Skocz do zawartości

Strzela mi z wydechów


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

XVS 1100 rocznik 2003, przebieg 8000 km.

Jakiś czas temu zaczął niezdrowo, bardzo głośno strzelać z wydechów (po parę razy przy każdym schodzeniu z obrotów).

Gażniki zostały sprawdzone (czyste) i zsynchronizowane. Strzały pojawiają się trochę rzadziej ale nadal

daleko do normy. Dodam że świece są nowe i w porządku. Wydechy są akcesoryjne, trochę glośniejsze od fabrycznych, ale nie puste.

 

Ktoś ma jakiś pomysł co może jeszcze być odpowiedzialne za strzelanie z wydechów?

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobny efekt - ale tylko na zimnym silniku.

 

w jaki sposób się zwiększa ilość paliwa?

czy to trzeba robić zgodnie z jakimiś przyżądami?,

czy po zwiększeniu paliwa trzeba synchrozować gaźniki?

 

Czy da się to wykonać "w garażu" - czy tylko serwis ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W GAZNIKU NA IGLICY JEST ZAPINKA I TA ZAPINKA ODPOWIADA ZA POZIOM PALIWA MOZNA ALBO ZMNIEJSZYC ALBO ZWIEKSZYC -JASNE ZE GARAZ-SRUBOKRET I NIC WIĘCEJ.TYLKO JA TE ZABIEGI WYKONYWAŁEM W ENDURO ALE W KONCU KAZDY MOTOR MA GAZNIK/I WIEC TA SAMA DROGA.POZDROO

Edytowane przez mackon4089
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzięki za wskazówki, będę kombinował.

 

Siema,

 

I wykombinowałeś coś? :bigrazz:

Ja mam też takie objawy jak i Ty... Jak odkręcam i zamykam nagle przepustnicę, to...BUM! :) A czasami 2 razy BUM! :D

Może to i zabawne z początku, szczególnie jak strzelasz przed maską typowi co chciał się ścigać :P ale na pewno nie jest to objaw normalny...

 

Ja mam filtr powietrza K&N.

 

Ktoś mi kiedyś podpowiadał, że trzeba przeregulować gaźniki - zmodyfikować skład mieszanki i ponoć będzie git... Nurtuje mnie jak to zrobić, żeby dobrać ten skład optymalnie...

Kurde...Miałem nadzieję, że ktoś już ten temt przerobił i ma rozwiązanie :)

 

Pozdro,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema,

 

I wykombinowałeś coś? :bigrazz:

Ja mam też takie objawy jak i Ty... Jak odkręcam i zamykam nagle przepustnicę, to...BUM! :) A czasami 2 razy BUM! :D

Może to i zabawne z początku, szczególnie jak strzelasz przed maską typowi co chciał się ścigać :P ale na pewno nie jest to objaw normalny...

 

Ja mam filtr powietrza K&N.

 

Ktoś mi kiedyś podpowiadał, że trzeba przeregulować gaźniki - zmodyfikować skład mieszanki i ponoć będzie git... Nurtuje mnie jak to zrobić, żeby dobrać ten skład optymalnie...

Kurde...Miałem nadzieję, że ktoś już ten temt przerobił i ma rozwiązanie :)

 

Pozdro,

 

 

 

Witam >>> gdzies juz czytałem że po zastosowaniu akcesoryjnych wydechów ( pustych lub półpustych ) strzały stają się normą ...>>> Wydaje mi się że były ostatnio posty na ten temat Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

W mojej Virago 750 miałem także strzelanie z kominów.

 

Pojechałem na regulację + synchro gaźników.

Okazało się, że mieszanka była zbyt uboga.

Po regulacjach strzałów już nie słyszałem nawet po ostrym zamknięciu manetki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo.

W ubiegłym sezonie nic mi nie strzelało, natomiast jakiś miesiąc temu też zaczął mi strzelać - w momencie zamykania gazu - jak schodzi z obrotów, nie za kazdym razem ale dość często.

Też mam puste wydechy - ale jak wspomniałem - w zeszłym sezonie było czyściutko.

Zostawiłem motocykl u mechanika i dziś się okaże czy zabawy z gaźnikami coś pomogą.

Edytowane przez Mikosław
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

po pewnym czasie znalazłem przyczynę strzelania.

Pękniety gumowy przewód w instalacji doprowadzającej powietrze z filtra do gażników.

Co ciekawe ten przewód był inaczej poprowadzony niż w orginale (jakieś przeróbki).

 

tu adres do schematów dotyczacych sprawy:

http://www.mrcycles.com/fiche_section_deta...=2003&fveh=1167

 

Najpierw trzeba zmienić na kategorię "EXHAUST" i teraz tak:

gumowe przewody (elementy 23 i 25) normalnie powinny biec od metalowych rurek (elementy 26 i 27) do podzespołu "Air induction system" (element 18).

 

Natomiast u mnie jeden gumowy przewód łączy wyjścia z rurek 27 i 26 (to ten był pękniety), a drugi łączy oba wyjścia z elementu 18 (Air induction system).

 

Może ktoś się orientuje o co chodzi z tą przeróbką?

Bedę wdzięczny za wytłumaczenie :biggrin:

 

P.S. Sorry za łopatologiczne opisy

Edytowane przez Vanishing Point
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

po pewnym czasie znalazłem przyczynę strzelania.

Pękniety gumowy przewód w instalacji doprowadzającej powietrze z filtra do gażników.

Co ciekawe ten przewód był inaczej poprowadzony niż w orginale (jakieś przeróbki).

 

tu adres do schematów dotyczacych sprawy:

http://www.mrcycles.com/fiche_section_deta...=2003&fveh=1167

 

Najpierw trzeba zmienić na kategorię "EXHAUST" i teraz tak:

gumowe przewody (elementy 23 i 25) normalnie powinny biec od metalowych rurek (elementy 26 i 27) do podzespołu "Air induction system" (element 18).

 

Natomiast u mnie jeden gumowy przewód łączy wyjścia z rurek 27 i 26 (to ten był pękniety), a drugi łączy oba wyjścia z elementu 18 (Air induction system).

 

Może ktoś się orientuje o co chodzi z tą przeróbką?

Bedę wdzięczny za wytłumaczenie :lalag:

 

P.S. Sorry za łopatologiczne opisy

 

Sprawa z AIS jest banalnie prosta- jest to system poprawiajacy czystość spalin tak by miesciły się w normie Euro. Połącznie o którym piszesz powyżej to najprostszy sposób na obejscie ( zamknięcie AIS) przez co pogarszasz czystość spalin ale zyskujesz pare NM w momencie obrotowym zwłaszcza w dolnym zakresie obrotów. Czyli krótko moto jest żwawsze :biggrin: . Więc moja rada wymień rurkę i pozostaw połączenia tak jak były. Wazne jest tylko byś sprawdził czy rurka łącząca króciec z gaźnika z elementem AIS (nr19) jest również zaślepiona- bo powinna być tez zamknięta(przez zaslepienie , zagięcie etc) by odcięcie działało poprawnie.

Mam nadzieje, że masz jasność w temacie. :wink:

Edytowane przez Unek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...