Lucass Opublikowano 28 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2007 (edytowane) Witam chcialem się coś poradzić zanim pujdzie w ruch przecinak i młot. Moto to GSX-f, od kupna klamka była mięka tzn, coś tam to hamowało, choć pewnie ETZ szybciej sie zatrzymywała. Klamka schodziła prawie do końca. Na pierwszy rzut oka nie są zapowietrzone, tzn, kilkukrotna próba odpowietrzenia nic nie dała. No i zauważyłem jeszcze że przednie koło pracuje nienormalnie, tzn jak stoi moto na centralnej, i z całej siły chcę je rozpędzić ręką to przeleci z 15-20cm maks, gdzie normalnie byłby to gdzies pewnie z cały obrót. Macie jakieś pomysły? Np. jeśli by były tłoczki zapieczone, a układ niezapowietrzony to klamka miała by prawo być miękka? Czy może przyczyn szukać w trójniku? Jaką chemie polecacie do czyszczenia tłoczków? Edytowane 28 Maja 2007 przez Lucass Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
twizzter Opublikowano 28 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2007 (edytowane) Skoro odpowietrzenie nie poskutkowało, to sprawdź przewody, bo wydaje mi się, że puchną jak im depniesz i to może być powód miękkiej klamy. Obejmij je mocno i wciśnij hamulec - jeśli będzie czuć wyraźne ich rozszerzenie to są już do kitu. Co do oporów przy kręceniu - odkręć zaciski i zobacz czy to one powodowały zacieranie czy to wina łożysk. Przy wykręceniu zacisków delikatnie rozchyl okładziny - łatwiej będzie Ci je wysunąć z tarcz bo tam jest mało miejsca :icon_mrgreen: Edytowane 28 Maja 2007 przez twizzter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukasz Opublikowano 28 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2007 Też mam za miękką klamkę u siebie w GSXFie 750 `90. Płyn hamulcowy zmieniony, wszystko dobrze odpowietrzone... podejrzewam przewody, ale jeszcze nie obadałem tematu dobrze... też chętnie posłucham sugestii :Ppzdr! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2007 Zwykle przyczyna jest to, ze to dobre odpowietrzenie jednak nie jest tak dobre. Powietrze zostaje w trojnikach, i samej pompie.Niewiele jednak moge tutaj pomoc, jako ze ja uzywam w przypadku ciezkiego odpowietrzania przyrzadu pod tytulem MityVac, ktory jest prosta reczna pompa podcisnieniowa, ktora podlaczam do odpowietrznika i wyciagam co sie da dolewajac z drugiej strony do zbiorniczka.Po wymianie na przewody w stalowym oplocie nie moglem swego hamulca w Suzuki odpowietrzyc tradycyjnymi metodami przez 2 dni, po czym Vaciem zrobilem to w 10 min, glownie zuzyte na podlaczenie pompy.Sadze ze podobny efekt mozna osiagnac stosujac strzykawke o b.duzej pojemnosci.W wypadku ciezko obracajacego sie kola zaczal bym od rozebrania i wyczyszczenia zaciskow ( czyszcze zwykle plynem hamulcowym i szmata, szczegolnie wnetrze cylinderkow, tloki i uszczelki ). Warto przy zaciskach plywajacych pamietac o dokladnym wyczyszczeniu mocowan zaciskow i nasmarowania ich smarem grafitowym. Prowadnice klockow w zaciskach smarujemy smarem w kolorze miedzi, natomiast skladam zacisk tylko na plyn hamulcowy, nie na smar zeby zminimalizowac sciaganie zanieczyszczen. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
henio Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 A może prowadnice zacisku są luźne i do tego klamka na ośce też wypracowana. Ja bym radził krok po kroku eliminowac przyczyny. Tzn. najpierw odkręć przewód od pompy i zagłusz ją śrubką z miedzianą podkładką. Najczęściej jest to śruba M10x1. Jeżeli klamka będzie twarda tzn. że pompa jest ok. Drugi krok to podłączamy przewody pod pompę i odkręcamy je przy zaciskach. Zagłuszamy je za pomocą krótkich śrubek M10 nakrętki kołpakowej i dwóch podkładek miedzianych. Jeżeli klamka jest twarda tzn że wina leży po stronie zacisku jeżeli miękka to przewody. A co do zapowietrzonych Hamulców to po kilkukrotnym naciśnięcu hamulca będzie on coraz twardszy. Jeżeli jest on cały czas jednakowo "gumowy" to winą za taki stan rzeczy nie jest odpowietrzenie . A i koniecznie należy sprawdzić stan klamki. Czy nie ma ona luzów na ośce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kawasaki454 Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 Samo odpowietrzenie to nie wszystko. Trzeba jeszcze sprzwdzić idąc od "góry"jakim płynem ma być zalany układ, stan membrany zbirniczka płynu,drożność pompki w zbirniczku, drożność otworu pompki w zbiorniczku, stan- ruchomość tłoczka lub tłoczków siłownika (mogą być zapieczone). Dość częstą przyczyną jest zalewanie starszych układów cham z płynem DOT 3 płynem DOT 4. Błąd, producent podaje jaki ma być płyn i takim należy układ zalać. Co do odpowietrzania układu dwóch siłowników to technika jest identyczna jak w singlu a posiadanie pompki jest miłe ale niekonieczne (chyba, że otwieramy warsztat). Wystarczy dobrze przelać płyn a na zaworek odpowietrzający nałożyć wcześnie wężyk i włożyć go do buteleczki (czystej) tak aby przelewajacy się płyn można było odzyskać. W nakrętce butelki robimy dwa otwory. Jeden do podłączenia węzyka nałożonego na zawór odpowietrzający a drugi na odpowietrzenie butelki ( można w niego włożyć kawałek wężyka). Taki "przyżąd" służy mi od lat i odpowietrzył niejeden układ beż zbędnych wydatków.