GaCek Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 Pytanko.Czy jest możliwość bez problemu dostać krajowej produkcji igiełek do dyfra czy jedynie ruske?? http://moto.allegro.pl/item310514202_nowe_..._k_750_m72.htmlOraz czy jest polski odpowiednik łożyska oporowego do główki ramy, czy znowu ruski szajs trzeba kupować?? http://moto.allegro.pl/item313950938_lozys...m72_i_inne.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saakaszwili Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 Pytanko.Czy jest możliwość bez problemu dostać krajowej produkcji igiełek do dyfra czy jedynie ruske?? http://moto.allegro.pl/item310514202_nowe_..._k_750_m72.htmlOraz czy jest polski odpowiednik łożyska oporowego do główki ramy, czy znowu ruski szajs trzeba kupować?? http://moto.allegro.pl/item313950938_lozys...m72_i_inne.html Igiełki żaden problem tylko policz ile dokładnie :banghead: O łożyskach kierownicy nie słyszałem innych (no chyba , że sie roztacza główke ramy) ale podobnież ruskie nie są takie tragiczne (jasne) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 Ok dzięki.Igiełki jakoś dobiore. Zadaje się że jest ich 45 szt.Czyli jednak trzeba bedzie kupić made in USSR :icon_eek: . Na ale jak roztoczyć gówkę ramy? Zdaje się że misek nie da sie wybić z główki ramy, no chyba że się myle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Ok dzięki.Igiełki jakoś dobiore. Zadaje się że jest ich 45 szt.Czyli jednak trzeba bedzie kupić made in USSR :flesje: . Na ale jak roztoczyć gówkę ramy? Zdaje się że misek nie da sie wybić z główki ramy, no chyba że się myle.Igiełki o srednicach standartowych dostaniesz w firmie Arax ul Elewatorska 11 lub Prema na Wysockiego 9(naprzeciw cmentarza komunalnego). Łożyska z główki oczywiście można wybić odpowiednio podszlifowanym prętem, górne przez dolny otwór, dolne przez górny otwór w główce. Jeśli nie chcą wyjść, to dobrze jest podgrzać gniazda palnikiem (od zewnątrz). A jeśli wgniecenia są nie za duże to można je wygładzić nożem tokarskim z dopasowanym profilem do promienia bieżni. Operacja wymaga staranności i puźniejszego wygładzenia powierzchni papierem sciernym. Taki zabieg stosuję zawsze gdy chodzi np. o NSU, BMW lub inny równie nietypowy w dzisiejszych czasach motocykl. Oczywicie zawsze zakładam nowe kulki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szuryga Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Witam wiem że igiełki są śernicą takie same tylko troche dłuższe w cągniku ursus c-330 lub c-360 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 21 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 prawie-daje wielką róznice:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 GaCek-Igły w każdym przyzwoitym sklepie z łożyskami ci sprowadzą cywilizowanej produkcji .Jak dobrze zrozumiałem nie chodziło o dolne bieżnie łożysk główki ramy tylko o ich miejsca osadzenia. Da sie przerobić w każdą stronę osobiście wcześniej stosowałem zamienniki -polskie łatwo dostępne łożysk stożkowe odpowiednio przerobione na szlifierce do wałków . Chociaż z tego co mi wiadomo to wciąż jeszcze stosuje się w niektórych współcześnie produkowanych motocyklach łożyska kulkowe w tamtym miejscu .HD1940 -po usunięciu całej ścianki symera jest piknie( wymaga jeszcze ingerencji tokarką w pierścień dociskający z korytkiem odpływu) i nie widzę przeciwwskazań żeby tak też pracowało- dziękuje ślicznie wygląda na świetny patent :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Dzięki panowie za konkretną odpowiedź!Jednak roztaczanie misek odpuszcze sobie, bo widzę że nie jest to aż tak prosta sprawa.A co do igiełek to mikrometr w łape i iść do sklepu. No dobra ale kupując igiełki dobrać nadwymiarowe?? W swoich materiałech nie znalazłem nominalnej wartości igiełek, bo w katologach które mam to emka ma jeszcze panewki :) . Ma może ktoś katalog gdzie jest to napisane?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miszczu Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 (edytowane) Dobra dobra, nie zauwazylem tamtego tematu :wink: Edytowane 21 Lutego 2008 przez Miszczu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 (edytowane) O nadwymiarach zapomnij. Jeśli jednak się upierasz to gdzieś mam wzór jak należało by dobrać (obrobić -szlifierka do otworów i wałków ) wymiary igły+bieżnia wewnętrzna+bieżnia zewnętrzna . Bardzo chcesz?^^Tak z ciekawości to co będziesz mierzył mikrometrem? ^^Miszczuniu - weśśś sobie poszukaj odpowiedniego działu . Będziesz potrafił? Edytowane 21 Lutego 2008 przez prince Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Tak z ciekawości to co będziesz mierzył mikrometrem?Z tego względu że nieznam nominalnych wymiarów igiełek, więc mikrometrem postaram się zmierzyć jak najdokładniej wartość tych które posiadam. A nastepnie w sklepie dobrać igiełki o takiej samej długości i podobnej średnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 http://moto.allegro.pl/item317029580_kalam...ral_dniepr.html<rotfl>Po pierwsze sporo kalamitek w m72 ma gwint drobnozwojowy . Druga sprawa że na kołach falbanach częściej występują dziesiątki . Po co ktoś ma mieć do ciebie pretensje? A igiełki w dyferku to trojeczki ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Sugerowałem sie tym co mam w swoim motorze :icon_biggrin: . W ramie, zawieszeniu tylnym, skrzyni biegów i na kołach pasują idalnie. A co do smarownic w piastach to miałem właśnie takie rozwiązanie jak jest na zdjęciu, nic przy tym nie kombinowałem. Możliwe że nie zmierzyłem dokładnie gwintu :icon_mrgreen: .A w których miejscach wystepują niestendardowe smarownice?? OK 3-ki, będe pamiętał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paolo350 Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Tak,wałek do Wieprza. Tak był kupowany i wydaje mi się,że to je ono... A jak z wymiarami u Ciebie?Teraz patrzę,że "mądra kniga" (nie te z Allegro,spoko) podaje dolny wymiar krzywki na 36,46 mm.Różnica miedzy krzywkami nie większa niż 0,3 mmOk - u mnie sprawa wałka zamknięta - rozstrzygnęły się moje wątpliwości co do tego jaki zakładać. Dzisiaj kupiłem oryginalny wałek do K-650 - z wyjściem na ręczny zapłon. Jak skompletuję resztę części to montuję silnik według oryginału......Jul - dzięki za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 21 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 HD1940 -po usunięciu całej ścianki symera jest piknie( wymaga jeszcze ingerencji tokarką w pierścień dociskający z korytkiem odpływu) i nie widzę przeciwwskazań żeby tak też pracowało- dziękuje ślicznie wygląda na świetny patent :buttrock:zapytam bo lepiej 5 razy spytac niz raz spierd... wiec jeszcze raz na chłopski rozum mi wytłumaczcie co trzeba stoczyc?na pewno nie od zamknietej strony tak, wiec z otwartej i jaka scianke??a co ze srodkiem czyli z miło sie kojarzacymi wargami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.