Skocz do zawartości

jaki motor jako pierwsze enduro? pomocy...


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wlasnie kupilem enduro z 1983r honda 175cmm nie wiem jaki to ma symbol dokladnie

No i mam pare pytanek natury technicznej

1-co najpierw sprawdzic i wymienic?

2-czy dostepne sa do tego czesci(jakis sklep internetowy)

3- Jakie tylne amortyztory kupic

4-jaka kostke na tyl

5-co najwazniejsze w ubiorze

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaz zdjecie potwora to sie sprobuje okreslic wogole co to jest :D Na poczatku kup sobie dobry kask, potem buty i najlepiej buzer i ochraniacze . przydadza sie tez rekawice i gogle

Bez przesady bo chłopak wyda więcej na ciuchy niż na motocykl

Najpierw kup sobie kask buty i rękawice reszte dokupisz z czasem

PEACE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak enduro Honda 175 to albo XL albo stara DT zależy czy 2-sów czy 4-sów :D Ciężko cokolwiek mówic dopóki nie ustalimy typu moto :D

 

 

to jest czterosow.

 

 

A no i jeszcze jedno

Bo ja mam w tym motorku jakis nieorginalny tlumik. Czy to robi jakąś wielko różnice w osiągach??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1-co najpierw sprawdzic i wymienic?

przede wszystkim plyny, ewentualnie wszelkie regulacje zwiazane z gaznikami, mozna sprwadzic czy pierscienie nie maja dosc.

 

2-czy dostepne sa do tego czesci(jakis sklep internetowy)

tutaj moga byc problemy , w sklepie napewno nie dostaniesz - motobajzle albo allegro

 

3- Jakie tylne amortyztory kupic

tutaj sie nie wypowiadam bo nie chce wprowadzac w blad

 

4-jaka kostke na tyl

zalezy jaki rozmiar - dunlop, mitas, pirelli a najlepiej metzeler na tyl model six days, wszystko zalezy tez od terenu, piasek itd itp

 

5-co najwazniejsze w ubiorze

zdecydowanie kask i buty , potem ochraniacze i spodnie

Edytowane przez ray69

Motocykle to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

5-co najwazniejsze w ubiorze

zdecydowanie kask i buty , potem ochraniacze i spodnie

 

 

Kask i buty owszem, ale mi się wydaje, że gogle są bardzo ważne. Gdy poruzamy się w lesie nie ciężko trafić na jakąś gałąź, a bez gogli takie spotkanie może się źle skończyć i jeszcze te wszystkie robale i kamienie i piasek.

ray69 zapomniał o rękawiczkach, które też są bardzo potrzebne.

Nie wiem co rozumiesz przez ochraniacze i czy zaliczasz do nich buzer, który też jest ważny.

Ogólnie wszystko jest ważne. Zależy co ci się niemiłego przytrafi.

 

A czy to nie ma centralnego amora, bo piszesz o tylnich amortyzatorach w liczbie mnogiej?

Edytowane przez Benek14
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hona DT to chyba raczej nie

 

Sorry była pierwsza w nocy :D

 

 

Jeżeli chodzi o starsze 4-sówy singlowe hondy to są one bardzo wrażliwe na ilość oleju - musi być zawsze ponad maks, bardzo często zacierają się wałki w głowicy, gdyż nie są one na łożyskach i potrzebują dużo olejku.

 

Następna bardzo ważna sprawa to łańcuszek rozrządu. Lepiej wymienić dla świętego spokoju - oczywiście przy tej wartości motocykla może być zdeka nieopłacalne (koszt ok 150zł albo mniej). Czy łańcuszek bendzie wymieniany czy nie, to trzeba skorygować jego naciąg. (Nie ma auto-napinacza)

 

Sprawdź i skoryguj luzy zaworowe. No i wymień olej (na mineralny), wyczyść siateczkę filtrującą olej.

 

Przesmarował bym system pro-linka (o ile tam jest centralny, ale jak 83 to chyba...) bo w takim wieku to jest jedna wielka piszczałka :buttrock:

 

Narazie wszystko co przyszło mi do łba pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuning hond bez głowic radialnych:

 

-Overbore

-High compression piston

-Port & polish () the head

-Thinner head gasket to raise compression slightly.

-Higher lift cam, oversized intake & exhaust valves with stronger springs

-Grind down the inside of the header flange welds

-Slip-on or full exhaust system

-Flat-slide carb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja polecam gogle ProGripa. Mialem inne i wymiakly. Te maja szybke ktora praktycznie nie da sie zaparowac a i miejsce na zrywki sie przydaje- nie tylko na zawodach sie ich uzywa, jadac w teren za kolega nagle mozna stracic widocznosc a wtedy tylko sruuuuu i gogle czysciutkie :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...