Skocz do zawartości

Co kupić, wybrać ?!


żubr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam zamiar kupić sobie motor którym będę latał głównie w terenie, tak do 6 tyś, ale nie wiem jaki wybrać zastanawiam się nad: Honda XR 600, Honda XL 600, Yamaha TTR 600, KTM 600-620, tyle że nie wiem jakie roczniki i jakie modele tych motorków bo, sporo ich jest i chciałbym poznać wasze opinie na ich temat. Poszukuję motocykla w miarę lekkiego max 145kg, takiego abym przy wzroście 176cm zdołał na niego wsiąść, jeszcze aby był prosty w naprawie i wytrzymały + palił max 8l przy lajtowym śmiganiu w terenie, no i jeszcze aby kapitalny remont silnika bez opłacania mechanika kosztował z 1,5k, bo chciałbym go kupić za niekoniecznie 6k tylko np za 4,5k uszkodzonego/dobrego, rozkręcić go sprawdzić czy wszystko jest dobrze/naprawić, w razie potrzeby wymienić zużyte części i za 6k śmigać tym motorkiem.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Ameru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co wymieniłeś to jak na teren są sprzęty ciężkie. Na leśne dukty, szutry - ok. Na coś więcej, mordęga. Zastanów się DOBRZE gdzie tak na prawdę planujesz jeździć.

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co wymieniłeś to jak na teren są sprzęty ciężkie. Na leśne dukty, szutry - ok. Na coś więcej, mordęga. Zastanów się DOBRZE gdzie tak na prawdę planujesz jeździć.

 

Wiem, ale za tą kasę +/- 6k nie kupię nic lżejszego, i z +40km, chyba te KTM LC4 i Honda XR, jest w miarę lekka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xr 600 jest ciężka w teren ???!!! ona ma 121 kg na sucho ( po lificie ) i 119 z bębnem na sucho :D na żwirownie , wykopy , szutry , umiarkowany las w sam raz -bardziej boli brak elektrycznego rozrusznika niż waga, dla mnie ta jest ok....... zawias ma do dupy niestety , ale czasem na allegro jest coś z fajnym swapem ( kiedyś była np w przodem wp od lc4 ) mocy jest w pytę zajebiście do enduro oddawanej ( szatański dół i środek , trochę zadyszka u góry ) do tego jest dosyć twarda, moim zdaniem najlepszy sprzęt w umiarkowany off do 6kpln ....

 

xr 600 nie nadaje się w góry tam rządzi 2t i tam do 6kpln wolałbym 2t exc , ale znowusz w umiarkowanym terenie połyka exc 200 czy 125 , w piaskownicy też......

 

mnie piec w xr kosztował 2500 samemu robiąc a nie ruszałem w zasadzie głowicy i sprzęgła więc za 1500 nie ma szans

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli najlepszym wyborem będzie XR600, ale który rocznik lub model, a na kole idzie tym polatać czy nie bardzo?. Ja latam w terenie: głownie pola, łąki, drogi polne itd, czasami wybieram się do lasu i tam właśnie potrzeba mi czegoś lekkiego, bo jak motocykl jest do wahacza w błocie to ciężko go wydostać. A jak tam u niego z dostępem części i awaryjnością, czy koszty naprawy są porównywalne z XT 600/ DR 600/650/ KLR 650, kumpel ma XT i za wymianę tłoka + cylindra i sworznia + pierścienie, wyszło mu 230zł. Wszystko sam robił i kupił używane części, tylko pierścienie były nowe bo koleś tam miał kupione, ale nigdy nie zamontował do motocykla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wiem, ale za tą kasę +/- 6k nie kupię nic lżejszego, i z +40km, chyba te KTM LC4 i Honda XR, jest w miarę lekka.

 

LC4 nie jest lekkie.Zalany płynami to jest jakieś 150-160kg. 4t trudno za te pieniądze kupić, ale nie wiele Ci brakuje, jak dorzucisz 1-2k to na pewno coś znajdziesz. Chociażby WRkę...

 

Każde 10kg w terenie to bardzo bardzo dużo.

Edytowane przez 4jku

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

a na kole idzie tym polatać czy nie bardzo?

