Skocz do zawartości

Co kupić, wybrać ?!


żubr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

No nie wiem. nie czekalem na czesci do Hondy dluzej jak tydzien, a moto z 99r. ogolnie nie ufam aso bmw, bo we Wroclawiu nie maja dobrej marki. ludzie auta robia w niezaleznym serwisie i omijaja ASO. boksery nie sa najlepsze w teren wg mnie. niski srodek ciezkosci, ale gdzie za*eb*c glowica niefajnie. bmw to raczej soft enduro w strone turystyki offroadowej. motorki to japonskie, a inne kupuje sie sercem ;) dukaty, beemki, mv augusta :D ktma, czy huska tez bym sie nie pchal. moj top3 to crf450x > xr400r > wr250r.

 

BMW z boxerem żadne nie nadaje się w teren, co najwyżej na nieutwardzone drogi ;) To są turystyki jak Varadero czy V-Strom. Żadnego ze swoich motocykli nie serwisuję w ASO więc się nie wypowiem co do ich pracy. Sporo robię sam a jak czegoś się nie podejmuję to mam swojego zaufanego człowieka co całe życie siedzi w tej marce motocykli. Części też nie kupuję w salonie tylko w zaprzyjaźnionym sklepie BMW. Masz beemkę np. z lat 70-tych? Żaden problem, prawie każda część dostępna. W Japonii niestety był problem z częściami do sprzętów >15 lat (przerabiałem to w przypadku RF900R).

 

Numeru części szukam tu: http://www.realoem.com/bmw/pl/select a część kupuję tu, wpisując numer: http://sklep.auto-voll.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czyli na jedynie słuszny olej AGIP czy jeszcze coś innego, bo akurat moja Suka to najlepiej gada na Motulu full syntetyku, co to niby syntetykiem jest a i tak robiony w technologi HC. Przetestowałem różne w moto poza Agipem, ale w autach, kozacki olej był

 

Ta mała CRFka ma raptem 24 koniki morskie co to z chin przypłynęły morzem chińskim, a do tego ciężka w ujjj w relacji do mocy.

Znam gościa który ma XLR 650 R jak nóweczka, jakby z salonu by rok temu wyjechała,nie handlarz, pasjonat, ale woła 15.500zł za moto z 2002 roku. Przysłał mi sporo porządnych fotek tego co bym chciałem zobaczyć. Trochę strach bo maszyna raz, że mocna, nie lekka i co najgorsze to ncholera nie ma elektrycznego startera :(

 

ps.

podrzuć namiar do tej Hondy kolegi , ma tylko kopniak, czy elektryk starter ?

 

motul 5100 10w40! :D 250L jest spokojna wersja, to fakt. lepsza yamaha wr250r w tej pojemnosci ma 30km i jest lzejsza. co do XR650R to wazy 144kg i ma 61km, natomiast kawa klr650 wazy 189kg i ma 48km. takze wypada gorzej. xr650 w R ma tylko kopke chyba stad lepsza masa od wersji L, ktora wazy 158kg i ma 42km. znajomy ma R, czy L? w hondach R=Rakieta, L=Lajtowa, X=krzyzowka/pomiedzy - jakos tak by bylo ;)

 

 

BMW z boxerem żadne nie nadaje się w teren, co najwyżej na nieutwardzone drogi ;) To są turystyki jak Varadero czy V-Strom. Żadnego ze swoich motocykli nie serwisuję w ASO więc się nie wypowiem co do ich pracy. Sporo robię sam a jak czegoś się nie podejmuję to mam swojego zaufanego człowieka co całe życie siedzi w tej marce motocykli. Części też nie kupuję w salonie tylko w zaprzyjaźnionym sklepie BMW. Masz beemkę np. z lat 70-tych? Żaden problem, prawie każda część dostępna. W Japonii niestety był problem z częściami do sprzętów >15 lat (przerabiałem to w przypadku RF900R).

