Skocz do zawartości

Co kupić, wybrać ?!


żubr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ten ostatni filmik pokazuje trudniejsze trasy niż się wydaje. Do takich przelotów stworzone jest exc,juz nawet lc4 (SC lub SXC czyli kolo 130kg) może być za toporne o dr czy nawet 640 adventure nie wspominając. Niestety filmy nie oddają trudności tras, przekonał się o tym każdy kto nagrywał podjazdy. W Realu taka gora ze strach zacząć a na filmie wydaje się płaskie. Tutaj tak właśnie jest,stromizny widać po drzewach,jest to całkiem wymagająca trasa,zresztą zajebista :-)

Edytowane przez marcel111

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zajebisty macie ten kamieniołom ile ja bym dał za taką miejscówkę u siebie :D

 

kup sobie 2 moto i tyle.........

 

albo sobie xr600 kobiecie xr 250 i latajcie razem :D

 

latanie z pasazęrem w terenie to porażka moim zdaniem chyba że teren to szutrowa droga.......ja kiedyś z kumplem jeździłem na crm 125 po lesie to masakra, w enduro walczysz z każdym kilogramem a tu masz +80kg z tyłu, nawet słabe moto robi się strasznie wyrywne na koło a taki drz400E czy tam xr600 to ciężko uprowadzić na 2 kołach mając pasażera :D

 

nie wyobrażam sobie atakowania stromych podjazdów z pasażerem, w razie gleby oboje połamani, pozatym dociążony tył przy ostrej stromiżnie to pewne guma a i można się nakryć..........kiedyś z kumplem we 2 na dt 80 zaatakowałem bardzo stromy podjazd, brakło mi mocy redukcja i dt 80 stanęła do pionu po czym zrobiła salto i nas obu przygniotła mocno haratając i mnie i kumpla (ja na niego a na to jeszcze koza, nawet wstać nie mogliśmy :D )

 

też lubie laski wozić na enduraku ale jak już wiozę to po szutrowych lajtowych drogach bez skoków podjazdów z błotem też ostrożnie, tak samo z głebokim piachem-w sumie taka bardziej turystyka niż offroad, frajda niewielka do takiego czegoś to styka jamnik 3TB.......

 

 

Niestety filmy nie oddają trudności tras, przekonał się o tym każdy kto nagrywał podjazdy. W Realu taka gora ze strach zacząć a na filmie wydaje się płaskie.

 

dokładnie na filmiku każdy podjazd wydaje się łagodny.......

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo sobie xr600 kobiecie xr 250 i latajcie razem :D

 

Chłopaki ale ja pisałem że pasażerka ma być tylko na przejazd turystyczny z pkt. A do pkt B - asfaltem, czasem szutry/szlaki. Bez przesady, ja mam zamiar śmigać samemu albo za chłopakami w terenie. Moto ma być po to aby ją wziąć na wycieczkę np, do wisły, ustronia, złoty potok zamki i inne miejsca do zwiedzania a nie dziczenia po lasach :D (chociaż na dr125 też się zdażało)

 

- to są dolomity,

http://www.youtube.com/watch?v=we_rOwRbw9c - to jest hałda i tam także XTZ660 Tenere wjeżdżała (w najłagodniejszym miejscu)

http://www.youtube.com/watch?v=za3z0-Nktr0 - okolice.

- przez trochę węższe tory to ja przeskakiwałem drką 125 :) (znam trochę techniki trialowej do pokonywania przeszkód i enduro też)

 

A gdybym nic nie wspominał o kobiecie. A napisałbym tak:

- nie chcę martwić się o motogodziny

- móc polatać za kumplami na wyczynówkach

- dojechać około 30km czasem więcej na miejscówkę do innego miasta z ciekawymi opcjami

- spalanie w granicach rozsądku (poniżej 8litrów) bo jak będę codziennie śmigał to stracę cholernie dużo kasy.

 

To co proponowalibyście? XR, DRZ, bo dwusuwy z racji spalania odpadają.

 

Michoa sprawź na google.maps takie miejsce.

51.551512,18.95063 - o ile mieszkasz nadal w zduńskiej.

Na pewno dałoby radę się dogadać, w ostateczności zapłacić wjazd i się świetnie bawić.

Ludzie są chciwi na pieniądze więc warto spróbować.

Edytowane przez kzfr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kzfr masz rozrzut jak ruska pepesza :) - ile km rocznie zrobisz ? jak mniej niz 8 tys to bral bym cos z wyczynowego enduro 4T - ile masz kasy na konia ?

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nitomen już to wałkowałem :D

 

W jeden sezon przeleciałem 4.000km z tego asfalt 40/offroad 60

Ktoś spyta ile mam pieniędzy na przeznaczenie a to inna kwestia. Bo chciałbym wziąć kredyt - tak wiem to głupi pomysł na moto używane - ale ja chce kupić w małej kasce motocykl i go zrobić(czyt. naprawić) abym miał spokój przez okres spłaty kredytu. Jednak nie chciałbym więcej niż 10tyś zł na wszystko przeznaczyć. Oczywiście nie licząc podstaw zaraz po kupnie - takie jak oleje, płyny, napęd itp.

 

 

Dla mnie ten sezon to były 3 miesiące.

Hard odpada za motogodziny. Nie byłbym wstanie utrzymać i tyle.

