Skocz do zawartości

Stacyjka


cenderr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Począwszy od wakacji zdażały mi się sytuacje że motocykl musiałem stawiać na zewnątrz (szkoła, praca) w tym również podczas deszczu. Od tamtego momentu borykam się z przycinającą się stacyjką.

Jaka jest na to metoda?

 

Do tej pory stosowałem preparatów na odmrażanie zamków, trochę pomagało ale to dalej nie to.

WD 40 można do tego użyć? Co pomoże lepiej? Te stacyjki w bike'ach są wymienialne jakoś? W razie kradzieży i zniszczenia stacyjki chyba się takową wymienia nie?

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej byłoby rozebrać. Ale może być problem. Najprawdopodobniej przykręcona jest na zrywalne śruby i bez wiertarki się nie obejdzie. Możesz prubować WD 40 lub czymś podobnym na pewno nie zaszkodzi najwyżej będziesz mieć upaprany kluczyk po wyjeciu ze stacyjki. Samo wlanie preparatu niewiele pomoże. Trzeba trochę powkładać i poprzekręcać. W ostateczności dasz zarobić fachowcowi.

I na koniec NIC NA SIŁĘ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Począwszy od wakacji zdażały mi się sytuacje że motocykl musiałem stawiać na zewnątrz (szkoła, praca) w tym również podczas deszczu. Od tamtego momentu borykam się z przycinającą się stacyjką.

Jaka jest na to metoda?

 

 

Za rozbieranie stacyjek to się lepiej nie bież, bo to precyzyjne części i na pewno tego nie złożysz. Do rozruszania polecam WD40 lub podobny specyfik i wydmuchiwanie syfu sprężonym powietrzem. Kilka takich przepłukań i następnie delikatne rozruszanie kluczykiem, i stacyjka powinna chodzić. Jeśli to nie pomoże to znaczy, że albo trzeba ją wymienić (bo popękały sprężynki w zapadkach) albo oddać do fachowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod żadnym pozorem nie stosuj WD40 i innych środków tego typu, a także smarów, spowoduje to unieruchomienie stacyjki - posklejają się zapadki, możesz spróbować użyc specjalnych środków przeznaczonych do tego celu lub sproszkowanego grafitu, pomaga też wsadzenie kluczyka w stacyjkę, oczyszczenie z zanieczyszczeń i powtórzenie operacji, co do rozbiórki - nie jest to proste, na forum pisałem kiedyś o rozbieraniu prostego zamka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w moim przypadku ktos widocznie mial jakis ciezki brylok od kluczyka i powyrabiala sie stacyjka w srodku widocznie od tego ze ten brylok latal na boki podczas jazdy,musialem zawiezc do specmana od stacyjek i poplynalem 60 zyldkow ale dziala teraz jak nowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

to skoro jak jestesmy przy stacyjkach to ja sie podepne

bo mam taki problem ze ta klapka ochraniajaca 'dziure na kluczyk " ze tak napisze :smile:

schowala sie i dupa nie chce wyjsc,

moze jakis patencik? Szkoda coby deszcz naciekal do srodka,

 

i jeszcze jak to z tym wd40 jest, niszczy czy nie ?

czy Wasze opinie anty/za sa z doswiadczenia?

 

pozdro

Edytowane przez Skiba_gpz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze rada w zasadzie dla wszystkich.

Jeśli w zamku lub stacyjce zacina się klapka zamykająca otwór to już wtedy trzeba reagować i smarować. A jak jest wgięta i to powoduje zacinanie się jej, to koniecznie wyprostować. Jak to zlekceważycie to będzie jak wyżej. Nie wkładać też zapapranego (np błotem) kluczyka.

 

WD 40 NIE SKLEJA. To jest płyn penetrujący i jedyną rzecz jaką może popsuć to wypłukać smar. Wtedy należy zastosować smar na bazie wazeliny. Zapadki mogą się skleić jak zastosujesz benzynę do czyszczenia. Odparuje a wszystkie syfy + smar stwardnieje wtedy.

 

hej

to skoro jak jestesmy przy stacyjkach to ja sie podepne

bo mam taki problem ze ta klapka ochraniajaca 'dziure na kluczyk " ze tak napisze :smile:

schowala sie i dupa nie chce wyjsc,

moze jakis patencik? Szkoda coby deszcz naciekal do srodka,

 

i jeszcze jak to z tym wd40 jest, niszczy czy nie ?

czy Wasze opinie anty/za sa z doswiadczenia?

 

pozdro

Klapkę przesuwa sprężynka. Jeśli zamek nie jest pogięty a po smarowaniu klapka nie wraca (można jej trochę pomóc cienkim zagiętym stalowym drucikiem) to może być pęknięta lub spaść z klapki. Wtedy bez rozbiórki nie ugryzie tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie stosuję wazelinę techniczną (czymś takim miałem posmarowane wszystkie zamki i linke sprzegła jak moto prezyjechało z Niemiec - a było wprost z serwisu po dużym przegladzie)

Kiedyś w fimowym aucie zacianała się stacyjka i psikając WD 40 itp. wykończylismy ją. Pan z serwisu kategorycznie nie polecał tego typu specyfików.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WD 40 NIE SKLEJA. To jest płyn penetrujący i jedyną rzecz jaką może popsuć to wypłukać smar. Wtedy należy zastosować smar na bazie wazeliny. Zapadki mogą się skleić jak zastosujesz benzynę do czyszczenia.

