Skocz do zawartości

Co kupić, wybrać ?!


żubr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

 

Przymierzam się do kupna swojego pierwszego moto, w grę wchodzi tylko enduro 125, w moje gusta trafia DT 125 i TS 125R, jestem bardziej za Suzuki ale z tego co widzę to jest to dość rzadki motocykl i z częściami jest dość słabo a do DT to wiadomo części jest po uszy. DT już jeździłem i jest spoko ale upieram się za Suzuki, mógłby mi ktoś podpowiedzieć coś o nim? Tzn co w nim się sypie najczęściej itp. Myślę że z remontem nie miał bym problemu, mechaniki nauczyłem się przy samochodzie ale czy części są dostępne? Proszę kogoś kto ma TSR już kilka lat o opinię i ewentualną poradę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, jestem nowy na forum i nie specjalnie znam tutejsze obyczaje ;p Tak więc do rzeczy, mam zamiar kupić motocykl crosowy/enduro, do tego celu mogę poświęcić ok 10 tyś. zł. Mam 18 lat, ważę ok. 65 kg oraz ok. 180 cm wzrostu.
Pierwszych moto nie liczę jakimi były motorynka, komar itp. później się przesiadłem na chińczyka 110 w wieku 8-9 pojeździłem nim ładnych parę lat, co najlepsze motorek dalej posiadam i jest wciąż na chodzie dziwie się że wytrzymał, lecz dbałem o niego. W dalszym okresie w rodzinie było sporo wydatków ze względu na budowę domu, a jak wiadomo jako młodzieniec uczęszczający do szkoły, mimo prac dorywczych nie można było odłożyć odpowiedniej sumy. Jakiś czas temu wskoczyłem na yamahe xt 500 (mam ją od zimy 2014 r.) mimo tego iż waży ok 160 km całkiem nieźle sobie na niej radze w terenie. Jednak moim marzeniem zawsze była crosowka bądź enduro z prawdziwego zdarzenia. Moja sytuacja finansowa sie poprawiła, tak więc zamierzam kupić jakąś maszynkę. Chciałbym się dowiedzieć co wybrać crossa czy enduro, dość często jeżdżę po lasach, górach. Czasami przechadzam się na tor, lecz nie jest to zbyt częste. A więc jakie moto byście doradzali jak dla mnie odpada 2t (po prostu mam jakieś uprzedzenia). Na co zwracać uwagę przy oględzinach motocykla, przeglądam różne fora, oglądam filmiki o tego rodzaju tematyce, lecz jeszcze brakuje mi na ten temat wiedzy. Myślę że coś mi doradzicie. Z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

gas gas ec125 , husaberg te125 ........

 

 

 

jak dla mnie odpada 2t (po prostu mam jakieś uprzedzenia

 

Jak ktoś lata ostro i technicznie to uprzedzenia do 2T go bardzo drogo kosztują

 

lepszego moto w ciężki teren i na zawodowe zapierdalanie jak 300 2T nikt jeszcze nie wynalazł , ale jak wolisz cięższe i droższe w remoncie 450 4T bo ci dźwięk silnika i smród spalin nie pasuje to twoja sprawa....250 4T hard enduro jest słabsze z dołu i u góry od 300 2T , a droższe wielokrotnie i cięższe w remoncie od 300 2T .....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, zastanawiam się nad zakupem mojego pierwszego 2 suwa z prawdziwego zdarzenia, wcześniej przez kilka lat latałem sprzętami typu: MZ 150/250/251, Jawa 350TS, Simson, Skuter, Yamaha XT600, Suzuki DR600, ale na dłuższą metę te motocykle nie nadają się do latania w terenie bo nie do tego zostały stworzone, więc zastanawiam się nad 125-250 w 2 suwie, lub jakimś innym sprzętem do 110kg wagi i +40km. Na maszynę mam zamiar przeznaczyć ok 7 tyś na motocykl niekoniecznie w pełni sprawny, ale może być do remontu i chciałbym aby spalanie mieściło się średnio w 5-6l na godzinę takiej średniej jazdy, będę latał w terenie typu lasy, łąki, drogi polne itd, może w przyszłości na jakiś tor wyskoczę, ale rzadko. Tak więc zastanawiam się nad takimi bestiami jak: KTM exc 125, KTM exc 200, Honda Cr 250, Honda Cr 125, Suzuki RM 125, Suzuki RM 250, Kawasaki KX 250, Yamaha Yz 125, może jest jeszcze jakiś, ale nie znalazłem, ogólnie to bardzo bym chciał 250, ale wydaje mi się, że po 1 jeździe będę się bał wsiąść na motor ;), tak więc na 1 plan wpadły 125. Co możecie mi powiedzieć o tych 125 które wymieniłem, jak tam z awaryjnością, możliwością rejestracji, oddawaniem mocy i dostępem części i która jest z nich najlepszym wyborem, i które roczniki są najlepsze, jeżeli wszystkie te motorki są na jedno kopyto to postaram się poszukać jakiegoś +2000r i za w miarę przyzwoite pieniądze, ale poszukuję jakiegoś: trwałego, dość mocnego, lekkiego, taniego w eksploatacji i z możliwością rejestracji crossa/hard enduro.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli latałeś na XT i DR to zdecydowanie polecam exc 200/250. Sam mam 200 i nie mogę powiedzieć że za słaba, ale trudniej o 200 niż 250. Ja miałem fart i znalazłem to czego szukałem ;)

