thefex Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 (edytowane) a swiece jakiego koloru masz? bo czarny dym ma raczej niewiele wspolnego z braniem oleju.. tak jak to wczesniej bylo wspomniane - wowczas bys mial niebieskawo-siwy dym i zapach dwusuwa :) Edytowane 7 Maja 2007 przez thefex Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PADRE Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 Tak jak poprzednicy pisali:siny,stalowo-siny dym=zużyte pierścienie,zatem musi brać olej;diagnoza przez sprawdzenie ciśnienia sprężania,chociaż zła regulacja zaworów da też efekt niskiego ciśnienia (po próbie "olejowej"-czyli lejesz do cylindrów po 20-50 g oleju i jeszcze raz sprawdzasz ciśnienie spręż.,eliminujesz jedno) A ten czarny dym w wyższych obrotach,to raczej za bogata mieszanka,lub zbyt póżny zapłon. pozdro-PADRE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
henio Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 Kopci na rozgrzanym silniku , na zimnym nie sprawdzalem bo nie chce silnika katowac , tak jak pisalem musze sprawdzic cisnienie i to wszystko co moge zrobic, na razie w Gorzowie do serwisu motocyklowego sie nie dostane, maja tyle roboty ze sie nie wyrabiaja. Ew. sprawdze jeszcze swiece jak wygladaja. Zreszta wymiana pierscieni zdrowo by mnie kosztowala 800 za pierscienie + robocizna + uszczelki moze w 1500 zl zamkanalbym sie, w sumie nie mam zamiaru tyle kasy pakowac w ten sprzet.Z twego opisu wnioskuję że coś nie tak jest z gaźnikami. Ta cała gadka o wymianie pierścieni to bzdury do kwadratu. Skoro moto ma moc i mało bierze oleju to po cholere wymieniać pierścienie? Jednego nie napisałeś. Czy moto po przekroczeniu 6tyś obrotów stale dymi na czarno czy tylko przy ostrym dodaniu gazu. Jeżeli ciągle dymi na czerno to zn. że coś nie tak z ustawieniem gaźników np. ktoś podniósł za wysoko iglice albo dysze główne są wyjechane. Jeżeli natomiast dymek pojawia się tylko przy ostrym dodaniu gazu z potem zanika choć obroty zostają wysokie to zn że ktoś dobrze zrobił gaźniki. A moto dużo pali? I jeszcze jedno może filtr powietrza jest zapchany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmc Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 Witaj,branie oleju powoduje bardzo charakterystyczny zapach i błekitny dym. Kopcenie na czarno powoduje zbyt bogata mieszanka za malo powietrza, moze masz do tego przelotowe wydechy? - one poteguja ten efekt. Sprawdź stan filtra powietrza, wyreguluj, wyczysc gazole. Stan silnika mozna w dosc pewny sposob zdiagnozować pomiare kompresji, tylko pamietaj, że w niektorych motocyklach robi sie to na rozgrzanym silniku. Najlepiej dokonaj pomiaru kompresji, nastepnie wykonaj probe olejowa, czyli po pierwszym pomiarze "wstrzyknij" do kazdego cylindra 50 oleju i jesli kompresja wyrażnie wzrośnie to znaczy, ze powierzchnia tlok-cylinder jest do naprawy, jesli nie wzrasta w jakis szczegolny sposob, to przyczyna moga byc wypalone, zawieszone zawory, badź zła ich regulacja.Jednak IMO w Twoim wypadku diabeł tkwi w zasilaniu :-) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baqoo Opublikowano 8 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 Kawa poprostu powyzej 6 tys. dymi na czarno stale niezaleznie czy glwaltownie dodam gazu czy nie . Dym jest bankowo czarny nie siwy. Nie nie wydechy sa oryginalne niegdy niezmieniane. Dzisiaj sprawdze jak wygladaja swiece. Ale synchonizacja byla robiona , wiec gdyby mechanik zle ustawil mieszanke to by o tym wiedzial. Sprawdze jeszcze filtr powietrza. Takze dzisiaj jeszcze napisze jak ze swiecami i filtrem =] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 Synchronizacja gaźników odpowiada za prace silnika na biegu jaowym i za skład mieszanki przy przejściu z jałowych do lekko średnich, nic wiecej! Synchronizacja nic nie da w zakresie średnich i wysokich! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kardan Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 A czy przypadkiem nie ma to coś wspólnego z ssaniem które się blokuje tak było u mnie w aucie. Tym bardziej że jak pisałeś gaziory po regulacji a czarny dym świadczy ewidentnie o problemie ze składem mieszanki :icon_mrgreen: Pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hes Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 Hejwłaśnie dorwałem książke z poradami dla motocyklistów i piszą tu tak"Czarne zabarwienie spalin wskazuje na rozregulowany układ zasilania lub zapchany filtr powietrza."jak doczytam coś konkretniejszego dam znać pozdro :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baqoo Opublikowano 8 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 Wlasnie wrocilem z garazu. Pierwsze co zrobilem to wyciagnelem filtr powietrze i odpalilem maszyne, co sie okazalo juz o wiele mniej kopcil tylko przy gwlatowniejszym dodaniu gazu, ale zrowo strzelal ogniem w tlumiki i nie wkrecal sie w obroty gdzies tylko do 8-7 tys. , po zalozeniu filtra sytuacja wrocila do punktu wyjscia , chodzil normalnie nie strzelal ogniem w tlumiki ale kopcil dalej dosc ostro, potem zabralem sie za swiece i okazalo sie ze sa czarne zawalone nagarem tz. 3 byly czarne jedna byla w miare normalne(ceglasty kolor). Wlasnie piore filtr powietrze , zobaczymy czy da to jakis efekt. Jedno pytanie , nie mam oleju do nasaczaie filtra, cos sie stanie jak nienasacze go olejem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
henio Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 http://www.sklepmotocyklowy.pl/index.php?s...Prod&nr_tab=27#kup se nowy i nie trać czasu na przepiórki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skiba_gpz Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 hej zasadniczo czeka cie gruntowne ustawianie gaznikow,przypomnialo mi sie ze mielem w kawie kiedys taki problem ze kopcil mi jedna swiece na czarno, caly czas, meczylem sie i kombinowalem, i wykombinowalem ze uszkodzona tj dziurawa mialem membrane w kraniku, efekt byl taki ze przez wezyk "zaciagajacy" membrane wciagal paliwo i wpuszczal do jednego gaznika,efekt czarna swieca ciagle okopcona i mokra, zwroc uwage na to jak bedziesz mial moto rozlozoneaha i zobacz czy ssanie odbija do konca i zamyka sie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danmacz Opublikowano 9 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 Kopcenie na czarno pow. 6 tys obr. to ewidentny problem z mieszanką.Jeżeli to możliwe ustaw niższy poziom.Ale moża to oznaczać też ogólne zuzycie gaznika - iglce , przepustnice , membrany.Wtedy najlepiej sprawic sobie nowy zestaw gażników z mniej zużytego moto - choć wiem ze to skomplikowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 9 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 WitamTak sobie przeczytałem od poczatku ten watek i stwierdzam ze niektorzy w przypadku jak by mi przestał działac licznik doradzili by mi zmiane opon, poco wy ludzi piszecie jak nie macie zielonego pojecia. Wracajac do tematu, jezeli dymi ci na czarno powyzej 6tys obr. to bedzie to za bogata mieszanka, przy takiej predkosci obrotowej za sklad odpowiada juz main jet (dysza glowna) i iglica. Jezeli masz mozliwosc regulacji skladu mieszanki poprzez polozenie iglicy to obniz ja o jeden zabek (zapinka o jedno polozenie w gore). Innym Powodem moze byc brudny filtr ale skoro piszesz ze po zdjeciu filtra tez kopcil ale mniej to ewidentnie sklad mieszanki za bogaty. Na twoim miejscu zdjol bym gazniki, sprawdzil poziom paliwa czy trzyma sie w normie podanej w serwisowce, ustawil bym srube od skladu mieszanki na wolnych obrotach na standardowe polozenie (tzn sprawdz i skoryguj jezeli si rozni) takie jak w serwisowce, polozenie iglic jezeli tez sie roznia oraz sprawdz jak ktos juz zasugerował czy ssanie sie nie blokuje (czy domyka sie do konca). Jezeli wszystko jest ok tak jak ma byc a moto dalej kopci to wtedy obniz iglice.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 9 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 CVK34 nie posiada regulowanej wysokości iglicy, niestety. Wysokością iglicy steruje przepustnica podciśnieniowa. Sprawdz czy gumy od tych przepustnic są całe, niepopękane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 Przede wszystkim popre tutaj Asmodana.Ci ktorzy ucza sie dopiero proszeni sa o NIE udzielanie rad w mechanice, bo wasze rady przysporza wiecej szkody, czy straconego czasu niz pozytku.W wypadku opisanym powyzej pierwszy krok to zakup nowego filtra powietrza.Drugi to powinna byc wymiana zespolu rozpylacz / iglica we wszystkich gaznikach, bo to sie tam zuzylo, a jezeli jest problem z dostaniem tych czesci to tymczasowym rozwiazaniem jest obnizenie polozenia iglic we wszystkich gaznikach. Jezeli iglice nie maja mozliwosci regulacji no to niestety jest problem - trzeba w nich wowczas wypilowac wglebienia dla zawleczki w miejscu o 2 mm wyzszym niz obecne, starajac sie zrobic to jednakowo dla wszystkich iglic.Jezeli silnik chcodzi dobrze na wolnych i srednich obrotach to nic innego bym nie dotykal. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.