roger Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 W sumie to chyba do działu humor powinienem to dać, ale taką prawdę objawioną uzyskał wczoraj mój kumpel od mechanika w jednym z warszawskich, autoryzowanych serwisów Yamachy...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_SB_ Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 (edytowane) No i dobrze usłyszał, bo biegi w motocyklach nie są synchronizowane. ps. Yamahy nie Yamachy Edytowane 1 Czerwca 2007 przez _SB_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Hmm... no mnie też się wydaje że nie ma, przynajmniej ja nie widziałem. Stałe zazębienia i sprzęgła kłowe, w przeciwieństwie do skrzyń samochodowych gdzie są synchronizatory i koła zębate rozłączne. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowaleon Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Mnie ta informacja tez nie zdziwiła.... zajęło mi to troszkę czasu zanim nauczyłem się cicho wrzucać biegi :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rybson13 Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 (edytowane) Jakby byly synchronizatory to dojezdzajac do skrzyzowania rownorzednego moglbym sobie na 1 wsadzic z luzu, a takto wymaga to odemnie za duzej sily-trzeba wytracic prawie calkiem predkosc zeby moc podczas jazdy wbic 1 Ps. jest to zajefajnie irytujace jak jade gdzies po osiedlach gdzie miedzy domami nasralo tych skrzyzowan...... albo na ulicy jest 20 progow zwalniajacych Edytowane 1 Czerwca 2007 przez rybson13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devilwizard Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Kiedyś ktoś mi tłumaczył, że jest coś jak pływające sprzęgło... Co tam sprawia że się nie w pełni wysprzęglić bendąć na biegu...Czy jakoś tak, niemniej jednak nie da się zrzucić odrazu na 1 bieg:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurjuszi Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Ja myślę, że Rogerowi chodziło jednak o co innego... pozdr Cytuj "Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIADU Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Synchronizację w przełaczniu biegów w motocyklu uzyskujemy po przez przegazowki, tak więc Rybsonie gazuj przy redukcjach i nie tłucz na siłę bo zakatujesz skrzynie. Cytuj Tylko głupiec ma na wszystko gotową odpowiedź :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 1 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Ja myślę, że Rogerowi chodziło jednak o co innego... pozdr Dokładnie :D Bo sprzęgło kłowe to nic innego jak synchronizator. Inaczej musielibyście włączać biegi na 2 x jak w starze 660... z podwójnym wysprzęglaniem i przegazówką.. :icon_exclaim: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrZ Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Dokładnie :cool: Bo sprzęgło kłowe to nic innego jak synchronizator. Inaczej musielibyście włączać biegi na 2 x jak w starze 660... z podwójnym wysprzęglaniem i przegazówką.. :biggrin:Ty chłopie nie próbuj teraz wykręcać kota ogonem, boś palnął głupotę a teraz brniesz w następną.Sprzęgło kłowe jak sama nazwa wskazuje jest sprzęgłem kłowym a nie żadnym synchronizatorem. Zajrzyj do książek (do skrzyni z taką znajomością tematu lepiej nie zaglądaj).PZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rybson13 Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 (edytowane) Synchronizację w przełaczniu biegów w motocyklu uzyskujemy po przez przegazowki, tak więc Rybsonie gazuj przy redukcjach i nie tłucz na siłę bo zakatujesz skrzynie. Nie no przeciesz nie wbijam 1 poprostu czekam az wytrace predkosc , a jak mam lenia to jade na 2, to bylo takie raczej porownanie:) roger kolega wyzej ma racje... palisz cegle :biggrin: przyznaj sie ze sie zagalopowales kazdemu moze sie zdazyc :cool: Edytowane 1 Czerwca 2007 przez rybson13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 1 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Hmm...No może się i trochę się rozpędziłem, bo systemy stosowane w motocyklach nie odpwiadają w pełni "książkowej" definicji synchronizatora (ciernego, bezwładnościowego itp...) czyli takich jak w samochodach. Tym niemniej, moim zdaniem, są jednak synchronizatorami prostymi i w dużej mierze spełniają taką rolę... Chociaż nie ma tu typowego wyrównania prędkości obrotowych poszczególnych elementów, to niewątpliwie ułatwiają przełączanie biegów i przedłużają żywotność kół zębatych. Ale oczywiście sprawa nazewnictwa jest dyskusyjna... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Roger mylisz się nadal, błądzić to nie grzech, grzechem jest trwać w błędzie. Skrzynia motocyklowa charakteryzuje się stałym zazębieniem kół zębatych a sprzęgła kłowe służą do ich sprzęgania z wałkiem wieloklinowym i działają zerojedynkowo więc o żadnej synchronizacji nie może być mowy. One nie ułatwiają włączanie biegów, one je umożliwiają.Synchronizacja polega tylko i wyłącznie na wyrónaniu gazem prędkości obrotowej wałków. Niewykluczone że jakieś nowe konstrukcje są wyposażone w synchra, technika idzie do przodu. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janciownik Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Niewykluczone że jakieś nowe konstrukcje są wyposażone w synchra, technika idzie do przodu Idzie do przodu... dzisiaj wyczytalem o jakims pojebanym systemie w Yamaha - brak sprzegla, luz na dole (nie miedzy 1-2), dodatkowo biegi w reku...chyba zeby jakis zestresowany lanser krawaciaz spokojniej jezdzil i na zawal nie pier**lnal jak ma ruszyc spod swiatel ... W dupach sie poprzewracalo od techniki i dobrobytu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Witam.Kiedyś wychodził (bodajże) miesięcznik "Młody Technik". Na ostatniej stronie okładki zawsze prezentowany był jakiś motocykl z całkiem niezłym opisem. Pamiętam stamtąd, że w którymś z motocykli Hondy próbowano synchronizować biegi za pomocą plastikowych krążków wstawionych pomiędzy kołami zębatymi. Z pomysłu szybko się wycofano. Nie pamiętam dlaczego. Ot, taka ciekawostka.Pozdrawiam.hikor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.