Skocz do zawartości

lukasz1981

Forumowicze
  • Postów

    39
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    dzierżoniów

Osobiste

  • Motocykl
    '07 XB12SS
  • Płeć
    Mężczyzna

Osiągnięcia lukasz1981

NOWICJUSZ - romeciarz

NOWICJUSZ - romeciarz (9/46)

0

Reputacja

  1. Ewentualnie zakup używki ale nigdy nie wiesz na co trafisz więc jeśli regeneracja wyjdzie niewiele drożej to chyba lepiej iść w tym kierunku. Używka do łyknięcia za 320: http://allegro.pl/buell-ulysses-1200-amortyzator-tyl-i7341636698.html
  2. Widzę że na brak atrakcji nie możesz narzekać ;p Ja w tygodniu wymieniałem świece u siebie i też myślałem że mnie trafi. O ile z tylną poszło gładko o tyle w przednim garze ukruszyłem dwie nowe świece podczas dokręcania dynamometrycznym. Miałeś aż tak zapieczoną że Ci pękła czy jakoś niefortunnie przekrzywiłeś klucz podczas wykręcania?
  3. Panowie, Przeczytałem raz jeszcze 39 stron naszego głównego tematu ale informacji związanych z mapowaniem tam nie znalazłem więc zakładam osobny wątek. Przejrzałem trochę zagraniczne fora i z tego co wyczytałem kupowanie Race ECM nie ma większego sensu, gdyż mapę RACE można spokojnie wgrać do stockowego ECM i efekt będzie ten sam. Na youtube jest filmik jak to zrobić i nie ma w tym większej filozofii: Generalnie wgranie mapy to wierzchołek góry i chyba najprostsza czynność więc w tym miejscu liczę na rozwinięcie tematu i komentarze tych którzy mają doświadczenie. Mnie do zainteresowania się tematem wgrania mapy pchnęła prosta czynność jaką jest reset TPS. Do tej pory w ogóle nie grzebałem w ECMspy. Odkąd kupiłem bułę jedyne co przy niej robiłem z tematów obsługi to wymieniałem olej, płyn hamulcowy i podjeżdżałem pod dystrybutor na stacji benzynowej ;) Wychodziłem z założenia że skoro nic niepokojącego się nie dzieje i moto śmiga to po co pchać łapy i grzebać. W zeszłym tygodniu wreszcie zebrałem się do wyłączenia EXUPa i postanowiłem zrobić reset TPSa o którym tyle tu czytałem. Efekt? Moto lepiej pracuje po odpaleniu na zimno, nie szarpie tak mocno i nie ma lekkich czkawek przy małych prędkościach na niskich biegach i lepiej pracuje na biegu jałowym. Prosta czynność a ile zmieniła. To sprawiło że zajarałem się tematem wgrania mapy RACE, szczególnie że mam Sebringa i K&N'a więc można startować. Nie tyle ciągnie mnie do zwiększania mocy co poprawienia walorów użytkowych. Na zagranicznych forach spotkałem się z opisem, że jak założymy K&Na i przelotowy komin a zostawimy mapę stockową to doprowadzamy do zubożenia mieszanki w efekcie czego silnik bardziej się grzeje. Co o tym sądzicie? To że K&N i przelotowy komin pozwalają na doprowadzenie i odprowadzenie większej ilości powietrza do i z cylindra nie budzi moich wątpliwości ale co w tej sytuacji z AFV? Owszem stockowa mapa ma wpisane mniejsze dawki paliwa niż mapa RACE ale chyba po to jest AFV aby w razie potrzeby automatycznie zwiększyć / zmniejszyć dawki paliwa zależnie od odczytów sond lambda które dają informację czy mieszanka jest zbyt uboga czy bogata. Jak to wygląda z Waszego doświadczenia? Kolejny temat to już same mapy. W necie bez problemu można pobrać stockowe oraz RACE ale może znacie jakieś większe zbiory z opisami? Jakie ewentualne problemy napotkaliście po zmianie mapy? Czy coś jeszcze trzeba zrobić, zwrócić na coś uwagę itp, itd. Na początek to chyba tyle. Wprawdzie jest nas niewielu ale może wątek nieco się rozwinie i kolejne osoby zainteresują się tematem ;)
  4. No to masz najnowszą wersję ecmspy, tą którą ja. Jak znajdziesz 2 minuty to szybko sprawdzisz czy masz aktywnego exupa. Zachęciłeś mnie do zresetowania TPSa - może i u mnie czkawki na zimnym silniku znikną bo innych negatywnych objawów nie mam.
  5. Dzisiaj wyłączałem u siebie więc jeśli masz ecmspy w wersji 2.0.x to wchodzisz w zakładkę SYSTEM, potem EXHAUST VALVE i odznaczasz ENABLE EXHAUST VALVE. Następnie przechodzisz do zakładki EEPROM i zapisujesz zmiany. Całe 15 sekund roboty ;) Jeśli masz ecmspy w wersji 1.x.x to zawór wyłącza się w zakładce DIAGNOSTICS. Wpisz w google i jest opis na zagranicznych forach. Równie banalne jak w ecmspy 2.0.x. Odnośnie Twojego pytania o linkę, sprawdzałeś czy silniczek nią sterujący nie jest odpięty? Wywala Ci checka podczas jazdy czy nigdy nie miałeś żadnych błędów?
  6. A nie mogłeś nigdzie dostać oryginalnego oleju HD type E? Dzisiaj wróciłem z przejażdżki i zobaczyłem że puścił mi prawy uszczelniacz więc również czeka mnie wymiana. Sprawdziłem w instrukcji i podany jest olej o symbolu HD-99884-80.