 

Zdecydowanie odradzam sprzęty typu KX bo to nie ten sport...

Edytowane przez 4jku

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem ostatnio sporo o KTM exc 125-200-250 i bardzo mi się podoba, ale jest trochę drogi, nie ma jakiejś tańszej alternatywy 200-250 ?, idzie kupić za -7000tyś tego ktm, ale mało ich jest i ciężko będzie wybrać tego jedynego ;), co myślicie o Hondzie Cr 250, oglądałem sporo filmików na yt i dość to sobie radzi w lesie i takich terenach leśnych i też nie jest jakaś specjalnie droga, w stosunku do KTM 250.

 

Co do tego KTM exc 200, to jak u niego z kompletnym remontem silnika ?, w 2 tyś się zmieszczę bez opłacana mechanika i czy można go rejestrować?, mi się wydaje, że tak, ale nie jestem w 100% pewny, jeszcze takie pytanko czy na oryginalnych przełożeniach radzi sobie w ciężkim terenie, bo podobno ma on trochę za szybkie przełożenia jak na enduro, ale idzie latać.

Edytowane przez Same
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co myślicie o Hondzie Cr 250, oglądałem sporo filmików na yt i dość to sobie radzi w lesie i takich terenach leśnych i też nie jest jakaś specjalnie droga, w stosunku do KTM 250.

 

Zdecydowanie odradzam sprzęty typu KX bo to nie ten sport...

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, a jest jeszcze coś jakieś podobne enduro do KTM exc 125-200-250?, bardzo fajny i mi się podoba właśnie się nad tymi modelami zastanawiam, ale nie wiem jak tam u 250 czy to nie potwór na kołach i przy takiej amatorskiej jeździe nie będzie się męczył. Bo słyszałem od kumpla, że jak na 2t nie odkręca się manetki to źle na to reaguje, a w moim terenie jak odkręcę manetkę na takiej 250 to ciężko będzie opanować bo mam twardą ziemie, a nie taki jakby piasek jak to na yt widzę jak ludzie śmigają, więc w moim przypadku odkręcanie manetki będzie tylko przy jakiś podjazdach lub na piaszczystym terenie, który występuje raczej sporadycznie i jest go stosunkowo mało.

Edytowane przez Same
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, potrzebuje pomocy i proszę bardzo o pomoc czy możecie mi doradzić co polecacie na pierwszy motor. Oczywiście cross/enduro. Chce go używać do lasu, podjazdów, pól czasami małych skoków w lesie. Czyli typowe enduro. Zastanawiałem się nad dwoma modelami bo nie mam pieniędzy na zakup enduro. KTM SX-F 250 lub KTM SX 125 lub 150 oczywiście każde z 2013 rocznika. Znalazłem bardzo dobre oferty od nowości każda ma około 50-70 motogodzin. Chyba ze proponujecie jakiś starszy model Exc np. Z 2009/2010 tylko nie wiem jak to się będzie trzymać i jak z naprawami. Tutaj jest największy problem. Strój, ochraniacze wszystko mam więc z tym nie ma już problemu. Ogólnie tez chciałbym wiedzieć jaka moc wybrać jeśli mi ktoś może doradzić. Z góry Dziękuję! Pozdrawiam wszystkich serdecznie!

 

Dopisuje iż jeździłem kilka razy już na motocyklach ale to na drodze i to motocykl znajomego 50 pojemności wiec ze sprzęgłem biegami jestem juz zapoznamy spokojnie. A jeśli chodzi o jazdę terenowa to jeździłem kiedyś Loncinem 125 4t po takich wertepach wielkich i no ogarnąłem większość. Jeździłem na Nim jakieś 3h. Zapomniałem dodać iż mój koszt do 14/15/16 tysięcy zlotych

 

Zapomniałem jeszcze jedno, mam możliwość zakupienia motoru z Holandii, Niemiec oraz Polski. Ale raczej najbardziej interesuje mnie chyba Polska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...