gobert Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 Pisałem już wcześniej, że nie wiem, o ile zmniejsza się zdolność odprowadzania ciepła i czy jest to wielkość istotna, przytoczyłem argumenty, które natomiast potwierdzają fakt istnienia tego zjawiska. HD1940 twierdzisz, że jest to wielkość zupełnie pomijalna, podaj zatem konkretne dane, w technice operuje się liczbami i jednostkami. To co piszę nie jest z mojej strony czepialstwem, czy próbą pokazania jaki to ze mnie "fachowiec", bo gdybym wszystko wiedział to nie byłoby mnie na tym forum.Chcę wiedzieć jak jest naprawdę, i mieć świadomość, że jeżeli podejmuję jakieś działanie techniczne to czy rzeczywiście polepszy to coś, czy trzeba szukać innego rozwiązania. Temat rozwinął się w ciekawą dyskusję i uważam, że jest to okazja by dowiedzieć się czegoś więcej, niż gdzie jest przód a gdzie tył motocykla.Ze swojej strony mogę jeszcze dodać, że szukam(y) opracowań, które mogłyby wnieść coś konkretnego do tematu, a pierwszym sygnałem, który dał mi do myślenia był artykuł T.Sałka w pismie "Automobilista" o człodzeniu silników powietrzem. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 Pisałem już wcześniej, że nie wiem, o ile zmniejsza się zdolność odprowadzania ciepła i czy jest to wielkość istotna, przytoczyłem argumenty, które natomiast potwierdzają fakt istnienia tego zjawiska. Zacytuję sam siebie: "przy ogrzaniu o 100 stopni celsjusza, pierwsze będzie po jakim czasie (takim samym dla obu rodzajów powierzchni) chłodniejsze o 3.1 - 1,3 stopnia", co wynika z wielkości wpółczynników HD1940 twierdzisz, że jest to wielkość zupełnie pomijalna, podaj zatem konkretne dane, w technice operuje się liczbami i jednostkami. Nie jestem specjalistą od konstrukcji silników motocyklowych. Jestem tylko zwykłym inżynierem mechanikiem ze specjalnością konstrukcja maszyn. Opiewrając się na swej skromnej i niepełnej wiedzy, zdobywanej w dodatku w czasach jeszcze komunistycznych :P ,stawiam dolary przeciwko orzechom, że gdyby polerowanie korpusów miało znaczący wpływ na jakość chłodzenia jednostek silnikowych w pojazdach, to z całą pewnością zamiast lusterek używalibyśmy naszych silników. Ponieważ samo polerowanie jest drogie, a efekt osiągnięty nie aż tak znaczący (co pokazałem na przykładzie powyżej) to nie stosuje sie tego. To co piszę nie jest z mojej strony czepialstwem, czy próbą pokazania jaki to ze mnie "fachowiec", bo gdybym wszystko wiedział to nie byłoby mnie na tym forum.Chcę wiedzieć jak jest naprawdę, i mieć świadomość, że jeżeli podejmuję jakieś działanie techniczne to czy rzeczywiście polepszy to coś, czy trzeba szukać innego rozwiązania. Ja też absolutnie do nikogo się nie czepiam, nie stawiam w roli super eksperta, a dla chcących wiedzieć wszystko mogę tylko polecić dogłębne dalsze studia. Ja nie mam ani takich potrzeb ani możliwości. Serdecznie pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gobert Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 ..stawiam dolary przeciwko orzechom, że gdyby polerowanie korpusów miało znaczący wpływ na jakość chłodzenia jednostek silnikowych w pojazdach, to z całą pewnością zamiast lusterek używalibyśmy naszych silników. Ponieważ samo polerowanie jest drogie, a efekt osiągnięty nie aż tak znaczący (co pokazałem na przykładzie powyżej) to nie stosuje sie tego. Kompletnie się nie zrozumieliśmy, też cały czas twierdzę, że gładkie powierzchnie gorzej odprowadzają ciepło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m67 Opublikowano 12 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2007 A ja tam w sobotę biorę pralkę Franie i będę prał silnik od Gnoma i Junaka :notworthy: Oczywiście piwko przy tym praniu trzeba będzie zrobić, coby się stara Frania nie rozeschła. Muszę jeszcze zalecieć do jakiego marketa coby jaki proszek Iksi sprawić. O efektach nie omieszkam poinformować :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareczek804 Opublikowano 12 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2007 Podobno dobry efekt jest, gdy aluminium jest fabrycznie nie ruszane, nie polerowane ani szkiełkowane, Gotować aluminium..:wink: ale tylko słyszałem o tym.. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 12 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2007 Podobno dobry efekt jest, gdy aluminium jest fabrycznie nie ruszane, nie polerowane ani szkiełkowane, Gotować aluminium..:icon_exclaim: ale tylko słyszałem o tym.. PozdrawiamDobre efekty dają past typu SAMA lub proszki do prania i szczotka ryżowa. Absolutną porażką są natomiast środki stosowane do zmywarek. Aluminium staje się szare, z plamami i różnego rodzaju przebarwieniami. Spraktykowałem na garnku i żona o mało nie wyżuciła go razem ze mną. :wink: ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loopy1 Opublikowano 12 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2007 Ja przy WFMie robiłem tak: Szczotka o twardym włosiu (badz kilka róznych, o rożnych twardościach), miska z bardzo ciepłą wodą (ostrożnie z wrzątkiem!), proszek do czyszczenia im bardziej "rysujący" powierzchnie tym lepiej, czyli po prostu najtańszy :wink:. Godzinka ambitnego pucowania i ćwierć kilograma proszku dalej efekt jak z fabryki! Metoda prosta a efekt przy odrobinie wysiłku super! W DeKWie z kolei użyłem takiego jakby "druciaka" do oczyszczania rur miedzianych przed lutowaniem ze sklepu wielobranzowego, silniczek również prezentuje się niczego sobie po tym zabiegu! Pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrudaMax Opublikowano 1 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2008 Witam, Szkiełkowanie mojego silnika łącznie z gaźnikiem kosztowało mnie 160 PLN (Warszawa). O to efekty... http://www.bikepics.com/pictures/1038060/http://www.bikepics.com/pictures/1038061/http://www.bikepics.com/pictures/1038062/http://www.bikepics.com/pictures/1043248/http://www.bikepics.com/pictures/1043249/ Masz namiar na ten warsztacik w 100-licy. Nieźle to wygląda. Będę rozbierał silnik od ES 250/2 która stała z naście lat i bym jej taki zabieg zafundował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Occult Opublikowano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2008 Kurde, Jakiś czas temu postawiłem WFM u rodziców w garażu. W poprzednią sobote zdejmuje z niej prześcieradło i doznałem szoku. Silnik było zafajdany przez kocury moich rodziców i co najgorsze ten szczoch wszedł w jakoś reakcję z aluminium i mam teraz na silniku ślady. Wkurzyłem się i zabrałem z poworotem WFM do lochu. W zimię będe musiał oddać dekiel i gaźnik jeszcze raz do szkiełkowania. Masz namiar na ten warsztacik w 100-licy. Nieźle to wygląda. Będę rozbierał silnik od ES 250/2 która stała z naście lat i bym jej taki zabieg zafundował. Mam :icon_twisted: http://www.renowacjafelg.pl/renowacja_felg_kontakt/ Ostatnio prostowałem u niech felgi od samochodu i również moglę polecić tę usługę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HIUS Opublikowano 30 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2008 Kurde, Jakiś czas temu postawiłem WFM u rodziców w garażu. W poprzednią sobote zdejmuje z niej prześcieradło i doznałem szoku. Silnik było zafajdany przez kocury moich rodziców i co najgorsze ten szczoch wszedł w jakoś reakcję z aluminium i mam teraz na silniku ślady. Wkurzyłem się i zabrałem z poworotem WFM do lochu. W zimię będe musiał oddać dekiel i gaźnik jeszcze raz do szkiełkowania.Mam :biggrin: http://www.renowacjafelg.pl/renowacja_felg_kontakt/ Ostatnio prostowałem u niech felgi od samochodu i również moglę polecić tę usługę. I ZRÓB SOBIE PÓŁRĘKAWNIK Z KOTÓW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 1 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2008 W mojej opinii zarowno piaskowanie, jak szkielkowanie sa zbyt inwazyjne dla elementow ktore chcemy oczyscic - wlasciwe byloby dopiero czyszczenie sola ( soda blasting ) ktore usuwa zanieczyszczenia nie naruszajac wierzchniej powloki alu, albo jak pisza koledzy szczotka i woda z proszkiem :biggrin: Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 14 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2008 Szkielkowanie jest praktycznie nieszkodliwe dla silnika i jegopowierzchni, z tym ze dobrze jest po tym zabiegu delikatnie splanowac wszystkie przylagajace i uszczelniajace powierzchnie... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 15 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 Wiec tak na początek co do oddawania ciepła. Teoria wskazuje ze gdy silnik stoi powiny być chropowate, jednak gdy motocykl ruszy zmieniaja sie warunki i chropowate zebra doprowadzaja rozpedzone powietrze do mikro zawirowań które nie pomagaja w wymianie ciepła gdy jednak sa gładkie szybko wymieniaja ciepło. SZkiełkowanie jest dobre ale powiem szczerze ze trzeba dbać potem mocno o ta powierzchnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 15 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 Wueska chyba myslisz pojecia, szkielkowanie nie poleruje powierzchni a jedynie oczyszcza i nadaje piekny kolor. To co piszesz odpowiada raczej polerowaniu aluminium i wowczas faktycznie trzeba bardzo dbac o jego powierzchnie... :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 16 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2008 akurat mam szkiełkowany silnik w domu i powierzchnia jest wygładzona i to dosyć mocno. Polerowane aluminium do zabytka pasuje jak świni siodło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.