Skocz do zawartości

Hamowanie


dante_x
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

oczywiście, myślę że hamowanie silnikiem powinniśmy stosować raczej gdy chcemy tylko zwolnić nie ostro hamowac. Wystarczy puscic manetke gazu ewentualnie po zmniejszeniu się obrotów redukować bieg. Tym sposobem oszczędzamy klocki hamulcowe itp, nie wiem jak to jest z silnikiem czy sie cos niszczy bo roznie gadają. Myśle że mnie rozumiecie i podzielacie moje zdania. Jeśli cos zle napisałem lub jakis błąd napiszcie przyda mi sie

Edytowane przez Ludi_MuZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo ja nie mam pojęcia

tego ie byłem pewny jak pisałem ale przecież jak pomykasz 200 to nie są chyba potrzebne hamulce bo jak się puści manetkę to opór powietrza powietrza hamuję

 

dwukrotne czytanie twojej wypowiedzi pomaga przełożyć ją na język polski...

korzystając z okazji proszę, abyś nie wypowiadał się tak kategorycznie w tematach, o których po prostu nie masz pojęcia

 

tak przy 200kmh, jak i przy innych prędkościach hamowanie jest potrzebne, a efektywniej od silnika/ oporu aerodynamicznego służą temu celowi właśnie hamulce. nie zmienia to faktu, że hamowanie silnikiem jest skuteczne i przydatne, i to nie tylko przy dużych prędkościach. na początek warto przećwiczyć przy dojeżdżaniu do skrzyżowań :bigrazz:

 

BTW gdzieś na forum był link do bardzo ciekawego artykułu, którego autor - kierowca sportowy, AFAIR - tłumaczył dlaczego hamulce służą do _spowalniania_ motocykla, a nie do hamowania... jeśli komuś starczy cierpliwości, to warto poszukać :wink:

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja czesto stosuję technikę hamania...przepraszam:P SPOWALNIANIA motocykla silnikiem:) przy dojazdach do skrzyżowania często redukuję aż do jedynki.... i dopiero potem luz i się dotoczę. Często udaje się bez użycia prawej klamki.... przecież na tarczę bym nie zarobił heheh <joke>:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale zamiast hahahahahahaha to byś mnie poprawił a nie tylko nabijasz !

Co ty z tym 200 ciągle :P

Gościu. Oczywiście, że sam silnik hamuje motocykl znacznie wyraźniej niż puszkę, ale jak lecę sobie 140 i 100 m przede mną wyjeżdża mi z bocznej naj***ny traktorzysta, to jednak hamuję hamulcami. Przy 200 tym bardziej bym radził.

 

BTW zawsze, gdy widzę kogoś za sobą, kiedy zamykam gaz wciskam delikatnie hamulce choćby po to, żeby zapaliło się swiatło stopu

 

pozdr

Edytowane przez jurjuszi

"Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)

"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi co ludźmi kieruje żeby wypowiadać się w kwestiach zupełnie nie dotkniętych przez ich mózgownicę???

Czytając tego posta jeszcze tak zażenowany poziomem odpowiedzi nie byłem.

 

Po cholere się wypowiadają ludzie nie mający pojęcia o zadanym pytaniu? To taki folklor? :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnikiem mozesz hamowac przy kazdej predkosci, przy kazdej predkosci rowniez mozesz zblokowac kolo za mocna cisnac klamke, nawet przy 10km/h mozesz zaliczyc glebe, pewne jest jednak to, ze hamowanie silnikiem i hamulcami ( banghead.gif przyp. hikor) (umiejetne) jest skuteczniejsze niz uzywanie tylko jednego spowalniacza

Jesteś powyższego rzeczywiście pewien (jak twierdzisz) czy tylko tak Ci się wydaje?

hikor

 

Hamowanie 'renkom' i 'nogom' :flesje: do tego redukcja na coraz nizszy bieg jest oczywiscie bardziej skuteczne anizeli samymi hamulcami. Oczywiscie to 'spowalnianie' wystepuje zawsze po odjeciu gazu. Im nizszy bieg tym hamowanie jest mocniejsze.

Efekt zobaczysz jak podczas hamowania (bez puszczania klamki) wbijesz luz.

