Skocz do zawartości

Chopper dla wysokiego (dużego) kierowcy


Tomek860
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przy wzroście powyżej 1,8m i wadze ponad 100kg nie polecałbym 535.

To jest na prawdę małe i trochę słabe.

Przy dłuższych trasach brak miejsca na kanapie zaczyna doskwierać.

Na Twoim miejscu pomyślałbym o czymś większym i przy mniejszych funduszach na eksploatację wybrał V2, a jeżeli chcesz mieć jeszcze sporo frajdy z jazdy - to zdecydowanie V4 (trzeba liczyć się tylko z większymi wydatkami na serwis, ale warto).

Sam nie należę do tzw kierowców kompaktowych (1,87m i ponad 100kg) i długo szukałem dopóki nie znalazłem swojej obecnej Madzi.

Cóż, pojęcie wygody, tak jak i gust to rzeczy subiektywne. Powodzenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miałem virkę 535 przez 1 sezon (188/100+). Fajne moto dla solisty. W przypadku jazdy parą da się, ale czy nie lepiej wziąć coś większego? Oczywiście wybór Twój Goro.

Jednak szybko zamieniłem virkę na większy - kawa vn 800 a teraz śmigam kawą mean streakiem 1500. Dopiero teraz mi pasuje do gabarytów i osiągi.

 

Jeżeli ma to być powrót lub ewentualnie przyuczenie do jazdy to jak najbardziej jestem za 535 na I moto. Może Cię pozytywnie zaskoczyć.

Pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam Was, chcę kupić cruisera/choppera coś około 500-600 cm, jak narazie miałem na oku virago535(najbardziej mi się podoba), shadow 600 już mniej, ale też jest spoko albo vulcana, bo ponoć są największe, a mam 195cm wzrostu.. tak! prawie 2 METRY! więc pewnie będą za małe, wiem że jest coś takiego jak spacerówki ale czy dla takiego giganta też będą ok, czy nadal za mało miejsca. jeżeli macie jakieś inne motocykle do polecenia to proszę bardzo. szukam czegoś 5-7 tyś. złotych, rok 1985-95

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Virago jest malutka. Akcesoryjne pierdoły są, ale niewiele w tej kwestii raczej pomogą. Shadow VT 600 już lepiej. Kumpel jeździ na fabrycznych podnóżkach na VT600 mając 192cm i nie narzeka bardzo. Ja mam w niej akcesoryjnie przesunięte dalej podnóżki i sam jeżdżę na wyprostowanych nogach - on wygląda całkiem dobrze na moim już.

Niemniej jednak najbardziej poleciłbym Ci starą Shadow 750. To już trochę większy moto, będzie wygodniejszy.

Jeśli boisz się mocy, czy spalania to ona będzie w tych kwestiach bardzo zbliżona do VT600, czy Virago.

Jak chcesz to wpadnij na SHOC, podpytaj kto ile wzrostu ma i jak się na niej czuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemniej jednak najbardziej poleciłbym Ci starą Shadow 750. To już trochę większy moto, będzie wygodniejszy.

Jeśli boisz się mocy, czy spalania to ona będzie w tych kwestiach bardzo zbliżona do VT600, czy Virago.

Jak chcesz to wpadnij na SHOC, podpytaj kto ile wzrostu ma i jak się na niej czuje.

I to jest bardzo dobra koncepcja. Ja sam zaczynałem swoją przygodę z moto właśnie na Shadow 750 (w wersji R - z pełnymi błotnikami, optycznie masywniejszej). I to jest motocykl - w moim przekonaniu - bardzo dobry do nauki. Ciężki, ale nie ZA ciężki. Mocy wystarcza, żeby wyciągnąć 140 km, ale jednocześnie daje się nad tą mocą zapanować i nie sprawia ona niespodzianek niedoświadczonym jeźdcom. Środek ciężkości bardzo nisko, więc i z balansowaniem nie ma problemu - zarówno solo, jak i z pasażerem. Komfort jazdy również bardzo dobry - kilkaset kilometrów dziennie nie sprawia na tym motocyklu żadnego kłopotu.

Jeśli więc fundusze pozwalają - szedłbym w tym właśnie kierunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

Przeczytałem co nieco tematów o motocyklu, który potencjalnie chciałbym nabyć. Początkowo zajarałem się CM125, później znowu później EL250, aż w końcu trafiłem na ten wątek i przejrzałem na oczy. Na codzień jeżdzę na tym: 425168_3673933452545_277312847_n.jpg

 

Tyle, że ostatnio właśnie podczas wypadu wzdłuż polskiego wybrzeża (foto, park Słowiński) miałem przyjemność napotkać kilku motocyklistów i trochę rozmarzyłem się nad jakimś bardziej zmotoryzowanym pojazdem. Początkowo chciałem wsadzić w rower elektrykę o mocy jakichś 2.5 kW ale stwierdziłem jednak z czasem, że motocykl nie jest takim złym pomysłem. No i moja 'konkubina' się na tą myśl cieszy. Wkrótce będę mógł sobie sam zrobić ramę pod swój motor, ale zanim to nastanię chciałbym już na czymś podtrzymać umiejętności po skończeniu kursu. Czytałem opinie o niskich pojemnościach i wzroście (sam mierzę jakieś 185 cm, 80 kg). Mam się o tyle lepiej od innych rozpoczynających przygodę, że wiem jaką pozycję na chciałbym mieć podczas jazdy. Apehanger bardzo by mnie cieszył, nawet jakiś niższy. Lubię się wyciągnąć kopytkami i pochylić do przodu. Wyprostowaną sylwetką trochę gardzę - od początku przygody z rowerowymi cruiserami i później customami. Ucieszyłem się czytając o nisko osadzonej Kawie EL250, ale później dotyczatałem o tym wzroście. Powiedzcie mi, czy można lekko zmodyfikować pod siebie taką Kawę by jeździło mi się w miarę wygodnie? Raczej nie przejmuję się zdaniem innych poza tym ludzie przyzwyczaili się do mojego widoku na dziwnych maszynach. Szersza kierownica podchodząca po Ape'a albo Dragbara, bardziej wysunięte podnóżki i tyle. Chciałbym także skrócić siodło to czegoś jednoosobowego (najlepiej jakieś custom siedzisko na sprężynkach - swoją drogą sprężynki w siodle oraz zawieszenie się ze sobą nie kłóci?). Marzy mi się Bobberek, krótki, zbity z wysoką kierownicą. Jeśli ktoś już przebrnął przez historię mojego życia i ma coś do powiedzenia to słucham. I pozdrawiam.

