Skocz do zawartości

lepiej z owiewka czy bez????


Rekomendowane odpowiedzi

witaj,

 

ja do swojego nakeda zalozylem krotką owiewke (ok15-20 cm ponad zegary), roznica taka ze owiewka rozbijajac powietrze puszcza mi caly wiatr na kask a przed zalozeniem szło na klatę. teraz musze wyczuc punkt w ktorym ciag powietrza przechodzi mi na szybke a nie pod brode, wtedy jest prawie ok, ale jak sa jakies zawirowania to trzepie mocno łbem, przy mocnym pochyleniu (broda w zegarach) wiaterek przechodzi ponad tobą :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat małych szybek do nakedów był na forum: IMHO bez sensu, ja do xj-ty założyłem dość wysoką żeby miało to widoczny efekt, a przy tym wąską żeby jeszcze motocykl nie wyglądał jak traktor :D

jakoś się udało: szyba wysoka na ca 30cm, a przy tym wąska wyrzuca podmuch ponad kask/ na górną część kasku, a bokami podmuch idzie po ramionach (wyraźnie czuć). efekt był taki, że prędkości na odpowiedniej drodze wzrosły mi z około 110-120 do 140kmh

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... ja kupiłem taka prostą przykręcana na 4 śruby imbusowe ... jak jeżdżę po mieście .... to jeżdżę bez szybki (podoba mi sie wygląd nakeda) ... jak wybieram sie na przejażdżke powyżej 100 km ... przykręcam 4 imbusy i jade z szybką ... prędkośc wygodna wzrosła ... do ok 140 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tjaaa... różnice w postrzeganiu:

pojechałem na jazdy testowe karawaną suzuki, przeleciałem się banditem 1250 i v-stromem 650. ten pierwszy chciałem ocenić w porównaniu do mojej bawarki. silnik świetny, ale reszta... szyba owiewki kończy się na wysokości nadgarstków (no, może połowy przedramienia). osłona przed wiatrem IMHO prawie żadna - lepsza niż w dl650, ale przy prędkości powyżej 160kmh już nie mogłem sobie znaleźć pozycji, żeby nie dmuchało w łeb; i wcale mnie to nie dziwi

tymczasem czytam opisy z tych samych przejażdżek na grupie-południe i cóż widzę..? gość przejechał się tym samym banditem i twierdzi, że ma świetną osłonę przed wiatrem! wiedziałem, że jestem wymagający, ale że aż tak..?

wnioski: jednym taka miniaturowa szybka wystarczy, inni będą sobie wmawiali, że dobrze wydali kasę, jak już wydadzą. a jak dla mnie szyba ma być wysoka, a jeśli jest wąska to nie psuje zanadto linii nakeda :buttrock:

jsz

Edytowane przez jeszua
„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym posiadał jakiegoś naked bike'a (np. Inazumę 750/1200) i zamierzał używać go także do turystyki, to zapewne założyłbym mu akcesoryjną szybę, jednak nie za wysoką, coby turbulencje nie były zbyt silne.

Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zawsze zostaje jeszcze kwestia esetyki - czasem ważniejsza od samych walorów eksploatacyjnych. Generalnie szyki w nikedach potrzebna tylko do dalszych jazd i z większymi prędkościami. Jeżeli jest mał - generalnie już było opisywane, daje więcej szumu na kasku, przy dużych szybach, motor wygląda śmiesznie.

Najlepiej założyć 2-3 rodzaje szybek i pojeździć - wtedy sprawdzisz jak do Ciebie będzie pasowała szyba. Ja w końcu zostałem przy akcesoryjnej do danego modelu (miałem 2 uniwersalne i nie sprawdzały się za bardzo)

pozdr

Kris

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak.

Ćwiczyłem temat w poprzednim shadow i wyszło:

- najładniejsza, mała szybka, poza walorami estetycznymi spowodowała, że moto stało sie nieużyteczne - powyżej 80 km/h turbulencje na wysokości głowy stawały sie nie do zniesienia

- brzydka duza szyba częściowo rozwiązała problem, tzn turbulencje przeniosły sie ponad czachę i nie były tak odczuwalne, jednak obserwacja nawierzchni drogi i czucie moto w moim przekonaniu zeszło na psy; poza tym pojawił sie efekt dopychania do szyby, nieciekawy z mojego punktu widzenia, choć pewnie turystycznie akcepowalny

W obecnym xtx mam fabryczną ostrą miniowiewkę i taki patent pasuje mi najbardziej. Jej działanie najlepiej ocenić po jeździe w dopasowanej koszulce lub czymś niełopoczącym w tym stylu - powietrze jest rozciete w taki sposón, że na tułów nic nie dmucha natomiast na czache przyjmuję pełen podmuch bez zawiriwań. Starczy dobry kask i po sprawie - do 140 km/h spokój.