  7. Podstawową diagnostykę zrobisz przy pomocy darmowej wersji EcmSpy: http://www.ecmspy.com Jeśli chcesz się bawić we wgrywanie map to musisz sprawdzić przy pomocy programu jaką masz wersję ECM a następnie wykupić odpowiednią bazę. Wszystko masz opisane na stronie.
  8. A zakładając że TPS jest ustawiony prawidłowo, pali od strzała nawet po zimowym postoju i na ciepłym silniku nigdy nie ma żadnego szarpania, dławienia a obroty na jałowym są takie jak powinny być czyli 1000-1050obr.? Ja mam lekkie prychanie tylko w sytuacji gdy odpalę i ruszę na zimnym silniku. Gdzieś kiedyś spotkałem się z opisem że jest to charakterystyczne dla tego silnika (dlatego wyżej o tym wspomniałem) i trzeba dać mu chwilę aby się rozgrzał więc nie drążyłem dalej tematu. Zatem prawda to czy bajka?
  9. Ja mam na USB i działa bez zarzutu. Z instalacją i konfiguracją nie miałem najmniejszych kłopotów mimo że z tymi na USB potrafią być cyrki. Mam dokładnie taki jak ten: http://m.ebay.co.uk/itm/Buell-FTDI-USB-CDI-Diagnosekabel-Datenkabel-ECM-fur-ECMSpy-Tablet-Kabel-NEU-TOP-/272658352886?nav=SEARCH
  10. Kabel bez problemu kupisz na ebayu - ja swój zamawiałem z UK. U mnie bez problemu chodzi na standardowej mapie po zmianie filtra na KN i założeniu akcesoryjnego wydechu. Niech mnie @maarp poprawi jeśli się mylę ale z tego co wiem prychanie i szarpanie jest urokiem tego silnika jeśli ruszysz na zimno i nie dasz mu się trochę rozgrzać. Te silniki HD nie lubią odpalania na chwilę i gaszenia, przygazówek na zimno i ruszania na zimnym silniku zaraz po odpaleniu - efekt to uwalanie świec... U mnie jest tak samo jak odpalę i chcę na zimno ruszać - szarpie, dławi się i strzela. Czy zmiana mapy pomoże? Niech się @maarp wypowie...
  11. Tarcze możesz kupić chociażby na ebayu. Poniżej linki do dwóch aukcji z Niemiec: http://www.ebay.co.uk/itm/Buell-XB12S-Tachoscheibe-Skull-Gauge-XB-XB9S-Tacho-plates-dial-speedo-kmh-face-/122435570928?hash=item1c81ba8cf0:g:ipUAAOSw241Ye089 http://www.ebay.co.uk/itm/Buell-XB12S-Tachoscheibe-Gauge-XB-XB9S-Tacho-dial-plates-Tuning-face-disk-kmh-/401259802195?hash=item5d6cf2ae53:g:oJQAAOSw2xRYe05B Co do wyświetlacza biegów to oczywiście że się da - nadaje się do tego popularny Gipro X-Type. Znajdzie się kilka przykładowych tematów na zagranicznych forach z opisem montażu. Dość popularne jest wyjęcie go z obudowy i montaż obok kontrolek w obudowie zegarów. Przykładowe linki jak to wygląda poniżej: http://www.buellxb.com/forum/showthread.php?44733-Gear-indicator-mods-with-pix W opisie poniższego filmu też masz link do forum z instrukcją montażu.
  12. Jeżeli aku masz wywalone do tego stopnia że rozrusznik terkota i nie ma sił wykonać nawet jednego obrotu to może Ci wywalić check'a. Miałem tak jakiś tydzień temu gdy wyprowadziłem moto po zimie aby podjechać na badanie techniczne. Aku był niemal kompletnie rozładowany i było tylko terkotanie rozrusznika. Nie miałem czasu na ładowanie bo ostatnio krucho u nas z ładną pogodą a było akurat słonecznie więc odpaliłem moto od auta przy pomocy kabli. Wywaliło mi check'a po odpaleniu ale chwilę po ruszeniu zgasł i już się nie zapalił. Podładuj porządnie aku, przeczyść styki jak radzi @przemek96 i wtedy zobacz czy problem zniknął. Jeśli nie to trzeba będzie sprawdzić co to za błąd więc przyda się zakup kabla do połączenia z kompem.
  13. Jeżeli chodzi o polskie strony czy fora to generalnie zapomnij - tutaj i tak jest dużo jak na nasze warunki ;) Tak jak wspomniał @Bieri13, buły są u nas rzadkim widokiem więc i frekwencja na forum jest taka jaka jest. Z zagranicznych moim zdaniem obowiązkowe są buellxb.com, www.badweatherbikers.com oraz twinmotorcycles.nl (dobrze zaopatrzony sklep w holandii).
  14. Heh, widzę że świat już sobie poukładałeś ale z tymi małolatkami nie będzie lekko... Prędzej się zjeżą na widok iphone'a - takie czasy kolego :laugh: U mnie do momentu gdy zobaczyłem na żywo bułę wchodził jeszcze w grę triumph street/speed triple ale gdy na giełdzie miałem okazję obejrzeć XB12 to zachorowałem totalnie i już nie było odwrotu. Mimo że stylistycznie bardziej podobają mi się S'ki bo są nieco bardziej zwarte, mają fajniej profilowany stelaż pod kanapę a same kanapy nie są płaskie jak deska to wiedząc że będę 50% czasu latał z plecaczkiem szukałem wersji long która daje kilka centymetrów więcej pod tyłkiem pasażera. Dodatkowo wersje long są nieco wyższe więc jeśli jesteś słusznego wzrostu to też jest delikatny plus tej wersji. Przeglądając ogłoszenia natkniesz się jeszcze na wersję SCG - te z kolei mają zglebiony zawias w stosunku do standardowej S'ki.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...