Rez Opublikowano 28 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2008 Witam rozebrałem trochę moto i mam dobre teraz dojście do świec i grzechem było by nie zmierzenie ciśnienia na garach i tu sie pojawia moje pytanie co ze świecami jak je odkręcę maja luźno wisieć ? Słyszałem po prostu ze moduł zapłonowy może od tego sie zepsuć jak sie by kręciło nie wiem ile w tym prawdy ? Zastanawiam sie czy wtedy go czasem nie odpiąć z kabli. A wy jak to robicie proszę o pomoc ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orzyl Opublikowano 28 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2008 Witam rozebrałem trochę moto i mam dobre teraz dojście do świec i grzechem było by nie zmierzenie ciśnienia na garach i tu sie pojawia moje pytanie co ze świecami jak je odkręcę maja luźno wisieć ? Słyszałem po prostu ze moduł zapłonowy może od tego sie zepsuć jak sie by kręciło nie wiem ile w tym prawdy ? Zastanawiam sie czy wtedy go czasem nie odpiąć z kabli. A wy jak to robicie proszę o pomoc ? Pozdrawiam a czym różni się praca modułu, gdy swieca sie w cylindrze albo poza nim? odsuń tylko od ręki żebyś nie dostał iskierką, bo może ciut zaboleć :icon_arrow: ewentualnie w ogóle wyjmij świecę z fajki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 28 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2008 A różni się, różni, jak są świece to układ zapłonowy ma jak by podłaczone "obciążenie" tzn z góry wiadomo gdzie ma przeskoczyć iskra. A jak fajka wisi w powietrzu to ładunek nagromadzony "szuka" sobie najkrótszej drogi do "rozładowania się". I jak zrobi to akurat przez jakiś elektroniczny element ukł zapłonowego możesz miec problem. W każdym elektronicznym układzie zapłonowym nie zaleca się uruchamiania silnika ze zdjętymi przewodami zapłonowymi. A że zycie pokazuje ze jest niaczej to inna sprawa, czasami nic się nie stanie a czasami mamy pecha i moduł do wymiany. Ale mozesz zmniejszyć prawdopodobieństwo uszkodzenia modułu przez położenie tak swiecy (świec) zapłonowej np na głowicy zeby iskra przeskakiwała w prawidłowym miejscu.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 28 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2008 albo poprostu wyjac aku i obrucic silnikiem koniecznie ze swiecami w fajkach i podpietymi do masy zeby rozladowac ladunek i juz mozesz sobie krecic do woli Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barnaby Opublikowano 28 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2008 a nie możesz kręcić silnikiem na wyłączonym zapłonie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theBald1 Opublikowano 28 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2008 a nie możesz kręcić silnikiem na wyłączonym zapłonie?Nie wiem jak u niego, ale u mnie np. jak wyłączysz zapłon, to rozrusznikiem nie można zakręcić. Chyba, żeby jakoś na moment zakręcić rozrusznikiem na krótko (normalnie jak w traktorze hehe :) ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 28 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2008 Wystarczy zewrzeć śrubokrętem na styczniku zasilającym rozrusznik.Wtedy rozrusznik pracuje z pominięciem stacyjki i włącznika. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 28 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2008 Nie wiem jak u niego, ale u mnie np. jak wyłączysz zapłon, to rozrusznikiem nie można zakręcića w hondzie można :banghead: .A wracajac do tematu- zmasuj swiece z głowica lub blokiem cylindrów (ale z dala od otworów na siece) i po wszystkim Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 28 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2008 Aby prawidłowo pomierzyć ciśnienie sprężania należy odkręcić manetkę gazy do końca i najlepiej wyjąć wkład filtra powietrza. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 28 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2008 Piotrek a mierzymy na zimnym czy na cieplym silniku ???????? Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rez Opublikowano 28 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2008 Nie wiem jak u niego, ale u mnie np. jak wyłączysz zapłon, to rozrusznikiem nie można zakręcić. Chyba, żeby jakoś na moment zakręcić rozrusznikiem na krótko (normalnie jak w traktorze hehe icon_twisted.gif ). u mnie jest dokładnie tak samo bez włączenia zapłonu nie ruszy sie rozrusznik. Aby prawidłowo pomierzyć ciśnienie sprężania należy odkręcić manetkę gazy do końca i najlepiej wyjąć wkład filtra powietrza. tu akurat pójdę dalej i wykręcę gaźniki i tak będę je czyścił a tak to nie będzie problemu z trzymaniem gazu :wink: ok zmasuje świece i zobaczę moto m 21 lat trochę stało nie używane u zachodnich sąsiadów pali bez problemu ale i tak jestem ciekaw jakie ma ciśnienie bo chce robić większe trasy w tym sezonie. Dzięki za odp. i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 28 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2008 Piotrek a mierzymy na zimnym czy na cieplym silniku ????????Przed pomiarem powinniśmy wykonać regulację luzów zaworowych.Aby nie uszkodzić elektroniki zapłonu wypada zastosować metodę podaną przez Tomka Kulika oszczędzimy w ten sposób przekaźnik rozrusznika.Aby wykonać dokładny pomiar ciśnienia sprężania powinniśmy wykonać dla pewności 3 pomiary.1. Przy zimnym silniku2. Tzw. pomiar olejowy czyli po 1ccm oleju silnikowego do cylindra i pomiar kolejno każdego3. Po złożeniu wszystkich elementów w całość rozgrzewamy silnik i robimy pomiar nr 3Wszystkie dane zapisujemy na tej samej kartce gdzie mamy zapisane nastawy gaźników i luzy zaworowe. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 28 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2008 Odnosnie swiec to musza byc one zmasowane i przede wszystkim wykrecone z glowicy. Powino sie miec naladowany akumulator i ustawione luzy zaworowe przed sprawdzeniem, zeby pomiary byly jak najbardziej zgodne z rzeczywistoscia. Manetka gazu odkrecona do oporu o ile sa zamontowane gazniki. Odnosnie punktu drugiego to pomiary z olejem wykonujemy wowczas gdy szukamy przyczyny nieszczelnosci ( w tym przypadku zaworow badz pierscieni), podczas gdy pierwszy odczyt na zimno daje wysoce satysfakcjonujace wartosci, nie tracilbym czasu na kolejne dwa pomiary... :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 Najwazniejszy jest pomiar na cieplym silniku.Pomiar z olejem da jakas wskazowke w jakim stanie sa pierscienie / zawory.Tak ze jednak zrobilbym wszystkie 3 zgodnie z rada Piotrka.Warto korzystac z wkrecanego cisnieniomierza, tzn wkreca sie koncowke z przewodem, do ktorej potem dolacza sie zegar na laczniku z zatrzaskiem. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.