Skocz do zawartości

Shadow spalanie detonacyjne


brodaty42
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Za chwilę moderator mi odpisze że "całe tomy napisano" itd , ale go uprzedzam - czytałem i z opcji 'szukaj " korzystałem.

Shadow VT 600 ,97 rok, jeden właściciel, 12 tys.km. Płyny i smarowidła wymienione, paliwo dobrej jakości.

Strzela po gwałtownym zamknięciu przepustnicy zwłaszcza gdy obroty są nieco wyższe. Detonacje nie są szczególnie potężne, ale są. Trochę mnie to niepokoi ( innych jak widzę czasem nawet by cieszyło :banghead: )

Po konsultacji u sprzedawcy (komisant specjalizujacy się w V-twinach), i w warsztacie, usłyszałem że "ten typ tak ma" i żeby się nie przejmować tylko dalej jeździć. Czy rzeczywiście tak jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za chwilę moderator mi odpisze że "całe tomy napisano" itd , ale go uprzedzam - czytałem i z opcji 'szukaj " korzystałem.

Shadow VT 600 ,97 rok, jeden właściciel, 12 tys.km. Płyny i smarowidła wymienione, paliwo dobrej jakości.

Strzela po gwałtownym zamknięciu przepustnicy zwłaszcza gdy obroty są nieco wyższe. Detonacje nie są szczególnie potężne, ale są. Trochę mnie to niepokoi ( innych jak widzę czasem nawet by cieszyło :banghead: )

Po konsultacji u sprzedawcy (komisant specjalizujacy się w V-twinach), i w warsztacie, usłyszałem że "ten typ tak ma" i żeby się nie przejmować tylko dalej jeździć. Czy rzeczywiście tak jest?

Skład mieszanki się zmienił jak na moje oko. Regulacje poczynić. Nie powinno strzelać.

 

pzdr

kjujik

Od urodzenia skazany na sukces, a jesli teza o zaostrzaniu sie walki klasowej w miare postepu socjalizmu jest prawdziwa,
to w przyszlosci takze na wiezienie. :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strzelanie w wydech nie jest spalaniem detonacyjnym, lecz dopalaniem się mieszanki gdy zawór wydechowy się otwiera.

Spalanie detonacyjne występuje przy przeciążaniu silnika i w razie zbyt niskiej liczby oktanowej benzyny.

Zatem, nie może następować przy zamknięciu gazu i spadku obrotów.

W rzeczonym przypadku, mamy zbyt ubogą mieszankę.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za oświecenie. czy śpieszyć się z regulacją, czy pozostawienie status quo niczym specjalnym nie grozi?

 

o ile mnie dobrze informowano, to grozi wypaleniem zaworów czy też gniazd zaworowych. tak czy inaczej nic przyjemnego dla silnika (i portfela, tak na dłuższą metę)

ergo: raczej wyregulować

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszyscy przedmowcy maja racje :biggrin: :clap: :clap: strzelanie grozi wypaleniem zaworow extremalnie zgieciem zaworu a wiec przeprowadz wszelkie niezbedne regulacje itd :D

 

:banghead: nie wiem jak ci strzela kiedy itd z opisu ciezko postawic diagnoze a teraz z zycia wziete kiedys jak Shadow C2 750 był jeszcze nowoscia miałem takiego od nowosci prosto z salonu i tez strzelał delikatnie ale strzelał przeszedł wszelkie regulacje wymiany swiec z nowych na nowsze i dalej delikatnie strzelał :biggrin: juz dawno go nie mam ale wiem kto go ma i strzela jak strzelał tak ze oczywiscie sprawdz wszelkie regulacje itd ale jak by co nie popadaj w paranoje ten typ tak ma ;)

 

 

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś na szanownym Forum przeczytałem, że przyczyną strzelania w wydech może być także nieszczelność w układzie wydechowym, szczególnie między głowicą a kolektorem.

Jeżeli nie mam racji niech ktoś sprostuje :icon_mrgreen:

