Pawel Opublikowano 13 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2003 Tak Pipcyk, to dokładnie miałem na myśli, co napisał thors - grafit nie wysokoch prędkości obrotowych ( a moż epowinieniem powiedzieć smarr grafitowy, bo nie wiem jak się to zachowuje we wspomnianych przez Ciebie przypadkach). Jest doskonały do łancucha w rowerze, przekładni ślimakowych i innych urządaneiach wolnobieżnych, ale nie w motocyklu. Nie wiem co jest w silnikach modelarskich, ale do smarowania łańcucha motocyklowego się to na peeeeeeeeeeeewno nie nadaje :-) Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 13 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2003 Przepraszam ża jeszcze jeden post ale :idea: ORING TO ELEMENT USZCZELNIAJĄCY.TAK? (tak mnie uczono w szkole)TO JAKIM CUDEM SMAR CZY OLEJ MA SIE DOSTAC MIĘDZY OGNIWA DO "WEWNĄTRZ"ŁAŃCUCHA :?: :?: :?: :?: Przecież te oringi a zwłaszcza x - ringi są wspaniałymi uszczelniaczami :!: Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 16 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2003 Zastanawiam się, czy nie byłoby zasadnym dodać do środka smarującego łańcuch (niezależnie od tego co to jest) MILITEC 1. Zgodnie z tym co pisze producent ( :D ) może mieć to pozytywny wpływ na trwałość łańcucha. MILITEC-u można dodać do różnych środków smarnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samson Opublikowano 16 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2003 Nie czytalem wczesniejszej dyskusji, ale powiedzcie mi jedno.Kombinujecie jak swinia pod gore...a nie latwiej kupic zwykly smar do lancucha? Mam lancuch x-ringowy od tls1000 w GS'ie (520tka) i smaruje go zwyklym smarem JMC larssona.Slyszalem opinie, ze smarujac x/o ringa trza kolem w przeciwnym kierunki krecic coby smar dostal sie pod oringi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 16 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2003 Slyszalem opinie' date=' ze smarujac x/o ringa trza kolem w przeciwnym kierunki krecic coby smar dostal sie pod oringi.[/quote'] 8O 8O 8O 8O 8O 8O a jakie znaczenie ma kierunek obrotu koła :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
W-max Opublikowano 16 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2003 Slyszalem opinie' date=' ze smarujac x/o ringa trza kolem w przeciwnym kierunki krecic coby smar dostal sie pod oringi.[/quote'] 8O 8O 8O 8O 8O 8O a jakie znaczenie ma kierunek obrotu koła :?: :?: :?: :?: Widzę, że im dłużej trwa dyskusja, tym coraz więcecj dziwnych pomysłów się pojawia :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samson Opublikowano 16 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2003 Nie mam pojecia. Powtarzam tylko co powiedzial mi znajomy (jeszcze niedawno pracownik pisma motocykl). Twierdzil, ze krecac kolem w przeciwnym kierunku smar wchodzi pod oringi 8O Gosc ten przygotowywal megatest smarow do lancucha w zeszlym roku, wiec chyba wie o czym mowi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 16 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2003 Nie mam pojecia. Powtarzam tylko co powiedzial mi znajomy (jeszcze niedawno pracownik pisma motocykl). Twierdzil' date=' ze krecac kolem w przeciwnym kierunku smar wchodzi pod oringi 8O Gosc ten przygotowywal megatest smarow do lancucha w zeszlym roku, wiec chyba wie o czym mowi.[/quote'] hehe i nic dziwnego że już nie jest w "Motocyklu" skoro takie herezje szerzy. Na stos z nim :!:kierunek obrotu nie ma nic wspólnego z uszczelnieniem zarówno dla dowolnego oringu jak i simmeringu. Zresztą podstawowe pytanie czy smar się w ogóle przedostanie pod oring, który przecież jest po to by uszczelniał tuleje od syfu i wody. O ile moge jeszcze zrozumieć stosowanie oleju przy smarowaniu łańcucha to wyznaczę nagrodę dla kogoś kto mi wyłoży jak Lejzor krowie sensowność działania smaru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samson Opublikowano 16 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2003 Michal, jezeli chcesz poznac sens dzialania smaru spusc olej z moto i w droge! :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 16 Listopada 2003 Autor Administrator Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2003 Co więcej - o ile mnie pamięć nie myli, to kręcenie kołem w odwrotną stronę, w przypadku nieskuwanych łańcuchów może skończyć nie teges. Wiadomo, że zapinka ułożona jest rozcięciem skierowanym przeciwnie do ruchu łańcucha podczas jazdy. Tak więc kręcenie kołem w odwrotną stronę może spowodować, że zapinka się zsunie, w krytycznej sytuacji dostanie między np łańcuch na osłonę zębatki i pognie. I problem gotowy. