Skocz do zawartości

Temperatura na cylindrach


piotr123
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Może ktoś z Was wie do jakiej temperatury moga nagrzać się cylindry, które chłodzone są powietrzem np:w dr,virago ,shadow?

Potrzebuje takiej informacji bo czeka mnie odrestaurowanie (pomalowanie)cylindrów i nie wiem jakiej farby szukać....

Spokojnych Świąt!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

biorąc pod uwage że moto jest chlodzone powietrzem/olejem sam czynnik smarujący potrafi sie nagrzać w skrajnych wypadkach do 160 stopni cylindry opowiadające za odbieranie ciepła z silnika myśle że czasami grubo ponad 100 stopni , pamiętam czasy jak sie jeżdziło motorynkami i innymi wynalazkami to czasami jak się spluneło na cylinder to tylko zasyczalo i nie było śladu , więc myśle ze farba tak z zapasem powinna być odporna przynajmniej na jakieś 200 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Zdecydowanie lepiej oczyscic silnik ewentualnie polerowac

 

1. Pomalowany cylinder gorzej odporowadza cieplo

2. (Estetyka) z praktyki wiadomo ze malowanie z czasem "schodzi" i mamy odwrotny efekt

 

Twoja maszyna i Twoja decyzja

Zatem kupujac farbe zwroc rowniez uwage na jej przewodnictwo cieplne i olejoodpornosc a nie jedynie na wytrzymalosc na wysoka temperature. Farba powinna byc dedykowana wlasnie do cylindrow silnikowych - to specyficzne warunki pracy i trudno znalec podobne...

 

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co kiedyś czytałem cylindry specjalnie maluje się czarną farbą właśnie ze wzgledu na to że lepiej ciepło odprowadzają , ale tyczy się to wyłącznie czarnej farby co do polerowania nie wiem czy jest to wykonalne biorąc pod uwagę żeberka i różne zagłębienia i zakamarki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie tak , ale praktycznie pewnie nie da sie tego zauwazyc.

 

A ze ja sie tak zapytam , dlaczego czujnik temperatury jest w glowicy a nie w okolicy cylindra ?

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie tak , ale praktycznie pewnie nie da sie tego zauwazyc.

 

A ze ja sie tak zapytam , dlaczego czujnik temperatury jest w glowicy a nie w okolicy cylindra ?

Bo on mierzy temperaturę płynu a nie silnika.

Na cylindrach mają termoparę tylko samoloty z chłodzeniem powietrznym

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja malowałem żeliwne cylindry "zwykłym" spray'em wysokotemperaturowym (czarny mat), kupionym w pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym i nic się z nimi nie działo.. Oczywiście były wcześniej wypiaskowane.

Co do aluminiowych... różnie bywa... często zdarza się że lakier się złuszcza..

 

A co do temperatury cylindrów... ok. 120 stopni przy normalnym użytkowaniu, góra 150.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie tak , ale praktycznie pewnie nie da sie tego zauwazyc.

 

A ze ja sie tak zapytam , dlaczego czujnik temperatury jest w glowicy a nie w okolicy cylindra ?

 

 

Są też i w blokach albo w chłodnicy. To zależy gdzie producent przewidział miejsce dla czujnika. Czujnik musi umieszczony być tak żeby mierzył najwyższą temperaturę w całym układzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swojej CZ cylinder malowałem czarnym sprayem żaroodpornym (podobno do 300st). Co prawda tam nie są osiągane jakies ekstremalne temperatury ale przez sezon tak jeździłem i nie miałem żadnych problemów z przegrzaniem i efekt estetyczny jest zgodny z oczekiwaniami, nic nie odpada nie zmienia koloru itd. Tą samą farbą pomalowałem tez kolektory w swojej hondzie a tam temperatury są wyraźnie większe i co prawda przejechałem ok 300km ale też zadnych zmian na farbie nie zauważyłem, no może od błotka sie troszkę przybrudziła :notworthy:

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W okolicy gniazda zaworu wydechowego moze być 300 stopni, ale to zależy od bardzo wielu czynników i trudno jednoznacznie stwierdzić do jakiej temperatury rozgrzewa sie silnik. Oczywiście silnik chłodzony powietrzem osiąga większe temperatury.

Co do malowania rur wydechowych ... Jeżeli ktoś lubi sobie "postrzelać z wydechów" powinien wiedzieć, że gdy kolanka zaświeca na pomarańczowo to mają około 900 - 1000 stopni !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtedy zadna farbe nie da rady na kolankach. Niedwno w swojej GS500E za długo trzymałem ją na ssaniu bo sie ubierałem itd. i tak sobie chodziła na 3.tys obr a kolanka zaczęły świecić na odcinku ok.10-15cm od głowicy. To było w nocy więc efekt dobrze widoczny.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malowałem cylindry w swojej XJ550. tam były fabrycznie malowane, ale chciałem je odświerzyć. pomalowałem farbą w sprayu żaroodporną do 650 stopni. jeździłem tak 2 lata i było oki.

jeśli chodzi o temperatury to w czasie jazdy raczej nie będziesz miał 100 stopni. na postoju może być więcej ale nie sadze, że więcej niż 150 ( to już max na postoju w bezwietrzny dzień) Jak testowałęm swoją xj to w normalnej eksploatacji po mieście nigdy nie miałem 100 stopni ( nie wrze woda na powierzchni żeber)

P.S silnik był tam wyposażony w małą chłodnice oleju, więc napewno część ciepła była nią odprowadzana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...