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla pewności zrób sobie rundkę tak na 3/4 gwizdka non stop przez kilka kilometrów a może kilkanaście... i wykręć świece.... po kolorze świec można stwierdzić czy masz za ubogo... Miałem podobnie w Transalpie (ten sam silnik) założyłem przelotowy wydech, ładnie strzelał w wydech przy schodzeniu z obrotów, ale przy gwałtownym odkręceniu potrafił się zachłysnąć... po wykręceniu świec na pierwszym garze świeca zdecydowanie biała, na tylnym troszkę lepiej ... różnica bierze się stąd, że pierwszy gar z uwagi na lepsze chłodzenie może mieć uboższą mieszankę , stąd w gaźniku mniejsza dysza główna niż w gaźniku zasilającym drugi gar...Drugi gar pracuje w trudniejszych warunkach termicznych, stąd musi mieć bogatszą mieszankę dlatego dysza główna większa o kilka oczek... Nie chciało mi się bawić w zgaduj zgadulę i na oko kombinować z większymi dyszami, czy podkładkami pod iglicę i wróciłem do oryginalnego wydechu... po zmianie znowu na oryginał odczułem że moto żwawiej się zbiera z dolnych obrotów, w porównaniu do tego co było na przelocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O lol. Strzelanie w wydech nie jest niczym nadzwyczajnym. W wielu seryjnych całkowicie sprawnych motocyklach taki efekt słychać. Jak juz ktoś napisał mieszanka dopala sie w wydechu. NIc nie dzieje sie w takim silniku ponieważ każdy tak ma. Stopień słyszalności tego efektu jest zależny od układu wydechowego. Zdejmij całkowicie wydech to zobaczysz żywy ogień wydobywający sie z kanału wylotowego. Nie na darmo producent silnika stosuje zawory wydechowe z innego materiału niż dolotowe. W bardzo wielu przypadkach zastosowanie całkowicie przelotowego układu wydechowego powoduje tzw "marchewki" czyli nic innego jak płomienie wydobywające sie tłumika. Dodatkowo w motocyklu układ wydechowy jest bardzo krótki i to sprzyja zionięciu ogniem:P Ale uprzedzam to nie zgodne z prawem:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.. Miałem podobnie w Transalpie (ten sam silnik) założyłem przelotowy wydech, ładnie strzelał w wydech przy schodzeniu z obrotów, ale przy gwałtownym odkręceniu potrafił się zachłysnąć... po wykręceniu świec na pierwszym garze świeca zdecydowanie biała, na tylnym troszkę lepiej ... różnica bierze się stąd, że pierwszy gar z uwagi na lepsze chłodzenie może mieć uboższą mieszankę , stąd w gaźniku mniejsza dysza główna niż w gaźniku zasilającym drugi gar...Drugi gar pracuje w trudniejszych warunkach termicznych, stąd musi mieć bogatszą mieszankę dlatego dysza główna większa o kilka oczek...

O ile się nie mylę to te silniki są chłodzone cieczą ,więc temperatura na obu cylindrach powinna być jednakowa.

A wracając do tematu to sprawdź zapłon czy nie jest opóźniony bo wtedy też lubi strzelać w tłumik.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile się nie mylę to te silniki są chłodzone cieczą ,więc temperatura na obu cylindrach powinna być jednakowa.

A wracając do tematu to sprawdź zapłon czy nie jest opóźniony bo wtedy też lubi strzelać w tłumik.

 

pozdr

 

Niby są chłodzone cieczą, ale nie wiem czy zwróciłeś uwagę ale głowice i cylindry w Transalpie są żebrowane czyli powietrze w jakimś stopniu też jest czynnikiem chłodzącym ..... i tylny gar z racji na to że jest zasłonięty i jeszcze nagrzewany od pierwszego, pracuje w nieco innych , cięższych warunkach termicznych... nie bez powodu producent zakład inne rozmiary dysz w gaźnikach.... podobnie w silnikach rzędowych 4 cyl. nie bez powodu gaźniki na 2 i 3 cylindrze mają większe dysze główne....i to w silnikach chłodzonych cieczą....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie strzelanie z wydechów to popularne zjawisko. Nawet w silnikach R4. jedni sie tym przejmują inni się tym cieszą. Trudno sie teog ozbyc bo niektóe moto "tak już mają". Ogólnie najwiekszy wpływ ma regulacja silnika jak pisano powyżej. Ja w Sylwestra zdjąłem wydechy w HD i paliłem bez nich bo petard nie lubię a hałasować trochę trzeba. Z mojego sprzętu było nie tylko strzelanie ale też wyraźnie płomienie, nawet do 30cm długości po kilka serii za kazdym razem. Najwyraźniej strzelał przy zejściu z obrotów i tez sie czasem zadławił silnik ale to że musze wyregulować gaźnik wiem już od września tylko nie chce mi sie teraz grzebać. najpirw musiałbym pojeździć trochę aby ustalić kolor świec a że nei jest zbyt ciepło to w miniony weekend zrobiłem tylko 150km i to jazdy mieszanej, dużo w mieście i spokojnie więc to nie wystarczy dla świec aby sie "zdecydowały" jaki kolor mieć.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie strzelanie z wydechów to popularne zjawisko. Nawet w silnikach R4.

 

W każdym silniku nawet V12 z BMW 750 po zdemontowaniu wydechów będzie bardzo głośno chucznie i ogniście, nawet w potrzciwym silniku od malucha. Nie ma co regulować, bo każdy silnik tak ma i nie jest to niebezpieczne i nie jest to spalanie detonacyjne. Ktos pomylił pojęcia i teraz wielkie coś wyszło z błachostki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...