Skocz do zawartości

Co kupić, wybrać ?!


żubr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

najgorsze ścierwo to właśnie te zawory i ciulski nicasil.......

 

z starych pierdzieli lc4 miał nicasil i xr w jednym roczniku, no i klx, xt czy xl cały okres produkcji była na żeliwie, nie wiem jak klr, dr 600 też cały czas produkcji był na żeliwie......

 

xr 400 zawsze miała żeliwo...

 

crm 125 miała fabrycznie nicasil, dt 125 od któregoś roku miała nicasil(stare lc2 miały żeliwną tuleję , R do któregoś roku chyba też), kmx chyba przez cały czas produkcji miał nicasil

 

jak masz żeliwo to szlif 50-100 zł zależy od fachowca, jak masz nicasil to tuleja ok 400 zł i tuleja w nie każdym moto się sprawdza(kwestia jeszcze fachowca) ....

 

crossowe 2T wszystkie mają nicasil chyba że jakiś mega oldschool z lat 80, więc prawie zawsze czeka cię tulejowanie......

żeliwo lepiej znosi przegrzania, braki oleju, nawet po jakimś widowiskowym zatarciu gdzie tłok stanie w cylindrze jest często do odratowania -kilka szlifów w przód i jedziemy dalej.......

tego kto wymyślił to gówno zwane nicasilem powinni go za jaja powiesić w żyrandolu pod prądem i kazać oglądać teledyski z dżastinem bimberem-pajac :D

 

co do zaworów to wszystko z lat 80 miało zwykłe stalowe które wytrzymują bardzo długo-częściej padają panewki/wałek nierządu w głowicy niż urywa się zawór..

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

crossowe 2T wszystkie mają nicasil chyba że jakiś mega oldschool z lat 80

 

odbudowujemy teraz starą cr500 85r, ma żeliwo,

cr500 od 90 do końca produkcji (2000r) ma co prawda troche inny silnik niz nasz, ale ciągle na żeliwie,

 

nie wiem jak KX500

 

ja tam na nicasil nie narzekam, w zimie o ile dojezdzę bez wybuchu kupie se nowy cylinder za 1000zł, albo ładną uzywkę za 400zł ach drogie częsci do tych katełemów :icon_mrgreen:

 

zawory tez mnie denerwują, regulowałem po 80l (manual podaje 100l) i juz były ładnie podparte, w rfsach zaniebanie zaworów mimo ze stalowe kończy się pękaniem zaworu przy zabezpieczniu bo zawór bije w dzwiginkę całą siła zamiast hamowac się na gniezdzie, na szczęscie kupno głowicy to tez duzo mniejsza kasa niz chocby do xr, gorzej jak zawór uwali tłoka :/

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, planuję zrobić prawko na A1 i nie wiem jaki motor wybrać.

Myślałem nad Enduro, albo nad Supermoto, bo motorem będę jeździć i po mieście i po terenie, ale raczej troszkę więcej po drogach asfaltowych.

Chciałabym, żeby motor mało palił, nie psuł się, był wygodny i wmiare ładny.

Poszperałem trochę wcześniej i znalazłem kilka motorków, ale nie wiem czy będą dobre:

Yamaha XT 125 X Supermoto

Yamaha WR 125

Suzuki DR 125 Supermoto

Kreidler Supermoto 125

Derbi Senda SM 125 Supermoto

Honda XR 125 L

Yamaha DT

Czytałem jeszcze że husqvarny są dobrymi motorkami.

I chciałbym żeby cena motocykla wynosiła max 5500zł

 

Bardzo proszę o pomoc :)

Edytowane przez Isild
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Obecnie użytkuję Kawasaki KLR 250 z 2004r. http://allegro.pl/kawasaki-klr-250-2004r-cross-enduro-i3360097876.html

Jestem bardzo zadowolony z eksploatacji w/w sprzętu.

 

 

W sezonie zrobiłem 6000km więc wszystkie moto, które wymagają wymiany tłoka po 60-100mth zdecydowanie odpadają, co tyle chcial bym zmieniać olej a nie remontować ;) Co mocnego polecicie w pojemności do 450-500 najlepiej SM ale może być enduro do przeróbki? Budżet powiedzmy max 11 do przerobki, 13k pln za gotowe SM. Może być do sprowadzenia.

 

Złapałem się już na tym, że większość crossów/enduro na allegro pomimo ze są w 4-suwie i opisane jako Enduro, również serwisuje sie jak 2-suwa, pojechalem nawet do KTM-a i ta informacja się potwierdzila. Pogubilem się w tym już kompletnie...