 

ja nie umiem ale problemu nie ma , poderwać łatwo , ten motocykl był stworzony do rajdów pustynnych gdzie na kole pokonuje się sporo przeszkód w piachu i generalnie jest bardzo chętny do gumowania , mocy mu nie brakuje.........

 

 

A jak tam u niego z dostępem części i awaryjnością, czy koszty naprawy są porównywalne z XT 600/ DR 600/650/ KLR 650, kumpel ma XT i za wymianę tłoka + cylindra i sworznia + pierścienie, wyszło mu 230zł. Wszystko sam robił i kupił używane części, tylko pierścienie były nowe bo koleś tam miał kupione, ale nigdy nie zamontował do motocykla.

 

230 zł ??!!!! przecież to w dt 125 jest drożej.......

 

sam tłok tkrj 350 zł do xr kosztuje , tyle samo co do xt czy dr....

 

sory ale używany tłok to jak używany kondom -na upartego można użyć ja bym nie użył :D

 

 

ale który rocznik lub model,

 

ja preferowałbym do 91 ze względu na beben z tyłu bo nie cierpie tarczowych hamulców w offroadzie same z nimi problemy a bęben w teren jest wystarczający moim zdaniem.....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LC4 620 SC wazy 122 na sucho ,co po zatankowaniu i zalaniu plynami da ok 135 kg, wiec nie wiem co to za brednia ze wazy 160 kg.. chyba ze wersja 640 SM bo one sa faktycznie ciezkie .

 

WR za 6 kola ?? chyba ze na wystawe, bo nie pojezdzi to za dlugo...

 

XR na tor sie nie nada , tak jak i kazda inna 600

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LC4 620 SC wazy 122 na sucho ,co po zatankowaniu i zalaniu plynami da ok 135 kg, wiec nie wiem co to za brednia ze wazy 160 kg.. chyba ze wersja 640 SM bo one sa faktycznie ciezkie .

 

Ekhem, LC4 620 SC to chyba najlżejsza wersja LC4, odchudzona jak tylko się da, do tego z bakiem mniejszym jak 10l. Tak więc do twoich 122kg dodaj 9l paliwa + płyny i wyjdzie prawie 135(?)kg.

 

Wersję crossową pozbawioną elektryki pomiajm - ta byłaby jeszcze lżejsza ale chyba nie o to tutaj chodzi

 

Natomiast wersja EGS waży na sucho 135kg i posiada zbiornik paliwa około 20l. Tak więc 135kg + paliwo i płyny to będzie około 160kg

 

 

Mam nadzieję że już wiesz jakie to brednie wypisuję ;)

 

A co do samych LC4 to pewno by można na temat ich wersji napisać ze trzy książki...

 

 

 

 

WR za 6 kola ?? chyba ze na wystawe, bo nie pojezdzi to za dlugo...

 

 

 

 

4t trudno za te pieniądze kupić, ale nie wiele Ci brakuje, jak dorzucisz 1-2k to na pewno coś znajdziesz. Chociażby WRkę...

 

 

 

6+2=8

 

Za tyle znajdzie.

 

6+1=7

 

Za tyle może znajdzie.

 

;)

Edytowane przez 4jku

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wedle manuala 620 GS wazy 132 z 12 L bakiem + plynami w 150 kg sie zmiescisz , do 122 dodaj 9 paliwa + 1.2 L plynu w chlodnicy + 1 L oleju w lagach - nie wiem ile wazy litr oleju i litr benzyny ale watpie aby wiecej jak 2 kilo za litr plynu .

 

Stara WR z pierwszego tloczenia ..to jak granat bez zawleczki , dopiero od 426 bylo wzglednie .

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no kupowac wr400 dzis to samobojstwo przeciez ten motocykl mial wad fabrycznych na 90 stronicowa ksiazke w zyciu za 2k tego nie wyremontuje ( 2k to kosztuje do niej glowica a wada fabryczna bylo ich pekanie ) jak do tych wad fabrycznych dorzucisz druciarnie ( dzis te motocykle eksploatuje glownie plebs na selektolu i trytytkach ) to moze byc ze za 5k jejcnie doprowadzi do jazdy .....w 426 od zaufanej osoby mozna sie jeszcze pchac ale 400 ?w zyciutam samo padanie swiec cie wykonczy psychicznie i finansowo

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...