korekson13 Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Witam.Miałem zapieczony tłoczek w tylnym hamulcu. Doradzono mi wyciągnięcie i oczyszczenie, co zrobiłem, a następnie posmarowanie go jakimś smarem do zacisków. I z tym mam problem. Czy to aby jest niezbędne, a jeżeli tak to czy można to czymś zastąpić (np: olej silnikowy), bo chodziłem po mechanikach i nikt nic nie wie o smarze do hamulców. Czy ktoś może mi podać jakąś konkretną nazwę takiego smaru (zachodniego, mieszkam w anglii)?Wielkie dzięki za pomoc!!! :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Witam.Miałem zapieczony tłoczek w tylnym hamulcu. Doradzono mi wyciągnięcie i oczyszczenie, co zrobiłem, a następnie posmarowanie go jakimś smarem do zacisków. I z tym mam problem. Czy to aby jest niezbędne, a jeżeli tak to czy można to czymś zastąpić (np: olej silnikowy), bo chodziłem po mechanikach i nikt nic nie wie o smarze do hamulców. Czy ktoś może mi podać jakąś konkretną nazwę takiego smaru (zachodniego, mieszkam w anglii)?Wielkie dzięki za pomoc!!! :icon_mrgreen: Smar nie jest konieczny, wypoleruj dokładnie tłoczki i prowadnice szmatką i płynem hamulcowym i to zwykle wystarcza. Pozdrwiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korekson13 Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2007 No właśnie podobne zdanie znalazłem w innym poście.Dzięki Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Chyba chodzi o paste do tloczkow, a nie smar. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid482 Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2007 tylko pamietaj jak będziesz czyścił to bardzo cienkim papierkiem ściernymnajlepiej jakimś 2000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Zaden papierek, czyscisz tylko plynem hamulcowym i szmata - caly brud sie rozpusci. Korundu z papieru ciezko sie pozbyc, a latwo nim zalatwic uszczelki. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Papier ścierny to tylko jak są zadziory... po co niszczyc niepotrzebnie tłoczki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wieniek Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Pasta do tłoczków hamulcowych " Brake cylinder paste" firmy ATE, kosztuje to grosze, jakieś 3zl za tubkę (taką malutką), kupisz praktycznie w każdym sklepie motoryzacyjnym. Osobiście zawsze na to składam zaciski, i jest :lalag: . Jak się pytałeś o smar do hamulców to nic dziwnego, że kręcili głowami, bo kto smaruje hamulce :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Sa rozne szkoly skladania zaciskow, ja tak jak wiekszosc mechanikow na tym forum uwazam paste tylko jako czynnik utrwalajacy zanieczyszczenia w miejscu, gdzie ich byc nie powinno.Skladam zawsze na plyn hamulcowy, przy zaciskach plywajacych smar przydaje sie do smarowania prowadnic zacisku i prowadnic klockow ( miejsca w zacisku gdzie chodza stalowe boki klockow ). Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wieniek Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2007 uważam pastę tylko jako czynnik utrwalający zanieczyszczenia w miejscu, gdzie ich być nie powinno.Składam zawsze na płyn hamulcowyTak jak napisałeś Adamie, jest kilka szkół, ja uważam że płyn hamulcowy posiadając właściwości higroskopijne, w żaden sposób nie zabezpiecza korpusu zacisku przed utlenianiem, natomiast pasta montażowa wywiązuje się z tego zadania i na dodatek zabezpiecza przed zapiekaniem się tłoczków w zacisku. Fakt, że przed pojawieniem się na naszym rynku zachodnich specyfików, składałem zaciski właściwie tylko na płyn hamulcowyPozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tasek Opublikowano 6 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2016 Ja stosuję Wurth Syntetyczny smar do cylinderków hamulcowych, hydraulicznych układów hamulcowych. Naprawdę jest superZapobiega zapiekaniu się tłoczków w cylinderkach hamulcowych,Powoduje zwiększenie szczelności i ułatwia montaż elementów hamulców,Chroni przed korozją,Przedłuża żywotność cylinderków hamulcowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nico Opublikowano 6 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2016 Odpowiedział po 9 latach.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 6 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2016 Kolejny górniczy rekord padł :-) A odnośnie tematu - zawsze składam na płyn hamulcowy i nigdy, przenigdy nie wolno używać płynów na bazie ropy naftowej... te pasty są dobre, jak: ma się gumowe harmonijki na tłoczkach i się jeździ we względnie czystym środowisku... a tak to:- pasta do hamulców + krzem z piasku = wiadomo co Ot co... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bruns Opublikowano 6 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2016 A gdzie Jankiel widziałeś zaciski bez osłonek przeciw kurzowych ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 7 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2016 Oooo, chińczyki różne rzeczy potrafią zrobić, nawet zawór ssący z gównolitu :icon_mrgreen: ... jeszcze nie raz potrafią zadziwić hahahahhahahahaAha, żeby nie było, nie widziałem takich osłonek przecikurzowych w paru amerykańskich konstrukcjach, ostatnio w Iron Horsie...żeby nie było... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.