 

To jeszcze pytanie do znawcow. Dlaszczego silniki V skuteczniej hamuja niz rzedowki? (pytanie z mojej strony jest jak najbardziej powazne)

Edytowane przez mrf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy siła hamowania silnikiem zależyod układu cylindrów ale na pewno zależy od pojemności, im większa tym skuteczniejsze hamowanie silnikiem. w moim xvs1100 całkiem skutecznie da się zwolnić silnikiem, ostatnio w górach, podczas ostrego zjazdu ze szczytu po serpentynach musiałem mocno redukować ( hamować silnikiem ) by oszczędzić klocki, a i tak przypaliłem. ponieważ xvs jest ciężki, nie grozi mi raczej zablokowanie koła silnikiem ( oczywiście nie redukuję do jedynki przy 80 km/h ). Wracając do głównego pytania - zablokować koło ( tylne czy przednie ) jest łatwo i przy każdej prędkości i nie jest to jeszcze tragedia, ważne aby wyczuwać takie sytuacje i odpuszczać ( mówię o jeździe na wprost, bo w zakręcieto już całkiem inna bajka )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do Hikora: czy zawsze wciskasz sprzęgło przy odjęciu gazu?

Odpowiedź dla Tomka Kulika :biggrin:

Są przecież inne metody zmniejszania prędkości :flesje:

[...]Plynne opanowanie i regulacja gazem jest podstawowa umiejetnoscia i gaz jest glownym elementem kontroli motocykla[...]
[...]JAZDA NA WCISNIETYM SPRZEGLE JEST ZAWSZE BLEDEM BO TRACISZ KONTROLE[...]

Jeśli jadę sobie spokojnie i natrafiam na ostry zjazd, popuszczę gaz (powoli) i zjadę hamując silnikiem. Staram się nie hamować silnikiem w innych sytuacjach. Wyrabia to złe nawyki. Nie ma u mnie pojęcia "oszczędzania tarcz hamulcowych".

Jeśli jadę ostro, to w razie mocnego hamowania odpuszczam gaz w taki sposób aby koło było napędzane "neutralnie" w miarę wytracania prędkości. Oczywiście w międzyczasie redukuję biegi tak aby mieć 2/3 obrotów na zegarze.

zonq polecam Ci zaznajomienie się z zachowaniem się tylnego zawieszenia w trakcie używania tylnego hamulca oraz operowania gazem. Na przykład ten temat powinien Ci coś uzmysłowić.

Pozdrawiam.

hikor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnikiem mozesz hamowac przy kazdej predkosci, przy kazdej predkosci rowniez mozesz zblokowac kolo za mocna cisnac klamke, nawet przy 10km/h mozesz zaliczyc glebe, pewne jest jednak to, ze hamowanie silnikiem i hamulcami(umiejetne) jest skuteczniejsze niz uzywanie tylko jednego spowalniacza

silnikiem też można zblokować chwilowo koło, zależy jakie obroty mamy. też jestem za używaniem więcej niż jednego spowalniacza, w zasadzie to redukuje(ale nie do 1:) ) i do tego oba hamulce (tylny delikatnie ale naprawdę dużo daje)

 

 

Co ty z tym 200 ciągle :biggrin:

Gościu. Oczywiście, że sam silnik hamuje motocykl znacznie wyraźniej niż puszkę, ale jak lecę sobie 140 i 100 m przede mną wyjeżdża mi z bocznej naj***ny traktorzysta, to jednak hamuję hamulcami. Przy 200 tym bardziej bym radził.

 

jeśli ci coś nagle wyjedzie to już jest hamowanie awaryjne i tu nie ma czasu zbytnio na redukcje tylko tylny max a przedni mocne szybkie pujsacje. przy naprawdę dużej prędkości czasem lepiej spróbować coś ominąć bo hamowanie przy 200 to nie najlepszy pomysł( sorry że znowu 200:) )

Edytowane przez pootietang
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź dla Tomka Kulika ;)

Są przecież inne metody zmniejszania prędkości :D (...)

Nie odpowiedziałeś na pytanie.

 

silnikiem też można zblokować chwilowo koło, zależy jakie obroty mamy. też jestem za używaniem więcej niż jednego spowalniacza, w zasadzie to redukuje(ale nie do 1:) ) i do tego oba hamulce (tylny delikatnie ale naprawdę dużo daje)

 

jeśli ci coś nagle wyjedzie to już jest hamowanie awaryjne i tu nie ma czasu zbytnio na redukcje tylko tylny max a przedni mocne szybkie pujsacje. przy naprawdę dużej prędkości czasem lepiej spróbować coś ominąć bo hamowanie przy 200 to nie najlepszy pomysł( sorry że znowu 200:) )

Z czym można zblokować koło? Prędzej zablokować, ale do tego silnik musi zgasnąć.

Wybacz, ale Twój przepis na hamowanie "awaryjne" jest niebezpieczny i nie wolno go powielać.

 

 

Dobrej pogody życzę.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...