piotr123 Opublikowano 24 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2007 Witam.Może ktoś z Was wie do jakiej temperatury moga nagrzać się cylindry, które chłodzone są powietrzem np:w dr,virago ,shadow?Potrzebuje takiej informacji bo czeka mnie odrestaurowanie (pomalowanie)cylindrów i nie wiem jakiej farby szukać....Spokojnych Świąt! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 24 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2007 eee ..... farby do silników ? Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati27d Opublikowano 25 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2007 biorąc pod uwage że moto jest chlodzone powietrzem/olejem sam czynnik smarujący potrafi sie nagrzać w skrajnych wypadkach do 160 stopni cylindry opowiadające za odbieranie ciepła z silnika myśle że czasami grubo ponad 100 stopni , pamiętam czasy jak sie jeżdziło motorynkami i innymi wynalazkami to czasami jak się spluneło na cylinder to tylko zasyczalo i nie było śladu , więc myśle ze farba tak z zapasem powinna być odporna przynajmniej na jakieś 200 stopni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 25 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2007 Witam Zdecydowanie lepiej oczyscic silnik ewentualnie polerowac 1. Pomalowany cylinder gorzej odporowadza cieplo2. (Estetyka) z praktyki wiadomo ze malowanie z czasem "schodzi" i mamy odwrotny efekt Twoja maszyna i Twoja decyzjaZatem kupujac farbe zwroc rowniez uwage na jej przewodnictwo cieplne i olejoodpornosc a nie jedynie na wytrzymalosc na wysoka temperature. Farba powinna byc dedykowana wlasnie do cylindrow silnikowych - to specyficzne warunki pracy i trudno znalec podobne... pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati27d Opublikowano 26 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2007 Z tego co kiedyś czytałem cylindry specjalnie maluje się czarną farbą właśnie ze wzgledu na to że lepiej ciepło odprowadzają , ale tyczy się to wyłącznie czarnej farby co do polerowania nie wiem czy jest to wykonalne biorąc pod uwagę żeberka i różne zagłębienia i zakamarki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.Pastor Opublikowano 26 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2007 Nie poleruj żeberek bo zmniejsza się powierzchnia oddawania ciepła i pogarsza chłodzenie cylindra! Cytuj PASTOR GARAGE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 27 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2007 teoretycznie tak , ale praktycznie pewnie nie da sie tego zauwazyc. A ze ja sie tak zapytam , dlaczego czujnik temperatury jest w glowicy a nie w okolicy cylindra ? Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 27 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2007 teoretycznie tak , ale praktycznie pewnie nie da sie tego zauwazyc. A ze ja sie tak zapytam , dlaczego czujnik temperatury jest w glowicy a nie w okolicy cylindra ?Bo on mierzy temperaturę płynu a nie silnika.Na cylindrach mają termoparę tylko samoloty z chłodzeniem powietrznym Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati27d Opublikowano 27 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2007 a jakie temperatury rozwijają takie silniki samolotowe ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 Ja malowałem żeliwne cylindry "zwykłym" spray'em wysokotemperaturowym (czarny mat), kupionym w pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym i nic się z nimi nie działo.. Oczywiście były wcześniej wypiaskowane.Co do aluminiowych... różnie bywa... często zdarza się że lakier się złuszcza.. A co do temperatury cylindrów... ok. 120 stopni przy normalnym użytkowaniu, góra 150. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 1 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2008 teoretycznie tak , ale praktycznie pewnie nie da sie tego zauwazyc. A ze ja sie tak zapytam , dlaczego czujnik temperatury jest w glowicy a nie w okolicy cylindra ? Są też i w blokach albo w chłodnicy. To zależy gdzie producent przewidział miejsce dla czujnika. Czujnik musi umieszczony być tak żeby mierzył najwyższą temperaturę w całym układzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 2 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 Ja w swojej CZ cylinder malowałem czarnym sprayem żaroodpornym (podobno do 300st). Co prawda tam nie są osiągane jakies ekstremalne temperatury ale przez sezon tak jeździłem i nie miałem żadnych problemów z przegrzaniem i efekt estetyczny jest zgodny z oczekiwaniami, nic nie odpada nie zmienia koloru itd. Tą samą farbą pomalowałem tez kolektory w swojej hondzie a tam temperatury są wyraźnie większe i co prawda przejechałem ok 300km ale też zadnych zmian na farbie nie zauważyłem, no może od błotka sie troszkę przybrudziła :notworthy:pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 2 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 W okolicy gniazda zaworu wydechowego moze być 300 stopni, ale to zależy od bardzo wielu czynników i trudno jednoznacznie stwierdzić do jakiej temperatury rozgrzewa sie silnik. Oczywiście silnik chłodzony powietrzem osiąga większe temperatury.Co do malowania rur wydechowych ... Jeżeli ktoś lubi sobie "postrzelać z wydechów" powinien wiedzieć, że gdy kolanka zaświeca na pomarańczowo to mają około 900 - 1000 stopni !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 2 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 Wtedy zadna farbe nie da rady na kolankach. Niedwno w swojej GS500E za długo trzymałem ją na ssaniu bo sie ubierałem itd. i tak sobie chodziła na 3.tys obr a kolanka zaczęły świecić na odcinku ok.10-15cm od głowicy. To było w nocy więc efekt dobrze widoczny. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brudinii Opublikowano 2 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 Malowałem cylindry w swojej XJ550. tam były fabrycznie malowane, ale chciałem je odświerzyć. pomalowałem farbą w sprayu żaroodporną do 650 stopni. jeździłem tak 2 lata i było oki. jeśli chodzi o temperatury to w czasie jazdy raczej nie będziesz miał 100 stopni. na postoju może być więcej ale nie sadze, że więcej niż 150 ( to już max na postoju w bezwietrzny dzień) Jak testowałęm swoją xj to w normalnej eksploatacji po mieście nigdy nie miałem 100 stopni ( nie wrze woda na powierzchni żeber) P.S silnik był tam wyposażony w małą chłodnice oleju, więc napewno część ciepła była nią odprowadzana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.