krokodyl Opublikowano 15 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 Witamjestem w trakcie remontu KTM lc4 --wał rozłożony łożyska nowe zakupione sworzen nowy było by idealnie wszystko gdy by nie jajo w korbie na dole--wiec wymyslilem łozysko na wal wiekrze i rozwiercic korbe -szlifierz zrobil na gotowca gładz idealna i pojawil sie problemik :biggrin: podobno korba jest z materiału ,którego nie mozna nawęglać??? wiec wymysliłem cyjanowanie i pytanie gdzie mozna w Posce hartowac tą metodą --dzwoniłem juz do jakiejs firmy oglaszającej sie w necie --niestety wklad minimalny liczą w kilogramach a ceny przy tym przekraczają wartosc mojego silnika---moze ktos bawil sie w hartowanie ?? moze polecic gdzie..? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucass Opublikowano 15 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 A to aż taki problem kupić korbe w zamienniku, zamiast grzebać w g... ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paolo Opublikowano 15 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 korba ok 4 stówy pozdro paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto33 Opublikowano 15 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 A to aż taki problem kupić korbe w zamienniku, zamiast grzebać w g... ?No dokładnie. Po co sie bawić??? :biggrin: Tak to kupujesz korbę za te 400zł komplet (czy ile tam on kosztuje) i masz wszytko z przeznaczeniem(chyba że łożysko dopasowałeś od innego motoru) a tak to nie za ciekawa sprawa teraz bo koszty już były a nie zakończona naprawa i nie wiadomo jak to dalej będzie z nią.Pozdro ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krokodyl Opublikowano 15 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 korba 900 PLN ale nie o cene chodzi o satysfakcje :biggrin: ;) ,ze sam i ze chodzi --to troche tak jak gdyby w tym dziale na kazdy post z zapytaniem odpowiadac--kup sobie nowy motocykl!! jaka to sztuka kupic nowy?? moge tez nowy wal kupic ...idąc dalej nowy silnik..... akurat mam czym jezdzic i robie go dla satysfakcji (tacy ludzie jak ja naprawde istnieją) 10% jazdy 90% warsztat:) mam super szpeca od wałów z tym,ze dziadek nie ma juz dostepu do hartowni a koles,który dorabial swozen powiedza ze korby nie da sie naweglac poniewaz jest to jakis stop...dziadek z kolei mówi że mozna ...jestem w kropce nie oddam na sile korby do naweglania komus kto twierdzi ,ze sie nie da :) i powstal problemik!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orioli Opublikowano 15 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 Wielkopolska - miasto Nowy Tomyśl - firma AESKULAP-CHIFA; produkują narzędzia chirurgiczne. Spróbuj tam.Pozdrawiam :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 15 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 Krokodyl,chyba nie podchodzisz do tego powaznie,,,,,,,,,,,,,,,satysfakcja z czego ? Ponownago odkrycia kola czy tez wywalenia otwartego okna ?.Szkoda na to czasu i energii. Metalurgia to nie zadanie dla chalupnikow,dziadkow,itd.Zostaw to profesjonalistom.Produkcja korbowodow nie jest wcale taka prosta czy tez latwa. Korbowod jest bardzo obciazona czescia w silniku,taki domowy patent chrupnie wczesniej raczej niz pozniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 16 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2008 Jednego nie rozumiem dlaczego chcesz naweglac ten korbowod, czy nie mozna wssadzic tam lozyska tocznego ktorego bieznia zewnetrzna jest wciskana w korbowod ??? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 16 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2008 cyjanowanie- ten proces teraz inaczej sie nazywa! Węgloazotowanie lub Azotowęglowanie zalezy od tego jak sie ma rozkładac ten proces. Zreszta Korba wykonana z ciągliwej stali ?? coś mnie tu nie leży;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krokodyl Opublikowano 16 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2008 dziekuje wszystkim za podpowiedzi!!wiec --co do odkrywania ponownie kola zgadzam sie :D i gdyby byla to nowa japonska konstrukcja gdzie dokladnosci są naprawde kosmiczne to mam wyobraznie :clap: jednak to KTM i potraktowalem sprawe poznawczo! do swojego KTM z zepsutym walem dokupilem jeszcze 3 silniki :):) wszystkie mają ten sam problem!! korba!!