Skocz do zawartości

"W motocyklach nie ma synchronizatorów.."


roger
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hmm... no mnie też się wydaje że nie ma, przynajmniej ja nie widziałem.

Stałe zazębienia i sprzęgła kłowe, w przeciwieństwie do skrzyń samochodowych gdzie są synchronizatory i koła zębate rozłączne.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby byly synchronizatory to dojezdzajac do skrzyzowania rownorzednego moglbym sobie na 1 wsadzic z luzu, a takto wymaga to odemnie za duzej sily-trzeba wytracic prawie calkiem predkosc zeby moc podczas jazdy wbic 1

 

 

 

 

Ps. jest to zajefajnie irytujace jak jade gdzies po osiedlach gdzie miedzy domami nasralo tych skrzyzowan...... albo na ulicy jest 20 progow zwalniajacych

Edytowane przez rybson13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że Rogerowi chodziło jednak o co innego...

 

pozdr

 

Dokładnie :D

Bo sprzęgło kłowe to nic innego jak synchronizator. Inaczej musielibyście włączać biegi na 2 x jak w starze 660... z podwójnym wysprzęglaniem i przegazówką.. :icon_exclaim:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie :cool:

Bo sprzęgło kłowe to nic innego jak synchronizator. Inaczej musielibyście włączać biegi na 2 x jak w starze 660... z podwójnym wysprzęglaniem i przegazówką.. :biggrin:

Ty chłopie nie próbuj teraz wykręcać kota ogonem, boś palnął głupotę a teraz brniesz w następną.

Sprzęgło kłowe jak sama nazwa wskazuje jest sprzęgłem kłowym a nie żadnym synchronizatorem. Zajrzyj do książek (do skrzyni z taką znajomością tematu lepiej nie zaglądaj).

PZ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Synchronizację w przełaczniu biegów w motocyklu uzyskujemy po przez przegazowki, tak więc Rybsonie gazuj przy redukcjach i nie tłucz na siłę bo zakatujesz skrzynie.

 

 

Nie no przeciesz nie wbijam 1 poprostu czekam az wytrace predkosc , a jak mam lenia to jade na 2, to bylo takie raczej porownanie:)

 

 

roger kolega wyzej ma racje... palisz cegle :biggrin: przyznaj sie ze sie zagalopowales kazdemu moze sie zdazyc :cool:

Edytowane przez rybson13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm...

No może się i trochę się rozpędziłem, bo systemy stosowane w motocyklach nie odpwiadają w pełni "książkowej" definicji synchronizatora (ciernego, bezwładnościowego itp...) czyli takich jak w samochodach. Tym niemniej, moim zdaniem, są jednak synchronizatorami prostymi i w dużej mierze spełniają taką rolę... Chociaż nie ma tu typowego wyrównania prędkości obrotowych poszczególnych elementów, to niewątpliwie ułatwiają przełączanie biegów i przedłużają żywotność kół zębatych. Ale oczywiście sprawa nazewnictwa jest dyskusyjna... :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roger mylisz się nadal, błądzić to nie grzech, grzechem jest trwać w błędzie.

Skrzynia motocyklowa charakteryzuje się stałym zazębieniem kół zębatych a sprzęgła kłowe służą do ich sprzęgania z wałkiem wieloklinowym i działają zerojedynkowo więc o żadnej synchronizacji nie może być mowy. One nie ułatwiają włączanie biegów, one je umożliwiają.

Synchronizacja polega tylko i wyłącznie na wyrónaniu gazem prędkości obrotowej wałków.

 

Niewykluczone że jakieś nowe konstrukcje są wyposażone w synchra, technika idzie do przodu.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewykluczone że jakieś nowe konstrukcje są wyposażone w synchra, technika idzie do przodu

 

Idzie do przodu... dzisiaj wyczytalem o jakims pojebanym systemie w Yamaha - brak sprzegla, luz na dole (nie miedzy 1-2), dodatkowo biegi w reku...

chyba zeby jakis zestresowany lanser krawaciaz spokojniej jezdzil i na zawal nie pier**lnal jak ma ruszyc spod swiatel ...

 

W dupach sie poprzewracalo od techniki i dobrobytu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Kiedyś wychodził (bodajże) miesięcznik "Młody Technik". Na ostatniej stronie okładki zawsze prezentowany był jakiś motocykl z całkiem niezłym opisem. Pamiętam stamtąd, że w którymś z motocykli Hondy próbowano synchronizować biegi za pomocą plastikowych krążków wstawionych pomiędzy kołami zębatymi. Z pomysłu szybko się wycofano. Nie pamiętam dlaczego. Ot, taka ciekawostka.

Pozdrawiam.

hikor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...