 

Macie jakieś ciekawe pomysły? Marka bez znaczenia, byle niezawodna, im mniejszy i zgrabniejszy tym lepiej bo jestem niski.

 

 

ps. Już wiem, że chyba szukam dual sporta ;)

Edytowane przez azazel_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obecnie juz nie ma zeliwa, bo to jest przeżytek moto-motoryzacji.. ..nikasil drogi w produkcji i dosc delikatny jak sie go zatrze , ale ma duuzo mniejsze opory tarcia i jest powlekany na amelinowym cylindrze, co przeklada sie na duzo mniejsza temperature gladzi cylindra i tloka - mniejsze tarcie powoduje tez dluzsza zywotnosc takiej powloki i tloka oraz nie ma potrzeby tzw szlifu, dajesz nastepny tlok i lecisz dalej - w skrocie tam gdzie jest wysilenie silnika , bedzie niaksil .

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!
poszukuję motocykla do używania do jazdy po lesie, poligonach i łąkach, nie planuję jazdy po torach MX. Pewne(nieduże) doświadczenie z takimi motocyklami już mam, gdyż jeszcze do niedawna posiadałem Suzuki TS 70 i fajnie się jeździło jednak potrzebuję czegoś mocniejszego i porządniejszego i oto moje typy(dodam że mam do wydania ok.4600)
- KTM EXC 125 za 4900 jednak po kontakcie z właścicielem i pytaniu kiedy był ostatni remont powiedział że posiada motocykl 1.5 sezonu i chodzi dobrze więc nic w nim nie wymieniał, a mój budżet nie przewiduje remontu takiej maszyny
- standardowa Yamaha DT 125 którą można dostać już od 2800 jednak nie wiem czy nie będzie to zbyt mała moc, gdyż chcę używać motocykla też do jakichś podjazdów, piachu itp. a po jej zakupie sprawdziłbym blokady + planuję ukł. gianelli który można niedrogo dostać na zagranicznych aukcjach
- Suzuki DR 350 1993 - nie znam się totalnie na 4suwach i szczerze mówiąc ta pojemność z początku troche przeraża ale pisze że ma tylko 30KM (wersja 125 z 11KM odpada) i słyszałem od znajomego że się ponoć bardzo grzeją, jeśli się nie jedzie szybko - cena 4800
Dodam że mam 170cm i 70kg i 17 lat i dobrze by było gdyby był z możliwością zarejestrowania gdyż za rok robię A2. Mieszkam w mazowieckim. Rozpatrywałem także możliwość full crossa 125 jednak takie coś pali dużo i praktycznie musiałbym często szukać stacji + koszty paliwa.
Oto przykładowe ogłoszenia które opisałem:
- http://allegro.pl/ktm-exc-125-2002r-i3362569119.html
- http://tablica.pl/oferta/yamaha-dt-125-r-nie-kmx-mtx-crm-cr-rm-kx-yz-rs-CID5-ID34hoX.html#129b20f8ef
- http://otomoto.pl/suzuki-dr-M3711347.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie te motorki są niezłe na początek,

KTM będzie zdecydowanie najlepszy w terenie ale trzeba uwzględnic koszty remontów silnika i większe nakłady na bierzącą eksploatację,

dt jest bardzo tanie w eksploatacji, ewentualny remont nie jest drogi a po nim mozna przelatac tysiące km bez martwienia się o silnik,

dr jeśli trafi się zadbane to będzic bardzo długo bez remontu, ale w praktyce naprawy starego 4T mogą byc kosztowne i częste, tymbardziej jeśli się na mechanice kmpletnie nie znasz to

wg mnie bierze ktma jeśli stac cię na jego eksploatację, a jak słabiej z kasą to dt 125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w dt 125 po skróceniu przełożeń pokonasz i pionową ścianę :D

 

więcej poczytaj w tej kasie wybór jest 100000x większy jeśli chodzi o modele a mnie się nie chce klepać znowu tego samego :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a pewnie ze wiekszy , chociazby kdx125 np.taki ;)

 

http://tablica.pl/oferta/kawasaki-kdx-125-a1-film-CID5-ID350lz.html#49043e6a90

 

moto znam bo sam je kupowalem ;) polecam

 

w sumie z tych wszystkich dr350 bedzie najmniej palil ale stopien skomplikowania (4T) wiekszy i ew. serwis drozszy

generalnie wszystkie maja podobne osiagi, nie zastanawialbym sie nad tymi aspektami ,poprostu wybralbym ten ktory mi sie najbardziej podoba ;)

dr750big ,hd evo 1340 ratrost ,gsxr 1100 91' , ram hemi 5.7

http://www.bikepics.com/members/kulka/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...