Adam M. Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 Dlaczego ???Wszystkie oleje sa mieszalne ze soba, mineralny zostanie zjedzony przez silnik blyskawicznie ( tzn straci swoje wlasciwosci ).Poza tym napis firmowy na butelce nie ma zadnego znaczenia, licza sie parametry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MLNA Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 (edytowane) Cóż - najrozsądniej by było zastosować minerał, choć i półsyntetyk nie powinien zrobić krzywdy. 20W50 Valvoline i do przodu.Do skrzyniosprzęgła - BelRay Sport i po kłopocie. Ewentualnie to samo co do silnika.A jaki teoretyczny przebieg motocykla?I co tam się popsuło skoro szukasz kogoś od napraw?"Teoretycznie" ma 15057km, mam już fitr powietrza i oleju k&n, olej Motul 20W50 minerał i zastanawiam się czy jednak syntetyk czy nie? no i co do skrzyni. Na tą chwilę mam do wymiany uszczelniacz lag, lampka (N) raz swieci a raz nie, nie działa swiatło postojowe z tyłu (stop działa), miałem do założenia pas napędowy ale sam dałem radę, klocki przód też już wymieniłem. Jeszcze mam do wymiany carbon z lewej strony na ramie, ale to już wizualny problem, chociaż drogi.Ogólnie drobnostki, co do warszatu chciałem wiedzieć czy jest cos w okolicy tak na przyszlosc ;) Edytowane 27 Stycznia 2015 przez MLNA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 Pokaż ten swój carbon, bo mi zalega w garażu coś podobnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 Z amerykanskiego forum Buell'a: "lizann: all the engine oil suggestions are fine. these bikes love a true full synthetic 20/50 wt. oil in the engine like mobil 1 v-twin, amsoil, castrol act-evo, repsol sytec, you get the picture. NEVER and i repeat never use automotive car oil in the primary as the gear sets in the trans don't like it, the starter drive hates it, and the clutch pack despises it. the above oils i listed are great in the primary along with belray, silkolene, motul wet trans fluids. the primary and trans share the same oil...1 quart. while you're filling the primary have a look at the tension on the primary chain. several good postings on here regarding adjustment of same. proper adjustment/tension makes for much smoother riding and shifting." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 Ja bym lał pełny syntetyk np. taki: Najlepsza ochrona. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maarp Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 Każdy ma swoją religię co do oleju. U motocyklistów to temat bez końca. Masakra.Olej ma spełniać parametry w tym przypadku 20w50 (lub 10w40 w zimniejszym klimacie, lub nawet 50 w dni cieplejsze) - a według mnie najważniejsze żeby był popularny i dostępny od ręki.Dla mnie to koniec tematu... Cytuj http://www.dwagary.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MLNA Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 (edytowane) Pokaż ten swój carbon, bo mi zalega w garażu coś podobnego. http://mdicarbonfiber.com/buell-xb9-xb12-frame-covers-carbon-fiber/dp/345 Lewa strona. Każdy ma swoją religię co do oleju. U motocyklistów to temat bez końca. Masakra.Olej ma spełniać parametry w tym przypadku 20w50 (lub 10w40 w zimniejszym klimacie, lub nawet 50 w dni cieplejsze) - a według mnie najważniejsze żeby był popularny i dostępny od ręki.Dla mnie to koniec tematu... Ok, dziękuję za opinie na temat oleju do silnika, teraz zostaje opcja skrzyni... Czy mam zalać powiedzmy syntetykiem co silnik czy specjalny np. BelRay Sport http://allegro.pl/olej-bel-ray-sport-przekladniowy-1-litr-i5018797914.html Edytowane 28 Stycznia 2015 przez MLNA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 (edytowane) Każdy ma swoją religię co do oleju. U motocyklistów to temat bez końca. Masakra. Olej ma spełniać parametry w tym przypadku 20w50 (lub 10w40 w zimniejszym klimacie, lub nawet 50 w dni cieplejsze) - a według mnie najważniejsze żeby był popularny i dostępny od ręki. Dla mnie to koniec tematu...Nie o religie tu chodzi. Po prostu dobry syntetyk to znakomity produkt i wart dołożenia paru