożenia paru groszy.

Nie ma się czego bać i warto korzystać ze zdobyczy nauki. A koszt dobrego oleju to promil ogólnych wydatków związanych z motocyklem.

Edytowane przez Tommo

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, syntetyk jeśli motocykl jest ze mną od początku lub znam jego historię. Lecz i tu należy uważać bo nie w każdym nowoczesnym silniku zalecane są syntetyki (niektóre silniki Rotax np w BMW lub Harley Davidson).

Do przechodzonego i zaniedbanego gniota syntetyku bym nie lał. Ot co i cała "filozofija" ;-)

 

MLNA - do skrzynio sprzęgła może być BelRay Sport jak najbardziej. Ewentualnie, powtarzam ewentualnie to samo co do silnika (w tym przypadku wahacza - żeby mnie ktoś za słówko nie złapał ;) ). I w drogę!

 

AHA jak chcesz lewego carbona - napisz do mnie maila (znajdziesz na stronie, w tej chwili stronka padła ale się robi...)

Edytowane przez maarp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, syntetyk jeśli motocykl jest ze mną od początku lub znam jego historię. Lecz i tu należy uważać bo nie w każdym nowoczesnym silniku zalecane są syntetyki (niektóre silniki Rotax np w BMW lub Harley Davidson).

Do przechodzonego i zaniedbanego gniota syntetyku bym nie lał. Ot co i cała "filozofija" ;-)

 

MLNA - do skrzynio sprzęgła może być BelRay Sport jak najbardziej. Ewentualnie, powtarzam ewentualnie to samo co do silnika (w tym przypadku wahacza - żeby mnie ktoś za słówko nie złapał ;) ). I w drogę!

 

AHA jak chcesz lewego carbona - napisz do mnie maila (znajdziesz na stronie, w tej chwili stronka padła ale się robi...)

 

Dzięki za pomoc, co do lewego carboniku to pisałem już do Was ale cena mnie rozwaliła na łopatki *koszt to 600zł. Komplet 750-800zł* póki co polatam na takim jaki jest, za droga zabawa na tą chwilę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do swojej buły zgodnie z sugestią Mariusza leję pełnego syntetyka Motul 7100 20W50 a do skrzyni BelRay'a.

Ostatnio natknąłem się na Motula 7100 10W50. Do tej pory wydawało mi się że był 10W40 albo 20W50 a teraz widzę że odstępne są bańki 4L 10W50.

Teoretycznie szerszy zakres temperatur vs 20W50 ale czy to się w ogóle nadaje do silników HD? Jest sens eksperymentować czy zostać przy sprawdzonym 20W50?

 

BTW, jak w Waszych bułach wygląda zużycie oleju? W samochodach np włoskie silniki uchodzą za dość "luźne" (przynajmniej kiedyś tak było) i normą jest jakieś zużycie oleju. W sumie chyba do dzisiaj tak jest że producenci podają normy zużycia oleju dla danego silnika więc dolewki w pewnych rozsądnych ilościach są zwykłą czynnością serwisową. Czy u siebie w bułach uzupełniacie olej w trakcie sezonu czy latacie bez żadnych dolewek? No i oczywiście pytanie jakie przebiegi w sezonie robicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś 5-6 tysięcy w roku, dolałem z litr oleju. Wychodzi jakieś 200 ml na 1000km, ale tego jeszcze nie potrafię rozgryźć :)(bo czasem spali, czasem nie,czasem źle sprawdzę - za słabo rozgrzeję? w serwisówce jest napisane, że co tankowanie sprawdzać poziom oleju). W przyszłym roku(2016) zaleję Amsoila pełen syntetyk zobaczymy co się stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...