Skocz do zawartości

Papierowe uszczelki pokryw bocznych silnika


Bartek.M
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam takie pytanie- otóż czy składając silnik można zrezygnować z uszczelek papierowych pokryw bocznych silnika ( pokrywa sprzęgła i alternatora ) i założyć je uszczelnione tylko silikonem lub innym szczeliwem. Chodzi mi o to czy brak tego 1mm papieru coś zmieni lub popsuje w pracy silnika i czym to grozi, np. zbyt głębokie wejście wirnika w stojan przy frezuje go. Pytam bo składam silnik a przez ostatnie sezony silnik pocił mi się z papierowych uszczelek co delikatnie mnie denerwowało i chciałem coś z tym zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hi!

Znam gościa co jak składa silniki do swoich "komarów" to daje przy pokrywie sprzęgła sam sylikon i jakoś mu to nawet nie cieknie. Osobiście zawsze daje na uszczelkę tekturkową cięką warstwę silikonu, tak tylko żeby lizneło dla lepszego uszczelnienia i jeszcze nigdy mi się nie zdazyła kropla oleju (pochodzenia pokrywowego) na silniku po tym jak go wyczyściłem, taki juz zostawał. Dla mnie jest to super rozwiązanie, sylikon to tak na ekstra pewność. Ja bym Ci radził jednak zastosować taką uszczelkę przecież można ją bez problemu wyciać na wzór oryginalnej niż się zastanawiać.

To sama przyjemność, pozdrawiam :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym doradził wsadzić uszczelkę papierową. Uszczelka to uszczelka nie wsadził ją przecież ktoś tak od niechcenia... Gdy będziesz miał większe nierówności na powierzchni sklejanej uszczelka papierowa wypełni a sylikon myślę że raczej nie.

Więc najlepszym rozwiązaniem będzie włożyć uszczelkę i posmarować ja silikonem.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie chcesz miec zadnego pocenia sie w miejscu laczenia to trzeba uzywac materialow, ktore sa przeznaczone specjalnie na uszczelki (oryginalne uszczelki sa z tego robione). Papier do nich nie nalezy bo przemaka.

Co do tych materialow to bylo juz kilka razy na forum ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie używam w wielu przypadkach, lecz wtedy kiedy powierzchnie sa w bardzo dobrym stanie. Nikomu nic sie nie stało, nic w środku nie zderzyło, nie ocierało, żadnego pocenia. Silikon wiadomo - porzadny.

Ale radze jednak uzywac uszczelek przy juz niewielkich nierównościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze pamiętam ( a ztym coraz gorzej ) to np. CBR600F4 nie ma uszczelki pod pokrywą sprzęgła i nie cieknie ani nawet się nie poci.

Etore Bugatti zakładał głowice do silników R8 bez uszczelki a wszystko zależało od spasowania obu powierzchni.

Sprawa prosta- sprawdzić płaszczyzny i składać na HYLOMAR.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po to je wymyślono aby stosować. Silikon wszystkiego nie załatwia.

 

Wymyslono je faktycznie po to aby stosowac. Nie oznacza to ze nie mozna inaczej. Stosowanie uszczelek skraca czas montazu nowych motocykli. Nie wyobrazam sobie aby na tasmie/hali montazowej koles smarowal paszczyzny silikonem :icon_mrgreen: . Ale w warunkach domowych wielu tak robi i niema z tym problemu.

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo na taśmie montazowej w fabryce nie robi tego koleś tylko robot, Ostatnio na discovery było coś o fabryce HD i tam własnie widziałem jak przy składaniu silnika robocik nakładał "scieżkę" silikonu albo jakiegos innego cuda na łączone połaszczyzny i składali to bez uszczelki. Ale co do zapytnia założyciela tematu to jak była uszczelka to lepiej ja zastosuj "polepszając" dodatkowo szczelnośc silikonem, albo jak radzi Piotr Hylomarem, a z własnego doświadczenia mogę jeszcze polecić mase Dirko HT do takich robót.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje bardzo za zainteresowanie tematem i sugestie. Wykorzystam je podczas składania moto. Chodziło mi głownie o to czy można zrezygnować z uszczelki papierowej bez szkody dla silnika czy jeśli była to trzeba założyć nową+dodatkowo szczeliwo silikonopodobne. Moto ma 25 lat i kiedy je składano w fabryce nie było jeszcze cudownych mas uszczelniających.

Jeszcze jedno pytanie jaki konkretnie typ Hylomaru stosować bo znalazłem co najmniej 2 - M i H? Na forum temat szczeliwa był poruszany wielokrotnie ale konkretnego typu nie mogłem znaleźć.

Edytowane przez Bartek.M
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesli bardoz chcesz miec uszczelkę ze zwykłego papieru to wytnij ją, nasmaruj dokładnie towotem i zostaw na dobę czy kilka dni. uszczelka nasiąknie tłuszczem z towotu co powinno powstrzymać nasiąkanie olejem. Robiłem tak kiedyś w komarach, WSK, SHL, WFM itp i nigdy nic sie nie pociło. Wszytko zależy też od cisnienia wewnątrz i temperatury. pozdro.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...