Skocz do zawartości

Silnik- szkiełkowanie ?


Spinifer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pisałem już wcześniej, że nie wiem, o ile zmniejsza się zdolność odprowadzania ciepła i czy jest to wielkość istotna, przytoczyłem argumenty, które natomiast potwierdzają fakt istnienia tego zjawiska.

 

HD1940 twierdzisz, że jest to wielkość zupełnie pomijalna, podaj zatem konkretne dane, w technice operuje się liczbami i jednostkami.

 

To co piszę nie jest z mojej strony czepialstwem, czy próbą pokazania jaki to ze mnie "fachowiec", bo gdybym wszystko wiedział to nie byłoby mnie na tym forum.

Chcę wiedzieć jak jest naprawdę, i mieć świadomość, że jeżeli podejmuję jakieś działanie techniczne to czy rzeczywiście polepszy to coś, czy trzeba szukać innego rozwiązania.

 

Temat rozwinął się w ciekawą dyskusję i uważam, że jest to okazja by dowiedzieć się czegoś więcej, niż gdzie jest przód a gdzie tył motocykla.

Ze swojej strony mogę jeszcze dodać, że szukam(y) opracowań, które mogłyby wnieść coś konkretnego do tematu, a pierwszym sygnałem, który dał mi do myślenia był artykuł T.Sałka w pismie "Automobilista" o człodzeniu silników powietrzem.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem już wcześniej, że nie wiem, o ile zmniejsza się zdolność odprowadzania ciepła i czy jest to wielkość istotna, przytoczyłem argumenty, które natomiast potwierdzają fakt istnienia tego zjawiska.

 

Zacytuję sam siebie: "przy ogrzaniu o 100 stopni celsjusza, pierwsze będzie po jakim czasie (takim samym dla obu rodzajów powierzchni) chłodniejsze o 3.1 - 1,3 stopnia", co wynika z wielkości wpółczynników

 

 

HD1940 twierdzisz, że jest to wielkość zupełnie pomijalna, podaj zatem konkretne dane, w technice operuje się liczbami i jednostkami.

 

 

Nie jestem specjalistą od konstrukcji silników motocyklowych. Jestem tylko zwykłym inżynierem mechanikiem ze specjalnością konstrukcja maszyn. Opiewrając się na swej skromnej i niepełnej wiedzy, zdobywanej w dodatku w czasach jeszcze komunistycznych :P ,stawiam dolary przeciwko orzechom, że gdyby polerowanie korpusów miało znaczący wpływ na jakość chłodzenia jednostek silnikowych w pojazdach, to z całą pewnością zamiast lusterek używalibyśmy naszych silników. Ponieważ samo polerowanie jest drogie, a efekt osiągnięty nie aż tak znaczący (co pokazałem na przykładzie powyżej) to nie stosuje sie tego.

 

 

To co piszę nie jest z mojej strony czepialstwem, czy próbą pokazania jaki to ze mnie "fachowiec", bo gdybym wszystko wiedział to nie byłoby mnie na tym forum.

Chcę wiedzieć jak jest naprawdę, i mieć świadomość, że jeżeli podejmuję jakieś działanie techniczne to czy rzeczywiście polepszy to coś, czy trzeba szukać innego rozwiązania.

 

 

Ja też absolutnie do nikogo się nie czepiam, nie stawiam w roli super eksperta, a dla chcących wiedzieć wszystko mogę tylko polecić dogłębne dalsze studia. Ja nie mam ani takich potrzeb ani możliwości.

 

Serdecznie pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..stawiam dolary przeciwko orzechom, że gdyby polerowanie korpusów miało znaczący wpływ na jakość chłodzenia jednostek silnikowych w pojazdach, to z całą pewnością zamiast lusterek używalibyśmy naszych silników. Ponieważ samo polerowanie jest drogie, a efekt osiągnięty nie aż tak znaczący (co pokazałem na przykładzie powyżej) to nie stosuje sie tego.