Kobieta próbuje się pogodzić z faktem że nie kupie motocykla 2 osobowego (dziś śpie sam xD) - taka przestroga gdy druga połówka też się pasjonuje motocyklami :D

Jedynie dual sport albo trail'owy motocykl właśnie jak ktoś wspominał o małych 250/350tkach albo z grubej rury 650tki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz sobie xl 600r, waży parę kilo więcej niż 350'tki, silnik ten sam co w xr 600 tylko inne przełożenia. Spokojnie mozna latać z pasażerem a po zmiane zebatek mozna zawstydzic slimakow na hard enduro. A jak masz troche grosza to wrzucisz sobie caly przod od exc i amora z tylu dopasujesz i masz swoj typ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no w zasadzie to do xr600 też można założyć zawias od kata, a jakby sztukować półki to pewno i od berga tylko czy to się w ogóle opłaca ?? w przypadku takich starych motocykli średnio opłacalna zabawa bo koszt takiego tuningu może przerosnąć wartość moto.....

 

chociaż fakt czasem ludzie zrobią fajną i niezastąpioną zmotę-kumpel miał ramę cr500 i silnik od dt125, budowa całości nie była droga i powstał bardzo tani sprzęt na tor i do skakania , i tani w esksploatacji

 

 

zobacz sobie xl 600r, waży parę kilo więcej niż 350'tki,

 

no ponad 14kg to nie jest parę :D

xl350 waży 119kg sucha, a 600 z tego co znalazłem 134 chyba że się mylę

 

w TTR600 akurat zawias jest niezły, większą wadą jest mułowaty piec i nadwaga........

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zrobisz przód to szybko dojdziesz do wniosku że tył jest kiepski, szczególnie jak zaczniesz skakać i znowu 1000 ?? niby włożyć 2 tys w xr600 wartą 6 tys to nie jest jakiś dramat ale sporo kasy jednak a za 8 jest już drz400E który ma lepszy zawias....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no w zasadzie to do xr600 też można założyć zawias od kata, a jakby sztukować półki to pewno i od berga tylko czy to się w ogóle opłaca ??

 

zeby zastosowac zawias od kata czy wp 43 czy 48 to tez trzeba razem z półkami, zresztą kat i hus mają te same zawiasy,przy okazji dołozyc mozna koło i hebel, japończyki mają denne hamulce

A można to samo zrobić z LC4 640, TTR600, DR650SE ?

 

na forum dr jest opisane sporo róznych zmot, jest dr650se z przodem od kata i paroma innymi rześbami, dla mnie nie ma to sensu ale jak ktos lubi podłubac to czemu nie, w lc4 juz nie ma co robic, fabrycznie jest "ready to race" :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sens jest, dodajac dobry zawias , np.WP do dobrego bezproblemowego silnika n p dr 650 SE uzyskujemy b. fajny motorek ;)

wsadzilem sobie do gieesa na przod WP48 i mam fajny silnik z fajnyym zawiasem , ktory mnie wozi tam gdzie zwyklym gieesem bym nie pojechal . jak ktos lubi , czemu mu odradzac?

przyjemnosc z budowy bezcenna , nie zawsze musi byc racjonalna , wazne by frajde przynosila ;)

dr750big ,hd evo 1340 ratrost ,gsxr 1100 91' , ram hemi 5.7

http://www.bikepics.com/members/kulka/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne pomysły ale byłem rozmawiać dzisiaj z pobliskim mechanikiem. Powiedział tak

 

- lc4 620 - skoro ma takie dobre opinie to warto wziąć i stopki zamontować. Widziałem wersję SC ze stopkami na YT.

- xr 400 - narzekają na zawias to zmienić, ramę wzmocnić + stopki i można jechać - wg. instrukcji xr400 z 99r maksymalna ładowność 100kg

- drz 400 - któraś wersja posiadała stopki dla pasażera a reszta chyba jest dobra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyjemnosc z budowy bezcenna , nie zawsze musi byc racjonalna , wazne by frajde przynosila ;)

 

co kto lubi, ja wolę wsiadac na moto zbudowane z myslą o ostrym pałowaniu, popałowac parę godzin do wyczerpania sił, w tygodniu mam czas tylko na drobne naprawy i czynnosci eksploatacyjne, za którymi i tak za bardzo nie przepadam, a na grubsze remonty wiozę moto do serwisu, dzieki temu odpukac nie nękają mnie awarie mimo jezdzenia awarynymi KTMami :icon_mrgreen:

 

kzfr a czemu nie chcesz lc4 640 z rozrusznikiem i stopkami motnowanymi seryjnie? trochętoporny sprzęt ale duzy i mocny, drz 400 "S" ma stopki ale przy kacie to cienki sprzęt a wcale nie jest tańszy

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale dlaczego wszyscy zaraz maja latac najmocniejszymi najbardzie offowymi sprzetami ? takie sprzety w rekach malo obeznanego kierowcy raczej daja nikle poczucie frajdy z jazdy i predzej obrzydza zabawe jak umila . widzialem , wiem co pisze

nie nalezy mierzyc swoja miara wszystkich .

mam filmik na ktorym kolega chcial sobie ulatwic jazde off , kupujac moto wg. niego do tego stworzone , moze i tak ktmlc4adv. nada sie ale trza tez nim umiec powozic . niestety jemu raczej nie szlo ;)

coz nie zawsze udaje sie podniesc wlasne umiejetnosci doborem lepszego sprzeta ,nie zawsze uwielbiana przez wilelu mala "waga" poprawi marne umiejetnosci . niestety

kolega chce pojezdzic w miare bezstresowo , niech sobie kupi sprzet technicznie dobrej jakosci a ;po jakims czasie sam stwierdzi czego ma az nadto a czego mu brakuje , wtedy juz bedzie znal jako takie wlasne preferencje .

na tym filmiku widac ze jechaly rozne sprzety , nie wyczyn zadnen , ot taka popierdolka jaka wielu uprawia .jak widac moga razem jechac motocykle roznego rodzaju a i zabawy jest sporo

dr750big ,hd evo 1340 ratrost ,gsxr 1100 91' , ram hemi 5.7

http://www.bikepics.com/members/kulka/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...