bryła84 Opublikowano 10 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 Witam Koledzy wiem ze w tym temacie bedzie to tysiac pierwsze pytanie z cyklu co wybrac .... ;) ale , no wlasnie potrzeba mi opini na ten temat z boku, moze nawet utwierdzenia sie w swoich domyslach.A wiec do rzeczy: Motocykl nowy cena okolo 30-32 tys brutto.Enduro /hard enduro koniecznie z homologacja drogowa.Raczej 2t aczkolwiek jesli ktos uzna po mojej autoprezentacji 4t bylby zlotym srodkiem -prosze bardzo.Enduro weekendowe, dojazd asfaltem (raczej bez wypadow do Afganistanu :) )raczej lasy od czasu do czasu troszke winkli na torze bez szalu, moze w dluuuuuuuuuuzszej perspektywie amatorskie zawody Enduro lub CC Do tej pory posiadalem exc 200 z tym ze przez rok czasu zrobilem nim moze z 20 mth wczesniej yz 125 z rowni mizernym przelotem.Uznalem ze albo przestane sobie i innym zawracac d...pe albo sie ogarne, jak sie domyslacie nalogu nie da sie pozbyc tak latwo i podjolem decyzje o kupnie nowego narkotyku. Ostatnie kilka dni przegladalem rozne oferty i trzeba przyznac ze rynek jest dosc szeroki sa obecni praktycznie wszyscy duzi producenci motocykli plus GAS GAS /BETA/HUSABERG czy TM ktorego od niedawna nawet moge w Kielcach kupic.Wpadl mi w oko http://www.gasgasmotos.es/es/enduro/395-ec-250-guillaume-replica.html czekam na cene od dalera , ale sporo osob radzi odpuszczenie sobie "wynalazkow"Moze ktos stal przed takim wyborem , wybral i bedac zadowolnym z decyzji lub wrecz przeciwnie podzieli sie opinia.Bede wdzieczny za podpowiedzi opinie i gen konstruktywna dyskusje .Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 10 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 (edytowane) Gas Gas to bardzo dobry motocykl, sam taki miałem tyle że model 2006, a było to 3 lata temu, więc 3 letni motocykl. Nie sprawiał mi żadnych problemów i lepiej jeździło mi sie na nim niż na EXC z podobnych lat. Ludzie odradzają te moto , bo rozchodzi się o to że trudniej się sprzedają ( choć ja nie miałem żadnego problemu ze sprzedażą, a ceny wcale nie dałem niskiej), i jest problem z używanymi częściami skrzynie biegów itd. Jednak ty kupując nowe moto, nie powinieneś się tym martwić. Dwóch znajomych kupiło w tamtym roku nówki i są bardzo zadowoleni. Ponadto cena wypada bardzo atrakcyjnie. Co do KTM i Husaberga w 2T to praktycznie te same motocykle, różniące się nieco designem i detalami. O nowych modelach Bety nie jestem Ci w stanie za wiele powiedzieć. A no i zostaje jeszcze TM. Maszyna super, jeśli lubisz agresywną jazdę. Nie ma tak dobrego dołu jak konkurencja, ale za to mocniejszą górę, zawieszenie relatywnie twarde jak na enduro, ogólnie bardzo ostry sprzęt. Z częściami podobnie jak do Gas Gasa. Nie wiem jak cenowo stoją te moto, ale sam mam zamiar go kupić, z czystej ciekawości jak się tym jeździ, bo Ja miałem okazję tylko dwa kółka po torze zrobić w tamtym roku.PS: Podsumowując . Nie bałbym się Gasa, jeśli dealer zrobi Ci dobrą cenę to bierz, nie na KTM i Yamahah świat się kończy. Ja sam się o tym przekonałem na własnej skórze i nie żałuje. A no i kup raczej 300 nie 250. Sporo lepszy dół. Edytowane 10 Października 2012 przez rafael Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 10 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 Enduro weekendowe, dojazd asfaltem (raczej bez wypadow do Afganistanu :) )raczej lasy od czasu do czasu troszke winkli na torze bez szalu, moze w dluuuuuuuuuuzszej perspektywie amatorskie zawody Enduro lub CC a jak ten wasz las wygląda ?? płasko sucho ?? Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bryła84 Opublikowano 10 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 (edytowane) a jak ten wasz las wygląda ?? płasko sucho ?? Las swietokrzyski jak w reszcie kraju plus chwilami ostre podjazdy co sadzicie o tymhttp://otomoto.pl/su...0-M3348411.htmlczytalem kiedys chyba w Swiecie Motocykli porownanie kilku 450 enduro i ten sprzet wypadl lekko mowiac srednio, ale z kolej baza jest bardzo udana crossowka RMZ 450 wiec geny dobre.Mysle ze i z czesciami nie powinno byc problemu, a cena mimo ze to model 2010 wydaje sie tez w miare. Wlascicie to w gre wchodzaEXC 200 2T http://otomoto.pl/ktm-inny-exc-200-enduro-M2993695.html cena ok 29tysEXC 250 2T http://otomoto.pl/ktm-exc-exc-250-2012-na-salonie-M2717008.html 29tysEXC 450 http://otomoto.pl/ktm-exc-ktm-450-exc-model-2013-M3312539.html 33tysKAWA KLX450 http://otomoto.pl/kawasaki-klx-450-r-gliwice-hit-M3005427.html 31tysSUZUKI RMX 450Z link wyzejHUSABERG TE250 2T http://otomoto.pl/husaberg-inny-husaberg-te-250-model-2013-M3399981.html 32 tysGAS GAS EC 250 RACING REPLICA 2T http://otomoto.pl/gas-gas-ec-M3413857.html 24 tys !!!!!!!!!!nowy z homologacja 2012HONDA CRFX 450 choc nie jestem pewien czy ma homologacje http://otomoto.pl/honda-crf-450x-crf-450-x-M2511305.html 30tysBETA RR 450 http://otomoto.pl/beta-inny-rr-450-2012-M2987819.html 32tys Edytowane 10 Października 2012 przez bryła84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SilverX Opublikowano 13 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2012 a jak ten wasz las wygląda ?? płasko sucho ??A co polecasz na właśnie płaski, suchy las? Szukam czegoś do 8 tyś., aktualnie jestem za hard enduro 250 2t.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 13 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2012 A co polecasz na właśnie płaski, suchy las? Szukam czegoś do 8 tyś., aktualnie jestem za hard enduro 250 2t..XR650 na taki teren będzie idealna. 61PS i całkiem niezła waga dadzą Ci frajdę na prostych i winklach. A w dodatku nie trzeba tego serwisować jak crossówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 13 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2012 XR650 na taki teren będzie idealna. 61PS i całkiem niezła waga dadzą Ci frajdę na prostych i winklach. A w dodatku nie trzeba tego serwisować jak crossówki. tak ale nie kupi jej za 8k........650R to raczej minimum 10k(czasem coś tam jest za 9 ale to już trzeba uważać ) a za dobrą sztukę to i 12.......... do 8k na płasko żeby zdrowy sprzęt?? xr600 albo lc4 620.....drz też nie kupi za 8k............ewentualnie klx 650 ale R.....w sumie może exc 520 albo 400 juz się kupi za 8k ?? jakby dało radę to bym rozważył-droższe w utrzymaniu od xr ale mocniejsze i lżejsze od lc4 aczkolwiek jeśli planujesz tylko długie proste szutry bez żwirowni czy piaszczystych podjazdów to lc4 lepsza opcja niz exc..... hard enduro 2T na płasko sucho to pomyłka -nie wykorzystasz zawiasu, nie docenisz lekkości a będziesz topił kasę w remonty i latał z bańkami paliwa na plecach............ Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 13 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2012 (edytowane) tak ale nie kupi jej za 8k........650R to raczej minimum 10k(czasem coś tam jest za 9 ale to już trzeba uważać ) a za dobrą sztukę to i 12.......... do 8k na płasko żeby zdrowy sprzęt?? xr600 albo lc4 620.....drz też nie kupi za 8k............ewentualnie klx 650 ale R.....w sumie może exc 520 albo 400 juz się kupi za 8k ?? jakby dało radę to bym rozważył-droższe w utrzymaniu od xr ale mocniejsze i lżejsze od lc4 aczkolwiek jeśli planujesz tylko długie proste szutry bez żwirowni czy piaszczystych podjazdów to lc4 lepsza opcja niz exc.....hard enduro 2T na płasko sucho to pomyłka -nie wykorzystasz zawiasu, nie docenisz lekkości a będziesz topił kasę w remonty i latał z bańkami paliwa na plecach............To chyba najlepszym kompromisem zostanie LC4. Po remoncie powinna przelatac jakieś 35-40 tyś km, a jeżdżąc po szutrach trzeba być świadomym że kilometry szybciutko lecą :) W SM bynajmniej 620 fajnie lata, oczywiście w między czasie gdy akurat nie stoi zepsuta w serwisie :laugh: :laugh: Edytowane 13 Października 2012 przez rafael Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 13 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2012 W SM bynajmniej 620 fajnie lata, oczywiście w między czasie gdy akurat nie stoi zepsuta w serwisie :laugh: :laugh: no właśnie :D a xr600 póki ma olej i paliwo to jedzie (w zasadzie jak nie ma oleju też przez jakiś czas jedzie :D ) a mając 8kpln można kupić naprawdę rewelacyjną sztukę za te 6-7kpln i wtedy masz rok bez dotykania się i dziwnych awari rodem z austriackich ogierów :D lc4 620 jest mocniejszy od xr600 ale nie jakoś tam super szałowo-xr ma szanse mu dotrzymać tempa na prostej..... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 (edytowane) no właśnie :D a xr600 póki ma olej i paliwo to jedzie (w zasadzie jak nie ma oleju też przez jakiś czas jedzie :D ) a mając 8kpln można kupić naprawdę rewelacyjną sztukę za te 6-7kpln i wtedy masz rok bez dotykania się i dziwnych awari rodem z austriackich ogierów :D lc4 620 jest mocniejszy od xr600 ale nie jakoś tam super szałowo-xr ma szanse mu dotrzymać tempa na prostej.....Na Plus LC4 jest to że ma w pełni łożyskowaną głowicę i zawory na śrubki. Sporo przedłuża to żywotność w porównaniu do DR i innych mających wałek bezpośrednio w głowicy. Choć jeżdżąc po terenie płaskim jak szyba raczej o brak smarowania nie ma się co martwić.Natomiast minusem jest to że na pewno sie korba zepsuje :laugh: :laugh: Edytowane 14 Października 2012 przez rafael Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 w sumie jest jeszcze tt600 S -pancerne jak xr serwis rzadszy niż w xr, fajny zawias (amor i wahacz tył są z wr400 ) tylko podkreślam S nie E czyli kopana bez akumulatora czesto w fajnym nietuzikowym malowaniu -biała i niebieskie felgi :D Sporo przedłuża to żywotność w porównaniu do DR i innych mających wałek bezpośrednio w głowicy panewki panewkom nierówne..........xt 600 ma wałek na panewkach i nie słyszałem żeby ktoś miał z tym problemy :D Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 w sumie jest jeszcze tt600 S -pancerne jak xr serwis rzadszy niż w xr, fajny zawias (amor i wahacz tył są z wr400 )tylko podkreślam S nie E czyli kopana bez akumulatora czesto w fajnym nietuzikowym malowaniu -biała i niebieskie felgi :D panewki panewkom nierówne..........xt 600 ma wałek na panewkach i nie słyszałem żeby ktoś miał z tym problemy :DNie wiem, ale np YZF zacierają wałki często, a tam jest dość wydajny układ smarowania i sucha micha, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 (edytowane) lc4 620 jest mocniejszy od xr600 ale nie jakoś tam super szałowo-xr ma szanse mu dotrzymać tempa na prostej.....XR moze dotrzyma kroku ale lc4 w wersji egs, bo z sc nie ma szans, taka zdrowa sc