Skocz do zawartości

SAMOUCZEK MOTOCYKLISTY


kris2007
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

napiszę jeszcze raz to co wielokrotnie pisał już Tomek Kulik.

 

Nie da się skręcić motocyklem inaczej, niż używając przeciwskrętu. no chyba że ktoś męczy się za pomocą samego bujania motocyklem, co jest równie skuteczne jak dolewanie wody do dziurawego kubka :)

 

Przy prędkościach rzędu 40km/h i więcej, inaczej niż przeciwskrętem skręcić się nie da. i kropka.

Nawet Ci, co tak zacięcie się upierają że się da za pomocą innych sposobów, zawsze używają przeciwskrętu tylko że nie mają tego świadomości i tyle.

I nie jest to żaden trik, tylko normalna sprawa opierająca się na prawach fizyki.

 

Ktoś kto spróbuje używać go świadomie i pozna zalety świadomego jego używania, już nigdy więcej nie będzie próbował innych "półśrodków".

 

Tyle w temacie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ każdy początkujący będzie przeglądał ten temat proponuje im przeczytać "Motocykliste doskonałego". Książka wyjaśnia w dobry sposób wszystkie zjawiska i zachowania.

 

Ps. na poprzedniej stronie wyczytalem ze ktos zaliczyl highside'a - jak tylnie kolo zablokuje i czujesz ze lekko przechylilo moto to trzymaj go juz do konca. Inaczej konczy sie wlasnie highsidem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ponieważ każdy początkujący będzie przeglądał ten temat proponuje im przeczytać "Motocykliste doskonałego". Książka wyjaśnia w dobry sposób wszystkie zjawiska i zachowania.

(...)

To jest słaba książka. Lepiej czytać Andrzeja Kwiatkowskiego - fachowo i rzetelnie.

 

Co do przeciwskrętu, to chodzi o to, by świadomie i odważnie wypierać kierownicę wewnętrzną ręką. Gdyby jeszcze wszyscy dokładali do tego nacisk zewnętrzną stopą na podnóżek, byłoby cudownie :-)

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co do przeciwskrętu, to chodzi o to, by świadomie i odważnie wypierać kierownicę wewnętrzną ręką. Gdyby jeszcze wszyscy dokładali do tego nacisk zewnętrzną stopą na podnóżek, byłoby cudownie :-)

 

zewnętrzną? ja podczas zwieszania naciskam wewnętrzną stopą tzn gdy skręcam w prawo, naciskam prawą stopą na podnóżek, źle robię?

Edytowane przez Adel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO chyba tak, bo to tak jakbys podcinal moto, wypychajac opone. Natomiast naciskajac na zew, to tak jakby dociskasz moto.

Edytowane przez Edie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze - po co zwieszać tyłek? Po drugie - czy cofasz stopę na podnóżku, aby tylko czub buta był na nim oparty?

 

Naciskamy zdecydowanie stopą zewnętrzną.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze - po co zwieszać tyłek? Po drugie - czy cofasz stopę na podnóżku, aby tylko czub buta był na nim oparty?

 

Naciskamy zdecydowanie stopą zewnętrzną.

Dla uściślenia pytania drugiego dodam, że Tomkowi zapewne chodziło o stopę wewnętrzną. Czyż nie?

 

Dla rozwinięcia pytania pierwszego, odpowiadam, że przecież wszyscy tak robią, to niby dlaczego nie?

Kilka wątków niżej, jest nawet sporo postów wyrażających podziw, zachwyt i "szacun" dla kolesi, którzy ledwo się trzymają motocykli...

 

-UFI-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Ofkors", chodziło mi o stopę wewnętrzną, która niecofnięta zostaje zazwyczaj wciągnięta pod motocykl i pogruchotana przy zaczepieniu o nawierzchnię. Jeśli skończy się na oderwaniu zelówki, to trzeba dziękować Najwyższemu, że tylko takie małe upomnienie nas spotkało.

Podnóżek ma szlifować (jeśli już) a nie but!

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze - po co zwieszać tyłek? Po drugie - czy cofasz stopę na podnóżku, aby tylko czub buta był na nim oparty?

 

Naciskamy zdecydowanie stopą zewnętrzną.

 

Tyłek zwieszam, tylko przy szybkiej jeździe nie dlatego, że wszyscy tak robią, tylko dlatego, że łatwiej mi zejść na kolanko i wtedy naciskam też podnóżek wewnętrzny po to by mieć większy przechył. Przy normalnej (wolnej) jeździe nie zwieszam się ani nie naciskam na podnóżki ponieważ przechył jest zbyt mały i nie widzę potrzebny. Stopę trzymam cofniętą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Tomku !!

Masz rację i ja też uczyłem się na pamięć "Techniki wyczynowej jazdy motocyklem" A. Kwiatkowskiego.

Mam tę książkę do dzisiaj , a ma już ona 39 lat.

Przeciwskręt wykonuję zawsze ręka wewnętrzną pchając kierownicę do przodu.

Generalnie robimy to wszyscy - tylko nie zwracamy uwagi.

Dzięki za dobre słowo.

Pozdrawiam Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...