Skocz do zawartości

Co kupić, wybrać ?!


żubr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Na wiosnę będę potrzebował jakiegoś crossa najlepiej żebym mógł wyjechać też na ulicę nim. Jestem laikiem w tych motocyklach, bo wiecznie pyrkałem plastikami... myślałem nad wr250.. tylko cena mi nie odpowiada trochę.. wolałbym coś tańszego. Celował bym coś właśnie 250 bo uważam że na pewno wystarczy mi.

 

Co polecacie ?

 

 

O sory kasa jaka mnie interesuje 4000 - 6000 tyś

Przeoczyłem.

 

P.S. Darujcie sobie teksty typu: za duży, za szybki itp.

Edytowane przez rumian_1989
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz chociaż ile kasy masz..

 

mi w mojej 05' kopanego startera brakuje jakos wolalem kopac niz tym guzikiem pociskac.

zawias raczej różnicy nie poczujesz w DT i tak jest miekko i tak

 

w 05 wychodziły w wersji enduro ?? tak z ciekawości pytam......akurat rozrusznik elektryczny kwestia dyskusyjna w takiej pierdziawce to troche przerost formy nad treścią :D fajny bajer przydaje sie jak np jesteś w opresji i nie masz jak kopnąć ale nie kosztem kickstartera.....

 

 

a ja sie spytam nie mając kasy ale z czystej ciekawości najwyżej dostane klapsa za spam :D jakbyście mieli 10-11 tys i mieli wybierać EXC520 a xr650R to który ?? miałem brać kdx 250 lub dać ostatnią szansę znalezienia xr600 w przyzwoitej cenie ale jeszcze sie wstrzymam może coś więcej uzbieram........ogólnie napalony jestem na 650R ale exc ma e-starter, ogólnie z badań allegro wynika że są tańsze, dostęp do części też ma lepszy bo jest ich więcej w pl, więc czemu są tańsze :D ?? honda jest przereklamowana czy jak ?? KTM jest awaryjny ?? oba motocykle są wymagające pod względem serwisowym ale z tego czy czytałem jak pilnujesz oleju i zaworów to silnik jest żywotny do tego stopnia że można je użytkować turystycznie :D

 

ghollum napisz coś mądrego :D globtm chyba przesiadł sie z 650R na exc 525 ale już chyba na forum nie pisuje.........

 

 

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rumian 2t czy 4t? wr 250 - yamaha czy husqvarna? :D

 

@michoa Jeśli chcesz zapier*** exc a "turystycznie" że tak to ujmę, w miare ciezki teren (w którym dr czy xt wymiękają juz)to xr, ja bym brał ktm'a :D

Edytowane przez Kamsel

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ten koleś nie zapier**** to kto zapier***? :D

 

XR 650 R jest stworzona na takie właśnie tereny jak pokazuje film a EXC to hardcorowy leśny rozrabiaka-rozstaw osi,geometria ogólne przeznaczenie jest nieco inne i to nieco robi dużą różnicę-w lesie,na cięzkich technicznych odcinkach i tam gdzie liczy się zwrotność itd wygra exc -a wpadając na długie proste i tam gdzie odkręcasz manetę do końca na ostatnim biegu wygra xr(i takie jej przeznaczenie) wiadomo że można ostro polatać w lesie i na ciężkich odcinkach technicznych jednakże nie zrobisz tego tak sprawnie i z taką łatwością jak na exc-przynajmniej takie jest moje zdanie

 

ps. w których EXC były stalowe zawory regulowane śrubowo? z jakich lat?

 

 

Par montaignes et par valees

Et par forez longues et lees

Par leus estranges et sauvages

Et passa mainz felonz passages

Et maint peril et maint destroit...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rumian 2t czy 4t? wr 250 - yamaha czy husqvarna? :D

 

@michoa Jeśli chcesz zapier*** exc a "turystycznie" że tak to ujmę, w miare ciezki teren (w którym dr czy xt wymiękają juz)to xr, ja bym brał ktm'a :D

 

 

Pytam co wy polecacie, nie będę go, aż tak katował jak pro jeździeć, ale chcę czasem sobie po zapieprzać po lesie, czy żwirowni. Coś do czego nie będę musiał dokładać sporo kasy... Mało awaryjne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopaki tematu do ciuchów nie widze więc pytam tutaj.

 

stary kask jest mi za dużo postanowiłem kupić nowy enduro. teraz po sezonie w pod koniec roku będą jakieś wyprzedaże starych kolekcji moze cos taniej wyrwe.