naprawde sie zbiera, porządny zawias tez robi swoje, mozna isc ogniem po muldach i koleinach bez wiekszego stresu(po utwardzeniu zawiasu da sie tym normalnie skakac jak crossem, trzeba tylko siły w łapach i odwagi :D) , mozna powiedziec ze zawieszenie robi robotę za kierownika, w xr niestety zawias jest juz bardzo prymitywny, niewiele lepszy niz w XL, poza tym ostrej jezdzie hamulce KTMowe to jest super sprawa, mozna cisnąc ile sie da i dohamowac w ostatniej chwili przed zakretem, gdy przesiadlem sie na kawe z kata to pierwsza rzecz jaka mi przyszła do glowy to "k*rwa przeciez to nie hamuje" Na Plus LC4 jest to że ma w pełni łożyskowaną głowicę i zawory na śrubki.to sie zgadza, chłopaki robili u nas remonty w dwóch starych lc4 i głowice byly w super stanie, tak samo wałki i ich krzywki, zeby reszta silnika była tak odporna to naprawdę byłoby to wieczne moto Edytowane 14 Października 2012 przez jjank Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryzjero Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 (edytowane) Witam Chciałbym się was poradzić jakiego enduro lub crossa kupić do max 2500zł.Wcześniej jeżdziłem na skuterze więc to będzie moje pierwsze "moto"Mam 175cm wzrostu 16 lat ;d.Chciałbym aby cross dawał sobie radę także w terenie i nie był drogi w eksploatacji.Myślałem nad Keeway'em x-ray 80 używanym lecz nie wiem czy byłby to dobry pomysł. a ten byłby dobry ?http://tablica.pl/oferta/cross-yamaha-dt-80-mozliwa-zamiana-na-wsk-125-CID5-ID1G9W7.html#bf77ea06;r:6;s: Edytowane 14 Października 2012 przez Fryzjero Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 Sc też dotrzyma kroku.........różnica na papierze jest chyba 6KM na korzyść ktm, oba moto są na mechanicznych prostych gaźnikach i podobnie oddają moc SC jeśli chodzi o silnik nie różni się moca od cywilnych lc4(ofkorz na dellorto ) co do hamulców -ciężko mi się wypowiedzieć bo nie wypada budować opini w oparciu o zdezelowany egzemplarz ale moja ma bardzo słabe- przód w teori mam ok jest płyn, klocki zdrowe, tarcza względna, a hamuje tragicznie dziś jak wsiadłem na xt600 i cisłem przedni hamulec jak w xr to leciałem z zblokowanym przednim kołem po szutrze a xt też nie ma szałowych hamulców........tył mam bęben ale tu się nie wypowiadam bo ostatnio chyba spaliłem szczęki (miałem glebe po ciemku nie zauważyłem że zablokował mi się tylni hamulec i tak wracałem z 30km-miałem wrażenie momentami że coś ja hamuje wciskam sprzęgło a ona prawie staje w miejscu ale było ciemno środek lasu ja bez narzędzi to cisłem na chatę żeby chociaż przed burzą zdążyć :D )no i teraz tył w prawie w ogóle nie hamuje-pewno spaliłem szczęki napewno tylni bębnowy nie dorówna tarczy w lc4 ale po 91 xr też miała tarczę.....jak ogarnę co z przodem to będe dopiero miał punkt widzenia odnośnie przodu musi coś być nie tak bo nie wierze że zdrowy jest słabszy niż w xt..... Nie wiem, ale np YZF zacierają wałki często, a tam jest dość wydajny układ smarowania i sucha micha, xt600 to inny świat dopóki xt to była xt (czyli do końca 2kf ) to było solidne twarde moto, jego piec bił legendy niezniszczalności, remont ograniczał się do wymiany tłoka i szlifu, głowica i wał były praktycznie wieczne, mimo że moto miało zalecany mineralny olej 20w40 i rzadką wymianę.... a np xt 350 miała np 2 wałki rozrządu z regulacją zaworów na płytkach do tego chłodzenie powietrzem i mokra miska olejowa i w efekcie bardzo mało tych moto lata do dziś........ Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.