Życzę udanych eksperymentów. :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 Mysle ze ze strzykawka mozna postapic tak, zeby podlaczyc ja do wezyka zalozonego na odpowietrznik, otworzyc zbiorniczek pompy, dolac dopelna plynu, odkrecic lekko odpowietrznik, pociagnac pelna strzykawke plynu i zakrecic odpowietrznik.Znowu dolac plynu do pelnego zbiorniczka i powtarzac operacje do skutku, zakrecajac odpowietrznik po wypelnieniu strzykawki i przed jej odlaczeniem.Ja tez mam zestaw do odpowietrzania ze zbiorniczkiem, podlaczeniami, trojnikami i wezykami pozwalajacy na wygodne odpowietrzanie obu zaciskow z jednego zalozenia i odzyskiwanie plynu - ma jeden feler - nie ma pompy i o kant tylka mozna bylo potluc jego dzialanie przy zmianie przewodow z gumowych na stalowy oplot.Koszt pompy to $26, w wersji bez manometru tak ze wydatek nie nadzwyczajny, no ale codziennie tego nie robie wiec pozyczylem ja tylko z mego zaprzyjaznionego warsztatu. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 Dość częstą przyczyną jest zalewanie starszych układów cham z płynem DOT 3 płynem DOT 4. Błąd, producent podaje jaki ma być płyn i takim należy układ zalać. dlaczego to jest błąd? płyny te sa ze soba mieszalne a z tego co się orientuję róznią się zasadniczo tylko temperaturą wrzenia Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ekimm Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 widze że to ogólny problem mam to samo miekka klamka przewody w oplocie, tłoczki sprawne, nowy płyn ale klamka mi nie twardnieje jak nią pompuje:/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 To moze to jest zuzycie pompy, lub tarcze ponizej najnizszej grubosci ?Pompa tez sie niestety zuzywa i od czasu do czasu trzeba srodek ( tloczek z uszczelnieniami i zaworkiem ) wymienic. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 31 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2007 podmień pompe z innego motocykla. Moze tłoczek (w pompie) przepuszcza?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucass Opublikowano 7 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2007 OK. Zgodnie z radami wziełem sie za dokładniejsze odpowietrzanie.... nie dało nic... (przelałem z 3 zbiorniczki)Co do pompy jak pisał Adam to chyba sie jeszcze nie zużyła bo wycieków nie widać btw, moto ma 26tysi... Co zauważyem: w 2 zaciskach są 4 odpowietrzniki, w trakcie odpowietrzania z chyba 3 "sikało" całkiem całkiem, (ale nie idealnie tak samo), a z 1 prawie nic..... Troche to dziwne nie? Wogle nie poraża to z jaką siłą wydobywa się płyn z odpowietrzników widziałem jak mocniej "sikało" w crossikach np. Poza tym żadnego bąbla powietrza nie zauważyłem.. Płyn hamucowy jest zdeka brejowaty jakiś ciemny i chyba był mieszany z samochodowym w tym samym kolorze :crossy: A i klocki to juz jest dno... Ale z tego co sie orientuje ich grubosc nie ma chyba wpływu na działanie klamki/odpowietrzanie. Tzn jak są cienkie na potęge to i tak tłoczki sie wysuną i nie będzie czuc różnicy w działaniu klamki miendzy nowymi a starymi klockami (bendzie opór wtym samym momencie wychylenia klamki?) I ogólnie może ja sie czepiam? Bo ta miękka klamka jak to określiłem w temacie działa tak że podczas gwałtownego hamowania jej koniec schodzi ok 1cm od manety... Jak bym sie postarał to by i dotkła tej manety. Nigdy nie miałem moto z 2ma zaciskami i moze poprustu tak ma byc? Może poprostu zapodać nowe tarcze + płyn starając sie przy okazji nie zapowietrzyc układu i wsio? Z góry dzięki za odpowiedzi, chciałbym wreście skumać ocb z tym układem :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2007 Czego sie spodziewasz majac plyn w zlym stanie ???Trzeba zalac uklad nowym plynem po spuszczeniu starego i dopiero odpowietrzac.Stary plyn z duza zawartoscia wody nigdy dobrze dzialal nie bedzie. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
henio Opublikowano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2007 Czego sie spodziewasz majac plyn w zlym stanie ???Trzeba zalac uklad nowym plynem po spuszczeniu starego i dopiero odpowietrzac.Stary plyn z duza zawartoscia wody nigdy dobrze dzialal nie bedzie. Adam M.A co ma zawartość wody w płynie do miękkiej klamki? Nawet na wodzie czy oleju do placków klamka ma być twarda. Przyczyna leży w starych przewodach, wadliwej pompce lub wypracowanych zaciskach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2007 Zalej woda i zobacz jak dziala. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.