Skocz do zawartości

czyszcenie zacisków hamulcowych krok po kroku


Ario
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

odnowie temat bo mam problem z przednimi hamulcami.

 

Po czyszczeniu zaciskow, tloczkow, uszczelek (moim zdaniem calkiem dokladnym czyszczeniu) caly czas mam mocne tarcie hamulcy. Na tyle mocne ze kolo nie wykonuje nawet 1/4 obrotu :(

 

Zle/niezbyt dokladnie czyscilem -> powtorzyc czyszczenie czy moze problem moze lezec gdzies indziej?

 

Z gory dzieki za pomoc.

Pozdro

Konik

skontroluj pompke przy klamce!moze nie odbija do konca,bo tam tez jest tloczek,ktory sie mogl zapiec

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...

a ja mam takie pytanie czy przy czyszczeniu tłoczków mozna uzyc papieru sciernego takiego drobnego np. 1000 albo 2000??

 

czy wystarczy namoczyc szmatke w plynie hamulcowym i zetrzeć syf?

 

oczywiscie mowa o tych czesciach na ktorych neima oring'ów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam takie pytanie czy przy czyszczeniu tłoczków mozna uzyc papieru sciernego takiego drobnego np. 1000 albo 2000??

 

czy wystarczy namoczyc szmatke w plynie hamulcowym i zetrzeć syf?

 

oczywiscie mowa o tych czesciach na ktorych neima oring'ów

 

tylko szmatka i płyn hamulcowy, papierem ściernym zniszczysz tłoczek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki!

 

Swoja droga to dziwna sprawa jest. Nastepnego dnia popoludniu, po odpowietrzeniu klocki tra o wiele lzej! na tyle ze zdecydowalem sie chwilowo sprawe zostawic do weekendu kiedy bede mial wiecej czasu.

 

Dzieki za pomoc.

Pozdro

Konik

 

Sprawdź w jakim stanie są tarcze. Czy nie są zabrudzone bądź krzywe. Pozdr.

 

aha, ale cos mi sie obiło o uszy ze do czyszczenia tloczkow to najlepszy papier scierny 2000 albo 1000 :icon_rolleyes:

 

byc moze jestem w bledzie :icon_razz:

 

Nie może, a na pewno :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mam jeszcze takie pytanie co do tych tłoczków :biggrin:

 

mianowicie to normalne jest że te tłoczki cofaja sie tak opornie kiedy zacisk jest zdjęty ze swojego miejsca?

dokladniej mowiac to musze dwoma rękoma cofać tłoczek żeby sie cofnął tak zeby wlozyc nowe klocki

 

z jakim wlasciwym oporem powinny przesuwać się te tłoczki? :wink:

 

i czy jeszcze ktos moglby mi wytlumaczyc dlaczego jeden tloczek jest wiekszy od drugiego w zacisku?

przeciez takie cos moze spowodowac ze z jednej strony bedzie klocek sie mocniej scierał :icon_razz:

http://images40.fotosik.pl/147/3a88b827754f049f.jpg

Edytowane przez Szynka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bój, klocek się nie będzie mocniej ścierał z jednej strony dopóki oba tłoczki wyczyścisz i zmontujesz posmarowawszy tłoczki troszkę DOT 4ką.

Tłoczki tak właśnie ciężko mają się chować, to norma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Przy hamulcach proszę nie używać ani wd40 ani nafty, tylko i wyłącznie płyn hamulcowy, także jako "penetrator"...

 

Jak juz zalałeś, to od razu szukaj zestawu naprawczego tłoczka...

 

ale moim zdaniem, najlepiej kupić sprawną kompletną używkę na allegro...szczególnie jak po rozebraniu tego ze zdjęcia..okaże się, że będzie miał głębokie duże rysy...

Edytowane przez jannikiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...