Skocz do zawartości

Pomiar ciśnienia na cylindrach


Rez
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam rozebrałem trochę moto i mam dobre teraz dojście do świec i grzechem było by nie zmierzenie ciśnienia na garach i tu sie pojawia moje pytanie co ze świecami jak je odkręcę maja luźno wisieć ? Słyszałem po prostu ze moduł zapłonowy może od tego sie zepsuć jak sie by kręciło nie wiem ile w tym prawdy ? Zastanawiam sie czy wtedy go czasem nie odpiąć z kabli. A wy jak to robicie proszę o pomoc ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam rozebrałem trochę moto i mam dobre teraz dojście do świec i grzechem było by nie zmierzenie ciśnienia na garach i tu sie pojawia moje pytanie co ze świecami jak je odkręcę maja luźno wisieć ? Słyszałem po prostu ze moduł zapłonowy może od tego sie zepsuć jak sie by kręciło nie wiem ile w tym prawdy ? Zastanawiam sie czy wtedy go czasem nie odpiąć z kabli. A wy jak to robicie proszę o pomoc ?

 

Pozdrawiam

 

a czym różni się praca modułu, gdy swieca sie w cylindrze albo poza nim? odsuń tylko od ręki żebyś nie dostał iskierką, bo może ciut zaboleć :icon_arrow: ewentualnie w ogóle wyjmij świecę z fajki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A różni się, różni, jak są świece to układ zapłonowy ma jak by podłaczone "obciążenie" tzn z góry wiadomo gdzie ma przeskoczyć iskra. A jak fajka wisi w powietrzu to ładunek nagromadzony "szuka" sobie najkrótszej drogi do "rozładowania się". I jak zrobi to akurat przez jakiś elektroniczny element ukł zapłonowego możesz miec problem. W każdym elektronicznym układzie zapłonowym nie zaleca się uruchamiania silnika ze zdjętymi przewodami zapłonowymi. A że zycie pokazuje ze jest niaczej to inna sprawa, czasami nic się nie stanie a czasami mamy pecha i moduł do wymiany. Ale mozesz zmniejszyć prawdopodobieństwo uszkodzenia modułu przez położenie tak swiecy (świec) zapłonowej np na głowicy zeby iskra przeskakiwała w prawidłowym miejscu.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy zewrzeć śrubokrętem na styczniku zasilającym rozrusznik.

Wtedy rozrusznik pracuje z pominięciem stacyjki i włącznika.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak u niego, ale u mnie np. jak wyłączysz zapłon, to rozrusznikiem nie można zakręcić

a w hondzie można :banghead: .

A wracajac do tematu- zmasuj swiece z głowica lub blokiem cylindrów (ale z dala od otworów na siece) i po wszystkim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak u niego, ale u mnie np. jak wyłączysz zapłon, to rozrusznikiem nie można zakręcić. Chyba, żeby jakoś na moment zakręcić rozrusznikiem na krótko (normalnie jak w traktorze hehe icon_twisted.gif ).

 

u mnie jest dokładnie tak samo bez włączenia zapłonu nie ruszy sie rozrusznik.

 

Aby prawidłowo pomierzyć ciśnienie sprężania należy odkręcić manetkę gazy do końca i najlepiej wyjąć wkład filtra powietrza.

 

tu akurat pójdę dalej i wykręcę gaźniki i tak będę je czyścił a tak to nie będzie problemu z trzymaniem gazu :wink:

 

ok zmasuje świece i zobaczę moto m 21 lat trochę stało nie używane u zachodnich sąsiadów pali bez problemu ale i tak jestem ciekaw jakie ma ciśnienie bo chce robić większe trasy w tym sezonie.

 

Dzięki za odp. i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek a mierzymy na zimnym czy na cieplym silniku ????????

Przed pomiarem powinniśmy wykonać regulację luzów zaworowych.

Aby nie uszkodzić elektroniki zapłonu wypada zastosować metodę podaną przez Tomka Kulika oszczędzimy w ten sposób przekaźnik rozrusznika.

Aby wykonać dokładny pomiar ciśnienia sprężania powinniśmy wykonać dla pewności 3 pomiary.

1. Przy zimnym silniku

2. Tzw. pomiar olejowy czyli po 1ccm oleju silnikowego do cylindra i pomiar kolejno każdego

3. Po złożeniu wszystkich elementów w całość rozgrzewamy silnik i robimy pomiar nr 3

Wszystkie dane zapisujemy na tej samej kartce gdzie mamy zapisane nastawy gaźników i luzy zaworowe.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie swiec to musza byc one zmasowane i przede wszystkim wykrecone z glowicy. Powino sie miec naladowany akumulator i ustawione luzy zaworowe przed sprawdzeniem, zeby pomiary byly jak najbardziej zgodne z rzeczywistoscia. Manetka gazu odkrecona do oporu o ile sa zamontowane gazniki.

Odnosnie punktu drugiego to pomiary z olejem wykonujemy wowczas gdy szukamy przyczyny nieszczelnosci ( w tym przypadku zaworow badz pierscieni), podczas gdy pierwszy odczyt na zimno daje wysoce satysfakcjonujace wartosci, nie tracilbym czasu na kolejne dwa pomiary...

:flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwazniejszy jest pomiar na cieplym silniku.

Pomiar z olejem da jakas wskazowke w jakim stanie sa pierscienie / zawory.

Tak ze jednak zrobilbym wszystkie 3 zgodnie z rada Piotrka.

Warto korzystac z wkrecanego cisnieniomierza, tzn wkreca sie koncowke z przewodem, do ktorej potem dolacza sie zegar na laczniku z zatrzaskiem.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...