 

edit1: poczytałem trochę więcej. Wstępnie wkrótce będę się mierzył z Savage 650. Podoba mi się linia i tak dalej. Większość odradza przy moim wzroście, ale był chłopak, który miał 193cm/110km i jeździł 3 sezony. Zastanawiam się także czy to jest trochę tak, że czysta wygoda nie jest tutaj czynnikiem doradztwa. Wygoda, czyli wygodnictwo. Spotkałem się z światku rowerowym z ludźmi, których było stać na fabryczne, większe rowery których z założenia nie zamierzali modyfikować pod siebie. Biorąc pod uwagę, że z rowerami i motocyklami pod względem wzrostu jest podobnie jakby z góry zakładam zmiany. Siodełko będzie na sprężynach, więc nieco odsunę się od podnóżków (w tył i w górę). Kierownicę również zrobię sobie z nieco szerszym rozstawem i ją podwyższę. Takie zabiegi powinny sprawić, że będzie czuł się dobrze. Niejednokrotnie ludzi dziwili się jak może być człowiekowi wygodnie gdy jest rozciągnięty jak na krzyżu i szczęki im opadały jak mówiłem, że nad morzem jechałem średnio po 8 godzin dziennie na dystansie 160 km. Zastanawiam się czy jest to zatem opcja wygodnictwa - by od razu było dobrze czy odrobiny kombinowania. Skorzystałem z cycle-ergo i wyszło mi, że na Savage jest nienajgorzej po odpowiedniej modyfikacji ustawień kierownicy oraz kątów postawy. Podsumowując spytam: czy warto modyfikować motocykl pod siebie czy lepiej dołożyć i kupić gotowy?

Edytowane przez kulinski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wszystko zależy od Ciebie. Zrób jak czujesz najlepiej. Jazda na nim ma Ci dać radość i spełnienie. To Twój motocykl i Ty tu rządzisz. Ja wolę gotowca ale mam znajomych co kupują gotowy i przerabiają go pod siebie, że nie wiadomo czy to Harry czy Yamaha czy Hondzia czy trzy w jednym. Najważniejsze że mają tak jak sobie wymarzyli i są szczęśliwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Się na tym forum daaawno nie udzielałem, ale temat dla mnie dość aktualny więc sie podzielę spostrzeżeniami.

Z Magny przesiadłem sie na Varadero, ale ciągnie mnie spowrotem na armature. Jako że nie chce wydawać dużo więcej niż 20 tyś. wybór ograniczyłem jednak do motocykli w okolicach litra i poniżej. Siedziałem na wielu i robiłem sobie na nich zdjecia. Mam raptem 187cm wzrostu, ale niestety na wielu wygladałem cokolwiek śmiesznie. Strasznie sie nakręciałem na VOLUSIE, ale ja sie na tym zobaczyłem od razu ją skeśliłem. Wszelakie Shadowy i Intrudery też nie wyglądają rewelacyjnie. Jedynie ostatnio VN 900 Classic jako tako mi sie spodobał. Wieczorem moze wkleję zdjęcie. Kolejnym plusem jak dla mnie w tym moto jest to,że przy jego pojemności zbiornika i zurzyciu paliwa powinienem teoretycznie ponad 300 kilometrów na zbironiku zrobić. Ewentualnie zostanie mi powrót do Magny, bo dla odmiany tylko ona zapewni mi zadowalające osiągi. Właśnie sie boje że taki VN 900 w ogóle nie bedzie przyspieszał w porównaniu do Magny i Varadero. Z drugiej jednak strony jadąc motocylkem zazwyczaj nigdzie mi sie nie spieszy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecę Ci XV 1600 ,za ok 20 tyś dostaniesz dobry motocykl z trwałym silnikiem .Jeśli chodzi o zasięg to zrobi on ok 300 km,ale jeżdżąc w trasy z innymi motocyklami i tak się tankuje z częstotliwością najmniejszego baku.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc nakręciłem się na XVS 1300. Z tego co sie doszukałem też powinien zrobić 300 na baku a wygląda jak milion dolarów.

 

No nawet fajny ten motocykl =D

 

Ja na swoim robie srednio 120-140 mil do rezerwy, i w zapasie mam jakies 5-6 litrow.

Edytowane przez g.zielin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kicha. Powiadasz 140 mil. To jakieś 225 kilometrów. Coś niewiele zakładając zbiornik 18 litrów a spalanie jakieś 5.5 litra na setkę. Takie mniej więcej dane znalezłem na necie.

 

Tak, zostaje mi jeszcze jakies 5-6 litrow w baku, takze do 300 spokojnie chyba by doszedl na baku, a mnie tak wygodniej i pewniej tankowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...