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 17 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2003 ja łańcuch smaruję zwykłym ketten sprayem. czasami jak w trasie dopadnie mnie np ulewa (zeszłoroczna trasa wakacyjna) to smaruję go tym co mam pod ręką (np olej silnikowy). łańcuch wytrzymał mi około 17000km co sadzę że na V2 jest niezłym rezultatem. Teraz mam RK z x ringami i licze nawet na troszke wiecej niz 17000 przy podobnym traktowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arecki Opublikowano 17 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2003 Tak więc kręcenie kołem w odwrotną stronę może spowodować' date=' że zapinka się zsunie, w krytycznej sytuacji dostanie między np łańcuch na osłonę zębatki i pognie. I problem gotowy. pzdr[/quote']Jak się może zsunąć zapinka, przecież na nią nie działają żadne siły wzdłużne. PANOWIE !!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbycho Opublikowano 17 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2003 Na temat smarowania łańcucha nie mogę zbyt wiele powiedzieć od siebie ... ale Shell, Castrol, Aral i inni robią specjalne smary do łańcuchów napędowych nie bez powodu. Można by ich było posądzić że robią to z chciwości i wciskają ludziom niepotrzebny kit, skoro zwykły olej SAE30/50W załatwia sprawę, ale ... przy pierwszych testach gó... czyli prawda wypłyneła by na wierzch i nikt by nie kupił drogiego szuwaksu o gorszych lub takich samych parametrach.Poza tym uważam że w motocyklach o dużej mocy powinien być stosowany wał Kardana :!: :!: :!: ( nie mówię o supersportach ) trwałość i obywa się bez tego pier... smarowania, naciągania czy wymian. ZbychoXJR1300 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba Opublikowano 17 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2003 Co więcej - o ile mnie pamięć nie myli, to kręcenie kołem w odwrotną stronę, w przypadku nieskuwanych łańcuchów może skończyć nie teges. Wiadomo, że zapinka ułożona jest rozcięciem skierowanym przeciwnie do ruchu łańcucha podczas jazdy. Tak więc kręcenie kołem w odwrotną stronę może spowodować, że zapinka się zsunie, w krytycznej sytuacji dostanie między np łańcuch na osłonę zębatki i pognie. I problem gotowy. Nie mogę się zgodzić!! To tak jakby nie było dozwolone pchanie motocykla do tyłu!! Chyba wszyscy to robimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 17 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2003 Co więcej - o ile mnie pamięć nie myli' date=' to kręcenie kołem w odwrotną stronę, w przypadku nieskuwanych łańcuchów może skończyć nie teges. Wiadomo, że zapinka ułożona jest rozcięciem skierowanym przeciwnie do ruchu łańcucha podczas jazdy. Tak więc kręcenie kołem w odwrotną stronę może spowodować, że zapinka się zsunie, w krytycznej sytuacji dostanie między np łańcuch na osłonę zębatki i pognie. I problem gotowy. pzdr[/quote'] Jak się może zsunąć zapinka' date=' przecież na nią nie działają żadne siły wzdłużne. PANOWIE !!!!!!!![/quote'] Nie mogę się zgodzić!! To tak jakby nie było dozwolone pchanie motocykla do tyłu!! Chyba wszyscy to robimy A jednak zapinka może się zsunąć. Po pierwsze, w motocyklu enduro jest pod spodem napinacz łańcucha zrobiniony najczęściej z teflonu. Łańcuch pracując wyżłabia w nim dwa doły, także łańcuch przechodzi jakby przez dwie literu UU. Ogniwo z zapinką ma większą szerokość niż pozostałe ogniwa. Łańcuch kręcąc się do przodu wyżłobia specyficzny niejako jednokierukowy kształt i kręcąc do tyłu zapinka może nam zaczepić o wyszarpane w przeciwną stronę ścianki naszego UU i pop prostu zsunąć się gnąc się przy okazji.Po drugie we wszystkich motocyklach występują slizgacze na wahaczu i własnie na nich też możemy zgubić spinkę. Chociaż ślizgacze nie są tak wyżłobione jak napinacz łańcucha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.