Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

@Pijak co do spalania,jak ktoś pisze ze mu Bandzior pali 5 l to chyba jest chory,tyle to paliła MZ 250. 600-tka suzuki przy normalnej jeździe spokojnie łyka 6l,jak pałujesz z 9-10 l wezmie lekko.Cykl mieszany ze 6,5-7 l musisz liczyć,to już jest sprzęt dość stary,swoje musi wypić.Gaźniki kiedy były robione?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Chyba dużo sztuk? Pytałeś w Owiewki24?

z przodu idzie 5 sztuk a z tyłu 2, na tej stronie przewodywoplocie.pl krzyknęli 820zł za komplet, na owiewki24 chcą dokładne długości żeby podać, a żeby je zmierzyć to trzeba dwa zdejmować w ciemno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

Posiadam bandita 600 drugiej generacji (rok 2000). Motocykl kiedy jest sucho działa bez zarzutu i wszystko gra i buczy. Natomiast kiedy pojawia się wilgoć otoczenia (czy to poranna rosa czy wyspiarski monsun) motocykl odpala kiepsko, często przez chwilę po odpaleniu chodzi na 3 gary i póki nie zagrzeje się porządnie (przez porządnie mam na myśli przynajmniej godzinną jazdę) to nierównomiernie przerywa. Nierównomiernie to znaczy - w 90% przypadków przerywa do 7-8 tysięcy (powyżej tych obrotów jest wrażenie jakby załączył się czwarty cylinder, ale już wtedy chodzą cztery bo wszystkie rury nagrzane równomiernie - sprawdzane testem śliny). Czasem bywa tak że przy naprawdę mocnych opadach deszczu motocykl przerywa na całym zakresie obrotów, brzmi jakby przestawił się łańcuch rozrządu i trzeba go trzymać na światłach bo zdechnie.

Problem nie występuje po uprzednim nagrzaniu motocykla i złapaniu deszczu - choćbym miał jechać po szyje w wodzie to będzie OK.

 

Sprawdzałem filtr powietrza (jest nowy i nie dostaje się tam woda), czyszczone były gaźniki i nie bardzo jestem w stanie zlokalizować źródło problemu. Zauważyłem tylko że gumowe kapsle na fajkach, które zatykają otwór świecy nigdy nie chcą się porządnie domknąć (możliwe że woda dostaje się tamtędy, świece są lekko pordzewiałe mimo roku od montażu)

 

Ktoś mógłby coś podpowiedzieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się przyjrzał cewkom, przewodom prowadzącym do fajek i fajkom. Najprawdopodobniej są jakieś uszkodzenia, które powodują, że wigoć atmosferyczna zakłóca pracę układu zapłonowego. Jak tam nic nie znajdziesz następnym krokiem będzie impulsator i jego wiązka.

Co do tych święc to zależy jak bardzo są pordzewiałe ale mimo wszystko skupiłbym sięna cewkach - może się mylę. Z tego co kojarzę to te kapsle na fajkach w tym silniku generalnie rzadko szczelnie przylegają. Kumpel dawno temu miał GSX-Fa i z ogólnego deficytu cewek w latach 90-tych jeździł na takiej, którą trzeba było przed jazdą suszarką podgrzewać bo inaczej tylko na dwa gary palił.

Edytowane przez Bimbak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak miałem w CBFce. Okazało się, że mam przetarty kabel czujnika stopki bocznej. Od tego bym zaczął bo łatwo sprawdzić. Musisz szukac jakiś bugów w instalacji.

Kabel stopki bocznej sprawdzałem jakiś czas temu zwierając go drucikiem - bez zmian. Ale faktycznie, zwykle takie pierdoły mają znaczenie.

 

Ja bym się przyjrzał cewkom, przewodom prowadzącym do fajek i fajkom. Najprawdopodobniej są jakieś uszkodzenia, które powodują, że wigoć atmosferyczna zakłóca pracę układu zapłonowego. Jak tam nic nie znajdziesz następnym krokiem będzie impulsator i jego wiązka.

Co do tych święc to zależy jak bardzo są pordzewiałe ale mimo wszystko skupiłbym sięna cewkach - może się mylę. Z tego co kojarzę to te kapsle na fajkach w tym silniku generalnie rzadko szczelnie przylegają. Kumpel dawno temu miał GSX-Fa i z ogólnego deficytu cewek w latach 90-tych jeździł na takiej, którą trzeba było przed jazdą suszarką podgrzewać bo inaczej tylko na dwa gary palił.

 

Bimbak,

 

Dzięki wielkie za odpowiedź. Właśnie zauważyłem że jedna cewka już była wymieniana (chociaż ciężko się dziwić, motocykl ma przejechane 90 tys km). Czy mógłbym prosić o jakieś wyjaśnienie jak sprawdzić je akurat pod tym kątem, tzn wrażliwość na wilgoć? Stawiam że oporność na suchej cewce, którą wyjmę z motocykla będzie prawidłowa, a wsadzanie jej pod wodę i mierzenie mokrej raczej nie zda egzaminu i będę mógł od razu zamówić nowe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpal motocykl w garażu, zgaś światło i popryskaj podczas pracy przewody i fajki wodą ze spryskiwacza...zapewne zobaczysz Las Vegas...moze nawet bez wody.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patentu na sprawdzenie cewki ci żadnego nie podpowiem, bo sam zwykle daję je do sprawdzeniu komuś kto się znam na tym lepiej ode mnie, ale radziłbym się skupić na razie na zlokalizowaniu tej cewki, która sprawia problem. Następnie - jeśli tak jak opisujesz problem jest tylko z jednym garem - problem jest albo z jednym uzwojeniem wtórnym albo nawet samym kablem (obstawiam bardziej sam kabel). Sprawdź dokładnie kable na uszkodzenia wizualne, uszczerbki, dziury, przełamania. Potem zrób to co Monter podpowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesuaf

 

A ja proponuję coś innego... :)

 

Jesli masz przelotowy tłumik, to po jeździe, jak troszeczkę ostygnie zatkaj jego wylot - może być szmatka - zwłaszcza jak szykuje się wilgotna nocka...

 

Powinno pomóc... :)

 

PS - Oczywiście przy odpalaniu, szmatka out z wylotu komina...

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpal motocykl w garażu, zgaś światło i popryskaj podczas pracy przewody i fajki wodą ze spryskiwacza...zapewne zobaczysz Las Vegas...moze nawet bez wody.

 

Dzięki za podpowiedź, takie proste a sam na to nie wpadłem :)

 

Patentu na sprawdzenie cewki ci żadnego nie podpowiem, bo sam zwykle daję je do sprawdzeniu komuś kto się znam na tym lepiej ode mnie, ale radziłbym się skupić na razie na zlokalizowaniu tej cewki, która sprawia problem. Następnie - jeśli tak jak opisujesz problem jest tylko z jednym garem - problem jest albo z jednym uzwojeniem wtórnym albo nawet samym kablem (obstawiam bardziej sam kabel). Sprawdź dokładnie kable na uszkodzenia wizualne, uszczerbki, dziury, przełamania. Potem zrób to co Monter podpowiada.

 

Ok, źle zrozumiałem na początku, teraz jak przeczytałem twój pierwszy post to zorientowałem się że chodziło o uszkodzenia wizualne :) Dzięki, zrobię jak mówisz i potem jak Monter prikazał.

 

Moderatora, który przeniósł temat prosiłbym chociaż o powiadomienie o tym, bo nagle temat zniknął i nie wiedziałem czy to "seryjny samobójca" po mnie idzie czy byłem wczoraj tak pijany że ubzdurałem sobie że założyłem temat o bandicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...