Skocz do zawartości

DZIS PYTANIE-DZIS ODPOWIEDZ


granat
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Prince ta wypowiedź jest wymijająca. Ja nie zadąłem pytania czy polerować rusa??

A ja nie odpowiedziałem ,tak jak na pytanie : czy gotować ruskie tłoki , nie odpowiem czy tak czy nie , tylko :założyć polskie samochodowe .Ale jeśli już się upierasz to widziałem kilka eksperymentów z lakierowaniem polerowanego alu i było do kitu. Utlenia się i tak ,wprawdzie po woli ale za to poprawić już się nie da.

A co do wartosci historycznej, jak to napisałeć, to aby elementy alum. nie były dotykane (polerka) to najpierw motor musi być 101% oryginalny włącznie z lakierem oraz wszystkie czesci mają pochodzić z jednego egzemplarza. Bynajmniej ja tak rozumiem "wartość historyczną".

A jeszcze, nie porównujmy ruska do takich motocylki jak BMW czy też Zundapp bo to całkiem inna bajka. Napewno widziałeż ruskie odlewy chociążby przednich pokryw kół. Za piękne to one nie są.

Dlaczego mamy nie porównywać ? Ze wfm z 58 roku jest gorsza czy lepsza od Awo tego samego rocznika? Młodsza jest , że czy jak? To motocykl zabytkowy i to zabytkowy i potrzebuje takiego samego serca i troski . Dla mnie osobiście i za każdym powtarzam ponownie ,opieram się na tym co sam widziałem miałem lub zrobiłem , że wyżej cenię zachowaną parszywą ,jak by na to nie patrzeć fakturę ruskich odlewów niż zrobione z tego lustro takie ze bez spawalniczek w słoneczny dzień do moto nie podejdziesz. Drugi przykład : http://img520.imageshack.us/img520/3939/m724zw4.jpg

Kolejna sprawa to ze moto z 101% oryginalny możesz skompletować. A kalafiorowatego bloku już "se nawrati"

Po co jest to wycięcie w tłoku??

Ale nie mówimy o tym pod zawór? ;}

Edytowane przez prince
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak już mówiłem i powtórze jeszcze raz: Nie jestem zwolennikiem dużej ilości chromów jak i polerk oraz nie mam zamiaru polerować silnika. Ta ema ze zdjecia jest jednym z przykładów dużej przesady a do tego jeszcze terenowe opony :icon_evil: . Prince "mówisz" że czemu nie można porównywać np. WFMki do AWO. To jest całkiem inna klasa pojemnościowa jak i konstrukcyjna (2T a 4T). Nie mówie tu aby 4T traktować jakoś bardziej poważniej od 2T, bo jest wiele pięknych 2T typu DKW.

Ja 101% oryginału inaczej pojmuje niż np. skompletować go. Owszem oblew po polerce już nie powróci do oryginalnego stany (prosto z odlewni). Dodam jeszcze że tego motoru nie ma zamiaru oddawać do muzeum czy też trzymać jako eksponak muzealny, ten motor ma jeździć i mi sie podobać. Nie obchodzi mnie zdanie jakiegoś zapaleńca, który mi mówi że np. mam nieoryginalnego Junaka bo mam przwód paliwowy nie w parcianym oplocie (z takim czymś już sie spotkałem).

Ale ok teraz otrzymałem odpowiedz na moje pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Prince "mówisz" że czemu nie można porównywać np. WFMki do AWO. To jest całkiem inna klasa pojemnościowa jak i konstrukcyjna (2T a 4T). Nie mówie tu aby 4T traktować jakoś bardziej poważniej od 2T, bo jest wiele pięknych 2T typu DKW.

Ja 101% oryginału inaczej pojmuje niż np. skompletować go.

Mówię że nie można porównywać bo obydwa mają za sobą Historie (Wkrótce 50 lat) i prównywanie czy beemka z emką czy awo z wfm czy beemka z wfm jest dla mnie absurdalne . Pomnimy kwestie finansowe . Czy można powiedzieć ze Beemka np r61 odegrała wieksza rolę niż wfm w historii? No chyba ze powiemy ze wfm nie odgrywało wiodącej roli na rynku jednośladów w niemczech przed wojną i jej rola historii motoryzacyjnej polski jest niezauważalna. Itp :biggrin: Czy mozna powiedzieć ze wstyd i rzeźnictwo przerabiać Awoka ale wfm np 06 tnijcie i spawajcie na choppery? A moze bedąc właścicielem k800 można powiedzieć ze Awo nadaje się świetnie do przerabiania bo to G..no warte ? Tu świeży przykład (z forum) podobnego rozumowania , które doprowadza jeszcze wciąż te maszyny do stanu wołającego o pomste do nieba . Foto: Foto AVO