 

Numeru części szukam tu: http://www.realoem.com/bmw/pl/select a część kupuję tu, wpisując numer: http://sklep.auto-voll.pl

natomiast ja mam znajomego co dlubie przy hondach ;) w dodatku maja dobre silniki 4T. pojemnosci, ktore mnie ineteresuja to max 450ccm w singlu. ryzyko, ze 250 moze sie znudzic. takze tez bmw tak se tu pasuje. slaby wybor modeli, egzemplarzy. rocznikowo tez 2000+, takze dostepnosc czesci bedzie ok.

Forum nie służy do zdobywania wiedzy, informacje znajdź sobie w internecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich bardzo serdecznie! Jest to mój pierwszy wpis na tym forum, mam nadzieję, że trochę pomożecie mi w doborze nowego moto! :D

 

Rozmyślam nad kupnem Suzuki DRZ400E lub KTM EXC 125.

Trochę o tym poczytałem, dowiedziałem się, że Deerzeta jest tańcza w utrzymaniu, ale nie wiem jak się będzie sprawować w terenie pokroju piasek,podjazdy kamienne, hałdy. Czy mógłby mi ktoś pomóc i podpowiedzieć w wyborze? :)

 

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shell Advance Ultra 4-15W50 , są dobre jeszcze inne oleje, do Ducati oprócz motula....

teraz testuję olej pewnej zachodniej firmy, jak Ducati Enduro nie wypluje mi panewek, znaczy dobry dla Ducati... :icon_mrgreen:

 

 

Kolego z dwusuwem jest taki malutki problem, że nawet jak będziesz miał nówkę sprzęcicho , lub wymienione bebechy silnika na nowe, a będziesz miał pecha ( tu dośc częstego), w postaci przytkania 1 dyszki, w gaźniku, powodującym zakłócenia w prawidłowym składzie mieszanki paliwowo-powietrznej, a "będziesz szedł pełną dzidą" akurat.... szlag trafi pierścienie, a potem jak nie wyczujesz resztę....a znam wypadek stopienia tłoka, ale akurat własciciel to był pełna dzida... :icon_mrgreen: , albo tępa szczała :icon_mrgreen:

 

 

Oczywiście, można mieć 2-suwa, mi sie podobaja, ale akurat dużej pojemności hehehehe,,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich bardzo serdecznie! Jest to mój pierwszy wpis na tym forum, mam nadzieję, że trochę pomożecie mi w doborze nowego moto! :D

 

Rozmyślam nad kupnem Suzuki DRZ400E lub KTM EXC 125.

Trochę o tym poczytałem, dowiedziałem się, że Deerzeta jest tańcza w utrzymaniu, ale nie wiem jak się będzie sprawować w terenie pokroju piasek,podjazdy kamienne, hałdy. Czy mógłby mi ktoś pomóc i podpowiedzieć w wyborze? :)

 

Z góry dzięki.

to dwa rozne moto. drz-ta wieksza i ciezsza. moze bardziej rm/rmz? serwisowki kojarzysz? np. olej. suzuki to 4t jak bedziesz dbal o wymiany oleju itp. to wyjdzie taniej w utrzymaniu. drz-ta sobie poradzi, moze Cie jednak bardziej meczyc. ile ten ktm ma koni?

 

A to już sobie sam musisz odpowiedzieć czy wolisz ~100 kg czy ~140 kg :)

dr-z 400E 120kg na sucho, jakies 130kg na mokro. 400S jest ciezsza ~145kg.

Edytowane przez emes321

Forum nie służy do zdobywania wiedzy, informacje znajdź sobie w internecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to dwa rozne moto. drz-ta wieksza i ciezsza. moze bardziej rm/rmz? serwisowki kojarzysz? np. olej. suzuki to 4t jak bedziesz dbal o wymiany oleju itp. to wyjdzie taniej w utrzymaniu. drz-ta sobie poradzi, moze Cie jednak bardziej meczyc. ile ten ktm ma koni?

 

dr-z 400E 120kg na sucho, jakies 130kg na mokro. 400S jest ciezsza ~145kg.

