Skocz do zawartości

Spuszczanie oleju


Schack
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Bracia,

może temat stary jak świat, ale nie mogę go znaleźć na forum. Chcę spuścić oleum i za nic nie mogę odkręcić śruby od spustu. Używałem różnych kluczy, ale szybciej chyba ukręcę śrubę. I tak już po kilku próbach siłowych łeb śruby zaczyna tracić ostre krawędzie (od kluczy).

Nie chcę jechać do mechanika, ale jak nie dam rady to nie pozostaje mi nic innego. :buttrock:

 

Macie jakieś rady? Może są jakieś specjalne klucze?

Moto to Drag Star 650.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz dobry klucz? Nie wierze że nie da się odkręcić. Swoją drogą, ktoś nieźle ją dowalił ... Może jednak lepiej podjechać do serwisu, bo jak omkniesz śrubę, to wtedy będzie problem. I od razu kup nowy korek (wcześniej)

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawa to dobry klucz. Nie jakiś tanie klucze z Castoramy za 2,50 /szt. Do korka należy użyć klucza nasadkowego lub oczkowego. Nigdy płaskiego/otwartego bo można śrube objechać.

 

Nie dokręcasz jej czasem?

Wiem,że to głupie pytanie ale czasami można się nieźle zakręcić :buttrock:

Edytowane przez Leon84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Do śruby od oleju używam tylko i wyłącznie dobrego klucza nasadowego sześciokątnego. Wcześniejsze potraktowanie płaskim lub francuzem może się skończyć jak w temacie ( znam już to niestety z autopsji. :icon_mrgreen: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze upewnij się 7 razy czy jej czasem nie przykręcasz, bo jak jest do góry nogami to można się pomylić.

Wiadomo dobry klucz to podstawa. Weź porządny klucz oczkowy, najlepiej jak najbardziej prosty (żeby to oczko nie było pod kątem) ja mam taki ruski to zawsze nim odkręcam. I młotek jedną ręką trzymaj klucz przy śrubie a drugą pukaj młotkiem w klucz, tylko jak nie masz sztywnego stalowego klucza to odpuść sobie, bo takie sprężynujące to lipa.

Jak to nie pomoże, to nasadowy i rura ponad pół metra i nie ma bata żeby nie poszła

 

Po pierwsze upewnij się 7 razy czy jej czasem nie przykręcasz, bo jak jest do góry nogami to można się pomylić.

Wiadomo dobry klucz to podstawa. Weź porządny klucz oczkowy, najlepiej jak najbardziej prosty (żeby to oczko nie było pod kątem) ja mam taki ruski to zawsze nim odkręcam. I młotek jedną ręką trzymaj klucz przy śrubie a drugą pukaj młotkiem w klucz, tylko jak nie masz sztywnego stalowego klucza to odpuść sobie, bo takie sprężynujące to lipa.

Jak to nie pomoże, to nasadowy i rura ponad pół metra i nie ma bata żeby nie poszła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Koledzy za rady. Napewno jej nie dokręcam. Gwint jest prawy - normalny - prawda? Niestety klucz nasadkowy tam nie włazi - za mało miejsca. Nie mam oczkowego 6-kątowego, tylko te wielokątowe i ten mi się obsuwa. Szukałem 6-kątowego klucza we wszystkich marketach z narzędziami i nie ma...

Trochę już ten łeb śruby się "obcochał" i boję się, żeby do końca go nie załatwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jeśli nie wchodzi nasadowy to już tylko zostaje Ci poszukać tego oczkowego i to właśnie najlepiej 6-cio kątnego. Niestety są problemy z takimi kluczami, jesli nie znajdziesz to serwis niestety i kup sobie nowy korek, bo po dokręceniu na starym (tym co masz korku) już jej raczej nie odkręcisz :biggrin:

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Koledzy za rady. Napewno jej nie dokręcam. Gwint jest prawy - normalny - prawda? Niestety klucz nasadkowy tam nie włazi - za mało miejsca. Nie mam oczkowego 6-kątowego, tylko te wielokątowe i ten mi się obsuwa. Szukałem 6-kątowego klucza we wszystkich marketach z narzędziami i nie ma...

Trochę już ten łeb śruby się "obcochał" i boję się, żeby do końca go nie załatwić.

Tak to jest jak chce sie zaoszczedzic grosze nie majac odpowiednich narzedzi. Naprawa uszkodzen po "fachowcach" kosztuje wiecej niz wydatek na serwis. Nie szukaj takiej nasadki w jakims supermarkecie, tam sa same badziewia. Udaj sie do odpowiedniego, dobrze zaopatrzonego sklepu z narzedziami. W roznych casto, prakti czy leroy jest wbrew pozorom uboga oferta.

Jest tez handel internetowy, prosze pierwszy strzal na alle http://www.allegro.pl/item320992513__wyprz...nley_66cz_.html

nasadki same szesciokatne. Zaczynajac grzebanie przy motocyklu trzeba zaczac od kupna dobrzych narzedzi. Mlotkiem i majzlem mozna naprawiac ruski zparzeg, choc wtedy tez dugo nie pociagnie. Do tego tez warto miec odpowiednie narzedzia.

Zastanawiales sie juz jak wykrecic filtr oleju w swoim motocyklu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj uderzyć w łeb śruby za pomocą jakiegoś grubego pręta. Im grubszy tym lepszy. Kierunek siły musi się pokrywać z osią śruby. No i nie za mocno (ale i nie za słabo). Sposób skuteczny i nie niszczy śrub ani gwintów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że trzyma dlatego, że ktoś przy zmianie oleju nie włożył pod śrubę spustową miedzianej podkładki. Całość się zapiekła i ch*j. Tak jak wyżej: dobre klucze to podstawa. Ja stosuję Proxxona. I jak już kupisz nowy korek to pamiętaj o podkładce!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam ten zestaw powyzej tylko jeszcze kupiony za dolray w czasach Prl :wink: prod japonskiej , jezeli objedziesz juz srube ze jej nie dasz rady kluczem ruszyc to na tnij tak srobe pilka do metalu(tak jak srubka co sie zrobokretem odkreca) i wtedy srubokret cienki i mloteczek i stukasz az sie poluzuje a jezeli niedajtusk urwiesz lepek to kupuje sie specjalne przeciwwkresty i kazda ulamna sruba tak sie wydusi ale to ostatecznosc.

Gilera Eaglet, HondA Cbr 125,Piaggio 125,Kawasaki EN 500,Honda Deauville 650,Kawasaki El 250,Suzuki VL 800, Yamaha FZ 6 S2...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz dzięki za wszelakie porady. Podejrzewam, że śruba może być zapieczona. Ale także jak inni sugerują to kwestia słabej jakości klucza. Niby rozmiar taki jak łeb śruby, ale po niej się ślizga. Faktycznie dobre narzędzia to podstawa.

Pozdrawiam i do zobaczenia na asfalcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Bracia,

może temat stary jak świat, ale nie mogę go znaleźć na forum. Chcę spuścić oleum i za nic nie mogę odkręcić śruby od spustu. Używałem różnych kluczy, ale szybciej chyba ukręcę śrubę. I tak już po kilku próbach siłowych łeb śruby zaczyna tracić ostre krawędzie (od kluczy).

Nie chcę jechać do mechanika, ale jak nie dam rady to nie pozostaje mi nic innego. :lapad:

 

Macie jakieś rady? Może są jakieś specjalne klucze?

Moto to Drag Star 650.

 

pozdrawiam

 

opukaj delikatnie śrubę najlepiej pobijakiem w srodek sruby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...