Gość Lukass Opublikowano 8 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2007 (edytowane) Witam Wszystkich. Kupiłem jakiś czas temu motocykl, Kawa en450, przypomnę, że jest to silnik GPZ900 przekrojony na pół, a więc większosć mechanizmów ta sama. Motocykl nie posiada oryginalnego airboxa, nie mogę nigdzie dostać, a z usa nie chcieli mi przysałać - dziady.Motocykl kupiłem ze stożkami na gaźnikach. Na początku miałem problemy, bo moto paliło ogromne ilosci paliwa (nawet 12), mimo, że stożki były czyste. Świece były czarne. Silnik miał ogromnego kopa powyżej 7 tyś obr i aż do czerwonego pola, jakby się turbina załaczała :buttrock: Powoli zminiejszałem poziom paliwa, do momentu, kiedy doszedłem do takiego poziomu, że pływak ledwie o milimetr otwiera kanał dolotowy do komory pływakowej. Paliwo ledwo co zlatuje. Swiece mam nadal przykopcone lekko. Zmieniła sie charakterystyka silnika. Mam założone takie stożki:http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e9c0ff782c8898e7.html - są to zwykłe okrągłe, mało widywane. Grzebiąc w necie, zauważyłem, że do GPZ900 zakładaja taki typ:http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6b5117ad86a4369e.html - typu owalnego i te stożki są zakładane dość często. Jeśli zmienię stożki z okrągłych na owlane, to czy to mi cos da, oprócz wyrzucenia kasy? Bo dziwne jest to, że moto po załozeniu stożków zaczał palić znacznie wiecej, a nie na odwrót.Czy pojemnosć stożka ma tu znaczenie? Patrzac na owlane, widać, że posiadaja wiekszą pojemność niz okrągłe małe. Jak sie ma długosc kanału dolotowego stożek-gaźnik do charakterystyki silnika? Mozecie podzielić sie ze mna swoimi przemyśleniami? Mam nowe: świece, zaworki iglic pływaków, membrany całe, kranik też cały (sprawdzałem), zawory są ustawione prawidłowo, paliwo ok, fajki i przewody WN nowe. Dysze zgadzaja sie z oznaczeniami w katalogu części.Motocykl odpala bez problemu, wkręca i zchodzi z obrotów prawidłowo, nie bierze nic oleju, w zimie rozkręciłem silnik, wszystkie luzy i średnice są w granicach przewidzianych przez manuala, przebieg leciutko ponad 70tyś km. Dziekuje za odpowiedzi. Edytowane 8 Września 2007 przez Lukass Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysy5g1 Opublikowano 8 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2007 a te Twoje stożki to nie są takie "za dychę" z allegro?jeśli tak to zmień na stożeczki K&N.. potem już tylko reg. gaźnika pod nowe filtry i powinno być git :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 8 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2007 Wiesz, niby nie wyglądają na tandetę, ale też nie są jakieś super extra. Moto z pod granicy Francuskiej tak juz z nimi przyjechało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Z Opublikowano 8 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2007 Może ktoś tuningował dysze wiertełkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2007 Poprzedni wlasciciel podniosl za wysoko poziom, bo po zalozeniu stozkow mial klopoty z jazda i stad to spalanie.Nie wiem czy z owalne stozki ci cos dadza lepszego niz obecne, zeby cokolwiek sprawdzic niezbedna bylaby hamownia. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 Z tego co zauważyłem, to gaźniki nie były nigdy rozkręcane, nie było żadnego śladu ingerencji w ich wnetrze, jedynie śruby od spustu paliwa z komory pływakowej były ruszane. Odległosc pływaka od płaszczyzny obudowy gaźnika ma wynosić 17mm, u mnie jest 23, w rezultacie czego, paliwo tylko sączy sie do komory pływakowej - tak minimalna ilośc do niej wpada, a świece i tak są przykopcone. Lipa. Gdy poziom zwieksze, to świece są czarne, silnik dusi się od nadmiaru paliwa. To wygląda mi na to, że stożki maja za małą powierchnię lub przepustowośc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 Ch..wi co to za wynalazek te twoje stożko-filtry. Jesli nie możesz wyregulować gaźników ( albo nie potrafisz) to poszukaj oryginalnego airboxu do tego motocykla. