P107R Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Witam wszystkich, mam ogromny problem, otóż podczas matowania zbiornika pod malowanie odkryłem dwie małe dziurki w zbiorniku, dziurki nie są duże ok 1mm średnicy każda, i tu jest problem bo muszę jak najszybciej oddać zbiornik do lakiernika a nie wiem co z tymi dziurkami zrobić :) może zalutować albo zakleić? jak tak to jakim klejem? może znacie inny sposób na załatwienie sprawy?? bardzo bym prosił o szybką pomoc, drugi zbiornik odpada bo motocykl nie jest nowy i razcej rzadko spotykany więc ciężko było by dostać. Pozdrawiam i niecierpliwie zcekam na odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Tak na szybko to jakimś dwuskładnikowym klejem. Na świecie są specyfiki kórymi się wylewa zbiornki od srodka, tworząc takie jakby laminowanie. A na porządnie, to do spawacza, ALE TYLKO takiego co wie jak się zbiorniki spawa. Bo to jest wyższa szkoła jazdy.Gratuluję motorka! Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Witam wszystkich, mam ogromny problem, otóż podczas matowania zbiornika pod malowanie odkryłem dwie małe dziurki w zbiorniku, dziurki nie są duże ok 1mm średnicy każda, i tu jest problem bo muszę jak najszybciej oddać zbiornik do lakiernika a nie wiem co z tymi dziurkami zrobić :) może zalutować albo zakleić? jak tak to jakim klejem? może znacie inny sposób na załatwienie sprawy?? bardzo bym prosił o szybką pomoc, drugi zbiornik odpada bo motocykl nie jest nowy i razcej rzadko spotykany więc ciężko było by dostać. Pozdrawiam i niecierpliwie zcekam na odpowiedź Dobre efekty daje w takim przypadku lutowanie cyną. Potrzebna jest duża kolba, dobra cyna i najlepiej pasta do lutowania lub kalafonia. Koniecznie trzeba dokładnie oczyścić z rdzy i lakieru powierzchnię lutowaną, dobrze ją odtłuścić i następnie nagrzać kolbą (bez obawy nic nie wystrzeli), pobielić powierzchnię blachy i zalutować otworki. Po zabiegu zbiornik trzeba starannie wymyć z zastosowaniem środka do mycia naczyń, miejsce lutowania wyrównać papierem ściernym i ewentualnie poszpachlować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 A ten zbiornik to z czego, alu czy blacha?? Ja metalowy zalewałem wodą i spawałem. W innym układzie można faktycznie polutować, będzie trzymało na wieki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
P107R Opublikowano 21 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 tak zbiornik blaszany, ale chyba ze spawaniem trzeba dać sobie spokój, tam blaszka jest tak cienka że dziurki się powiekszają od tarcia papierem ściernym, chyba polutuję jednak bo to musi być zrobione raz a porządnie, za drogi lakier tam pujdzie żeby potem to znowu ruszać :flesje: HD1940 pisząc "kolba" co masz na myśli? ja jestem zielony w tych sprawach, mam WILEKĄ (w dosłownym tego słowa znaczeniu :clap: ) lutownicę, wystarczy?? bo chyba nie masz na myśli palnika???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 HD1940 pisząc "kolba" co masz na myśli? ja jestem zielony w tych sprawach, mam WILEKĄ (w dosłownym tego słowa znaczeniu :flesje: ) lutownicę, wystarczy?? bo chyba nie masz na myśli palnika????Przez kolbę rozumiem lutownicę o kształcie młotka, którą używa się do lurowania rynien. Lutownica musi być duża i musi mieć sporą moc, bo ma rozgrzać blachę. A ta będzie przecież mocno emitować ciepło, ze względu na swoją powierzchnię.Chodzi mi o mniej więcej taki sprzęt: http://profix.com.pl/roboczy/popup_image.p...0ac3fcf5f3de1d0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krawcu2 Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 jak polutujesz to zalej benzyną albo czym tam chcesz żeby zobaczyć czy szczelne a najlepiez jak nie wiesz jak kolba wygląda to zawieź do kogoś kto sie tym zajmuje zrobią profesjonalnie i jak bak może być tak cienki że dziury sie robią od tarcia papierem coś tu nie gra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 jak polutujesz to zalej benzyną albo czym tam chcesz żeby zobaczyć czy szczelne a najlepiez jak nie wiesz jak kolba wygląda to zawieź do kogoś kto sie tym zajmuje zrobią profesjonalnie i jak bak może być tak cienki że dziury sie robią od tarcia papierem coś tu nie gra Byc moze lakier usuwa szlifierka z tarcza papierowa i takie sa efekty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz90skomra Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 To chyba jakiś nie wyzyty musiałby się do tego dorwać żeby tak to przeszlifować :icon_eek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
P107R Opublikowano 21 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 ok spoko już zalutowane, miałem taką kolbę tylko nie wiedziałem że to się tak nazywa :icon_eek: zalutowało się ładnie, dla próby kapłem trochę cyną obok dziurki na gołej blasze i próbowałem oderwać, ciężkawo poszło więc powinno chyba trzymać, dla pewności zrównałem trochę cynę papierem ściernym i na wierzch nałożyłem jeszcze sporą plamkę kleju dwuskładnikowego, bardzo mocnego. Powinno trzymać. A co do tego że dziurki się powiększały to powiem tak, motor stał 10 lat pod jakąś szopą nie ruszany, dziurki były w jego najniższych miejscach, czyli z przodu zbiornika po obu stronach. Wg mnie w miejscach gdzie były dziurki stała woda i to wszystko rdzewiało od środka, i blaszka tam taka cienka że się ścierała, ale niedużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
canibal Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 do lutowani należy użyć kwasu kalafonia albo pasta nie zdadzą egzaminu wiem bo próbowałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 do lutowani należy użyć kwasu kalafonia albo pasta nie zdadzą egzaminu wiem bo próbowałemZdają, zdają, kwestia oczyszczenia powierzchni i mocy lutownicy. Ja stosuję gotową pastę do lutowania i jak dotąd zawsze jest OK (co nie oznacza, że akurat tobie udało się dopiero po zastosowaniu kwasu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Dziury wyszły tylko dwie ale za kilka tygodni będzie ich więcej.Jeżeli nie możesz kupić spec. środka do zbiorników paliwa to wypada zalać od wewnątrz do zbiornika przynajmniej 0.5 L epidianu z utwardzaczem i przez pół godziny kręcić nim na wszystkie strony aby żywica dokładnie się rozlała po całym zbiorniku a potem nadmiar zlać przez otwór po kraniku paliwa.Taka konserwacja wystarczy na kilka lat. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
P107R Opublikowano 21 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 a gdzie taki epidian mogę dostać?? zamiast niego może być jakaś inna żywica jak tego nie dostanę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Może być inna ale ważne aby po wymieszaniu z utwardzaczem była w miarę płynna przez 10-15 min. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.