 

 

Kompletnie się nie zrozumieliśmy, też cały czas twierdzę, że gładkie powierzchnie gorzej odprowadzają ciepło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tam w sobotę biorę pralkę Franie i będę prał silnik od Gnoma i Junaka :notworthy: Oczywiście piwko przy tym praniu trzeba będzie zrobić, coby się stara Frania nie rozeschła. Muszę jeszcze zalecieć do jakiego marketa coby jaki proszek Iksi sprawić. O efektach nie omieszkam poinformować :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno dobry efekt jest, gdy aluminium jest fabrycznie nie ruszane, nie polerowane ani szkiełkowane, Gotować aluminium..:icon_exclaim: ale tylko słyszałem o tym.. Pozdrawiam

Dobre efekty dają past typu SAMA lub proszki do prania i szczotka ryżowa. Absolutną porażką są natomiast środki stosowane do zmywarek. Aluminium staje się szare, z plamami i różnego rodzaju przebarwieniami. Spraktykowałem na garnku i żona o mało nie wyżuciła go razem ze mną. :wink: ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przy WFMie robiłem tak: Szczotka o twardym włosiu (badz kilka róznych, o rożnych twardościach), miska z bardzo ciepłą wodą (ostrożnie z wrzątkiem!), proszek do czyszczenia im bardziej "rysujący" powierzchnie tym lepiej, czyli po prostu najtańszy :wink:. Godzinka ambitnego pucowania i ćwierć kilograma proszku dalej efekt jak z fabryki! Metoda prosta a efekt przy odrobinie wysiłku super! W DeKWie z kolei użyłem takiego jakby "druciaka" do oczyszczania rur miedzianych przed lutowaniem ze sklepu wielobranzowego, silniczek również prezentuje się niczego sobie po tym zabiegu!

 

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

 

Masz namiar na ten warsztacik w 100-licy. Nieźle to wygląda. Będę rozbierał silnik od ES 250/2 która stała z naście lat i bym jej taki zabieg zafundował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Kurde,

 

Jakiś czas temu postawiłem WFM u rodziców w garażu. W poprzednią sobote zdejmuje z niej prześcieradło i doznałem szoku. Silnik było zafajdany przez kocury moich rodziców i co najgorsze ten szczoch wszedł w jakoś reakcję z aluminium i mam teraz na silniku ślady. Wkurzyłem się i zabrałem z poworotem WFM do lochu. W zimię będe musiał oddać dekiel i gaźnik jeszcze raz do szkiełkowania.

 

Masz namiar na ten warsztacik w 100-licy. Nieźle to wygląda. Będę rozbierał silnik od ES 250/2 która stała z naście lat i bym jej taki zabieg zafundował.

 

 

Mam :icon_twisted:

 

http://www.renowacjafelg.pl/renowacja_felg_kontakt/

 

Ostatnio prostowałem u niech felgi od samochodu i również moglę polecić tę usługę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde,

 

Jakiś czas temu postawiłem WFM u rodziców w garażu. W poprzednią sobote zdejmuje z niej prześcieradło i doznałem szoku. Silnik było zafajdany przez kocury moich rodziców i co najgorsze ten szczoch wszedł w jakoś reakcję z aluminium i mam teraz na silniku ślady. Wkurzyłem się i zabrałem z poworotem WFM do lochu. W zimię będe musiał oddać dekiel i gaźnik jeszcze raz do szkiełkowania.

Mam :biggrin:

 

http://www.renowacjafelg.pl/renowacja_felg_kontakt/

 

Ostatnio prostowałem u niech felgi od samochodu i również moglę polecić tę usługę.

 

I ZRÓB SOBIE PÓŁRĘKAWNIK Z KOTÓW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej opinii zarowno piaskowanie, jak szkielkowanie sa zbyt inwazyjne dla elementow ktore chcemy oczyscic - wlasciwe byloby dopiero czyszczenie sola ( soda blasting ) ktore usuwa zanieczyszczenia nie naruszajac wierzchniej powloki alu, albo jak pisza koledzy szczotka i woda z proszkiem :biggrin:

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wiec tak na początek co do oddawania ciepła. Teoria wskazuje ze gdy silnik stoi powiny być chropowate, jednak gdy motocykl ruszy zmieniaja sie warunki i chropowate zebra doprowadzaja rozpedzone powietrze do mikro zawirowań które nie pomagaja w wymianie ciepła gdy jednak sa gładkie szybko wymieniaja ciepło.

 

 

SZkiełkowanie jest dobre ale powiem szczerze ze trzeba dbać potem mocno o ta powierzchnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wueska chyba myslisz pojecia, szkielkowanie nie poleruje powierzchni a jedynie oczyszcza i nadaje piekny kolor. To co piszesz odpowiada raczej polerowaniu aluminium i wowczas faktycznie trzeba bardzo dbac o jego powierzchnie...

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...