-czyli slaby punkt KTM :P tak samo mozna zapytac krótkofalowca po co rozmawia przez stacje..rozkłada wielkie anteny a nie przez telefon satelitarny??- po prostu tak mam i juz :crossy: lubie wiedziec! teraz da Adama M -oryginalnie jest tam łozysko k35/20/43 -- tak korba ma jajo wiec nalezy rozwiercic a jest z czego!-bieznią zewnętrzną łozyska jest zahartowana główka korby w oryginale ! i tak chcialbym zostawic -gdybym zawalczyl z wprasowaniem biezni łozyska w korbe scianki byly by juz za cienkie a propo wszystkich odpowiedzi to trudny temat wiem ! wiec dziki za zainteresowanie i licze na dalsze :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yosarian Opublikowano 16 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2008 Ja tez się zastanawiałem przez jakiś czas czy takiego patentu nie zrobić. Ale jednak zdecydowałem się kupić nowa korbę. Krokodyl- np. w Poznaniu istnieje zakład, który udziela gwarancji na taką usługę. A istnieje juz troche także doświadczenie w tym ma. Czyli jakoś można;) Może warto byłoby do nich zadzwonić i wypytać sie o usługę, jako potencjalny klient? Jak chcesz to znajde te namiary jakoś. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krokodyl Opublikowano 16 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2008 Ja tez się zastanawiałem przez jakiś czas czy takiego patentu nie zrobić. Ale jednak zdecydowałem się kupić nowa korbę. Krokodyl- np. w Poznaniu istnieje zakład, który udziela gwarancji na taką usługę. A istnieje juz troche także doświadczenie w tym ma. Czyli jakoś można;) Może warto byłoby do nich zadzwonić i wypytać sie o usługę, jako potencjalny klient? Jak chcesz to znajde te namiary jakoś. Pzdr Witam--robili wal mojemu kolesiowi wysylkowo motocykl 2 takt KTM 350 jeszcze nie odpalalismy go ---nie bylo czasu akurat sprzet mamy wiec nie ma cisnienia jesli mozna znajdz tel do nich--wiem ze przed wysylką rozmawial koles z 2 firmami 1 w Poznaniu-i 2 gdzies pod Poznaniem :icon_question: -- patent jest sprawdzony bez problemowo dziala jak fabryka z tym ze starsze konstrukcje :icon_exclaim: nowe są juz tak odchudzone ze nawet na korbie jest cienka scianka i niewiele mozna zebrac...:icon_exclaim: ---swoznie na maszynie CNC zrobione mam na zapas 3 szt zahartowanełozyska sprowadzone SKFkorba rozwiercona ..gladz idealna wszystko jak nówka z tym,ze proces naweglania wymaga najpierw rozwiercenia plus kilka dziesiątek mm i po nawegeniu szlifowanie do ostatecznego wymiaru-- u mnie juz jest to nierealne zostalo cyjano naweglanie czyli proces w którym hartuje sie elementy juz ostatecznie dopasowane(gotowe)-- mam jeszcze 2 korby nie ruszane z zapasowych silnikow jesli nic nie znajde to oddam do szlifierni i zahartuje dostepną metodą z tym,ze tu jest obawa ...musi byc to nowoczesna szlifiernia!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 16 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2008 ja bym sie nie pieprzył z cyjanowaniem, dał bym do azotowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krokodyl Opublikowano 16 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2008 szukam jakiejkolwiek skutecznej metody na utwardzenie kwestia aby zrobic to dobrze :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 16 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2008 Wiec ja bym zrobił to tak. Wstawił bym bierznie zewnetrzna łozyska z innego materiału niż korba odpowiednio ja obrobił i poddał azotowaniu. Reszte korby zostawił bym miekka. To chyba najlepsze rozwiazanie. Hartowanie czy inna metoda moze doprowadzić do tego ze utwardzisz całą korbe a tego napewno niechcemy;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.