Nie jestem święty .Do jednej emki mam wypolerowany blok i skrzynie bo poprzedni właściciel miał fantazje pomalować go na fioletowo a znalezienie bloku wczesnej produkcji który byłby w odpowiednim technicznie stanie i miałby zachowaną oryginalną fakturę zajęło mi sporo czasu .Oczywiście mogłem zapłacić 500stówek i mieć . Tylko warto zwrócić uwagę ze taki sam blok tyle ze polerowany kosztuje w okolicach 100zł jeżeli oczywiście jeszcze jest . Podoba mi się ten przykład z bawełnianym oplotem . Osobiście tak jak nie potępiam a jedynie odradzam polerowanie elementów które nie były jeszcze polerowane przyjmuje ze wszystko co dla tych maszyn dobre to też przeróbki służące jeździe i nie rozbiciu moto jeżeli ma być użytkowane ,jak np : modyfikacje oświetlenia co za tym idzie prądu w ogóle , hamulców ,wnętrza skrzyni biegów i oczywiście opon . W zasadzie wszelkie przeróbki w układzie napędowym które przedłużą żywotność jednostki. Ale najlepiej żeby nie były nieodwracalne . I tu mam akurat czyste sumienie bo blok który przerobiłem kiedyś na alternator był już częściowo popsuty a dodatkowo w ramach ciekawostki dodam ze widziałem fabrycznie przerobione na alternator . Nie jestem też święty bo żaden z rusków u mnie nie jest malowany tak jak fabryka chciała . Ale to żeby do niego wrócić jest łatwe i następny porąbaniec będzie mógł sobie to bez problemu wykonać i wsadzić moto owijając je bawełnianym oplotem do wanny z formaliną na wieki;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wracając do tematu, jaki stosujecie zamiennik kondensatora w rusie w aparecie zapłonowym zamiast oryginalnego?

Chodzi mi generalnie o pojemność i czy przypadkiem nie jest to elektrolit?

A dla ciekawskich oznaczenie na nim to K42-18 a nie mam poprostu opisu jednostek i oznaczeń stosowanych przez ruskich na elektonicznych częściach. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie:czy cokolwiek pasuje ze skrzynki urala do dniepra?...

 

No to sa troche dwa rozne swiaty, choc niektore elementy mozna by podpasowac. Predzej do skrzyni uralowskiej podejdzie kaskowska, emowska ...

Edytowane przez ural_zgora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ogólnie temat silnika powoli zamykam, zapłonu też.

Co do prowadnic to mam firme która mi dorobi i wstawi nowe, wiec wtedy spokojnie tylko projekt do Paradowskich i skończone.

 

Podłoge w koszu wstawiam nową, mam zamiar również zamontować skrzynke, czy mógłbyś ktoś z was zwymiarować dla mnie skrzynke i trzymanie?? byłbym bardzo wdzięczny. Wiem że można kupić nową skrzynke, ale sam moge wtedy zrobić dla siebie dwie, zaoszczędzając na kosztach.

 

Przeglądając ryciny o k-750, zauważyłem w tych wersjach poniżej 1963 lampki żółwiki, tylko mnie dziwi jedno że żółwik motocykla a żółwik kosza są inne. Na motocyklu żółwik ma podświetlenie rejestracji, a na koszu jest ten typowy emkowski. Czy się myle??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ogólnie temat silnika powoli zamykam, zapłonu też.

Co do prowadnic to mam firme która mi dorobi i wstawi nowe, wiec wtedy spokojnie tylko projekt do Paradowskich i skończone.

Mówimy o prowadnicach zaworów czy popychaczy? Firma która dorobi prowadnice zaworowe zrobi Ci krzywdę . O zapłonie nikt jeszcze nic wyraźnego nie powiedział ;}

Przeglądając ryciny o k-750, zauważyłem w tych wersjach poniżej 1963 lampki żółwiki, tylko mnie dziwi jedno że żółwik motocykla a żółwik kosza są inne. Na motocyklu żółwik ma podświetlenie rejestracji, a na koszu jest ten typowy emkowski. Czy się myle??

Na koszu były lampki podobne do emkowskich ale chyba lepiej nie dezorientować innych użytkowników drogi założyć takie co świecą stopem i to wyraźne ;}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam mówie o prowadnicy dla popychacza:) No co do lampek to pewnie tak zrobie, zresztą ładniej wyglądają dwie identyczne niż inaczej. Ma ktoś może schemat skrzynek i mocowań?? Albo mógłby ktoś zmierzyć takie cudo dla mnie??

 

Ja już kupiłem ten "wzmacniacz iskry" Zobaczymy jak będzie się to spisywać, troszke eksperymentuje, ale powrót do oryginału to 5minut roboty. Prince widziałeś ten filtr co wcześniej pokazywałem?? Co o nim myślicie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który cylinder się bardziej grzeje w rusku?? slyszalem dwie teorie i juz niewiem...

 

1) prawy się grzeje bardziej bo lewy ma smarowanie wymuszone

 

2) prawy jest chłodniejszy od lewego bo gdy jest podczepiony kosz to dzieki lewej burcie gondzoli tworzy sie taki jakby tunel i cylinder jest pięknie chłodzony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...