Widze od cholery kasków jakiejś firmy NAXA wiecie coś o tym? cena = jakość czy są w miare?

mam do 350 zł do wydania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

............................................

ghollum napisz coś mądrego :D globtm chyba przesiadł sie z 650R na exc 525 ale już chyba na forum nie pisuje.........

Ja Ci mogę napisać tak: XR650R to kawał wiepsza w porównaiu do EXC525, EXC to "zpierdalacz leśny" :biggrin: a XR650R to "zapierdalacz pustynny" ,różnica w masie obu maszyn to przepaść około 20Kg plus gorsze rozłożenie masy w XR650R , B.R.P. w lesie to pokrażka, podniesienie tego moto po glebie to niezy wyczyn a odpalenie jak się przyleje to już mistrzostwo świata :icon_mrgreen:, o przeprawówkach można zapomnieć odblokowana XR grzeje się niemiłosiernie. Ci którzy piszą że XR jest jakąś konkuręcją w ciężkim terenie w stosunku do EXC525 nie mają pojęcia o czym piszą :icon_mrgreen: , zapraszam wszystkich kozaków z ich XR650R w moje tereny zapewniam że pod koniec dnia pier***ną swoją hondzię w krzaki i pójdą na pieszo do domu :icon_mrgreen:. Oczywiście każdy kij ma(co najmniej :wink: ) dwa końce, XR650R w swoich warunkach czyli plaskich otwratych terenach jest super, trwała i potężna, masa nie ma większego znaczenia, o chłodzenie nie trzeba się martwić, wywrotki są sporadyczne (jak są to zwykle odpalanie jest ostatnim problemem jaki mamy w szpitalu :icon_mrgreen: ) silnik jest pancerny i tu XR wygrywa bo EXC nie przepada za grzaniem przez 2-3 godziny na max obrotach bo nie do tego zostało stworzone, po pierwsze 2l oleju to nie 1,25l po drugie dodtakowe chłodzenie w ramie też nie jest bez znaczenia po trzecie stopień wysilenia jest inny, nie chodzi o to że co chwila trzeba naprawiać EXC ale rzeba trzymać rękę na pulsie nie ma że olejesz i się potem zrobi, takie podejście właśnie kończy się opinniami: "KTM to skarbonka stale trzeba pakować kasę", nie trzeba jak się kontroluje stan maszyny na bieżąco. Ogólnie rzecz ujmując B.R.P. to rajdy szybkościowe Baha, Paryż-Dakar itp. a EXC to jak sama nazwa wskazuje Enduro eXtrem Competition... czy jakoś tak :icon_mrgreen:

Edytowane przez ghollum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam co wy polecacie, nie będę go, aż tak katował jak pro jeździeć, ale chcę czasem sobie po zapieprzać po lesie, czy żwirowni. Coś do czego nie będę musiał dokładać sporo kasy... Mało awaryjne...

Napisz coś więcej, ile kasy na moto chcesz przeznaczyć, czy masz jakieś doświadczenie w enduro, ile będziesz jeździł itp.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz zapier*** exc a "turystycznie" że tak to ujmę, w miare ciezki teren (w którym dr czy xt wymiękają juz)to xr, ja bym brał ktm'a D.gif

 

ogólnie sytuacja wygląda tak: ja choruje na exc 300, jest lekki, ma zajisty zawias, jest 2T (a ja mam świra na punkcie 2t :D ) zawsze pali ma dół generalnie z wad dla mnie to właśnie utrzymanie....

 

opinie odnośnie utrzymania 250/300 2T są tak masakrycznie podzielone że czytając fora internetowe można autentycznie ohu***eć..... z jednej strony wszyscy nachalnie wrzeszczą że tłok co sezon że jak pali mniej niż 10 tzn że odpychasz sie nogami z zgaszonym silnikiem, z drugiej strony czytałem już kilka opini że exc 300 pali 8-9/100 przy agresywnej jeździe tłok spokojnie wytrzymuje 2-3 sezony i wcale nie jest taki szatańsko drogi w utrzymaniu......i już sam nie wiem...spotkałem sie nawet z opinią że exc 300 i 520 w użytkowaniu typowo offroadowym mają podobne koszta utrzymania i podobnie palą...w 520 olej wymiania sie co 1000km (z tego co czytałem jeśli sie myle sory) wchodzi ponad litr oleju do tego filtr czyli wymiana oleju to pewno +/- 100zł z filtrami(podobno są 2 ) które z tego co czytam trzeba wymieniać przy każdej wymianie (nigdy 4 t nie miałem) to w 2T litr oleju styka na 500km przy mieszance 1:40 i spalaniu 8/100 a olej kosztuje 30 zł pełen syntetyk mobil= sumą sumarów olej do 2t na 1000km wychodzi taniej i wymiana jest prostsza bo sie tylko dolewa :D