groszy. Nie ma się czego bać i warto korzystać ze zdobyczy nauki. A koszt dobrego oleju to promil ogólnych wydatków związanych z motocyklem. Edytowane 28 Stycznia 2015 przez Tommo Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maarp Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 (edytowane) Tak, syntetyk jeśli motocykl jest ze mną od początku lub znam jego historię. Lecz i tu należy uważać bo nie w każdym nowoczesnym silniku zalecane są syntetyki (niektóre silniki Rotax np w BMW lub Harley Davidson).Do przechodzonego i zaniedbanego gniota syntetyku bym nie lał. Ot co i cała "filozofija" ;-) MLNA - do skrzynio sprzęgła może być BelRay Sport jak najbardziej. Ewentualnie, powtarzam ewentualnie to samo co do silnika (w tym przypadku wahacza - żeby mnie ktoś za słówko nie złapał ;) ). I w drogę! AHA jak chcesz lewego carbona - napisz do mnie maila (znajdziesz na stronie, w tej chwili stronka padła ale się robi...) Edytowane 28 Stycznia 2015 przez maarp Cytuj http://www.dwagary.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Do przechodzonego i zaniedbanego gniota syntetyku bym nie lał. Ot co i cała "filozofija" ;-) Dlaczego ???Ja bym wlasnie lal, np zeby ruszyc zapieczone pierscienie w rowkach tlokow bez rozbierania silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MLNA Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Tak, syntetyk jeśli motocykl jest ze mną od początku lub znam jego historię. Lecz i tu należy uważać bo nie w każdym nowoczesnym silniku zalecane są syntetyki (niektóre silniki Rotax np w BMW lub Harley Davidson).Do przechodzonego i zaniedbanego gniota syntetyku bym nie lał. Ot co i cała "filozofija" ;-) MLNA - do skrzynio sprzęgła może być BelRay Sport jak najbardziej. Ewentualnie, powtarzam ewentualnie to samo co do silnika (w tym przypadku wahacza - żeby mnie ktoś za słówko nie złapał ;) ). I w drogę! AHA jak chcesz lewego carbona - napisz do mnie maila (znajdziesz na stronie, w tej chwili stronka padła ale się robi...) Dzięki za pomoc, co do lewego carboniku to pisałem już do Was ale cena mnie rozwaliła na łopatki *koszt to 600zł. Komplet 750-800zł* póki co polatam na takim jaki jest, za droga zabawa na tą chwilę.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz1981 Opublikowano 2 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 Ja do swojej buły zgodnie z sugestią Mariusza leję pełnego syntetyka Motul 7100 20W50 a do skrzyni BelRay'a.Ostatnio natknąłem się na Motula 7100 10W50. Do tej pory wydawało mi się że był 10W40 albo 20W50 a teraz widzę że odstępne są bańki 4L 10W50.Teoretycznie szerszy zakres temperatur vs 20W50 ale czy to się w ogóle nadaje do silników HD? Jest sens eksperymentować czy zostać przy sprawdzonym 20W50? BTW, jak w Waszych bułach wygląda zużycie oleju? W samochodach np włoskie silniki uchodzą za dość "luźne" (przynajmniej kiedyś tak było) i normą jest jakieś zużycie oleju. W sumie chyba do dzisiaj tak jest że producenci podają normy zużycia oleju dla danego silnika więc dolewki w pewnych rozsądnych ilościach są zwykłą czynnością serwisową. Czy u siebie w bułach uzupełniacie olej w trakcie sezonu czy latacie bez żadnych dolewek? No i oczywiście pytanie jakie przebiegi w sezonie robicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 2 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 Jakieś 5-6 tysięcy w roku, dolałem z litr oleju. Wychodzi jakieś 200 ml na 1000km, ale tego jeszcze nie potrafię rozgryźć :)(bo czasem spali, czasem nie,czasem źle sprawdzę - za słabo rozgrzeję? w serwisówce jest napisane, że co tankowanie sprawdzać poziom oleju). W przyszłym roku(2016) zaleję Amsoila pełen syntetyk zobaczymy co się stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MLNA Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Chcę wymienić oponę przednią, zastanawiam się jaka marka/model. Może jakies sugestie co do wyboru ogumienia do XB12S??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Zależy co preferujesz? Bardziej sportowo czy bardziej turystycznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.