 

KTM ma teoretycznie 40 koni, a deerzeta 50. Ja bardzo lubię dwusuwy, z tym że wątpię, że będzie mnie stać na jego utrzymanie. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

KTM ma teoretycznie 40 koni, a deerzeta 50. Ja bardzo lubię dwusuwy, z tym że wątpię, że będzie mnie stać na jego utrzymanie. :P

koszty 2T/4T rozne fakt chyba, ze trafi sie na mine w 4T. jednak drzeta w E tez tania nie bedzie. wymagajaca serwisowka. olej co 5mh itd.

Forum nie służy do zdobywania wiedzy, informacje znajdź sobie w internecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bym się zapożyczył trochę, busa wynajął kupił tego, niech mi nawet nabiał wytłucze w drodze do sklepu i ze sklepu, ale psia krew nie można zarejestrować, a taka kasa

https://www.olx.pl/oferta/ktm-450-sx-silnik-rfs-CID5-IDm5Moe.html#c81299c72e

tu świetne zdjęcia, luknijcie proszę

https://onedrive.live.com/?authkey=%21AGv4lp6cA8ccpZ4&id=3C43E48031E83D82%21213&cid=3C43E48031E83D82

sprzęt w takim stanie mi potrzebny :)

Edytowane przez kumpel kalamitki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Trochę o tym poczytałem, dowiedziałem się, że Deerzeta jest tańcza w utrzymaniu, ale nie wiem jak się będzie sprawować w terenie pokroju piasek,podjazdy kamienne, hałdy. Czy mógłby mi ktoś pomóc i podpowiedzieć w wyborze? :)

 

zajebiście -padnie to podnosisz guzik i jedziesz :D geometrie ma jakoś tak rozłożoną że słabo idzie na gumę co na podjazdach w sumie pomaga ....

 

ja właśnie tak E użytkowałem może bez kamieni ale non stop żwirownie i podjazdy i pozatym że było to ku**ewsko awaryjne to przyznam że jeździło się zajebiście :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...olej co 5mh itd.

 

Haha no co ty ;D

 

Witam wszystkich bardzo serdecznie! Jest to mój pierwszy wpis na tym forum, mam nadzieję, że trochę pomożecie mi w doborze nowego moto! :D

 

Rozmyślam nad kupnem Suzuki DRZ400E lub KTM EXC 125.

Trochę o tym poczytałem, dowiedziałem się, że Deerzeta jest tańcza w utrzymaniu, ale nie wiem jak się będzie sprawować w terenie pokroju piasek,podjazdy kamienne, hałdy. Czy mógłby mi ktoś pomóc i podpowiedzieć w wyborze? :)

 

Z góry dzięki.

 

Osobiście bardzo mi się podobają kateemowskie enduro 2t. Ja bym się ani sekundy nie zastanawiał. Podpowiem tylko że o ile dobrze pamiętam to różnica pomiędzy exc125 a exc200 polega tylko na wielkości garnka... Cała reszta jest identyczna. Możesz to jeszcze u kogoś potwierdzić. Pamiętaj tylkoże są dosyć paliwożerne :) i nie mam tu nawet na myśli pycenia do odcinki. Przy średnio agresywnej jeździe w 2-3h bak znika. Chociaż dla porównania KX125 przy mocnym pyceniu na torze spala bak w 1h :)

 

Co do tej taniości w utrzymaniu to jest ogólnie tak że w 4t są drogie remonty, w 2t są tańsze. Natomiast sama eksploatacja 2t jest droższa niż 4t. Ale czy uda ci się kupić sztukę "po remoncie" (mam na myśli 4t). Bo koszty serwisu w 4t liczy się raczej w tysiącach. Jeśli nie jesteś gotów na to że kupujesz skarbonkę w której wiecznie będzie coś do zrobienia to odpuść sobie :) Zawsze się coś znajdzie, zawsze coś rozwalisz, jak nie to będzie coś do regulacji, jak nie to napęd, jak nie to olej i filtry, jak nie to lagi będą lały, sprzęgło, tłok, klocki, zębatki, rozrząd, lewe powietrze, opony, zawory... i pierdylion innych rzeczy których jak nie zrobisz to mogą się mocno zemścić - albo będziesz pchał 10km z lasu, albo się zawiniesz na drzwie.

