Skocz do zawartości

wykrecenie opornej sruby


Guzik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

przepraszam jesli tak błahy problem nie licuje z poziomem dyskusji tutejszych Mistrzów Mechaniki, ale...

probuje pozbyc sie jednej sruby ktora tkwi w moim moto od chwili wkrecenia jej w fabryce w Japonii w 1982 r.

za cholere jej nie moge ruszyc. psikalem ja juz roznymi shitami typu wd40 a nawet zalewalem cola. i nic.

macie jakis patent zeby wykrecic takie dziadostwo? bo ja juz troche zniszczylem glowke od prob.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam>>> Faktycznie czasem zbuntowana śruba potrafi dokuczyć . Nie napisałeś w co jest wkręcona ( aluminium czy stal) ale zakładam że w stalowy element ramy. Jeśli nie pomogły zadne wynalazki typu "WD",Cola lub płyn hamulcowy to musisz użyć siłowej metody ( młotek i przy....bać jej kilka razy w łeb)i pamiętaj że odkręcać musisz dobrej jakości kluczem i robić to z wyczuciem a i tak istnieje prawdopodobieństwo że ją urwiesz lub łeb się uszkodzi . Można spróbować podgrzać ją palnikiem (oczywiście jeżeli nie ma tam elementów z gumy itp.) ta metoda zawsze pomaga . Czasem śruby są tak zapieczone że nie pozostaje nic innego jak nawiercanie i gwintowanie ale to ostateczność a puki co próbuj i życzę powodzenia . Pozdro...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sruba jest sruba blokujaca linke predkosciomierza w przednim kole. wiec przypalanie nie bardzo bo to jest element lakierowany a po drugie nie wiem co jest w tym slimaku ktory przenosi obrot z kola na linke.

stara linke wyjalem i chcialem zalozyc nowa.

Sruba jest normalna z otworem krzyzakowym. wiec mozna ja podejsc tylko srubokretem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyłóż do niej mocny śrubokręt i stuknij mocno w śrubokręt, ale z wyczuciem, następnie całym ciałem przyduś śrubokręt to śruby o pokręć w lewo. Ostatecznie, jeśli nie żal Ci śruby to bierzesz ostry śrubokręt przystawiasz do czubka ale tak od boku i prostopadle do śruby o stukasz młotkiem w śrubokręt. Napisz jakie skutki. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te japońskie śruby z łbem krzyżakowym to badziewie. Rozbierałem niedawno nowy motocykl - horror. Wszystkie zapieczone, materiał to plastelina i podejście do niektórych utrudnione. Możesz jeszcze spróbować naciąć łeb brzeszczotem i dygnąć ją płaskim śrubokrętem, wymień potem na jakąś normalną, polską w klasie 8,8 z łbem sześciokątnym czy jakim tam chcesz. Powodzenia.

PASTOR GARAGE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

przepraszam jesli tak błahy problem nie licuje z poziomem dyskusji tutejszych Mistrzów Mechaniki, ale...

probuje pozbyc sie jednej sruby ktora tkwi w moim moto od chwili wkrecenia jej w fabryce w Japonii w 1982 r.

za cholere jej nie moge ruszyc. psikalem ja juz roznymi shitami typu wd40 a nawet zalewalem cola. i nic.

macie jakis patent zeby wykrecic takie dziadostwo? bo ja juz troche zniszczylem glowke od prob.

***hej. jak juz nic nie pomaga - trzeba smerfowac...

z tego co piszesz - jest dojscie do opornej sztuki. najpierw zrob to, co napisano wczesniej - przypierdol jej mlotkiem, srobokretem (chodzi o to, zeby ja "ruszyc"). jak nie pusci - bierzesz przecinak i mlotek, robisz naciecie we lbie "z boku" (prostopadle do osi sruby, dosc gleboko), a potem wsadzasz przecinak w powstałe miejsce i z pomoca mlotka delikatnie obracasz, jakbys wykrecal.

plusy: jeszcze nie widzialem sruby, ktora by nie puscila na takie dictum

minusy: to jest metoda z zakresu kowalstwa :crossy: wiec sruba do wyjebania a i nierzadko poobtlukiwane jej otoczenie.

no ale tonący...

diz!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest też metoda totalna..... ale nie wiem jak się sprawdzi w okolicy twojej śruby.

 

Sprawdzana na śrubkach mocujących stojan z cewkami w DT80MX .... bierzesz migomata i dospawujesz do łba śruby którą chcesz usunąć śrubę z normalnym łbem na klucz...następnie odkręcasz śrubę tą przyspawaną śrubą :icon_question: nie dość ze masz bardzo dobre mocowanie za pomocą klucza dodatkowo ciepło przy spawaniu najprawdopodobniej poluzuje zapieczoną śrubę....

 

po takiej operacji śrubki z bloku silnika wychodziły jakby były dokręcone przez 4 latka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest też metoda totalna..... ale nie wiem jak się sprawdzi w okolicy twojej śruby.

 

Sprawdzana na śrubkach mocujących stojan z cewkami w DT80MX .... bierzesz migomata i dospawujesz do łba śruby którą chcesz usunąć śrubę z normalnym łbem na klucz...następnie odkręcasz śrubę tą przyspawaną śrubą :icon_question: nie dość ze masz bardzo dobre mocowanie za pomocą klucza dodatkowo ciepło przy spawaniu najprawdopodobniej poluzuje zapieczoną śrubę....

 

po takiej operacji śrubki z bloku silnika wychodziły jakby były dokręcone przez 4 latka :D

 

 

znam ten sposob, jak rowniez podgrzewanie palnikiem itp... ale jak napisalem wczesniej elementy sa lakierowane i w dodatku moge uszkodzic mechanizm slimaka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...