 

WD na pewien krótki czas pomoże, potem wraz z zanieczyszczeniami, które dostają się do stacyjki spowoduje zablokowanie zapadek, co osobiście nie raz stwierdziłem. Zresztą każda instrukcja obsługi zamka z zapadkami zabrania stosowania tego typu specyfików, więc nie ma nad czym dyskutować...

 

BTW.

 

Miałem podobny problem, tzn miałem zamek schowka i do baku bez kluczyka, wydawało się, ż będę musiał zapłacić za dorobienie, ale wpadłem na pomysł, aby zrobić to samodzielnie.

 

Największy kłopot sprawiło rozdzielenie bębenka zamka i obudowy, z zewnątrz wyglądało to tak:

 

http://images13.fotosik.pl/21/3119f646460e9db5.jpg

 

Widoczna pomiędzy bębenkiem, obudową zapadka blokuje bębenek przed wyjęciem, wystarczy wcisnąć ją do środka i możemy wyciągnąć bębenek

 

http://images4.fotosik.pl/294/77bb0384e19b8a1c.jpg

 

Przekręcenie kluczyka możliwe jest gdy wszystkie zapadki schowaj się w bębenku. Gdy nie są schowane znajdują sie częściowo w rowkach obudowy blokując ruch, jednak gdy wsadzimy nieodpowiedni klucz zapadki przesuwają się także w drugą stronę, co także uniemożliwia obrót.

 

Zapadki są przytrzymywane przez mały pręcik.

 

http://images12.fotosik.pl/21/d4094378248c0cec.jpg

 

Po wyjęciu pręcika możemy wyciągnąć zapadki. UWAGA jeśli chcecie zachować dotychczasowy kod zamka nie pomieszajcie ich, aby zmienić kod wystarczy zmienić kolejność ułożenia zapadek. zapadka wyjęta z bębenka (na ostatnim zdjęciu widoczna jest tez sprężynka, jeśli jest uszkodzona należy ją wymienić)

 

http://images14.fotosik.pl/53/0d57868b0e239a61.jpg

 

http://images4.fotosik.pl/294/1ca7c4f2da2569fb.jpg

 

http://images13.fotosik.pl/21/e4742d634fd80d19.jpg

 

Zdjęcia bębenka z obudową

 

http://images12.fotosik.pl/21/ebeffa90b6a8cf0b.jpg

 

http://images11.fotosik.pl/28/77f0f54810f07d44.jpg

 

I pozostałe części zamka:

 

http://images14.fotosik.pl/53/c47abf08fc56d626.jpg

 

Jeśli chcemy dorobić klucz to dopasowujemy go tak szlifując, by po jego włożeniu wszystkie zapadki były schowane, warto też przeczyścić wszystkie zapadki i inne elementy zamka.

 

Jeśli chcemy naprawić zamek wymieniamy uszkodzone elementy.

 

Wszystkiego dokonałem przy użyciu takiego zestawu narzędzi (marka topex :icon_exclaim: ):

 

http://images13.fotosik.pl/21/e9ab90ad0d3edea4.jpg

 

Zastanówcie się nad tym, zanim zapłacicie za to, co możecie zrobić w 30 min przy użyciu bardzo prostych narzędzi.

 

Mam nadzieję, że komuś pomogłem, jeśli coś jest źle to poprawcie. pozdro

Edytowane przez marcpol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolałbym za rozbieranie się nie brać, to w ostateczności. Dodam że ta blaszka zapobiegająca dostawaniu się wody do środka u mnie się przycięła w połowie tak że woda zawsze tam wleci :icon_exclaim: . Probowałem to naprawić ale nie da rady, chyba trzebabyłoby rozbierać. Obecnie używam dorabianego kluczyka, orginalny z tego co pamiętam był w gorszym stanie (skręcony).

Powalczę jeszcze specyfikami, ale coraz mniej one pomagają. Raz wracając z pracy tak się zacięła że już prawie straciłem nadzieję :icon_exclaim: .

 

Trzeba o te zamki dbać cały czas, jak się zaczynają zacinać to już za późno chyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod żadnym pozorem nie stosuj WD40 i innych środków tego typu, a także smarów, spowoduje to unieruchomienie stacyjki - posklejają się zapadki, możesz spróbować użyc specjalnych środków przeznaczonych do tego celu lub sproszkowanego grafitu, pomaga też wsadzenie kluczyka w stacyjkę, oczyszczenie z zanieczyszczeń i powtórzenie operacji, co do rozbiórki - nie jest to proste, na forum pisałem kiedyś o rozbieraniu prostego zamka.

Sory marcpol ale piszesz po prostu bzdury. WD40 jest bardzo rzadkim środkiem penetrująco-czyszczącym i nigdy nie zdażyło mi się by spowodował zaklejenie jakiegoś zamka lub stacyjki. Sam proponowaną przezemnie metodologię czyszczenia robiłem wielokrotnie i nigdy nie było jakichś powodów do narzekań. Co innego smary w spreyu, które nie czyszczą a po aplikacji gęstnieją, bo paruje rozcieńczalnik. Natomiast po wyczyszczeniu i rozruszaniu stacyjki trzeba ją nasmarować rzadkim olejem np. silnikowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hd1940 masz ZUPELNA racje. WD 40 rowniez kiedys zastosowalem w mojej stacyjce, i to z powodzeniem. I zadnych sklejan i innych bzdur nie stwierdzilem. Pomogl, a stacyjka chodzi jak nowa :biggrin:

 

A tak przy okazji, to ja przypatrzylbym sie kluczykowi. Czasami jest skrecony nieznacznie, co na pierwszy rzut oka nie widac, a co uniemozliwia poprawne dzialanie stacyjki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...