 

Ogólnie bierz co chcesz, byle enduro a nie cross.

Edytowane przez 4jku

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bym się zapożyczył trochę, busa wynajął kupił tego, niech mi nawet nabiał wytłucze w drodze do sklepu i ze sklepu, ale psia krew nie można zarejestrować, a taka kasa

https://www.olx.pl/oferta/ktm-450-sx-silnik-rfs-CID5-IDm5Moe.html#c81299c72e

tu świetne zdjęcia, luknijcie proszę

https://onedrive.live.com/?authkey=%21AGv4lp6cA8ccpZ4&id=3C43E48031E83D82%21213&cid=3C43E48031E83D82

sprzęt w takim stanie mi potrzebny :)

homologacji nie chcesz? :>

 

 

Haha no co ty ;D

 

 

Osobiście bardzo mi się podobają kateemowskie enduro 2t. Ja bym się ani sekundy nie zastanawiał. Podpowiem tylko że o ile dobrze pamiętam to różnica pomiędzy exc125 a exc200 polega tylko na wielkości garnka... Cała reszta jest identyczna. Możesz to jeszcze u kogoś potwierdzić. Pamiętaj tylkoże są dosyć paliwożerne :) i nie mam tu nawet na myśli pycenia do odcinki. Przy średnio agresywnej jeździe w 2-3h bak znika. Chociaż dla porównania KX125 przy mocnym pyceniu na torze spala bak w 1h :)

 

Co do tej taniości w utrzymaniu to jest ogólnie tak że w 4t są drogie remonty, w 2t są tańsze. Natomiast sama eksploatacja 2t jest droższa niż 4t. Ale czy uda ci się kupić sztukę "po remoncie" (mam na myśli 4t). Bo koszty serwisu w 4t liczy się raczej w tysiącach. Jeśli nie jesteś gotów na to że kupujesz skarbonkę w której wiecznie będzie coś do zrobienia to odpuść sobie :) Zawsze się coś znajdzie, zawsze coś rozwalisz, jak nie to będzie coś do regulacji, jak nie to napęd, jak nie to olej i filtry, jak nie to lagi będą lały, sprzęgło, tłok, klocki, zębatki, rozrząd, lewe powietrze, opony, zawory... i pierdylion innych rzeczy których jak nie zrobisz to mogą się mocno zemścić - albo będziesz pchał 10km z lasu, albo się zawiniesz na drzwie.

 

Ogólnie bierz co chcesz, byle enduro a nie cross.

a co ile ten olej? bo 'haha' duzo nie wnosi ;) masz tutaj manuala, zobacz na str. 61. dla mnie 5mh https://suzuki.pl/old-pdf/moto/instrukcje/k6/dr-z400s-sm-e%20k6.pdf

 

 

moze dlatego, ze kx ma mniejszy bak i 'pycisz' go 'mocno' a ktma 'srednio' :D remonty remontami, pytanie, gdzie sie je robi czesciej, a nie ile kosztuje jeden. juz go nie strasz tymi awariami, bo glownie to sa bzdury, klamki linki.

Edytowane przez emes321

Forum nie służy do zdobywania wiedzy, informacje znajdź sobie w internecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

homologacji nie chcesz? :>

Jak najbardziej tylko z homologacją, a ten nie ma ani lampy z tyłu, ani z przodu nie mówiąc o kierunkowskazach, wiec się go nie zarejestruje z marszu.

Jak nie urok to przysłowiowa sraczka. Brak rozrusznika elektrycznego, czy homologacji. Ehhhhh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel kalamitki zajzyj tutaj: https://www.facebook.com/groups/1226061490775253/permalink/1466639076717492/

gosciu https://www.facebook.com/profile.php?id=100006534991809

sprzedaje yamahe TT 600RE, nie wiem czy aktualne.

 

EDIT: ogloszenie aktualne, wlasciciel chwilowo za granica. mam do niego numer telefonu. jak cos na priv.

Edytowane przez emes321

Forum nie służy do zdobywania wiedzy, informacje znajdź sobie w internecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...