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 Napisałem że nie mogę znaleźdz, obdzwoniłem, wysyłałem mejle i nic. Raczej gaźnik, nie ważne jaki by to był, potrafię poprawnie wyregulować, w końcu to nie filozofia. Ale w tym przypadku, pomysły mi się kończa, chyba zmienie na wieksze stożki, albo zaczne jeździć całkowice bez nich, zobaczę wtedy co i jak, ewentualnie sam zrobie airboxy z puszek po konserwach :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
babyy Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 (edytowane) Nie wiem ale jesli piszesz o czarnych swiecach czyli ze ma za dzo paliwa to ja nie zmniejszal bym jego ilosci plywakiem bo to chyba niewiele da tylko sroba skladu mieszanki i polozeniem iglicy.jak to by nic nie dalo to zmniejszylbym dysze glowne albo zalowyl przelotowy wydech bo to tez moze miec wplyw. Bez hamowni i odpowiednich narzedzi ciezko bedzie ustawic i trzeba probowac metoda prob i bledow i wybrac najlepsze rozwiazanie. ps. Przy zalozeniu stozkow prawie zawsze bedziesz mial wieksze zuzycie paliwa. Wiecej powietrza = wiecej paliwa zeby sklad mieszanki byl odpowiedni. Edytowane 9 Września 2007 przez babyy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek.M Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 Coś słabo szukałeś tego airboxa, http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M399493 na zdjęciu wygląda że jest to czego ci trzeba, oblukaj, zadzwoń a może skończą się kłopoty. Pozdro Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 Ech.... tylko to jest model EN500, czyli juz posiada troche zmian w stosunku do mojego, ale dzięki :notworthy:Zadzwnonię, popytam, najwyżej kupie go i będę na gorąco docinał, przynajmniej będzie baza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek.M Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 (edytowane) Nie siedzę w tych modelach także nie znam różnic między rocznikami http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M379728 tutaj masz drugi na części i chyba ten którego szukasz?? Edytowane 9 Września 2007 przez Bartek.M Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 w sumie nie dawno przyszedł mi do głowy troche szalony pomysł:D Air box najważniejsza jest pojemnsoc środka;] sprubuj wykonac z kawałka rury PCV taka puche połaczyć wszysrtkiew gaxniki z ta pucha i wtedy sprubowac;) Pomysł moze wydawac sie głupi ale moze zadziałać:biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 Ja kiedyś kombinowałem z przeróbkami dolotu i zamiast tych tandetnych stożków używałem filtrów powietrza od malucha... Przepustowość wystarczająca bo oryginalnie jeden filtruje powietrze na pojemność 650.. Cena za sztuke nie przekracza 5zl więc do prób można kupić.. W wielu motocyklach widziałem przeróbke na ten filtr, gdyz mozna go często wymieniać a jakośc wykonania nie odbiega od "zachodnich filtrów".. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
henio Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 Swego czasu w wsoim GSX zakładałem właśnie takie stożki. Problemem nie było zwiększone (całkowicie w normie 5-6l) zużycie paliwa a dziura w pewnym zakresie obrotów i straszny chałas zasysanego powietrza. Temat zarzuciłem po zakupieniu orginalnych króćców. Myślę że ktoś cos przekombinował z podnoszeniem iglicy lub zwiększaniem dysz głównych. A tak przy okazji. W związku z przebudową mojej FJ mam zamiar założyć filtry stożkowe K&N. Może ktoś ma jakieś doświadczenia z zakładaniem tych filtrów.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.