 

exc 300 nie jest tak uciążliwy serwisowo jak 520 w zasadzie tylko moczysz filtr powietrza, i łańcuch, a w 520 jak to w wysilonym 4T, zawory co 1000, olej co 1000, poziom oleju przed każdą jazdą, do tego z tego co wyczytałem to trzeba bardzo dbać o aku jeśli nie chce sie go palić z kopa bo akumulator słaby, rozrusznik słaby, duża pojemność i naprawdę niewiele potrzeba żeby nie kręcił a odpalania dużego 4T z kapcia boje sie jak ognia i basta :D to mnie zawsze odpychało od xr650r.....

 

a z exc 520 ludzie robią supermoto, latają nimi w długie trasy więc to najlepiej świadczy że koszta utrzymania nie są takie dramatyczne bo kto wybrałby sie w 2000km trase motocyklem palącym 10 czy 12l wahy i wymagającym remontu co kilka tysięcy km ??

 

a exc 300 mają tylko ludzie latający wkoło komina, na każda dalszą miejscówke wożą na przyczepce a to nie dla mnie.....nie po to chce motocykl z homologacją i papierami żeby go wozić na przyczepce....

 

ja chce motocykla który sprawdza się w terenie, ale jednocześnie nie jest niczym crossówka, że poza offroadem jest kompletnie nieprzydatny do niczego......taKa jest crm, w terenie nie jest zła jak na swoją cene, a i w trase można jechać bo przy 70-80 pali te 5/100 i silnik jest bardzo żywotny,,,,,,,,tylko tyle że crm nie ma w ogóle dołu, zawiasu przy skokach brakuje, i stosunek spalanie/moc też ma raczej kiepski bo w terenie to 7-8 a ma 30KM

 

wole dołożyć teraz do 10 tys i kupić 520 a potem oszczędzać na utrzymaniu niż 300 za 6 tys a potem latem płakać że nie mam na wahe.....przyjdzie lato ja mam tygodnie że potrafie jeździć codziennie a kasy mam niewiele i będe płakał przez exc 300

 

xr650R w użytkowaniu jest bardzo tania, oprócz uciążliwego serwisu co 1000km to silnik jest ,,pancerny'' w trasie przy 80km/h pali 5/100 w terenie też pali niewiele bo z opowiadań posiadacza tego moto wiem że naprawdę ciężko jest ją piłować bo ma tak masakryczny dół i taki moment że pyrkając jak traktor zdobywasz szczyty :D

 

 

z tego co ghollum napisał exc 520 nad xr650R wygrywa.......nie wiem ile poleci 520 ale jak będe jechał 70-80km/h przez 50km to chyba sie nie przegrzeje :D ??

 

sumując reasumując te wywody psychologiczno depresyjne chce kupić młody motocykl, mocny ale elastyczny, z możliwie największymi możliwościami terenowymi ale nadający sie też do normalnego użytkowania, najtańszy w eksploatacji i ogólnie to żeby to było realne.......

 

nie chce już sie patyczkować w jakieś stany pośrednie typu xr400, xr600 chce kupić coś na wypasie na czym sie prędzej zabije albo zmienie pasje i dopiero wtedy go sprzedam a nie za 0.5 roku będe płakał że może jakbym wtedy dołożył to...........

 

 

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a z exc 520 ludzie robią supermoto, latają nimi w długie trasy więc to najlepiej świadczy że koszta utrzymania nie są takie dramatyczne bo kto wybrałby sie w 2000km trase motocyklem palącym 10 czy 12l wahy i wymagającym remontu co kilka tysięcy km ??

Spalanie w trasie i w terenie to dwie różne rzeczy-dobrze o tym wiesz.

wole dołożyć teraz do 10 tys i kupić 520 a potem oszczędzać na utrzymaniu niż 300 za 6 tys a potem latem płakać że nie mam na wahe.....przyjdzie lato ja mam tygodnie że potrafie jeździć codziennie a kasy mam niewiele i będe płakał przez exc 300

Sądze, że utrzymanie exc 520 i 300 będzie na podobnym poziomie. Jezeli kupiłbys 520 i nie zostało by nic na serwis to bardzo szybko przestał byś jeździć bo nie miał byś na jakies cześci.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...