Edytowane przez compucar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zainstalowałem na hornecie owiewkę z ebay'a - wygląda to tak :

 

Różnica wyczuwalna jest dopiero powyżej 120 kmh, ale wtedy komfort jazdy rzeczywiście jest wyższy niż bez owiewki - przy lekkim pochyleniu do przodu pęd powietrza nie trafia w klatę tylko już na kask, a to nie jest już takim problemem :)

W moim przypadku - dzięki temu kawałkowi plastiku przekroczyłem barierę 200 kmh i to z małą górką, przedtem max to było ok. 180, bo przy tej prędkości bez owiewki pozycja na moto zmieniała się w pozycję "na supermana" :D

 

Co do estetyki - moim zdaniem wygląda nieźle, minusem jest tylko to, że zasłania piękne chromowane zegary :biggrin:

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak wtrącę-używał ktos do XTZ 750 szyby MRA tej podwyższonej z lekkim zagięciem? Jestem dość wysoki, i oryginalna szyba jest troszkę za niska, a nie bardzo mi się chce jeździć w przykurczu. Chciałbym sobie polepszyć komfort jazdy, i przy okazji rozsądnie wydac pieniądze.

Dzięki i pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszua, wysocy goście (jak ja i pewnie ty) mają zawsze problem z aerodynamiką ;) jak motocykl testuje konus, to jest rozcapierzony (leży na motocyklu) i wtedy nawet miniowiewka daje osłonę. Ale jak tu się przy prawie 1.90 poskładać, żeby się za tę owiewke schowac???

Pzdr Seb

www.ducati-klub.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- brzydka duza szyba częściowo rozwiązała problem, tzn turbulencje przeniosły sie ponad czachę i nie były tak odczuwalne, jednak obserwacja nawierzchni drogi i czucie moto w moim przekonaniu zeszło na psy

Bardzo ważne jest, żeby szyba nie kończyła się wyżej od naszych oczu. W przeciwnym razie istnieje niebezpieczeństwo, że widoczność ulegnie znacznemu pogorszeniu, zwłaszcza gdy szyba będzie już porysowana (a prędzej czy później będzie) i zaczną się robić refleksy (szczególnie uciążliwe podczas jazdy w nocy). Wtedy czasem trzeba się wychylać zza szyby, żeby coś widzieć, ale w takiej sytuacji posiadanie wiatrochronu mija się z celem.

Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszua, wysocy goście (jak ja i pewnie ty) mają zawsze problem z aerodynamiką ;) jak motocykl testuje konus, to jest rozcapierzony (leży na motocyklu) i wtedy nawet miniowiewka daje osłonę. Ale jak tu się przy prawie 1.90 poskładać, żeby się za tę owiewke schowac???

 

ale ja mam raptem około 6 stóp na długości... :D

tylko jak wspomniałem lubię wygodę i moja bawarka ma taką http://www.twistedthrottle.com/trade/productview/988/361/ szybę, przy wyraźnie większej niż w bandicie przedniej owiewce :clap:

 

co zasadniczo nie zmienia faktu, że zaczynałem jazdy od choppera bez żadnej szyby, żeby stylowo wyglądał, a potem w miarę przyrostu jeździeckich doświadczeń przesiadałem się na sprzęty coraz lepiej osłaniające przed wiatrem. niby można grubo przekroczyć prędkość dopuszczalną na autostradzie i zupełnym golasem, podobnie jak lecieć powyżej 200kmh moją bawarką: ale ani jedno, ani drugie nie jest do takiej jazdy stworzone. po raz kolejny więc potwierdza się stwierdzenie, że dobierać motocykl i wyposażenie należy pod potrzeby; albo pod zmysł estetyczny, ale wtedy należy się liczyć z zejściem komfortu na znacznie dalszy plan...

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...