dark_rider Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 (edytowane) Nalewam oleju w mojej virago 750 pod górna kreske. Pojezdze trochę, zostawiam motocykl na noc na stopce centralnej. Patrze w okienko, a oleju dużo za dużo. Zlewam nadmiar go górnej kreski. Pojeżdzę trochę, a oleju wtedy po odstaniu kilku godzin mniej więcej w połowie okienka :D :P I tak w kółko. Naleje to po nocy jest za dużo. Zleje to jest go za mało... O CO TU CHODZI?! ILE POWINNO BYC OLEJU ?! Edytowane 1 Czerwca 2007 przez dark_rider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Po mojemu to postaw motocykl na kołach (nie na centrali ani na kosie) i nalej do połowy okienka na zimnym odstanym silniku. I skontroluj po jakimś czasie w tych samych warunkach czy coś się zmieniło. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 w połowie okienka będzie ok :Dpodejrzewam, że jak nalewasz do górnej kreski, to gęsty olej nie ścieknie w całości od razu - ścieka stopniowo i stąd po odstaniu masz za wysoki poziommoto ma określoną tolerancję, zostaw w połowie pomiędzy górną i dolną kreską i tylko sprawdzaj co jakiś czas, czy nie ubywa/ przybywajsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devilwizard Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 (edytowane) Jest też wersja najgorsza, puszcza ci paliwo, do cylindrów jak stoi, i przecieka do oleju, ale to jóż smętna sprawa, albo jeśli masz tam chłodnice oleju, to może z niej wolno spływaćA jak masz zadużo to odmą wydmucha, i dlatego lepiej do połowy okienka, lać, jak nie spadnie poniżej dolnej krechy to zostaw w spokoju Edytowane 1 Czerwca 2007 przez devilwizard Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 (...) albo jeśli masz tam chłodnice oleju, to może z niej wolno spływać nie ma :icon_exclaim:jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dark_rider Opublikowano 1 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 (edytowane) w połowie okienka będzie ok :icon_exclaim:podejrzewam, że jak nalewasz do górnej kreski, to gęsty olej nie ścieknie w całości od razu - ścieka stopniowo i stąd po odstaniu masz za wysoki poziommoto ma określoną tolerancję, zostaw w połowie pomiędzy górną i dolną kreską i tylko sprawdzaj co jakiś czas, czy nie ubywa/ przybywajsz No niby tak, ale ile on może ściekać? Przez 2 godz po odlaniu nadmiaru do górnej kreski, przejechaniu paru km i odstawieniu moto jest go tylko do połowy okienka... Olej to Motul 15W50 zmieniony 100km. temu, więc jest raczej rzadki... Jest też wersja najgorsza, puszcza ci paliwo, do cylindrów jak stoi, i przecieka do oleju, ale to jóż smętna sprawa, albo jeśli masz tam chłodnice oleju, to może z niej wolno spływać Też to wziąłem pod uwage, tym bardziej, że jakiś czas temu miałem problem z kranikiem... Odłącze króćce i sprawdze czy się benzyna nie sączy... Edytowane 1 Czerwca 2007 przez dark_rider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Za wariantem z kranikiem przemawia jeszcze jedna sprawa- jeśli paliwo ci spływa do silnika to przed jazdą wydaje ci się że oleju jest dużo . pojeździsz troche - dostanie temperatury i paliwo jako że jest bardzo "lotne" wyparuje i na okienku pokazuje stan mniejszy niz po jeździe Oczywiście jeśli to o to chodzi to po usunięciu usterki było by bardzo dobrze :biggrin: wymienic olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dark_rider Opublikowano 1 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 (edytowane) Nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie... Może ja po prostu robie coś nie tak z tym cholernym kranikiem? :banghead: Chodzi mi konkretnie o sposób ustawiania. Kranik ma "skrzydełko" z jednej strony cieńsze, z drugiej grubsze. Pytanie- która strona wskazuje aktualne ustawienie? Cieńsza, czy grubsza? Sprawa zasadnicza, gdyż do dołu jest "ON" do góry "PRI", a wiec nastawiając na ON węższą stroną, może okazać się, że jest ciągle PRI i benzyna sobie leci przez gaźniki do cylindrów, a potem do paliwa!! :icon_mrgreen: :icon_razz: Edytowane 1 Czerwca 2007 przez dark_rider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dono Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 po zrobieniu kilku kilometrów masz olej do połowy okienka bo rozprowadza się po silniku, w głowicy itp.kiedy ostygnie i spłynie na dół silnika jest go w okienku za dużo. wg. nie przejmuj się, zalej na zimnym silniku tak od połowy do górnej kreski i będzie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raff84 Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 olej sprawdza sie wg zalecen na przyklad suzuki w ten sposob (wyczytalem w serwisowce) :na rozgrzanym silniku, wylaczasz zaplon.stawiasz go zeby byl prosto i czekasz minute i sprawdzasz stan oleju w okienku.I to jest prawidlowy odczyt.tyle napisali w serwisowce. Na zimnym sie nie sprawdza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek3210 Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 Na stronie Castrola wyrzuca mi że powineneś zalać 3.1Litra zresztą dla innych zainteresowanych wrzucę linka do strony http://www.castrol.com/castrol/castrolhome...categoryId=3175 SZUKAćIE OPCJI DOBIERZ OLEJ DO SWOJEGO SAMOCHODU a później zaznaczacie opcję motocykle.Wszytko podane jak na dłoni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devilwizard Opublikowano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 Sprawa zasadnicza, gdyż do dołu jest "ON" do góry "PRI", a wiec nastawiając na ON węższą stroną, może okazać się, że jest ciągle PRI i benzyna sobie leci przez gaźniki do cylindrów, a potem do paliwa!! Ta cieńsza strona wskazuje ustawienie, najlepiej wyjmij przewód i ustaw cienkim na on i jak nie cieklnie znaczy że jest OK, a jak ustawisz na PRI i będzie lecieć znaczy że jest NIEHALO... Jakoś tak, ale mój kumpel ma bandita i ta sama historia, dopiero po 3 wymianie oleju zajażył, ale ma teraz inny zgryz urwał śrubę i opadło całe mocowanie od miski olejowej przy kanałach olejowych ehehehehehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 A nikt nie wpadł na pomysl rozszerzalnosci cieczy (oleju) pod wpływem temperatury? A tak jest, ze na ciepło jest go wiecej. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekL Opublikowano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 A nikt nie wpadł na pomysl rozszerzalnosci cieczy (oleju) pod wpływem temperatury? A tak jest, ze na ciepło jest go wiecej. Pawel Witka tak mi się zawsze wydawało, że w ciepłym (gorącym) silniku wskazuje więcej. Pytanie tylko, czy sprawdzać na gorącym czy na zimnym ??? Bo różnica wychodzi dość znaczna. Pozdrówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiuniemowa Opublikowano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 Troche offtop ale do Virago powinien chyba być 10w40 a nie taki jaki podałeś. Ja zawsze lałem do połowy okna, powinno wystarczyć no chyba że żre Ci olej, poziom sprawdzaj jak motor stoi na kolach a nie na podstawce centralnej a do silnika wchodzi coś około 3 litrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.